Pagina 1 van 2
Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 01 okt 2012, 13:19
door Kitt
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 01 okt 2012, 15:09
door Patje
Bye bye Mobistar Dolfijn 15 , welkom Telenet King !!!

Kheb mijn vrouw vandaag al laten overgaan naar een king en ikzelf moet nog wachten tot 12 okt

Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 01 okt 2012, 15:55
door caravia_asterix
dat is nu eens een alternatief voor mobile vikings
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 01 okt 2012, 16:24
door VOiD
Hangt zoals steeds van je belprofiel af hé. En er zijn toch ook wel nadelen. Volgens mij gaat het belkrediet ook niet over naar de volgende maand bv. da's bij MV wél het geval.
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 01 okt 2012, 16:37
door xenne
wel slim gezien van het vandaag bekend te maken (op dag ingang telecomwet).... goed te zien dat mobiele data stilaan betaalbaarder aan het worden is, met dank aan mobile vikings
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 01 okt 2012, 16:37
door driesve
In de veronderstelling dat je genoeg hebt aan 1000 SMSen en 1 GB is Mobile Vikings nog steeds interessanter wanneer je niet meer dan 62 minuten belt per maand. Je resterende belkrediet wordt dan overgedragen naar de volgende maand. Wanneer je meer dan 62 minuten belt, dan is King interessanter.
PS: Ik veronderstel ook dat je minstens één ander Telenet product hebt, zodat je €15 ipv €20 per maand betaalt.
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 01 okt 2012, 16:39
door caravia_asterix
telenet maakt gebruik van welk netwerk?
Met mobile vikings had/heb ik veel problemen met surfen wegens geen bereik, zelfs in brussel centrum
daarom overgestapt naar het voor mij duurdere proximus omdat de ontvangst veel beter is
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 01 okt 2012, 16:42
door Yargo
Modbreak:
FullQuote
caravia_asterix schreef:telenet maakt gebruik van welk netwerk?
Met mobile vikings had/heb ik veel problemen met surfen wegens geen bereik, zelfs in brussel centrum
daarom overgestapt naar het voor mij duurdere proximus omdat de ontvangst veel beter is
Mobistar
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 01 okt 2012, 21:30
door proximusboyke
telenet is goed bezig
Het is en blijft bizar dat telenet betere tarieven kan aanbieden dan mobistar waar ze inkopen.
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 01 okt 2012, 21:32
door TiTanium
Omdat Telenet voldoende winst maakt op andere producten, zo kunnen ze hun eigen dat permitteren volgens mij

Ofwel omdat ze al jaren allemaal al veel te duur waren op MV na

Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 01 okt 2012, 23:53
door Jelly
Rechtstreekse aanval op Proximus, dat wou aantonen hoeveel goedkoper het was als je alles bij de Belgacom groep afnam.
proximus kan hogere prijzen hanteren omwille van de merknaam en netwerk.
Ik vrees dat dit tegenaabod van Telenet pijn gaat doen in hun marges.
[
Post made via mobile device ]
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 02 okt 2012, 00:01
door iceke
Spijtig dat ik 0% bereik heb hier op het mobistar netwerk, en om nu terug helemaal vanachter in den hof te gaan staan zoals ik 2 jaar met mijn aangesmeerd mobistar abbo heb moeten doen, heb ik helemaal geen zin meer in.
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 02 okt 2012, 00:36
door redman
Het proximus netwerk is toch veel beter dan mobistar.
En bij generation-connect heb je nog 100MB in het buitenland.
Bellen doe ik toch via VOIP met mijn smartphone.
Anderzijds toch een mooie zet van telenet,
tis goed dat er concurrentie is, de klant zal er alleen maar beter van worden.
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 02 okt 2012, 08:31
door krisken
redman schreef:
En bij generation-connect heb je nog 100MB in het buitenland.
Je hebt 10MB/oplading in het buitenland, met een maximum van 100MB.
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 02 okt 2012, 08:34
door decat
Als je de autmatische herlading kiest krijg je nog roaming bij GC, anders niet hoor.
Waar wij wonen is Mobistar niet aangeraden, de paar die ik ken die bij Mobistar zitten zijn alles behalve tevreden.
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 02 okt 2012, 08:37
door krisken
Gelukkig heb ik nog de oude voorwaarden van GC

Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 02 okt 2012, 11:54
door ToMiKoN
Het King abonnement lijkt me voor veel mensen een erg aantrekkelijk tariefplan. Voor de mensen die iets meer bellen en toch veel data verstoken.
Iemand al de berekening gedaan voor de iPhone tariefplannen? Zijn deze interessant op 2 jaar?
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 02 okt 2012, 12:28
door VOiD
Zouden we nog reactie mogen verwachten van Belgacom ? Zo 'smart' is hun abonnement niet vergeleken met Telenet...
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 18 nov 2012, 12:00
door Phm
Deze week is mijn vrouw overgeschakelt van Proximus naar Telenet 'King' abonnement nadat ik haar had overtuigd. Blijkt nu dat er geen SMS'jes meer binnenkomen van haar moeder (Proximus) en mezelf (Proximus). Vanmorgen na helt surfen op Telenet naar klantendienst gebeld waar men mij vertelde dat het probleem aan Proximus ligt en ik best contact opneem met Proximus. Zogezegd zo gedaan ... Bij Proximus, waar ik tenslotte zelf klant ben, was men minder geneigd mijn probleem te onderzoeken en zei men mij dat het aan Telenet ligt. Mijn vermoeden dat operator A het op operator B ging steken werd hier spijtig genoeg bevestigd. Ondertussen 3 kwartier later terug gebeld naar Telenet waar men een dossier zou openenn en mij niEt kon garanderen waarop ik hier antwoord zou krijgen. Mijn vraag was dan ook om morgen even een telefoontje terug te krijgen met een update over de status van mijn probleem. Dit bleek echter niet mogelijk dus moet ik maar afwachten waar mijn SMS probleem eventueel zou opgelost zijn.
U begrijpt dat mijn vrouw niet echt happy is met deze gang van zaken en liever niet had overgeschakelt naar Telenet. Wat mij zeker geen vertrouwen geeft is het antwoord van de call center medewerker Telenet dat ' er nog een aantal kinderziektes verbonden zijn aan de nieuwe Gsm abonnementen' ?
[
Post made via mobile device ]
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 18 nov 2012, 13:12
door ubremoved_539
Phm schreef:U begrijpt dat mijn vrouw niet echt happy is met deze gang van zaken en liever niet had overgeschakelt naar Telenet.
Dus omdat mogelijks Proximus in de fout is... zou jij liever niet hebben geswitched... doel bereikt van Proximus lijkt me !
Verder zou ik niet teveel letten op uitspraken van Helpdesk medewerkers.
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 18 nov 2012, 13:16
door proximusboyke
volgens mij heeft telenet een ernstig probleem met de smjes
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 18 nov 2012, 13:22
door raf1
Telenet is een zeer prille mobiele operator en heeft nog steeds z'n systemen(Mobile Switch Center) niet op orde. Sociale media staan vol met connectieproblemen: roaming werkt niet, verkeerde aanrekening van data, vertraagde en verloren sms-ontvangst. Ligt
zeker niet aan Proximus.
Advies: zo snel mogelijk weer switchen naar een 'volwassen' mobiele operator die z'n systemen wel op orde heeft: zie
http://bestetarief.be
Lees trouwens de weekendkrant van De Standaard eens en je weet meteen waarom Telenet-klanten zo veel problemen ondervinden:
‘Telenet wordt als een private equity-bedrijf geleid: een minimum aan investeringen en een maximum aan opbrengsten', zegt een analist.
bron:
Omsingeld door Liberty - Wat brengt de toekomst voor Telenet en ceo Duco Sickinghe?
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 18 nov 2012, 13:34
door ubremoved_539
raf1 schreef:Telenet is een zeer prille mobiele operator
Hoeveel jaren zit TN al in het mobiel gebeuren... dat ga je toch niet pril noemen ?
raf1 schreef:Sociale media staan vol met connectieproblemen: roaming werkt niet, verkeerde aanrekening van data, vertraagde en verloren sms-ontvangst. Ligt zeker niet aan Proximus.
Oh en bij Proximus (waar ik trouwens klant ben) zijn er nooit problemen ? Ik denk trouwens dat het aantal klachten over King/Kong hier op het forum enorm laag is... ik kan me eigenlijk slechts één herinneren en dat is verkeerde facturatie.
raf1 schreef:Advies: zo snel mogelijk weer switchen naar een 'volwassen' mobiele operator die z'n systemen wel op orde heeft:
Met dergelijk instelling moet men nooit naar een "nieuwe" provider gaan en lekker blijven waar men is

Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 18 nov 2012, 13:43
door proximusboyke
jah is wel zo ik heb daar nu 4 testnrs
2 nrs als we naar het buitenland gaan duurt het 30 - 45 min voor we sfr hebben en bij terugkomt idem
1 nr kan smsen maar al de smsen komen snachts aan bij de mensen bijgevolg die kunnen daar nie mee lachen dus moet ik opmaken dat het de fout is van base mobistar en proximus ?
kdenk het niet
roamingsprobleem gingen ze mij binnen de week antwoorden zijn ondertussen al 2 weken verder nog geen antwoord ontvangen
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 20 nov 2012, 10:11
door crezzeke225
Phm schreef:Deze week is mijn vrouw overgeschakelt van Proximus naar Telenet 'King' abonnement nadat ik haar had overtuigd. Blijkt nu dat er geen SMS'jes meer binnenkomen van haar moeder (Proximus) en mezelf (Proximus). Vanmorgen na helt surfen op Telenet naar klantendienst gebeld waar men mij vertelde dat het probleem aan Proximus ligt en ik best contact opneem met Proximus. Zogezegd zo gedaan ... Bij Proximus, waar ik tenslotte zelf klant ben, was men minder geneigd mijn probleem te onderzoeken en zei men mij dat het aan Telenet ligt. Mijn vermoeden dat operator A het op operator B ging steken werd hier spijtig genoeg bevestigd. Ondertussen 3 kwartier later terug gebeld naar Telenet waar men een dossier zou openenn en mij niEt kon garanderen waarop ik hier antwoord zou krijgen. Mijn vraag was dan ook om morgen even een telefoontje terug te krijgen met een update over de status van mijn probleem. Dit bleek echter niet mogelijk dus moet ik maar afwachten waar mijn SMS probleem eventueel zou opgelost zijn.
U begrijpt dat mijn vrouw niet echt happy is met deze gang van zaken en liever niet had overgeschakelt naar Telenet. Wat mij zeker geen vertrouwen geeft is het antwoord van de call center medewerker Telenet dat ' er nog een aantal kinderziektes verbonden zijn aan de nieuwe Gsm abonnementen' ?
[
Post made via mobile device ]
Bij nummer porteringen kunnen soms problemen opleveren bij de switching /routering.
Vaak is dit opgelost door voorbeelden door te geven

Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 20 nov 2012, 15:57
door Medlo
Proximus komt volgende maand sowieso met een alternatief voor Telenet king.
Dit zou gaan om een Smart 20
120 minuten inbegrepen ATAN
Onbeperkt SMS
1 gb dataverkeer
Prijs : €20,00 per maand
Voor Belgacom pack klanten : €15,00 per maand.
Dit zal eerstdaags gecommuniceerd worden aan alle winkels.
* wijziging aantal inbegrepen minuten, 120 ipv 150 minuten.
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 20 nov 2012, 17:01
door krisken
Bron???
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 20 nov 2012, 17:53
door proximusboyke
waarschijlijk zal er iemand zijn mond voorbij gepraat hebben

Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 20 nov 2012, 18:18
door mattionline
Kgeloof hier ni veel van, die smart abonnementen zijn nog maar vrij recent op de markt gekomen.
Wat gebeurd er bijvoorbeeld dan met de smart 35 die al 1GB en onbeperkt smsen heeft ?
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 20 nov 2012, 20:08
door Medlo
proximusboyke schreef:waarschijlijk zal er iemand zijn mond voorbij gepraat hebben

Komt inderdaad van een key account manager, partners en eigen centra worden binnenkort op de hoogte gebracht.
[
Post made via mobile device ]
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 20 nov 2012, 20:47
door Ramaht
Maar als het waar is, dan is het jammer dat proximus maar gewoon een copy/paste gedaan heeft van bij telenet...
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 21 nov 2012, 13:42
door Medlo
Communicaties hieromtrent zijn vandaag de deur uit gegaan.
Het definitieve aanbod omvat:
SMART 20
120 min ATAN
Onbeperkt SMS
1 GB dataverkeer.
€15 / promo zonder verbintenis. (gedurende 20 maand), nadien €20.
Of €15 per maand permanent voordeel in een Belgacom pack.
Joint offer is ook mogelijk met dit tarief.
Het gaat voorlopig om een limited edition, tot eind december.
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 21 nov 2012, 13:50
door jean-pierre
Dan kies ik toch voor King.
15 euro.
150 minuten = 30 minuten meer belwaarde.
1GB data volume.
10.000 sms,jes of onbeperkt maakt weinig verschil.
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 21 nov 2012, 13:54
door Medlo
Klopt inderdaad dat men daar 30 minuten meer heeft, natuurlijk rekening houdende met het feit dat het Telenet netwerk regelmatig problemen heeft en het 3G netwerk bij Proximus pakken beter is , is dit een sterk aanbod van Proxmus.
Correcte prijs is €20 voor Telenet king, €15 in een shake.
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 21 nov 2012, 14:20
door fryelectro
Medlo schreef:SMART 20
120 min ATAN
Onbeperkt SMS
1 GB dataverkeer.
€15 / promo zonder verbintenis. (gedurende 20 maand), nadien €20.
Of €15 per maand permanent voordeel in een Belgacom pack.
iemand een idee van hoeveel per minuut buiten bundel? Telenet: 0,15 EUR / min
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 21 nov 2012, 14:29
door Medlo
Tot dusver is de prijs per minuut buiten de bundel nog steeds €0.20 per minuut.
Echter kan dit nog veranderen...
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 21 nov 2012, 14:33
door fryelectro
Thanks. Mja dan vind ik voorlopig het aanbod van TN toch pakken interessanter
- 30 min extra
- 15 cent / min buiten bundel.
Nadelen:
- momenteel allerhande issues
- 3G netwerk van mobi* (echter ik zit nu bij BASE en ik kan u garanderen dat dat ook serieuze mankementen vertoont)
Conclusie: Proximus is marktleider en daar betaal je voor...
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 21 nov 2012, 15:54
door crezzeke225
Medlo schreef:Klopt inderdaad dat men daar 30 minuten meer heeft, natuurlijk rekening houdende met het feit dat het Telenet netwerk regelmatig problemen heeft en het 3G netwerk bij Proximus pakken beter is , is dit een sterk aanbod van Proxmus.
Correcte prijs is €20 voor Telenet king, €15 in een shake.
idd
Medlo schreef:Of €15 per maand permanent voordeel in een Belgacom pack.
hier toch net hetzelfde ?
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 21 nov 2012, 16:43
door ToMiKoN
Komen er ook combinaties met smartphones (koppelverkoop)?
Re: Telenet past King kong aan op 17/10
Geplaatst: 21 nov 2012, 16:57
door fryelectro
Ik hoop eigenlijk stilletjes dat Telenet ook promos gaat geven aan 15 EUR / maand voor klanten met maar 1 Telenet product
