Pagina 1 van 1

Scarlet telefonie

Geplaatst: 13 feb 2013, 20:24
door iboloco
goedenavond

ik had een vraagje over telefonie van scarlet.

dus ik heb nu belgacom classic als actieve telefoonlijn.
ik wil nu overstappen naar vdsl2 van scarlet en daarbij scarlet telefonie nemen
mijn vraag is of ik de telefoonlijn van belgacom dan mag afzeggen.

veel over voip weet ik niet...

alvast bedankt

Re: Scarlet telefonie

Geplaatst: 13 feb 2013, 20:27
door driesve
Je mag je telefoonlijn NIET stopzetten, want dan ben je je telefoonnummer kwijt.

1) Je vraagt Scarlet aan
2) Wanneer Scarlet volledig werkt (inclusief inkomende telefoon), mag je je Classic Line opzeggen. Dit gebeurt normaal automatisch, maar als je niet zeker bent, kan je dit altijd nog doen. Normaal krijg je van Belgacom een brief ter bevestiging.

Re: Scarlet telefonie

Geplaatst: 13 feb 2013, 20:31
door iboloco
Oke bedankt dat zal ik dus doen

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Scarlet telefonie

Geplaatst: 14 feb 2013, 11:36
door serialchiller
Wellicht kan je bij je bestelling van Scarlet ook meegeven of je huidige telefoonnummer dient geporteerd te worden.

Re: Scarlet telefonie

Geplaatst: 28 dec 2013, 20:18
door mrwhite
Nog even inpikken op dit onderwerp:

Ik heb net een aanvraag ingediend voor Scarlet trio. Momenteel hebben we een klassiek ADSL abo van Scarlet. Bellen loopt - uiteraard - via een Belgacom lijn, de gesprekken worden door Euphony gefactureerd.

Als ik het goed begrijp kan ik na activatie van het volledige Scarlet pack, zowel Euphony als Belgacom opzeggen? Op de Belgacom factuur staat enkel een vermelding van de zgn. "Classic Line" aan 19€ / maand. Hoe voorkom je dan dat je volledige lijn wordt opgezegd? Dat is me niet helemaal duidelijk. Alvast bedankt voor de feedback.

Re: Scarlet telefonie

Geplaatst: 28 dec 2013, 23:19
door philippe_d
mrwhite schreef:Als ik het goed begrijp kan ik na activatie van het volledige Scarlet pack, zowel Euphony als Belgacom opzeggen?
Belgacom mag je helemaal niet opzeggen. De portatie van jouw telefoonnummer naar Scarlet geldt als een geldige opzeg. Je lijn wordt dan een "Internet zonder vaste lijn" aansluiting.
Euphony kan je wel opzeggen, maar wellicht hoeft dat niet: er gaan geen gesprekken meer via Euphony lopen, ze kunnen je dus ook niets meer factureren£?

Re: Scarlet telefonie

Geplaatst: 29 dec 2013, 01:06
door mrwhite
Ok, dat lijkt me aannemelijk. Maar hoe zit het dan met dat maandelijks bedrag van die Classic line, dit komt dan te vervallen neem ik aan? En de "huur" van de "Internet zonder vaste lijn" loopt via Scarlet?

Re: Scarlet telefonie

Geplaatst: 15 jan 2014, 23:10
door Braindamage
Dat vervalt ja, bij de prijzen van scarlet is dit inbegrepen

Re: Scarlet telefonie

Geplaatst: 15 jan 2014, 23:34
door rmag
philippe_d schreef: Euphony kan je wel opzeggen, maar wellicht hoeft dat niet: er gaan geen gesprekken meer via Euphony lopen, ze kunnen je dus ook niets meer factureren£?
Ik had dit in het verleden.
Je zal een brief krijgen van Euphony na de portatie. Ik geloof een maand later of zo. Zij melden je dat je van hun diensten geen gebruik meer maakt en ze dus niets kunnen factureren, MAAR dat je nog contractuele verplichtingen hebt.
Heb toen een aangetekend brief teruggestuurd ter opzegging van hun diensten, daarmee was het afgelopen.

Edit: datums opgezocht. Mijn nummerportatie werd uitgevoerd op 28/05, daarna eerste brief van Euphony op 17/06, heb toen op 30/06 Euphony een aangetekende brief gestuurd.

Re: Scarlet telefonie

Geplaatst: 16 jan 2014, 23:03
door mrwhite
Ok, duidelijk. Bedankt allemaal voor de informatie!