Pagina 1 van 1

Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 27 feb 2013, 09:43
door deferre
Je kunt je beltoon zelf langer maken. Door de gewenste tijd (tot maximaal 30 seconden) via een bepaald nummer van de operator (zie verder) via je toestel door te geven. Bij de meeste operatoren is de beltijd standaard amper 15 tot 20 seconden. Nauwelijks genoeg tijd om je toestel in je sacoche of ergens tussen de paperassen te vinden.
Lees meer hierover!
Bron:
http://www.vief.be/geld-en-recht/bespaa ... maken.html

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 27 feb 2013, 10:00
door Maglor
Bij Proximus (en Mobistar?) gaat dit enkel indien je een abonnement hebt. Dit werkt niet bij prepaid kaarten. Oplossing: voicemail gewoon uitzetten.

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 27 feb 2013, 10:06
door 2Flip
Het kan natuurlijk geen kwaad om dit nog eens op te rakelen, maar dit is al verschillende keren besproken op UB (bv hier: viewtopic.php?f=77&t=27042 ).

En zoals in het artikel te lezen valt: proximus en mobistar prepaid klantzn vallen uit de boot.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 27 feb 2013, 10:08
door beejee
Heb het meteen getest want het heeft me ook altijd al gestoord dat ik net te laat ben

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 27 feb 2013, 10:11
door johand
ik heb Colruyt Mobile (prepaid) en dus Mobistar en da werkt wel degelijk. Ook de voicemail blijft actief

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 27 feb 2013, 10:17
door pevepe
Werkt ook bij Simyo: heb ik een tijd geleden al aangepast.

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 27 feb 2013, 11:09
door lirec
In feite is het hele voicemail-systeem een manier voor providers om extra geld uit de consument te slaan. Hoeveel % van de keren dat men op voicemail terecht komt spreekt men immers effectief iets in? Als het meer dan 30% is zou het mij sterk verbazen. Geen wonder dat men dit systeem misbruikt door de duurtijd van het bellen belachelijk kort te houden: doordat men doorgaans direct een hele minuut factureert brengt dit heel wat op.

Als "heilige kruisvaarder" (dit is sarcastisch bedoeld) Van de Lanotte nog eens een stuntje wil doen kan hij iets in de aard van het volgende eens wettelijk vastleggen:
-consumenten moeten zelf & voor elk gsm nummer (ongeacht wat voor prepaid of abbonnement het is) de keuze hebben al dan niet voicemail actief te hebben + keuze duurtijd van het bellen tot minstens 1 minuut (wilt een persoon eerder al iets inspreken: # duwen)
-als de duurtijd van het bellen verstreken is vraagt de provider of men iets wil inspreken op voicemail, legt men af of doet men niets => verbinding verbroken zonder kosten in rekening te brengen. Duwt men # om te bevestigen dat men iets wil inspreken: dan pas er mag aangerekent worden.

Gevolg van bovenstaande: consument krijgt eindelijk zeggenschap over zijn gsm en de kost daarvan. Als ik iemand bel wens ik immers deze persoonlijk te spreken, niet om iets achter te laten. Wil ik dat doen dan gebruikt ieder zinnig persoon ondertussen sms/mail/whatsapp/.... Enkel het feit dat ikzelf (en vele personen die ik ken) de voicemail bewust deactiveerd geeft aan dat dit systeem voorbijgestreefd is. Het is echter enorm vervelend om voicemail te vermijden als je iemand belt: enkel als je weet dat deze zijn voicemail heeft afgezet kan je blijven bellen, anders kan je om kosten te vermijden enkel 4 keer laten rinkelen, afleggen en opnieuw hetzelfde doen. Uiterst irritant!

Heeft VDL ergens contactgegevens staan voor het bovenstaande in te sturen? Een ideenbox ofzo :-)

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 27 feb 2013, 11:16
door ubremoved_539
lirec schreef:Als "heilige kruisvaarder" (dit is sarcastisch bedoeld) Van de Lanotte nog eens een stuntje wil doen kan hij iets in de aard van het volgende eens wettelijk vastleggen:


Dat hij maar eerst eens start met de distributie tarieven... daar zal hij veel harder mee scoren (maar ook in politiekers hun zakken zitten).

