Pagina 1 van 1
Jullie ervaringen met... Dynafix.
Geplaatst: 14 maa 2013, 10:02
door Dennahz
Hoi,
Wij hebben een gratis telefoon gekregen bij onze Belgacom-aansluiting. De Samsung Galaxy Mini 2 om precies te zijn.
Nu is deze onlangs kapot gegaan -> hij startte niet meer op, trilde soms nog eens, maar dat was het.
Enfin: opgestuurd naar Dynafix via een Kialapunt (in de mail van BGC stond ook dat het toestel hier ook terug zou komen). Eerste melding van hun kant: val/stootschade. Onzin natuurlijk, want m'n vriendin gaat er heel voorzichtig mee om.
Ineens horen we daar niks meer van en het zou aan de lader liggen, wat ons vrij onwaarschijnlijk lijkt, maar toe maar. Ze blijven volhouden dat het daaraan ligt en dat hij nu wel werkt met nieuwe lader. Ervanuitgaande dat ze het getest hebben en wij dit dan niet goed gecheckt hebben laten we hem dan maar terugsturen met nieuwe lader, welke niet onder garantie valt. (Tel is al >6 maand oud).
Vandaag zou hij terug moeten komen, ben zeer benieuwd. Ze bezorgen hem met eigen koeriersdienst i.p.v. via Kiala. Waarschijnlijk om zeker te zijn dat we betalen, of zo. Heb al heel veel negatieve berichten over dit bedrijf mogen lezen op 't forum van Tweakers, dus ook hier de vraag: wat zijn jullie ervaringen?
Stel dat de telefoon nog niet werkt, wat voor stappen kan je dan ondernemen? Want we gaan natuurlijk niet voor niks betalen.
Kunnen we in de toekomst niet zonder zo'n lompe firma? Want tot op heden is de communicatie gewoon belachelijk en omslachtig. Normaal is het: telefoon opsturen -> EERLIJKE diagnose -> fixen -> Kialapunt waar je dan evt moet betalen. Nu is hij toch al 3 (!!!!) weken weggeweest met allerlei rompslomp.
Thx voor de reacties!
Re: Jullie ervaringen met... Dynafix.
Geplaatst: 14 maa 2013, 10:32
door krisken
Indien met eigen koerierdienst : lader uitpakken, en gsm testen. Indien hij nog niet werkt : niet aanvaarden
Re: Jullie ervaringen met... Dynafix.
Geplaatst: 14 maa 2013, 10:33
door fryelectro
Ik vrees uit ervaring als een gewone dialoog met zo'n firma's niet lukt, dat je zult moeten ingebrekestellen en dreigen met stappen. Ik heb zelf een rechtsbijstandsverzekering en die handelt zo'n zaken af voor mij. Vanaf de moment dat de tegenpartij een aangetekend schrijven krijgt met daarin wat juridisch gedreig zijn ze vaak iets toegeeflijker.
Re: Jullie ervaringen met... Dynafix.
Geplaatst: 14 maa 2013, 10:35
door sirWard
Ik heb ooit 4 keer een toestel ter reparatie verstuurd (4x 2/3 weken..). Wat altijd Dynafix was. Toegeven, een bijzonder probleem met het toestel, maar uiteindelijk was Fnac toch zo vriendelijk om (na zelf nog een reparatiepoging) het toestel terug te nemen en heb ik de waarde in cadeaubonnen ontvangen.
Als het toestel na meerdere reparaties niet gefixt is, dan zou ik eens bij Belgacom aan tafel kloppen. Het toestel zit immers in garantie.
Re: Jullie ervaringen met... Dynafix.
Geplaatst: 14 maa 2013, 10:45
door Dennahz
Bedankt voor jullie reacties!
Goh, hij is aangekomen en werkt gewoon weer. Snap niet hoe dat kan, want we hebben zeker een andere lader geprobeerd (USB via laptop). Zelfs zonder accu + lader deed hij niks.
Zorgen gemaakt om niks dus.
M'n vriendin heeft idd de telefoon eerst uitgepakt en getest alvorens te betalen.
Maar.... nu begin ik wel te denken: wat als ze gewoon zeggen dat het aan de lader lag, terwijl het eigenlijk een ander probleem was dat wel onder garantie viel?
