Pagina 1 van 1
Counter-Strike Server & A2F
Geplaatst: 22 apr 2004, 15:56
door AnD
Ik heb ook een probleem, ik heb dus een counterstrike server die werkt en die draaide al van toen ik telenet had. Toen ik telenet had, dan hadden de mensen altijd een hoge ping als er 6 mensen of meer opzaten.
Bij Adsl2fit is dit juist hetzelfde en ik heb nu dubbel zoveel upload namelijk 256 Kbit/s (ik haal geen 512 kbit/s

)
Waaraan kan dit hangen en hoe kan ik dit oplossen ?
Geplaatst: 22 apr 2004, 16:22
door byter
hoe staan de netcode cmd's van server ingesteld ? (zoals rate etc)
nu in ander topic zeg je dat 200kilobit upload haalt ...das nie echt veel om mee te werken voor een fps game server
Geplaatst: 22 apr 2004, 16:27
door AnD
Ik heb die net veranderd.
_tutor_bomb_viewable_check_interval "0.5"
_tutor_debug_level "0"
_tutor_examine_time "0.5"
_tutor_hint_interval_time "10.0"
_tutor_look_angle "10"
_tutor_look_distance "200"
_tutor_message_character_display_time_coefficient "0.07"
_tutor_message_minimum_display_time "1"
_tutor_message_repeats "5"
_tutor_view_distance "1000"
allow_spectators "1.0"
amx_nextmap "fy_poolparty"
amx_timeleft "05:22"
amx_version "0.9.7 (2 modules)"
chicken_version "1.0.5.1"
coop "0"
deathmatch "1"
decalfrequency "30"
edgefriction "2"
fun_version "0.9.8"
humans_join_team "any"
max_queries_sec "1"
max_queries_sec_global "1"
max_queries_window "1"
metamod_version "1.17"
mp_allowmonsters "0"
mp_autokick "0"
mp_autoteambalance "1"
mp_buytime "0.5"
mp_c4timer "40"
mp_chattime "10"
mp_consistency "1"
mp_fadetoblack "0"
mp_flashlight "1"
mp_footsteps "1"
mp_forcecamera "0"
mp_forcechasecam "0"
mp_fragsleft "0"
mp_freezetime "4"
mp_friendlyfire "1"
mp_ghostfrequency "0.1"
mp_hostagepenalty "13"
mp_kickpercent "0.66"
mp_limitteams "2"
mp_logdetail "0"
mp_logfile "1"
mp_logmessages "1"
mp_mapvoteratio "0.66"
mp_maxrounds "0"
mp_mirrordamage "0"
mp_playerid "0"
mp_roundtime "4"
mp_startmoney "800"
mp_timeleft "0"
mp_timelimit "25"
mp_tkpunish "0"
mp_windifference "1"
mp_winlimit "0"
pausable "0"
sv_accelerate "5"
sv_aim "0"
sv_airaccelerate "10"
sv_airmove "1"
sv_allowupload "1"
sv_alltalk "0"
sv_bounce "1"
sv_cheats "0"
sv_clienttrace "1"
sv_clipmode "0"
sv_contact ""
sv_downloadurl ""
sv_ffmanagemnet "1.42b"
sv_friction "4"
sv_gravity "800"
sv_logblocks "0"
sv_maxrate "15000"
sv_maxspeed "320"
sv_minrate "2000"
sv_password "0"
sv_proxies "1"
sv_region "3"
sv_restart "0"
sv_restartround "0"
sv_stepsize "18"
sv_stopspeed "75"
sv_voiceenable "1"
sv_wateraccelerate "10"
sv_waterfriction "1"
gamedir "cstrike"
visiblemaxplayers "20"
protocol "47"
mod_url_info "
www.counter-strike.net"
mod_url_dl ""
mod_version "1"
mod_size "184000000"
mod_svonly "0"
mod_cldll "1"
secure "1"
botcount "0"
sv_maxrate "15000" stond eerst op 0
sv_minrate "2000" stond eerst op 0
Geplaatst: 22 apr 2004, 16:57
door aikon
je upload is en blijft nog altijd veel te weinig
je spelers zullen altijd veel te hoge ping hebben
Geplaatst: 22 apr 2004, 17:06
door nck
Hou rekening dat het a2f netwerk nog redelijk onstabiel is atm, en downloadspeed ook een belangerijke rol speelt.
Zoals al reeds is gezegd is 200kbit niet echt veel om mee te werken. En je kan de wwcl plugin gebruiken om op de clients cvars als cl_cmdrate / cl_updaterate te blokkeren op lage waardes waardoor je per client minder bandbreedte verbruikt, bv:
cl_cmdrate 30
cl_updaterate 20
rate 25000
e.d
Daarbij, ik zou ook sv_maxrate en sv_minrate niet zetten, 0 is fine.
Geplaatst: 22 apr 2004, 19:00
door AnD
ok, dus wachten en hopen dat a2f hun snelheden beter worden

Geplaatst: 22 apr 2004, 19:13
door misterjo
Ik draai hier thuis soms ook een cs serverke (wel ne 1.5) en daar kannek makkelijk 16 man laten op spelen met goei pings....
ik haal wel 50-55k/sec upstream
Ik denk ook wel dak er 18-20 kan laten meedoen alsek echt niets anders doe voor de rest , funmaps geven meer lag dan kannek maar max 16 man aan maar voor de rest alles cava en alles gaat vlot