dLAN TV Sat 2400 CI+

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
Alver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 dec 2011, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Goedenavond deskundigen, ik ben een absolute ondeskundige in de satelliet TV wereld (Ik gebruik momenteel Scarlet One met BGC TV, met devolo's, waarvan ik "redelijk" tevreden ben) maar de veelgeroemde vrijheid van die TV ontvangst trekt me zeker aan. Op de website van devolo (http://www.devolo.com/consumer/92_dlan- ... .html?l=en) kwam ik dit pakket tegen. Het lijkt me relatief eenvoudig om dit te installeren EN het vermijdt om kabels doorheen het huis/dak? te (moeten) gaan leggen, iets waar ik zeker tegen op zie. Heeft er iemand ervaring met deze oplossing?
Commentaren, liefst zo duidelijk mogelijk anders loop ik verloren, zijn welkom.

Bedankt op voorhand
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Lijkt een beetje op de homeshare functie van de sab hier . En wat kost dat ? . dan ben je wel verplicht om elke receiver van het zelfde merk te kopen .
Afbeelding
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@alver

van die "veelgeroemde vrijheid" niet te veel voorstellen! Satellietontvangst is voor mensen die weten wat ze willen, en zich veel moeite getroosten om alles in gang te krijgen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Alver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 dec 2011, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dopke schreef:Lijkt een beetje op de homeshare functie van de sab hier . En wat kost dat ? . dan ben je wel verplicht om elke receiver van het zelfde merk te kopen .

Op de webshop van devolo vind ik een prijs van 399,99 euro. Redelijk duur dus.

Alver
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

wied schreef:van die "veelgeroemde vrijheid" niet te veel voorstellen!

Dat wil ik toch wel tegenspreken, als ik even mag! Alle zenders streamen over uw netwerk, ongecodeerd opnemen, copieren via het netwerk, opnames bewaren op NAS, USB aansluitingen die wél werken, niet afhankelijk zijn van Telenet of Belgacom, zelf uw ontvanger kiezen, zelf uw firmware kiezen, zelf uw harde schijf grootte kiezen, etc, etc, ...

wied schreef:Satellietontvangst is voor mensen die weten wat ze willen, en zich veel moeite getroosten om alles in gang te krijgen...

Het ook weer niet té negatief stellen hé... Voor iemand die een klein beetje kan klussen is het echt een kleine moeite om een schotel op te hangen, een coax kabel te trekken, en alles aan te sluiten! Er zijn moeilijkere werken in huis te verzinnen dan dit hoor...

Maar helaas geen ervaring met de dLAN TV Sat 2400 CI+ ... Is er echt geen mogelijkheid om één kabel te trekken? Je moet eens spreken met alarminstallateurs: hoe die overal ongemerkt kabels kunnen trekken in bestaande woningen hou je niet voor mogelijk :-)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

100% akkoord met alles wat hiervoor vermeld wordt, maar dan wel voor mensen die niet lichtzinnig overstappen naar satelliet ontvangst...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Alver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 dec 2011, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Edward Valckx schreef:
wied schreef:van die "veelgeroemde vrijheid" niet te veel voorstellen!

Dat wil ik toch wel tegenspreken, als ik even mag! Alle zenders streamen over uw netwerk, ongecodeerd opnemen, copieren via het netwerk, opnames bewaren op NAS, USB aansluitingen die wél werken, niet afhankelijk zijn van Telenet of Belgacom, zelf uw ontvanger kiezen, zelf uw firmware kiezen, zelf uw harde schijf grootte kiezen, etc, etc, ...

wied schreef:Satellietontvangst is voor mensen die weten wat ze willen, en zich veel moeite getroosten om alles in gang te krijgen...

Het ook weer niet té negatief stellen hé... Voor iemand die een klein beetje kan klussen is het echt een kleine moeite om een schotel op te hangen, een coax kabel te trekken, en alles aan te sluiten! Er zijn moeilijkere werken in huis te verzinnen dan dit hoor...

Maar helaas geen ervaring met de dLAN TV Sat 2400 CI+ ... Is er echt geen mogelijkheid om één kabel te trekken? Je moet eens spreken met alarminstallateurs: hoe die overal ongemerkt kabels kunnen trekken in bestaande woningen hou je niet voor mogelijk :-)

Ik heb nog (voor een gedeelte van het tracé) een kabel van analoge TV via een buitenantenne in de muur zitten. Witte coax van zo'n 30 jaar oud. Ik kan natuurlijk proberen die kabel uit de buis in de muur te trekken, helaas is die vrij kort afgesneden wanneer de buitenantenne werd vervangen door TV distributie. Is die kabel bruikbaar?

Alver
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ik zou dit niet kopen, zeer waarschijnlijk is dit product niet compatibel met volgende situatie:

Als je én BBC HD én Eén HD wilt ontvangen heb je een schotelantenne met twee ontvangstkoppen nodig. Als je dan een programma van BBC HD wil opnemen terwijl je naar Eén HD kijkt, zullen er twee tuners tegelijkertijd op twee verschillende satellieten moeten afgestemd worden. Om dit mogelijk te maken moet je ontvanger/recorder de DiSEqC-standaard ondersteunen en twee DVB-S2-tuners aan boord hebben.


Als je satelliet-tv overweegt, maak je best eerst een lijstje met je behoeften: welke zenders,welke functies je wil. Daarna kan je pas beslissen welke apparatuur je zult nodig hebben.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@alver

eerste kwaliteit coaxkabel kan tientallen meters ver reiken zonder enig verlies inzake beeldkwaliteit! Kabel van 30 jaar geleden is misschien niet de juiste keuze dan...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Alver schreef:Ik heb nog (voor een gedeelte van het tracé) een kabel van analoge TV via een buitenantenne in de muur zitten. Witte coax van zo'n 30 jaar oud. Ik kan natuurlijk proberen die kabel uit de buis in de muur te trekken, helaas is die vrij kort afgesneden wanneer de buitenantenne werd vervangen door TV distributie. Is die kabel bruikbaar?

Ideaal is het natuurlijk helemaal niet, maar waarom niet gewoon proberen? Ik heb al op verschillende plaatsen satelliet signalen via een kabel tv coax (die er al lag) verbonden. Meestal (maar niet altijd) werkt dit goed. Je moet wel opletten dat je niet teveel verbindingen maakt (want je schreef dat dit slechts een gedeelte van het tracé is), want dat geeft telkens extra verlies.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Zolang de afstand niet te groot is , lukt dat misschien . Marr die oude kabel is al niet geschikt voor signalen tot 850 mhz , laat staan tot 2150 mhz over langere afstanden . Nu ik heb geluk , volledige kelder onder het huis , dus hier is dat geen probleem ;) , dus dat alles vervangen was geen pobleem . Ik zou dat systeem niet kunnen gebruiken hier . We hebben nog 3x220 v n verdeelt , dus niet dezelfde lijn in gans het huis op de stopcontacten bv , dat is opgedeeld .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”