Nou ja, 't was 'maar' € 26,-... we gaan het maar zo laten. Volgende keer regelen we het wel via Samsung zelf.
Re: Jullie ervaringen met... Dynafix.
Geplaatst: 14 maa 2013, 10:51
door UBremoved9108
Niets anders dan miserie met die firma's.
Heb ooit eens mijn eigen gsm hersteld (stukken op ebay besteld), was nog in garantie maar had geen goesting in gedoe.
Opsturen, niet hersteld terugkrijgen, weer opsturen, altijd hetzelfde met die firma s.
Zo ook servi com... (nog zo een firmake). De fabrikant eens contacteren voor druk op de ketel te zetten wil soms nog wel eens helpen.
Re: Jullie ervaringen met... Dynafix.
Geplaatst: 14 maa 2013, 10:57
door krisken
Blij dat je hem werkende terug hebt. Eind goed, al goed

Re: Jullie ervaringen met... Dynafix.
Geplaatst: 14 maa 2013, 11:22
door pieterjanp
Heel slechte ervaring.
Mijn HTC Legend deze zomer tot drie maal mogen opnieuw opsturen voor een defecte speaker (slechte herstelling door Dynafix).
Intake bij HTC support verliep telkens zeer vlot en vriendelijk, maar Dynafix bleef factureren desondanks dit onder garantie viel.
De helpdesk van Dynafix is een flop, callcenter is niet te bereiken en vooral traag. Pas wanneer ik begon te klagen over de slechte ondersteuning via HTC kwam er eindelijk schot in de zaak.
Re: Jullie ervaringen met... Dynafix.
Geplaatst: 14 maa 2013, 15:39
door proximusboyke
Je moet eens ervaring vragen aan mensen van belcompany
zij gaan boeken kunnnen schrijven.
Veelal kwam het toestel terug en als de mensen in de winkel stonden om terug af te halen kwamen ze tot conclussie dat niet hersteld was.
Ik zo 3x laptop van mijn neef naar daar gestuurd en telkens nog geen week later terug stuk.
Mij echt boos gemaakt en naar toshiba gebeld en gemaild om te vragen of de fabriek hem wilde komen ophalen en herstellen.
Toen dit gebeurde was de laptop hersteld en nooit meer enig probleem mee gehad ondertussen 4 jaar verder.
Nee dynafix is zowat het slechtste wat ik ken.
Re: Jullie ervaringen met... Dynafix.
Geplaatst: 14 maa 2013, 16:22
door Ken
Dan zou je zo nochtans denken dat ze beter hun best doen met de crisis...
Misschien willen die mens hun job kwijt

?
Re: Jullie ervaringen met... Dynafix.
Geplaatst: 14 maa 2013, 16:32
door axs
Ik handel tegenwoordig alle garantiegevallen af met de fabrikant. Voor samsung is het in ieder geval al geen probleem
Lukt meestal zonder problemen en bespaart je een hoop tijd en ergernis!
Re: Jullie ervaringen met... Dynafix.
Geplaatst: 14 maa 2013, 19:39
door proximusboyke
wat ik vooral niet snap is dat er nog 1 fabrikant is die daar nog maar wil mee samenwerken.
Re: Jullie ervaringen met... Dynafix.
Geplaatst: 14 maa 2013, 20:31
door Dima_2005
Ik heb enkel slechte ervaringen met hun...
Het zijn een bende prutsers en proberen geld af te troggelen. Ze proberen het altijd op de klant te steken, precies die eraan geprutst heeft.
Beste voorbeeld: mijn laptop werd ingestuurd, en die reparateur heeft de SATA poort afgebroken bij het uitnemen van de HDD. En dan op ons gestoken, dat wij het eruit namen.
Uiteindelijk was de echte probleem het moederbord, dus ZELFS al was de SATA-poort van de HDD kapot, bleef nog steeds het probleem niet. Maar 500€ daarvoor betalen. RIGHT
(gelukkig was onze verzekering zo lief om het probleem af te handelen, door expert te sturen was het kostenloos vervangen, zelfs de verzekering moest niet tussenkomen)
Re: Jullie ervaringen met... Dynafix.
