Pagina 1 van 3
Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 01 dec 2012, 14:50
door Voyager
Gisteren kreeg ik een promo folder waarin telenet een gratis iphone belooft als je klant wordt.
In hoeverre is deze promo betrouwbaar, maw waar zit het addertje onder het gras want ik zie een resem onduidelijke voorwaarden.
Van de telenet website:
Hoe krijgt u uw iPhone?
Om de iPhone aan 1 euro te kunnen afhalen bestelt u dus (online) de Fibernet Shake of Fibernet XL Shake met drie diensten en King of Kong.
Wanneer de onderstaande formaliteiten vervuld zijn, ontvangt u een voucher, waarmee u uw iPhone kan gaan afhalen:
Uw Telenet King of Kong product moet geactiveerd zijn
Uw Telenet Fibernet (of Fibernet XL) Shake dient geïnstalleerd te zijn voor 1/2/2013 en
Uw eerste aanrekening voor alle diensten dient betaald te zijn
De iPhone dient afgehaald te worden uiterlijk op 30/4/2013 bij de Telenet winkel vermeld op uw voucher.
Hoe kan je het gsm abonement activeren als je nog geen iphone hebt?
Als telenet laat is met de installatie grijp je naast de promotie?
Wanneer moet die "aanrekening" voor alle diensten dan betaald worden, toch pas als alles geactiveerd is hoop ik?
Daarnaast is er nog een beperkte voorraad voor deze promotie, als alles een beetje uitloopt en de voorraad is op, grijp je nog naast een iphone?
Tevens kan ik nergens vinden voor hoelang je klant dient te blijven.
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 01 dec 2012, 16:06
door Abusimbal
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 01 dec 2012, 16:14
door Voyager
Het is een 4S, wit of zwart naargelang de voorraad.
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 01 dec 2012, 20:03
door a3ke
Lijkt me te goed om waar te zijn
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 01 dec 2012, 23:36
door dr.trimble
en toch is het waar. Deze week krijg ik mijn bon om mijn iphone 4s af te halenbij belcompany voor 1 euro. Geen enkele contractuele verplichtingen
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 02 dec 2012, 00:33
door a3ke
Zolang de voorraad strekt ...
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 02 dec 2012, 02:54
door Trojan
Maar ge moet wel het duurste abonnement nemen.
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 02 dec 2012, 09:06
door dr.trimble
helemaal niet hoor. De fibershake 60 en een gewone king 15 is voldoende. En in principe kan ik zelfs volgende maand al mijn king opzeggen en binnen zes maanden de fibershake. Alhoewel ik dat niet van plan ben want ik ben eerlijk gezegd wel tevreden met Telenet
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 02 dec 2012, 09:55
door raf1
Na 6 maanden zal je met de goedkoopste formule (85,15 euro * 6) + 50 euro = 560,90 euro betaald hebben en is de iPhone 4S van jou. Daarna ben je volgens de nieuwe telecomwet vrij om klant te blijven of om onmiddellijk kosteloos op te zeggen.
Het addertje onder het gras is dat je de voucher mogelijks pas enkele maanden na de installatie krijgt en dat je niet op voorhand weet of je bij de eerste 4000 'gelukkigen' bent.
aanbod beperkt tot 4.000 stuks
Je eerste aanrekening voor alle diensten dient betaald te zijn
Telenet heeft 30 dagen tijd om te komen installeren (weinig installateurs beschikbaar tijdens eindejaarsperiode) daarna hebben ze 30 dagen om de eerste aanrekening op te sturen, daarna heb je 21 dagen tijd om te betalen, daarna heeft Telenet opnieuw 30 dagen tijd om de voucher op te sturen.
Als je vandaag bestelt en als Telenet alles zeer traag verwerkt, dan krijg je de voucher in het slechtste geval pas rond 15 maart 2013.
Deze actie is dus gewoon een opruimactie om
den overschot van de iPhone 4S'en kwijt te geraken. Dit past trouwens perfect in de uitgelekte roadmap van Apple: volgens geruchten is de iPhone 5S momenteel reeds in proefproductie en komt deze in maart 2013 op de Belgische markt.
Het is dus zeer goed mogelijk dat jij eind maart 2013 in de Telenet-shop een iPhone 4S mag gaan halen terwijl de iPhone 5 en de gloednieuwe iPhone 5S ook te verkrijgen zijn. Op dat moment zal dit aanbod helemaal niet zo mooi meer lijken.
