VoIP valt weg na circa 2 dagen
Geplaatst: 19 feb 2013, 20:16
hallo,
als ik mijn modem niet regelmatig handmatig reboot, dan kan ik na een paar dagen niet meer bellen (continue toon) en ben ik ook niet meer bereikbaar (beller krijgt "dit nummer is niet beschikbaar")
dit probleem stelt zich sinds ik een router heb aangesloten
in de sagem-modem heb ik WAN PPPoE en DHCP uitgeschakeld; mijn router (TP-Link WDR3600) zorgt voor de WAN en DHCP
deze setup verstoort dus mijn VoIP (internet werkt wel zonder problemen); een reboot van de modem lost het probleem helemaal op, maar het is natuurlijk wel knap vervelend als je niet bereikbaar bent zonder het te beseffen
iemand een oplossing? moet ik DHCP op de modem terug activeren? iets aan de VoIP-settings veranderen?
bedankt
doug
downstream upstream
Line: 25184 kbps 2048 kbps
Max: 35594 kbps 7457 kbps
Profile: 8d
Distance: 436 m
Training: 13,3 dB
Attenuation: 16,2 dB
[/code]
als ik mijn modem niet regelmatig handmatig reboot, dan kan ik na een paar dagen niet meer bellen (continue toon) en ben ik ook niet meer bereikbaar (beller krijgt "dit nummer is niet beschikbaar")
dit probleem stelt zich sinds ik een router heb aangesloten
in de sagem-modem heb ik WAN PPPoE en DHCP uitgeschakeld; mijn router (TP-Link WDR3600) zorgt voor de WAN en DHCP
deze setup verstoort dus mijn VoIP (internet werkt wel zonder problemen); een reboot van de modem lost het probleem helemaal op, maar het is natuurlijk wel knap vervelend als je niet bereikbaar bent zonder het te beseffen
iemand een oplossing? moet ik DHCP op de modem terug activeren? iets aan de VoIP-settings veranderen?
bedankt
doug
downstream upstream
Line: 25184 kbps 2048 kbps
Max: 35594 kbps 7457 kbps
Profile: 8d
Distance: 436 m
Training: 13,3 dB
Attenuation: 16,2 dB
[/code]