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 27 feb 2013, 11:55
door Patje
Ook ingesteld met een Telenet King, hoop dat het werkt.

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 27 feb 2013, 12:23
door krisken
Ik heb mijn voicemail actief na 30 seconden nu. Maar als er mij iemand belt en ik ben bezet (tal van redenen waardoor je niet kan opnemen, bvb cinema, restaurant, ...) dan denk ik ach als het dringend is belt hij wel terug, en anders hebben ze nog mijn voicemail ook. Maar inderdaad, het overgrote merendeel spreekt niks in, en verwacht dat ik dan maar even terug bel naar hun. Doet mij wat denken aan de manieren tussen tieners tegenwoordig : bellen en na 1x overgaan afleggen. Mag jij gaan terugbellen om te vragen wat er juist is. En verdient mijn provider dan weer extra geld. Dus of ze nu iets inspreken op mijn voicemail of mij laten terug bellen : ze verdienen altijd geld...

BTW wees blij : vroeger mocht je zelfs betalen bij een uitgaande oproep van zodra je op "het groene telefoontje" had gedrukt. Nu is dat al niet meer zo...

Van het hele betoog vind ik maar één ding de moeite waard : de gebruiker, onafhankelijk van van abonnement of herlaadkaart, zelf laten kiezen of hij zijn voicemail actief wilt of niet. Al de rest gaat er mij over...

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 27 feb 2013, 12:40
door ubremoved_539
krisken schreef:Doet mij wat denken aan de manieren tussen tieners tegenwoordig : bellen en na 1x overgaan afleggen. Mag jij gaan terugbellen om te vragen wat er juist is. En verdient mijn provider dan weer extra geld. Dus of ze nu iets inspreken op mijn voicemail of mij laten terug bellen : ze verdienen altijd geld...


Waarom zou jij moeten terugbellen... als het belangrijk is spreken ze wel iets in of bellen ze wel terug.

Het raadplegen van je voice mail kost niets... en als ze terugbellen kost het je ook niets... dus wat is het probleem ?

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 27 feb 2013, 12:41
door Doktor Avalanche
Dat is inderdaad de bedoeling van een provider he, zoveel mogelijk geld verdienen...
Ik heb indertijd mee CCBS (Call Completion on Busy Subscriber/No Reply (CCBS/NR) ) bij BGC mee geïmplementeerd, en dit zijn de trukken om meer geld te verdienen.

Mvg Wim

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 27 feb 2013, 12:44
door krisken
r2504 schreef:
krisken schreef:Doet mij wat denken aan de manieren tussen tieners tegenwoordig : bellen en na 1x overgaan afleggen. Mag jij gaan terugbellen om te vragen wat er juist is. En verdient mijn provider dan weer extra geld. Dus of ze nu iets inspreken op mijn voicemail of mij laten terug bellen : ze verdienen altijd geld...


Waarom zou jij moeten terugbellen... als het belangrijk is spreken ze wel iets in of bellen ze wel terug.

Het raadplegen van je voice mail kost niets... en als ze terugbellen kost het je ook niets... dus wat is het probleem ?

Indien belangrijk spreken ze iets in ===> de beller betaald (en ik kan gratis vm beluisteren, true)
Indien ze niks in spreken ===> ik betaal (en betalen zij niks)

Er is dus altijd wel een manier waarop ze er aan verdienen. Dat wou ik gewoon zeggen.

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 27 feb 2013, 12:47
door ubremoved_539
krisken schreef:Indien ze niks in spreken ===> ik betaal (en betalen zij niks)


Jij moet enkel betalen als je de persoon "wil achterna lopen"... iets wat ik niet doe.

Als ze namelijk niets inspreken is het ook niet de moeite waard om ervoor terug te bellen.

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 27 feb 2013, 12:48
door krisken
Dat is inderdaad een keuze die ik maak en waar ik voor betaal. Hoewel ik er wel - eerlijkheidshalve - moet aan toevoegen dat ik ook niet iedereen terugbel in zo een geval...