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 02 dec 2012, 10:11
door dr.trimble
raf1 schreef:Na 6 maanden zal je met de goedkoopste formule (85,15 euro * 6) + 50 euro = 560,90 euro betaald hebben en is de iPhone 4S van jou. Daarna ben je volgens de nieuwe telecomwet vrij om klant te blijven of om onmiddellijk kosteloos op te zeggen.
Het addertje onder het gras is dat je de voucher mogelijks pas enkele maanden na de installatie krijgt en dat je niet op voorhand weet of je bij de eerste 4000 'gelukkigen' bent.
2 dagen na mijn installatie kon ik mijn aanrekening al raadplegen via mijn telenet en heb meteen de betaling gedaan, de week er op zat er reeds een brief van telenet in de bus waarin staat dat ik BINNEN DE ACHT DAGEN een voucher in de brievenbus krijg om de iphone te gaan ophalen voor 1 euro.
Telenet heeft 30 dagen tijd om te komen installeren (weinig installateurs beschikbaar tijdens eindejaarsperiode) daarna hebben ze 30 dagen om de eerste aanrekening op te sturen, daarna heb je 21 dagen tijd om te betalen, daarna heeft Telenet opnieuw 30 dagen tijd om de voucher op te sturen.
Als je vandaag bestelt en als Telenet alles zeer traag verwerkt, dan krijg je de voucher in het slechtste geval pas rond 15 maart 2013.
Woensdag 12/11 besteld, maandag 17/11 geinstalleerd, Woensdag 19/11 betaald en de week erop zat er een brief in de bus van telenet met de aankondiging dat de voucher op komst is. De eerste factuur kreeg ik trouwens op dezelfde dag als de voucher.
Dus als ze willen kan het vlug gaan, hé
Als als die iphone 4S slechts overschot is, dan ben ik daar toch heel tevreden mee
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 02 dec 2012, 10:24
door raf1
Als ze willen kan het inderdaad vlug gaan, ik heb gewoon even het
worst case scenario geschetst.
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 02 dec 2012, 10:42
door iceke
'k verschiet ervan dat je er mee kan lachen.....
Ik vraag me af waarom iemand dit in twijfel trekt ?
Of het een goed aanbod is tot daar aan toe, maar dat telenet je een iphone gaat leveren bij aanschaf van tripleplay +gsm abbo is toch duidelijk genoeg...
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 02 dec 2012, 13:46
door TiTanium
raf1 schreef:Als ze willen kan het inderdaad vlug gaan, ik heb gewoon even het
worst case scenario geschetst.
Dat doe je nu net te veel. Meestal heb je principieel gelijk, maar als je de deksel op je neus krijgt, krijg je deze onzinnige post. Je kan het gewoon niet nalaten om ze op alle punten af te breken of proberen af te breken, persoonlijke vete?
Vind het nog best een plezante actie, die telefoon heb je in handen en kan je houden. Een tijdelijke promotie met kortingen is misschien handig, maar daar kan je geen toptelefoon mee kopen.
Bij de ene een TV, bij de andere een telefoon. Wie bied meer?
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 02 dec 2012, 13:57
door Mr.T
ik zal precies eens wat meer moeten provider-hoppen, want bestaande klanten blijven in de kou staan.
En zeg nu niet dat die loterij voor bestaande klanten een leuk aanbod is.
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 02 dec 2012, 14:00
door TiTanium
Moesten er mee zo denken, dat ze beter is een keer meer veranderen, zouden ze misschien wel eens wat meer moeite doen. Maar ik hoor heel veel:"'t macheert toch waarom zou ik dan veranderen". Daar gaan ze van uit dat +/- 60~70% blijft.
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 02 dec 2012, 21:29
door Tomby
raf1 schreef:Deze actie is dus gewoon een opruimactie om den overschot van de iPhone 4S'en kwijt te geraken.
Als het zo een overschot is, vraag ik me af waarom Apple ze nog altijd list met een prijs van €599. Zo een overschot zal het dus wel niet zijn, want moesten ze ze verkopen voor pakweg €499, verkopen ze gegarandeerd als zoete broodjes.
