Pagina 1 van 1

Bestelling Apple (site) blijft weg, wie is verantwoordelijk?

Geplaatst: 21 dec 2012, 11:27
door proximusboyke
Ik heb op 30/11/2012 een macbook pro me retina scherm besteld.
Tot op vandaag nog steed niet binnen.
Als ik op site apple en zogezegd bestelling doe online zie ik ongeveer 10 dagen tijd en je hebt hem in huis.
Persoonlijk vind ik dit niet meer normaal wie zou er nu verantwoordelijk zijn apple of lab9

Re: service apple lab9

Geplaatst: 21 dec 2012, 11:38
door bollewolle
Hangt er een beetje vanaf hoeveel je van de standaard configuratie hebt afgeweken. Standaard configs zijn direct leverbaar (heeft Apple op stock), als je op de Apple Store een beetje customized zie je dat het meestal 1-3 stuurt eer men ze klaar heeft om op te sturen. Duurt dan normaal nog een paar dagen vooralleer hij effectief aankomt. Heb 3 weken geleden een Mac Mini besteld met een upgrade van de CPU en deze was na 1,5 week al thuis geleverd.

Normaal is Apple echt wel snel op dat vlak en klopt hetgeen op hun website staat wel. Ik vermoed dus dat het probleem eerder bij Lab9 ligt dan bij Apple in dit geval.

Re: service apple lab9

Geplaatst: 21 dec 2012, 11:44
door proximusboyke
16gb ram en 512 sdd gevraagd

RE: service apple lab9

Geplaatst: 21 dec 2012, 12:16
door MClaeys
Zit da er bij die nieuwe niet in gesoldeerd? Dat zal dan wat langer duren om te plaatsen dan gewoon in prikken.

Sent from my Lumia 900 using Board Express

Re: service apple lab9

Geplaatst: 21 dec 2012, 12:36
door bollewolle
Iets langer, maar volgens de Apple Store nog altijd verzendklaar in 1-3 dagen.

Om een idee te geven even opgezocht: Mac Mini Server met CPU upgrade besteld op woensdag 5 december, dinsdag 11 december bericht gekregen dat het verzonden was en op vrijdag 14 december is hij aangekomen. Op hun site stond bij het aankopen verzendklaar in 1-4 dagen. Mijn vorige bestelling zijn ook altijd goed en snel verlopen met de nodige status updates.

Volgens mij had je bestelling echt wel wel aangekomen moeten zijn. Tenzij ze zelf de 16 GB erin gaan prikken en dat ze daar nog op wachten uiteraard. Op zich zou dat ook vreemd zijn want voor de mijne heb ik 16GB in NL besteld op dezelfde dag (5 december) en die lag maandag 10 december al thuis in de bus.

Re: service apple lab9

Geplaatst: 21 dec 2012, 12:56
door proximusboyke
in lab 9 zeggen ze al van vorige donderdag dat ze zien dat hij verzonden is.

Re: service apple lab9

Geplaatst: 21 dec 2012, 13:35
door MClaeys
En zit daar dan een track and trace bij? Want een week zou dat toch echt niet mogen duren.

Re: service apple lab9

Geplaatst: 21 dec 2012, 13:44
door bollewolle
Idd, bij mij kreeg ik een Track & Trace van TNT, op de 11e verstuurd vanuit China en de 14e al aangekomen. Zou toch eens om de Track & Trace vragen.

Re: RE: service apple lab9

Geplaatst: 21 dec 2012, 14:14
door decat
MClaeys schreef:Zit da er bij die nieuwe niet in gesoldeerd? Dat zal dan wat langer duren om te plaatsen dan gewoon in prikken.

Sent from my Lumia 900 using Board Express

Ik dacht eerder geplakt met een bepaald soort sterke lijm.

Re: service apple lab9

Geplaatst: 21 dec 2012, 15:26
door bollewolle
Hangt ervan af waar je het over hebt:

http://www.ifixit.com/Teardown/MacBook+ ... 2/2#s36196 --> SSD niet vast gelijmd maar wel een proprietary SSD, dus niet upgradeable.

http://www.ifixit.com/Teardown/MacBook+ ... 2/2#s36205 --> RAM gesoldeerd op het moederbord.