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 27 feb 2013, 12:59
door williamh
Ook bij Colruyt Mobile lukt het nu. (Mobistar....)
Vroeger ook al geprobeerd maar kreeg toen foutmelding, weet niet meer of het dezelfde code was.

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 27 feb 2013, 13:08
door Opus
Telenet: **61*5555**30# Deze werkt perfekt :)

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 27 feb 2013, 13:18
door philippe_d
2Flip schreef:Het kan natuurlijk geen kwaad om dit nog eens op te rakelen, maar dit is al verschillende keren besproken op UB (bv hier: viewtopic.php?f=77&t=27042 ).

Inderdaad, dit is al herhaaldelijk besproken hier op Userbase.
Om nog eens de kodes te herhalen:

Code: Selecteer alles

Proximus: **61*+32475151516**30#
Base: **61*+32486191933**30#
Mobistar: **61*5555**30#
Telenet: **61*5555**30#


krisken schreef:BTW wees blij : vroeger mocht je zelfs betalen bij een uitgaande oproep van zodra je op "het groene telefoontje" had gedrukt. Nu is dat al niet meer zo...

Fabeltje? Nog nooit van gehoord, en ik heb al een gsm van in 1995 ...

Waar je wel (nu nog altijd) moet betalen is voor een ISDN oproeppoging: iedere keer dat je iemand belt (die ook ISDN heeft), en er is geen gesprek (bezet of geen antwoord), betaal je voor de oproeppoging :-(
De logica die erachter zat, is dat je een "verbinding" had met je correspondent via het D-kanaal (vb: doorgeven van de CLIP, datum + uur, ...)

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 27 feb 2013, 13:36
door trikke2705
Ik kon mijn beltoon ook niet verlengen en heb maar mijn voicemail opgezegd...nog geen moment spijt van gehad en missen doe ik het zeker niet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 27 feb 2013, 13:43
door krisken
philippe_d schreef:
krisken schreef:BTW wees blij : vroeger mocht je zelfs betalen bij een uitgaande oproep van zodra je op "het groene telefoontje" had gedrukt. Nu is dat al niet meer zo...

Fabeltje? Nog nooit van gehoord, en ik heb al een gsm van in 1995 ...

Dit is absoluut geen fabeltje Philippe. Aangezien jij van 1995 een gsm hebt kan het niet anders dat je toen bij proximus zat toen. Ik had in 1997 mijn eerste GSM en daar was dit al zo (Mobistar Tempo EN Proximus abonnementen). Dat waren de tijden dat je nog 50 frank/minuut betaalde (per begonnen minuut) en SMS enkel kon bij abonnementen en dan nog enkel in hetzelfde netwerk :-)

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 27 feb 2013, 15:05
door selder
Ik heb de Voicemail ook helemaal uitgezet op m'n GenerationConnect.

En bellen ... da's zo '99! Facebook Voice Messages FTW! haha :)

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 27 feb 2013, 22:48
door Alver
johand schreef:ik heb Colruyt Mobile (prepaid) en dus Mobistar en da werkt wel degelijk. Ook de voicemail blijft actief

Vreemd, niet dat ik twijfel of dat inderdaad werkt bij u maar ik heb ook Colruyt Mobile voorafbetaald en zelfs na herhaalde pogingen krijg ik het niet ingesteld. Moet ik dat misschien tijdens de daguren doen?

Alver

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 27 feb 2013, 23:12
door Goztow
Sticky gemaakt!

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 28 feb 2013, 07:47
door johand
Alver schreef:
johand schreef:ik heb Colruyt Mobile (prepaid) en dus Mobistar en da werkt wel degelijk. Ook de voicemail blijft actief

Vreemd, niet dat ik twijfel of dat inderdaad werkt bij u maar ik heb ook Colruyt Mobile voorafbetaald en zelfs na herhaalde pogingen krijg ik het niet ingesteld. Moet ik dat misschien tijdens de daguren doen?