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 02 dec 2012, 21:50
door fvhbrugge
aan 499 zouden ze inderdaad beter verkopen dan aan 599 maar zolang er zotten zijn 599 betalen, waarom laten zakken naar 499?
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 03 dec 2012, 12:05
door Tomby
Uiteraard, en dat is het wat ik ook bedoel: dat de uitleg van raf1 geen steek houdt, want er is gewoon helemaal geen probleem om 'den overschot kwijt te geraken' aangezien ze nog gewoon goed verkocht worden/blijven.
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 03 dec 2012, 13:28
door krisken
Wat mij opvalt : men spreekt eerst over een gratis iphone (zie topictitel) en pas dan over de €1?
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 03 dec 2012, 13:45
door jean-pierre
Afgelopen vrijdag zat de Telenet folder in de bus.
Cadeau:Een iPhone 4S als je all-in klant wordt. Da's goe zot!
Al klant? Kijk binnenin!
599 euro doorgehaald.Krijg hem voor 1 euro.
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 23 dec 2012, 00:35
door dr.trimble
FF een update.
Vorige week maandag zat de voucher van telenet in de bus waarmee ik bij Belcompany een iphone 4s kon ophalen voor 1 euro
Daar moest ik gewoon die ene euro betalen en de voucher afgeven, that's it. Geen contract, geen voorwaarden, niets.
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 23 dec 2012, 00:51
door Splitter
en da gelooft gij ?
de voorwaarden en het contract heb je al getekend / akkoord mee verklaard nog voordat je in die winkel bent binnengestapt.
die zitten namelijk samen in de bestelling van je internet contract
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 23 dec 2012, 00:57
door dr.trimble
Helemaal geen voorwaarden, 100% zeker !!! Mijn zoon werkt in een telenet-service center, dus die kan ik wel vertrouwen, zeker
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 23 dec 2012, 01:08
door Splitter
ik zou mijn eigen moeder nog niet vertrouwen als die in een winkel zou werken
er zijn ALTIJD voorwaarden aan een 'gratis' gsm.
geloof je me niet? zeg dan morgen eens je contract op, wedden dat je de factuur krijgt voor de gsm?
en daar ben IK 100% zeker van.
wedden dat je de voorwaardes niet gelezen hebt bij het aangaan van je abbonement ?
EDIT: gevonden op
http://klantenservice.telenet.be/conten ... oe-kan-dat
Wat met die 24 maanden?
Wil je eerder weg? Dat kan. Je betaalt geen opzegvergoeding, alleen de restwaarde van je toestel
Restwaarde = waarde gsm/24 maanden x aantal resterende maanden
Hoe langer je je toestel hebt, hoe lager de restwaarde
Na 24 maanden: het toestel is gewoon van jou en je kiest opnieuw je klantenvoordeel
Minder betalen voor je abonnement
Een van de nieuwste smartphones
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 23 dec 2012, 04:29
door ubremoved_15739
1€ / 24 maanden = 0.041666 € / maand.
Niet slecht ...
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 23 dec 2012, 09:05
door dr.trimble
Splitter schreef:ik zou mijn eigen moeder nog niet vertrouwen als die in een winkel zou werken
er zijn ALTIJD voorwaarden aan een 'gratis' gsm.
geloof je me niet? zeg dan morgen eens je contract op, wedden dat je de factuur krijgt voor de gsm?
en daar ben IK 100% zeker van.
wedden dat je de voorwaardes niet gelezen hebt bij het aangaan van je abbonement ?
EDIT: gevonden op
http://klantenservice.telenet.be/conten ... oe-kan-dat
Wat met die 24 maanden?
Wil je eerder weg? Dat kan. Je betaalt geen opzegvergoeding, alleen de restwaarde van je toestel
Restwaarde = waarde gsm/24 maanden x aantal resterende maanden
Hoe langer je je toestel hebt, hoe lager de restwaarde
Na 24 maanden: het toestel is gewoon van jou en je kiest opnieuw je klantenvoordeel
Minder betalen voor je abonnement
Een van de nieuwste smartphones
Die restwaarde is enkel van toepassing op mobiele abonnementen, niet op de pack. Die iphone was een tijdelijke aanbieding.
