Pagina 1 van 1

problemen ssw7 WeePee?

Geplaatst: 09 feb 2013, 18:17
door jorgo
Sinds ongeveer een dag lukt het blijkbaar niet meer om mijn DID bij WeePee op server ssw7.brussels.weepee.org te registreren:

Code: Selecteer alles

NOTICE[9270]: chan_sip.c:13517 sip_reg_timeout:    -- Registration for '32*********@ssw7.brussels.weepee.org' timed out, trying again (Attempt #2)
Een andere DID op dezelfde server op ssw0.brussels.weepee.org doet het wel.

Zijn er nog mensen op ssw7 met problemen?
Ik wacht na 4 weken nog altijd op antwoord over een andere kwestie, en het is weekend, dus aan hun helpdesk heb ik niet meteen iets op dit moment.

Re: problemen ssw7 WeePee?

Geplaatst: 09 feb 2013, 18:23
door philippe_d
gewoon een andere switch proberen

Re: problemen ssw7 WeePee?

Geplaatst: 09 feb 2013, 18:44
door jorgo
Ik wist niet dat dit kon. Door ssw0 te gebruiken werkt alles weer :)
Bedankt philippe!

Re: problemen ssw7 WeePee?

Geplaatst: 09 feb 2013, 19:46
door philippe_d
Alle switchen van WeePee zijn redundant. Bij iedere nieuwe account wordt je één switch toegewezen, maar dat is volgens mij een kwestie van load balancing. Alle switchen gebruiken de zelfde database wat betreft user gegevens.

Je kan ook sswx.bruges.weepee.org proberen (dan kom je op hun serve in Antwerpen terecht) :)

Re: problemen ssw7 WeePee?

Geplaatst: 10 feb 2013, 14:09
door krisken
Login op je weepee control panel. Daar vind je ook je backup switch :)

Re: problemen ssw7 WeePee?

Geplaatst: 10 feb 2013, 15:01
door philippe_d
WeePee "control panel" is waarschijnlijk voor professionele accounts (die gaan automatischh naar een backup switch).
We praten hier over residentiële accounts ...
Bij ons heet dat "klanten login" ...

Re: problemen ssw7 WeePee?

Geplaatst: 10 feb 2013, 21:16
door krisken
https://ssl.weepee.org/klanten/dhtml Klantentool heet dat bij mij blijkbaar.
Daar tabblad "informatie"

Re: problemen ssw7 WeePee?

Geplaatst: 11 feb 2013, 00:38
door philippe_d
Krisken nog eens: jij vergelijkt jouw situatie (Trunks), en dat is niet relevant voor de TS.

De TS zal - net zoals de meeste users - een of meerdere gewone SIP accounts hebben.
Er is geen back-up switch voorzien voor gewone SIP accounts.

Re: problemen ssw7 WeePee?

Geplaatst: 11 feb 2013, 00:54
door krisken
Ik vergelijk idd situaties, wist niet dat dit voor end-users niet zo was. Kon altijd hé...

Re: problemen ssw7 WeePee?

Geplaatst: 13 feb 2013, 12:44
door jorgo
Vandaag weer problemen, deze keer op ssw0..
Veranderen van switch was weer de oplossing, maar ik stel me toch de vraag hoe dit op zo'n korte periode weer kan misgaan?

Re: problemen ssw7 WeePee?

Geplaatst: 26 maa 2013, 20:41
door dsmagghe
eens veranderen van switch lukt inderdaad "soms" maar is nooit geen definitieve oplossing, sinds enige tijd is het daar serieus aan het slabakken bij weepee.
een voorbeeld: sinds december vorig jaar kan je met een telefoon bij operator VOO (tegenhanger van telenet in wallonië) uit de telefoonzone Luik niet naar een weepee nummer bellen. 20 mails naar support, maar nog geen oplossing...
heb een beetje de indruk dat ze zelf in de soep zitten omdat iedereen reseller is van iedereen en dat de grote jongens nu een aantal deuren aan het dicht trekken zijn....

Re: problemen ssw7 WeePee?

Geplaatst: 26 maa 2013, 21:41
door krisken
Van waar haal je dat het slabakken is bij WeePee?