Voor de rest wel veel lijm gebruikt om bepaalde afscherming stukjes vast te zetten.

Kreeg niet voor niets een Repairability Score van "1 out of 10".

Bestelling Apple (site) blijft weg, wie is verantwoordelijk?

Geplaatst: 21 dec 2012, 17:09
door thiebapa
Woensdagavond 20u00 op de apple site een iPod besteld met een gepersonaliseerde gravure + kadooverpakking , deze ochtend om 10u00 geleverd via DHL! Sneller kon niet... En werd per sms op de hoogte gehouden van de status van de verzending. Ok het is 'maar' een iPod en geen macbookPro, maar toch een supersnelle service!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Bestelling Apple (site) blijft weg, wie is verantwoordel

Geplaatst: 22 dec 2012, 01:16
door proximusboyke
ik vind het in elk geval een slechte service, ze weten daar van niks en kunnen niks zeggen.
Enkel dat het verzonden is.
Ik hou mijn hart al vast als er een defect aan is.

Re: Bestelling Apple (site) blijft weg, wie is verantwoordel

Geplaatst: 22 dec 2012, 10:00
door xenne
komt de zending uit china? dan kan je wel moet vertragingen zitten aan de douane... via welke firma is het verzonden? heb je geen tracking code?

Re: Bestelling Apple (site) blijft weg, wie is verantwoordel

Geplaatst: 22 dec 2012, 10:32
door raf1
Ik veronderstel dat proximusboyke in een winkel van Lab9 de bestelling heeft gedaan?

Kijk dan eerst eens op de bestelbon na of er een leveringstermijn staat vermeld.

Als Lab9 iets verkoopt, dan is Lab9 verantwoordelijk, niet de fabrikant of transportfirma.
Maar de algemene verkoopsvoorwaarden van Lab9 beloven alvast niet veel goeds:
Tevens kan geen enkele bestelling wegens het verstrijken van de leveringstermijn eenzijdig geannuleerd worden.
bron: http://www.lab9.be/nl/algemene-voorwaarden-44.htm

Je zal dus ofwel nog wat geduld moeten hebben ofwel de winkelbediende moeten overtuigen om de bestelling toch te annuleren.

Re: Bestelling Apple (site) blijft weg, wie is verantwoordel

Geplaatst: 22 dec 2012, 13:34
door Mr.T
Je hebt nog altijd de wet koop op afstand, waarmee je binnen de 2 weken je product kosteloos kan terugsturen ...
Dus lab9 mag dat gerust in zijn voorwaarden hebben staan, de wet staat hier aan je kant.
En dit is moeilijk maatwerk te noemen, zelfs met de 2 opties die je genomen hebt.

Re: Bestelling Apple (site) blijft weg, wie is verantwoordel

Geplaatst: 22 dec 2012, 22:13
door ubremoved_539
Gelukkig heb je geen iPhone gekocht... "Gewapende gangsters stelen volledige voorraad iPhones"

Re: Bestelling Apple (site) blijft weg, wie is verantwoordel

Geplaatst: 22 dec 2012, 22:37
door fryelectro
proximusboyke schreef:Ik heb op 30/11/2012 een macbook pro me retina scherm besteld.
Ik heb de mijne begin december besteld en deze woensdag is hij aangekomen, zelfde model: 15 inch retina, 16 GB RAM en 512 GB SSD. Vermits ik deze voor mijn zaak koop vraag ik om intracommunautair te leveren (excl BTW). Dat zorgt voor een vertraging van een 5 tal dagen. De verzending zelf was toch ook een 5 tal dagen. Met de track & trace kon je duidelijk zien dat de inklaring een 2 tal dagen heeft geduurd (kwam vanuit China).