Geplaatst: 15 maa 2013, 20:13
door Ofloo
sirWard schreef:Ik heb ooit 4 keer een toestel ter reparatie verstuurd (4x 2/3 weken..). Wat altijd Dynafix was. Toegeven, een bijzonder probleem met het toestel, maar uiteindelijk was Fnac toch zo vriendelijk om (na zelf nog een reparatiepoging) het toestel terug te nemen en heb ik de waarde in cadeaubonnen ontvangen.
Als het toestel na meerdere reparaties niet gefixt is, dan zou ik eens bij Belgacom aan tafel kloppen. Het toestel zit immers in garantie.
Ik heb ooit eens een gsm binnen gedaan bij nokia was toen een redelijk duur toestel, .. 8110 heeft een jaar binnen geweest voor reparatie heb toen een nokia 8350
terug gekregen dacht ik na een jaar, maar weet je wat er is altijd een speciaal probleem, ze kunnen u ook gewoon een nieuw toestel geven en klaar. Of uw geld terug geven bij nokia waren er verschillende fabrieksfouten en daarom werd het toestel niet meer terug herstelt, .. maar een jaar vind ik er toch wel over. Punt is, is al lang geleden maar die zever van het is speciaal, .. vind ik toch een beetje zever verkoop het dan niet !
Re: Jullie ervaringen met... Dynafix.
Geplaatst: 15 maa 2013, 20:35
door sirWard
Speciaal in die zin dat het niet bij elk toestel/netwerkprovider voor kwam, sommige fixes hielpen voor de een terwijl anderen nog steeds niets kunnen aanvangen,..
http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=1679649
Swat, ik heb toen alles via HTC geregeld (tot ik me naar Fnac gaan wenden ben). Bij heel wat bedrijven zijn klanten helaas een noodzakelijk kwaad geworden.

Re: Jullie ervaringen met... Dynafix.
Geplaatst: 18 sep 2013, 10:33
door MJ
Een tijdje geleden ook mijn toestel moeten laten herstellen door Dynafix, touchscreen werkte niet meer, toestel was nog maar een paar maanden oud, uiteindelijk een nieuw toestel gekregen, tot hier toe ging alles perfect, tot (die klojo 's

) van DPD mijn toestel kwamen leveren aan huis, het was inderdaad een nieuw toestel, maar het scherm was volledig gebarsten en achteraan volledig geblutst, precies met een vrachtwagen over gereden...
Ik heb dan direct Dynafix gecontacteerd (mancomelding) en op vraag van hen heb ik foto 's doorgestuurd zodat zij dit konden voorleggen bij de DPD, enkele dagen later krijg ik mail van Dynafix dat er transportschade is vastgesteld, ik mocht mijn toestel terug opsturen zodat zij dit in orde konden bregen.
Enkele dagen gelenden krijg ik deze mail van Dynafix :
Beste klant,
De reparatie van uw toestel 'X' valt buiten de garantie. Daarom is er voor deze reparatie een prijsopgave gemaakt en verstuurd.
De redenen waarom het toestel buiten de garantie valt kunnen zijn:
1. Er is val-, stoot- of vochtschade geconstateerd;
2. De kassabon is mogelijk niet meegestuurd of ongeldig, waardoor de fabrikant geen toestemming geeft voor het repareren onder garantie;
3. De garantiedatum is verlopen.
Wanneer wij het antwoord op de prijsopgave hebben ontvangen, zullen wij de reparatie succesvol afronden.
Met vriendelijke groeten,
Dynafix Repair
WTF? Direct terug gemaild dat het toestel onmogelijk buiten garantie kan zijn (tis nog geen jaar oud) en de kasbon zat er wel degelijk bij. De schade was van het transport en Dynafix zou dit voor mij oplossen, ik heb alle mails toegevoegd in bijlage als bewijs. Voorlopig nog niks gehoord.
Ondertussen heb ik prijsopgave ontvangen via de post : 30€ onderzoekskosten! en voor dat bedrag sturen ze 'm ongerepareerd terug op, ofwel moet ik kosteloos afstand doen van het product zodat zij dit milieuvriendelijk kunnen laten verwerken...
Antwoord terug opsturen voor 3-10-2013 anders gaan ze automatisch voor optie 1
No way dat ik 30€ ga betalen voor een beschadigd toestel, is er nog iets dat ik kan doen buiten wachten op een mail van hen die ik waarschijnlijk toch niet ga krijgen...?