EDPnet/BGC/Telenet -> BGC/OVH
Geplaatst: 13 okt 2012, 16:35
Op dit moment is de setup als volgt:
* Belgacom Classic abonnement.
* EDPnet (via BGC telefoonlijn).
* Telenet analoge TV.
De uiteindelijke situatie zou er zo moeten uit zien:
* Internet + TV via Belgacom.
* Telefonie via VoIP (OVH).
Bij Belgacom gaat dit dan over een Comfort pack, bij OVH de bekende 'Ligne SIP individuelle' (met nummerportatie van de Belgacom lijn).
De vraag is een beetje wat de beste volgorde is om dit aan te pakken. Ik voorzie vooral problemen met de nummerportatie.
* Wordt het Belgacom abonnement opgezegd door OVH wanneer er een nummerportatie gebeurd?
* Wat gebeurd met VDSL2 van EDPnet als het Belgacom abonnement wordt opgezegd?
* Wanneer vraag ik best het nieuwe pack aan? Voor of na de nummerportatie?
Even zonder internet maakt niet uit, ik kan connecten met WirelessAntwerpen als backup (en als die eruit ligt hebben we Mobile Vikings nog).
Oh ja, ik heb al een Belgacom decoder. Ik had iets gelezen over de huur van een decoder maar kan het niet direct meer terugvinden op de Belgacom website. Is daar een optie voor in de online bestelprocedure?
* Belgacom Classic abonnement.
* EDPnet (via BGC telefoonlijn).
* Telenet analoge TV.
De uiteindelijke situatie zou er zo moeten uit zien:
* Internet + TV via Belgacom.
* Telefonie via VoIP (OVH).
Bij Belgacom gaat dit dan over een Comfort pack, bij OVH de bekende 'Ligne SIP individuelle' (met nummerportatie van de Belgacom lijn).
De vraag is een beetje wat de beste volgorde is om dit aan te pakken. Ik voorzie vooral problemen met de nummerportatie.
* Wordt het Belgacom abonnement opgezegd door OVH wanneer er een nummerportatie gebeurd?
* Wat gebeurd met VDSL2 van EDPnet als het Belgacom abonnement wordt opgezegd?
* Wanneer vraag ik best het nieuwe pack aan? Voor of na de nummerportatie?
Even zonder internet maakt niet uit, ik kan connecten met WirelessAntwerpen als backup (en als die eruit ligt hebben we Mobile Vikings nog).
Oh ja, ik heb al een Belgacom decoder. Ik had iets gelezen over de huur van een decoder maar kan het niet direct meer terugvinden op de Belgacom website. Is daar een optie voor in de online bestelprocedure?