Pagina 1 van 1

Advies provider

Geplaatst: 23 jan 2013, 17:18
door iceke
Iemand een goed abbo voor mij ?

Ik bel 4 tot 5 uur per maand naar alle netwerken
Ik sms ca. 500 per maand
Ik wil nu ook data op m'n abbo
Ik heb nu base gold en betaal tussen de 60 en de 70€ per maand (abbo40€+ 0€ gesprekken+20a30€ sms)

Niet op het mobistar netwerk, we hebben hier 0% verbinding...

Re: Advies provider

Geplaatst: 23 jan 2013, 17:32
door TiTanium
Je belt 's avonds veel of over de hele dag?
Hoeveel data denk je nodig te hebben?

Re: Advies provider

Geplaatst: 23 jan 2013, 17:35
door raf1
Scarlet Mobile XL?
300 min
400 sms
500 MB
30 euro/maand
http://www.scarlet.be/nl/mobile/postpaid/

Re: Advies provider

Geplaatst: 23 jan 2013, 17:40
door krisken
abonnement of prepaid ook goed?

Re: Advies provider

Geplaatst: 23 jan 2013, 17:41
door johcla
Indien je een smartphone hebt: Mobile Vikings, in combinatie met Betamax. Mits de juiste apps is de gebruikservaring quasi ongewijzigd tov gewoon bellen.
Je betaalt dan 15 EUR per maand + 1 cent/minuut (freevoipdeal) voor 2 GB en 1000+1000 sms.

Re: Advies provider

Geplaatst: 23 jan 2013, 17:46
door krisken
Laten we het even houden op gewoon bellen via het GSM nietwerk. Zonder al die goochelarij met VoIP etc. Werkt prima (gebruik het zelf ook) maar naar gebruikservaring toe is dit niet aan te raden (ik wil altijd direct kunnen bellen, niet app openen etc, plus met edge is bellen via voip een ramp).

Re: Advies provider

Geplaatst: 23 jan 2013, 17:57
door jorgo
Ik zou (via iemand met een btwnummer) voor Belgacom Bizz Smart+ 20 gaan.

Je belt dan gratis naar vaste nummers. Hierdoor kan je via een eigen DID middels VoIP voor +- 5,5 cent/minuut naar mobiele nummers bellen via bijvoorbeeld LocalPhone.
Dit zonder een app, gewoon via een kiesregel nummers in je gsm opslaan :)

Verder heb je 1GB internet op het beste 3G netwerk van België, en kan je onbeperkt smsen.

Re: Advies provider

Geplaatst: 23 jan 2013, 18:40
door driesve
iceke schreef:Ik heb nu base gold en betaal tussen de 60 en de 70€ per maand (abbo40€+ 0€ gesprekken+20a30€ sms)
Je kan voor dat bedrag eventueel overstappen naar BASE ALL UNLIMITED waarbij je voor €60/maand alles "onbeperkt" krijgt.

Re: Advies provider

Geplaatst: 24 jan 2013, 09:31
door iceke
Ben idd nog aan het twijfelen tussen unlimited en base id
Ik veronderstel dat scarlet het proximus netwerk gebruikt ?
Bellen gebeurt vooral overdag, data ? <1GB, 250mb is nogal nipt denk ik....

Re: Advies provider

Geplaatst: 24 jan 2013, 11:20
door driesve
Scarlet verloopt inderdaad via het Proximus netwerk.

Als je veel verbruik (> 1Gb) en veel belt, dan denk ik dat BASE Unlimited de beste deal is. Persoonlijk ben ik tevreden van hun 3G-netwerk (zeker de snelheden), al is dat van Proximus wel groter/beter. Je kunt bij Scarlet natuurlijk ook voor €50/maand gaan, als je toekomt met 700 MB.

Ik weet niet waarvoor je uw data voornamelijk gaat gebruiken, maar zolang je niet streamt, valt het vaak nog wel mee. Je kunt natuurlijk eerst overstappen naar BASE Unlimited. Dit vraagt amper moeite omdat je bij dezelfde provider blijft. Vermits de contracten geen contractduur hebben, kan je je verbruik in het oog houden en eventueel enkele maanden later (zomerpromo's?) een definitieve beslissing nemen.

Re: Advies provider

Geplaatst: 24 jan 2013, 11:49
door johcla
krisken schreef:Laten we het even houden op gewoon bellen via het GSM nietwerk. Zonder al die goochelarij met VoIP etc. Werkt prima (gebruik het zelf ook) maar naar gebruikservaring toe is dit niet aan te raden (ik wil altijd direct kunnen bellen, niet app openen etc, plus met edge is bellen via voip een ramp).
Ik ben het met je eens hoor. Ik wil ook niet bellen door een app te moeten openen, zeker niet in de auto, of via edge. Momenteel gebruik ik csipsimple op Android. Ik bel op de gewone manier en de app onderschept dit automatisch. Als het naar een bekend MV-nummer is, belt het gewoon (gratis van MV naar MV). Als het naar een ander nummer is, stuurt het een callback-request naar betamax. Ik word dan opgebeld en zodra ik opneem, wordt de correspondent opgebeld en ziet hij mijn caller-id. Nadeel hier is het extra moeten opnemen, wat nog te automatiseren valt met Tasker, en een delay van zo'n 10 seconden. Je betaalt natuurlijk ook 2 gesprekken (naar jou en je correspondent, maar dat is aan 2 x 0,5 cent per minuut), maar je belt wel via het gsm-netwerk en niet via mobiel internet.

Het instellen van csipsimple is niet echt simpel, daarna werkt het zoals het hoort.

Re: Advies provider

Geplaatst: 24 jan 2013, 12:17
door jorgo
Als het naar een bekend MV-nummer is, belt het gewoon (gratis van MV naar MV)
Bedoel je met bekend dat je zelf weet dat dit nummer een MV-nummer is, of heb je dit geautomatiseerd?

Re: Advies provider

Geplaatst: 24 jan 2013, 12:40
door johcla
Nummers waarvan ik zelf weet dat ze bij MV zitten.
Om volledig te zijn: default wordt callback toegepast, enkel volgende gesprekken gebeuren via MV:
- door mij bekende MV nummers (regel is: eindigt met xxxxxxxxx, zodat het niet uitmaakt of het nationaal of internationaal formaat is)
- gratis nummers 0800
- voicemail
- nummers die met 1 beginnen (noodnummers en diensten van MV)

Re: Advies provider

Geplaatst: 24 jan 2013, 13:27
door proximusboyke
als je telenetklant bent kan je 2000 min 10000 sms 2gb data 50€

als je genoeg hebt met 200 mb kan je prepaid nemen carrefour

2000 min 2000 sms 200 mb data voor 39 euro

Re: Advies provider

Geplaatst: 24 jan 2013, 13:42
door driesve
Telenet gaat via het Mobistar-netwerk en dus helaas geen optie voor iceke. Carrefour Mobile gaat via het BASE-netwerk als ik het mij goed herinner.

Re: Advies provider

Geplaatst: 24 jan 2013, 13:45
door proximusboyke
idd had dit over het hoofd gezien telenet niet dus
carrefour via base