Opzeggen. Enige onduidelijkheid.
Geplaatst: 30 sep 2012, 12:36
Hallo,
Ik had graag vanaf 1 oktober (morgen dus) overgegaan naar Generation Connect + VoIP oplossing om m'n jaarlijkse GSM factuur te halveren. Mijn contract bij Mobistar loopt al sinds meer dan een jaar dus dat is geen probleem normaal gezien.
Als ik op de bestelsite van Belgacom kom dan kan ik daar de volgende optie kiezen: "Ik ben momenteel klant bij een andere mobiele operator dan Proximus, ik ontvang een maandelijkse factuur en wil graag dit nummer naar Proximus overdragen."
Ik moet dan m'n nummer geven, klantennummer en "Ik geef Belgacom toestemming om mijn gsm-abonnement bij mijn huidige operator om te zetten naar Belgacom." aan vinken.
Is dit alles dat ik moet doen en regelt Belgacom/Proximus dan heel de opzeg? Of moet ik zelf nog een brief sturen naar Mobistar. Dit laatste lijkt me niet het geval aangezien nu opzeggen op eender welke manier in de wet is voorzien (dus niet enkel via aangetekende brief).
Ben ik correct in m'n redenering ? Is het zo eenvoudig? Ik wil gewoon 100% zeker zijn aangezien ik mij niet kan veroorloven om een tijdje zonder telefoon te zitten en al zeker niet om m'n nummer kwijt te spelen!
Ik had graag vanaf 1 oktober (morgen dus) overgegaan naar Generation Connect + VoIP oplossing om m'n jaarlijkse GSM factuur te halveren. Mijn contract bij Mobistar loopt al sinds meer dan een jaar dus dat is geen probleem normaal gezien.
Als ik op de bestelsite van Belgacom kom dan kan ik daar de volgende optie kiezen: "Ik ben momenteel klant bij een andere mobiele operator dan Proximus, ik ontvang een maandelijkse factuur en wil graag dit nummer naar Proximus overdragen."
Ik moet dan m'n nummer geven, klantennummer en "Ik geef Belgacom toestemming om mijn gsm-abonnement bij mijn huidige operator om te zetten naar Belgacom." aan vinken.
Is dit alles dat ik moet doen en regelt Belgacom/Proximus dan heel de opzeg? Of moet ik zelf nog een brief sturen naar Mobistar. Dit laatste lijkt me niet het geval aangezien nu opzeggen op eender welke manier in de wet is voorzien (dus niet enkel via aangetekende brief).
Ben ik correct in m'n redenering ? Is het zo eenvoudig? Ik wil gewoon 100% zeker zijn aangezien ik mij niet kan veroorloven om een tijdje zonder telefoon te zitten en al zeker niet om m'n nummer kwijt te spelen!