Maar geloof er het jouwe van, ik weet beter en heb er een goedkope telefoon bij
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 23 dec 2012, 09:41
door fryelectro
Telenet zal toch niet die iphones van Mobi* hebben gepikt zeker! (en ze dan voortverkopen aan 1 eur)
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/r ... val_iPhone
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 23 dec 2012, 12:06
door Splitter
lol fryelectro
ook een manier natuurlijk
trimble: sja, ik geloof niet veel van telenet hun 1 euro en geen voorwaardes dingen.
ze zijn een held in voorwaardes verstoppen (er zijn, zelfs nu, nog ettelijke mensen die vergeten dat je kabelabbo moet betalen)
maar indien het wel zo is, veel plezier ermee dan
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 23 dec 2012, 12:27
door silencer
En toch is het zo (ZM), was een actie tot 12dec (veels te veel succes mee gehad):
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 24 dec 2012, 20:24
door metal
Ik hoop ook de onze nog te krijgen. We hebben een dikke maand geleden ook voor alles naar telenet gestapt, en nu pas het eerste factuur gekregen. Dus nu maar hopen dat die 4000 stuks er nog niet door heen zijn.
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 24 dec 2012, 20:46
door dr.trimble
je moest slim zijn en de factuur betalen vanaf dat hij online beschikbaar was, dat scheelde een week
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 25 dec 2012, 20:53
door metal
factuur is pas online beschikbaar. Heb nog altijd geen papieren factuur thuis gekregen. Ze kunnen toch zorgen dat ik er nog 1 krijg. Anders hangt er een dikke strontvlieg aan de lamp.
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 25 dec 2012, 21:29
door evertvdb
Ik ben er toch ook benieuwd naar, volgens mij liep de actie tot eind december(?) en is een paar dagen geleden offline gehaald denk ik. Misschien is dit omdat ze op dat ogenblik de 4000 gehaald hebben?
Ik hoop in ieder geval dat ik dat ik er nog bij ben.
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 30 dec 2012, 14:51
door Cubbus
Ze gebruiken bij Telenet smerige technieken, toen ik via Facebook vroeg wanneer men wist of je bij de eerste 4000 was vroegen ze je gegevens en gingen ze eens kijken, die medewerker zei me: de actie is uitgeput op 12 december en jij deed de aanvraag op 13 december. Zever! Ik heb e-mails van de bevestiging van aanvraag op 11 december gekregen!
Maandag 17 december bel ik hun op: 80 minuten heeft dit (gesprek kun je het niet noemen meer dan 65 minuten was het een muziekje) geduurd...
Allereerst werd ik door de eerste persoon afgedaan als leugenaar, dit kan niet in ons systeem staat 13 december etcetc. Ik vroeg haar hoe ik dan e-mails kan hebben van 11 december ter bevestiging van aanvraag maar daar kon ze niet op antwoorden. Dan heeft ze mij maar doorverbonden met iemand, opnieuw na lang wachten iemand aan de lijn gehad ook hij kon niets voor me doen en heeft me door verbonden.
De volgende persoon die kon wel zien dat ik de aanvraag op 11 december had gedaan en dus recht zou hebben op de iPhone, maar hijzelf kon hier niets over beslissen en ging overleggen met zijn overste, beiden gaven ze mij gelijk, dat ik inderdaad recht heb op de iPhone, hij ging dit toevoegen aan het dossier en ik zou in de loop van de week antwoord krijgen... Helaas, toen ik vorige week terugbelde (deze keer "slechts" 20 minuten aan de telefoon gehangen) zei de persoon dat er in het dossier niets te zien was en ging opnieuw een "aanvraag" indienen ik zou normaal binnen de 48uur een e-mail ontvangen, deze 48u zijn dan ook weer verstreken (nee ik reken het weekend niet mee!).
Deze praktijken van Telenet lijken mij dan ook gewoon bedrog! Ik krijg bevestiging dat de actie op 12/12/12 uitgeput was en heb een bevestigingsmail dat ik op 11/12/12 de bestelling heb geplaatst en dus recht heb op de iPhone, morgen ga ik opnieuw bellen en voor de zoveelste keer aan de zoveelste persoon het verhaal doen... Het enige wat ik verwacht is dat ik bevestiging krijg van hetgene waar ik volgens hun reclame + datums van hun eigen (verschillende) medewerkers recht op heb.
