Pagina 1 van 1

Telefoonstoring

Geplaatst: 26 dec 2012, 10:26
door Waterboy
In Kapelle op den bos is sinds zondag een telefoonkabel beschadigd.
Door de feestdagen gaat het probleem pas vrijdag opgelost worden.Heeft de klant dan recht op een compensatie?

Re: Telefoonstoring

Geplaatst: 26 dec 2012, 11:09
door axs
Zie algemene voorwaarden.
1 maand basis-abonnementsgeld per dag vertraging bij het lichten van de storing.

Re: Telefoonstoring

Geplaatst: 28 dec 2012, 17:06
door Waterboy
Update:Na 5 dagen nog steeds geen vaste lijn ,dus zal het voor volgend jaar zijn.(zou normaal vandaag opgelost geweest zijn.)

Re: Telefoonstoring

Geplaatst: 28 dec 2012, 17:10
door Zamba
een telefoonkabel die beschadigd wordt door een derde partij geeft geen recht op een schadevergoeding van Belgacom.
een schadevergoeding kan alleen gevraagd worden als u 'alleen' last heeft gehad van een storing die te laat wordt opgelost.
Door de kabelbeschadiging zit een hele buurt zonder telefonie, internet en tv en hier kan Belgacom niets aan doen.
U kan zich eventueel wel richten tot de firma die de kabel beschadigd heeft.

Re: Telefoonstoring

Geplaatst: 28 dec 2012, 18:30
door philippe_d
Gezien de klant niets te maken heeft met degene die de storing veroorzaakt heeft, en jij als klant ook de naam van de schuldige firma niet kan weten, moet je de schade wel claimen bij Belgacom, liefst per aangetekend schrijven.

Belgacom zal je dan schriftelijk laten weten op wie U de schade moet verhalen.

Re: Telefoonstoring

Geplaatst: 28 dec 2012, 19:47
door axs
Je kan dit gewoon volgens de algemene voorwaarden claimen.
Oorzaak doet in dit geval niet ter zake.
Dit kan je gewoon telefonisch via de klantendienst of door even contact op te nemen met Eva van Belgacom, hier actief op het forum.