Beestig toestel, ik kom van een een macbook air, maar liep voortdurend tegen de limieten van dat toestel aan...

btw. tip is om altijd te bellen om de bestelling telefonisch te laten noteren bij de Apple store, ik krijg altijd 5% korting op alles. Buiten wat vertraging toch altijd al een goeie service genoten (is 3e macbook)

Re: Bestelling Apple (site) blijft weg, wie is verantwoordel

Geplaatst: 23 dec 2012, 00:35
door proximusboyke
Gisteren geweest en gezegd dat ze hem konden steken waar het zonlicht niet scheen en toeval of niet deze voormiddag was hij er. :-D
Ik blijf het een slechte service vinden.
Zeker dat ze kunnen zeggen dat het verzonden was maar anders geen info hadden.

Re: Bestelling Apple (site) blijft weg, wie is verantwoordel

Geplaatst: 23 dec 2012, 11:39
door Nielsvds
Slechte service zou ik het niet durven noemen. De laptop moest komen van buiten de Europese Unie. Je mag ook niet vergeten dat bestellingen zo veel mogelijk gegroepeerd worden, voor dat ze besteld worden en geleverd worden uit China. Verzending per schip kan ook een 3 a 5 tal weken duren (1 maand). De verkoper kan hier zelf weinig aan doen. Omdat de fabrikant zelf kiest voor de methode van verzending per schip (goedkoper, maar ook trager) of via vliegtuig (sneller, maar duurder). Kijk maar naar andere websites die vanuit China verschepen per schip, dan zal je ook zien dat het bijna 1 maand duurt.

Re: Bestelling Apple (site) blijft weg, wie is verantwoordel

Geplaatst: 23 dec 2012, 11:48
door iceke
ze hebben bij wijze van spreken 2 modellen waar je 3 dingen aan kan wijzigen, als je die dan nog niet op stock kan hebben in europa/usa/azie enz.... ?
Dan noem ik dat slechte service.....
Loop eens binnen in een Macstore, het meeste dat je daar ziet is lucht...

Re: Bestelling Apple (site) blijft weg, wie is verantwoordel

Geplaatst: 23 dec 2012, 11:57
door Nr10
Idd de meeste modellen op stock zijn Air's...

Re: Bestelling Apple (site) blijft weg, wie is verantwoordel

Geplaatst: 23 dec 2012, 12:05
door Nielsvds
Het probleem wanneer je te veel op stock hebt is, dat de kans bestaat dat de stock blijft liggen. Zo werken BTO bedrijven. Dat is het principe van just in time. Enkel produceren wanneer er orders binnen zijn, om niet met een verouderde stock te zitten, die achteraf niet verkoopbaar blijkt te zijn.

Je mag ook niet vergeten dat natuurrampen, brand, stakingen, bij de toeleveranciers ook voor vertragingen kunnen zorgen. Dit zijn zogenaamde onvoorzienbare externe omstandigheden. Bovendien moet lab 9, eerst een bestelling plaatsen bij Apple zelf. Dus eigenlijk ligt de oorzaak bij Apple zelf, die geen stock aanhoudt per land of centraal in Europa. Lab 9 is gewoon een distributeur, die zich moet schikken aan de policy van Apple.

Re: Bestelling Apple (site) blijft weg, wie is verantwoordel

Geplaatst: 23 dec 2012, 12:30
door fryelectro
Van de meeste losse artikelen en standaard configs is er wel degelijk stock bij Apple. Ze werken hiervoor samen met syncron dat ook voor oa Dell werkt. Bto order is een ander geval. Deze komen effectief uit China maar gezien de snelheid van mijn laatste bestelling ben ik er zeker van dat daar ook alles gewoon klaar ligt.

Re: Bestelling Apple (site) blijft weg, wie is verantwoordel

Geplaatst: 23 dec 2012, 23:00
door proximusboyke
wel raar dat iedereen hier weet dat dit uit china moet komen en een verkoper van lab 9 wist nog van toeten nog blazen

Re: Bestelling Apple (site) blijft weg, wie is verantwoordel

Geplaatst: 23 dec 2012, 23:06
door fryelectro
mja die mens bestelt dat waarschijnlijk ook gewoon als reseller bij zijn distributeur of apple...

Re: Bestelling Apple (site) blijft weg, wie is verantwoordel

Geplaatst: 24 dec 2012, 15:47
door depeje
Als het van buiten de EU komt, zou de vertraging misschien kunnen komen door de stiptheidsacties in Zaventem.