Pagina 1 van 1

Belgacom contract kwijt

Geplaatst: 16 jan 2013, 00:11
door dragonflo
Ik heb sinds oktober belgacom internet, maar ik vind het contract niet direct. Ik heb wel een orderbevestiging in mijn mailbox, maar ik kan me niet herinneren dat ik iets heb moeten onderteken en opsturen.

Nu het probleem is dat ik op mijn factuur geen korting meer krijg die ik in het begin wel kreeg. Op mijn orderbevestiging staat ook vermeld dat ik korting krijg.
Ik zou graag de voorwaarden willen lezen voor die korting. Waar zou ik die kunnen lezen? Ik denk dat ik geen korting meer krijg omdat ik mijn telefoonabonnement heb opgezegd. (had ik al voor het internet)

Dit staat er vermeld over die korting:

PROMO Voor nieuwe Internet-klanten: €100 korting (€-5 gedurende 20 maanden)
WEBDEAL Online korting: €50 extra korting (€-2,5 gedurende 20 maanden)

Re: Belgacom contract kwijt

Geplaatst: 16 jan 2013, 11:20
door Proximus
Beste dragonflo,

Kunt u mij via een privébericht uw klantgegevens (naam, klantnr., tel.nr., gsm nr.) bezorgen. Dan laat ik het door de bevoegde dienst nakijken.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Re: Belgacom contract kwijt

Geplaatst: 22 jan 2013, 10:47
door dragonflo
Aangezien het misschien wel interessant kan zijn voor anderen.
Het probleem is opgelost door eva. Door de opzegging van mijn telefoonabonnement hadden ze in het systeem aangegeven dat ik was veranderd van internetabonnement(Internet Comfort met vaste lijn -> Internet Comfort zonder vaste lijn). Hiervoor moest ik €6.2 betalen, verviel mijn korting en werd er een stuk korting teruggevorderd.

Re: Belgacom contract kwijt

Geplaatst: 22 jan 2013, 10:51
door meon
Thanks voor de follow-up!
Elk type wijziging op een abonnement resulteert meestal dat je voordelen/verplichtingen 'gereset' worden, dus inderdaad iets om rekening mee te houden...

Re: Belgacom contract kwijt

Geplaatst: 22 jan 2013, 11:43
door philippe_d
Toch vind ik dit onaanvaardbaar, zelfs met de mooie uitleg van Eva.
  • De 6.20€ swapkosten zijn volledig onterecht. Dit zijn de kosten voor een downgrade van de Internet formule. De TS heeft zijn Internet formule niet gedowngraded (blijft Comfort).
  • De kortingen (WEBDEAL Online korting, en PROMO voor nieuwe klanten) waren verbonden met zijn nieuwe Internet aansluiting in Oktober. De TS heeft aan zijn Internet aansluiting niets gewijzigd, en mag dus deze kortingen niet verliezen. Dat is contract breuk.
Dat Belgacom, om puur interne administratieve redenen de naam van zijn abbo wijzigt (van Internet Comfort met vaste lijn -> Internet Comfort zonder vaste lijn), daar heeft de klant niets mee te maken.
Het stopzetten van een telefoondienst mag geen invloed hebben op zijn Internet abbo.
Trouwens, tenzij hij zijn telefoonnummer geporteerd heeft, zal zijn lijnnummer hetzelfde gebleven zijn (namelijk zijn vroeger telefoonnummer).
dragonflo schreef:Het probleem is opgelost door eva.
Bedoel je dat je de onterechte kosten terugkrijgt? Zoniet is mijn advies: Klantendienst, dienst facturatie opbellen (0800 22800), en terugbetaling eisen.
meon schreef:Elk type wijziging op een abonnement resulteert meestal dat je voordelen/verplichtingen 'gereset' worden, dus inderdaad iets om rekening mee te houden...

Dat zou alleen mogen gebeuren als er een verband bestaat. Zoals:
  • - verlies van de "pack" korting, als er één dienst uit het pack wegvalt
    - verlies van de "Favorite" korting, als je downgrade van Maxi naar Comfort.
Ik heb mijn (permanente) Favorite korting (7.50€ pm) niet afgestaan bij de overstap van "Maxi" naar "Internet Overal Maxi" (= aanvraag van een SIM kaart), omdat de persoon die dit ingebracht heeft, zo verstandig geweest is van de formule niet te wijzigen.
Ik denk dat veel afhangt van de Klantendienst medewerker en de manier waarop deze in het Belagcom syteem de wijziging inbrengt.

Re: Belgacom contract kwijt

Geplaatst: 22 jan 2013, 11:48
door Lord Utopia
Ik heb mijn (permanente) Favorite korting (7.50€ pm) niet afgestaan bij de overstap van "Maxi" naar "Internet Overal Maxi"
Even een opmerking: het product Internet Maxi en Internet Overal Maxi zijn dezelfde. Internet Overal Maxi is gewoon de commerciële naam. Een simkaart toevoegen heeft helemaal geen inpact op het vaste internetproduct.

Zou je nu overstappen van Internet Maxi zvl naar Maxi met PSTN, dan zou die korting vermoedelijk wel vervallen (maar dan heb je wel korting van het pack overal).

Re: Belgacom contract kwijt

Geplaatst: 22 jan 2013, 13:14
door philippe_d
Maar Internet Start met of zonder vaste lijn is toch ook hetzelfde product (misschien niet in de Belgacom systemen, maar toch wel op hun klanten website). Waarom dan 6.20€ swapkosten + verlies van bestaande kortingen bij opzeggen vaste lijn?

Re: Belgacom contract kwijt

Geplaatst: 22 jan 2013, 15:45
door dragonflo
philippe_d schreef:
dragonflo schreef:Het probleem is opgelost door eva.
Bedoel je dat je de onterechte kosten terugkrijgt? Zoniet is mijn advies: Klantendienst, dienst facturatie opbellen (0800 22800), en terugbetaling eisen.
Ik heb nog niet betaald. Ik kreeg de factuur en vond het bedrag niet correct. Ze hebben een creditnota aangemaakt voor zowel de korting als de kosten. Nu klopt het bedrag.

Bij telenet zou het geen waar geweest zijn. Daar mag je heel dat bedrag betalen en wachten op de terugbetaling.