Is de administratie daar zo'n ramp? De ene persoon zegt dat ik pas op 13/12/12 de aanvraag doe en de andere persoon kan zien dat ik inderdaad de aanvraag op 11/12/12 heb gedaan.
Heeft er iemand misschien een telefoon nummer (niet de klantendienst waar men je keer op keer doorverbindt met mensen die je niet kunnen helpen, eventueel via pm) van Telenet waar ik terecht kan? Ik hoop dat iemand van Telenet hier ook meeleest en na dit verhaal mij wel (degelijk) wil helpen.
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 30 dec 2012, 15:11
door Michael
Modbreak:
Knip, geen mailadresjes op het forum gooien aub!
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 01 jan 2013, 21:51
door crezzeke225
Mr.T schreef:ik zal precies eens wat meer moeten provider-hoppen, want bestaande klanten blijven in de kou staan.
En zeg nu niet dat die loterij voor bestaande klanten een leuk aanbod is.
vergeet niet dat de bestaande klanten modemswaps kregen, gratis digicorder upgrade en installatie kosten , en de promo's die heel int begin kreeg
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 01 jan 2013, 22:54
door Cubbus
Bedankt reeds voor de mensen die een PM hebben gestuurd, ik kan momenteel wel niet antwoorden (kan geen pm's sturen), ik heb dus gemaild naar het e-mail adres die me gegeven is en heb zondag antwoord gekregen dat hij er mensen ging naar laten kijken. Wanneer ik er iets van hoor laat ik het wel weten, alvast bedankt!
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 02 jan 2013, 09:02
door fiestaboyke
crezzeke225 schreef:Mr.T schreef:ik zal precies eens wat meer moeten provider-hoppen, want bestaande klanten blijven in de kou staan.
En zeg nu niet dat die loterij voor bestaande klanten een leuk aanbod is.
vergeet niet dat de bestaande klanten modemswaps kregen, gratis digicorder upgrade en installatie kosten , en de promo's die heel int begin kreeg
GRATIS digicorderupdate? my *ss, ik heb er 50€ voor hun zogenaamde administratiekost vorig jaar moete betale ....
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 02 jan 2013, 09:15
door raf1
Kuch, niemand die intekent op die promo heeft automatisch recht op die iPhone. Dit lijkt heel goed op een loterij en ik heb dan ook op voorhand het 'worst case scenario' geschetst:
raf1 schreef:Het addertje onder het gras is dat je de voucher mogelijks pas enkele maanden na de installatie krijgt en dat je niet op voorhand weet of je bij de eerste 4000 'gelukkigen' bent.
bron:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 78#p463531
Als je naar de rechtbank stapt, kan je deze actie misschien laten veroordelen als "lokvogelpraktijk", dit is een illegale praktijk waarbij de onderneming massaal reclame blijft maken terwijl de voorraad reeds is uitgeput of er onvoldoende stuks (vb. slechts 4000) ter beschikking worden gesteld. Kijk maar eens naar de Lidl-zaak:
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=4N34U76V
Re: Gratis iphone voor nieuwe klanten?
Geplaatst: 02 jan 2013, 12:31
door Splitter
raf1 schreef:Kuch, niemand die intekent op die promo heeft automatisch recht op die iPhone. Dit lijkt heel goed op een loterij en ik heb dan ook op voorhand het 'worst case scenario' geschetst:
Splitter schreef:
trimble: sja, ik geloof niet veel van telenet hun 1 euro en geen voorwaardes dingen.
ze zijn een held in voorwaardes verstoppen (er zijn, zelfs nu, nog ettelijke mensen die vergeten dat je kabelabbo moet betalen)
et voila
net zoals ik zeg: "geen voorwaardes" kent TN niet, hier is het dus zoals raf zei eerder een loterij dan een gsm zonder voorwaarden.
ik ben al lang genoeg belg om te weten dat niks hier gratis en zonder voorwaardes is
(al kunnen er gelukkigen zijn die hem hebben en ermee weg zijn, er zijn er tal van anderen die niks hebben)
btw: raf, ook "den aldi" is goed in zo'n niet-genoeg-op-voorraad-hebben gedoe.
ooit eens een 2x4gb microsd kaartje bij hun gaan halen, was een van de eerste keren dat ze het deden.
ben 4 aldi's kunnen afgaan!