Alver

gewoon dit nummer bellen (mobistar)
**61*5555**30#
en dan werkte het bij mij

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 28 feb 2013, 10:11
door Alver
Ik heb deze morgen (d.w.z. rond 10:00 h) nog eens een poging gedaan om Colruyt Mobile voorafbetaald aan te passen en dit keer lukte het van de eerste maal. Mijn pogingen van gisteravond gaven telkens een foutmelding.

Alver

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 30 mei 2013, 15:23
door satsurfer
johand schreef:
Alver schreef:
johand schreef:ik heb Colruyt Mobile (prepaid) en dus Mobistar en da werkt wel degelijk. Ook de voicemail blijft actief

Vreemd, niet dat ik twijfel of dat inderdaad werkt bij u maar ik heb ook Colruyt Mobile voorafbetaald en zelfs na herhaalde pogingen krijg ik het niet ingesteld. Moet ik dat misschien tijdens de daguren doen?

Alver

gewoon dit nummer bellen (mobistar)
**61*5555**30#
en dan werkte het bij mij

thx ook williamh, johand, alver,....

voicemail zou niet uit te schakelen zijn bij colruyt mobile :cry:

maar als ik beltoon al kan verlengen bij mijn vrouw haar gsm, is al iets....

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 30 mei 2013, 15:51
door Goztow
Ik heb net mijn voicemail nogmaals laten uitschakelen. Te lang mee gewacht.

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 07 aug 2013, 10:16
door tommekentom
Hehe, 30 sec. is voor ons nog te kort

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 07 aug 2013, 11:08
door Tomby
krisken schreef:Indien belangrijk spreken ze iets in ===> de beller betaald (en ik kan gratis vm beluisteren, true)
Indien ze niks in spreken ===> ik betaal (en betalen zij niks)


Ja, en als je de telefoon opneemt betalen zij dan weer... :bang:

PS: en ik heb het schijt aan mensen die oude topics bumpen :D.

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 07 aug 2013, 18:59
door Ofloo
Maglor schreef:Bij Proximus (en Mobistar?) gaat dit enkel indien je een abonnement hebt. Dit werkt niet bij prepaid kaarten. Oplossing: voicemail gewoon uitzetten.

Ik weet niet bij MV gaat dit gewoon en volgens mij bij base, proximus en mobistar ook ze ! Vroeger kon dat toch.

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 07 aug 2013, 19:14
door wied
uitzetten lukt wel bij generation connect door te bellen naar 6000...

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 07 aug 2013, 19:24
door Lord Utopia
of gewoon door de hello app te gebruiken

Base en Mobile Vikings

Geplaatst: 14 nov 2013, 22:13
door MarkDM
Toevallig nog een heel simpele methode gevonden om de voicemail volledig uit te schakelen bij Base:

Toets ##002# in op het scherm en duw op de knop van uw gsm alsof u dit 'nummer' wilt bellen (groene toets).
Na enkele ogenblikken komt er op het scherm "alle doorschakelingen geannuleerd".

We hebben het uitgevoerd op een MobileVikings (prepaid).
Hoera het werkt: de gsm blijft meer dan 30 seconden rinkelen.
Als hij afstaat: bericht van het netwerk, enz.

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 30 dec 2016, 18:21
door Geert-Jan
Werkt niet bij Scarlet.

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 31 dec 2016, 15:04
door wied
noch bij Orange prepaid...

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 31 dec 2016, 15:08
door ITnetadmin
Wat is dat hier tegenwoordig met al dat necro'en van antieke posts? :-)

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 31 dec 2016, 15:13
door wied
Geert-Jan lijkt hier het bezige baasje :-D

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Geplaatst: 31 dec 2016, 16:27
door seppe
Ik heb een tijdje geleden mijn voicemail (online) opgezegd, ik herinner me dat mobistar me toen opbeldde of ik wel zeker was om dit te doen en ze vroegen ook waarom.... :-) Vond ik toen toch raar; een optie online willlen veranderen en toch moet dit nog mondeling bevestigd worden, kun je nagaan hoeveel er hier aan verdient wordt, hè... :-D