Ik heb een klein probleempje met mijn router.
Ik heb paar dagen geleden de sagem van scarlet veranderd naar de bbox2 sagem en heb dan op de 1de verdiep de scarlet sagem aangesloten via lan om daarna op mijn pc aan te sluiten via kabel zodat mijn broer op 2de verdiep betere WIFI signaal zou krijgen.
Nu is het zo dat als mijn sagem router aangesloten is op BBOX2 dat bbox2 niet meer werkt (geen internettoegang) maar mijn scarlet sagem wel...
In totaal zijn er 4 pc's in huis dat zeer vaak aan staan, op de gelijkvloers zijn er 2 pc's die gebruik maken van WIFI van bbox en op de 1ste verdiep ben ik dan aangesloten via lan kabel en mijn broer dan via WIFI op 2de verdiep.
Normaal gezien zou het geen probleem zijn omdat er 4 pc's aangesloten zijn omdat er vroeger geen probleem was alleen mijn broer had een zeer laag wifi signaal.
Moeten er specifieke instellingen zijn om de sagem te gebruiken als een router? want heb deze eigenlijk nog niet gereset en die is dus normaal gezien ingelogged... en bbox2 ook misschien daarom?
maar alleen op mijn bbox is er een dsl kabel op aangesloten de sagem is aangesloten via een lan kabel dus deze zou toch moeten functioneren als een gewone router?
Nouja, weet er zelf zeer weinig van misschien dat er hier iemand mij kan helpen met enkele tips