Pagina 1 van 1

Zucht , "verkoopspraktijken" Telenet iDTv , schandalig

Geplaatst: 19 sep 2012, 21:10
door a3ke
Sinds eind vorige week mijn ouders in een schandalige carroussel geraakt

Na een langdurige stroompanne werkt de digibox (eerste simpel model digibox) niet meer , eveneens de DVD/HDD recorder die ze ook regelmatig nog gebruikten

De Digibox is bij de lancering van de DIgiboxen geleverd als vervanging van de "Filmnet" Decoder

Was al wat ouder dus wel inderdaad ja , maar dat zou geen excuus mogen zijn mits altijd deftig gewerkt , de DVD/HDD recorder was recenter en die is ook kapot/kuren

Dus , na de panne defect (of toch niet correct werken)

De installatie staat daar niet interactief ter informatie

Ze bellen naar Telenet ; ter info : mijn ouders zijn op leeftijd en goedgelovig , maar niet seniel dus oplettend naar wat men hen verteld ; "Mevrouw , we zien inderdaad dat er iets mis is met uw Digibox"

"We zien dat u al jaren trouwe klant bent , u mag deze Digibox komen omruilen in een servicecenter"

Verknocht aan het gemak van de jaren springt ze direct in de auto uiteraard om te gaan omruilen , ze moest het toestel voeding en afstandsbediening enkel meenemen

Eens daar aangekomen was het ineens een gans ander verhaal

"Maar Madammeke , omruilen ? Nee hoor , u kan een andere kopen of een toestel huren"

Na een hele discussie terplaatse is ze dan overstuur vertrokken

Ik heb dan de situatie overgenomen en nogmaals contact opgenomen en uiteraard word er nu nergens nog gerept over de box om te ruilen

Wel heb ik de raad gekregen een box te kopen en dan deze trachten te recupereren bij eandis als zijnde schade na stroomuitval

Persoonlijk vind ik het lokken van goedgelovige mensen op leeftijd schandalig , laat staan de behandeling dan ter plaatse van hun (haast uitgelachen worden)

En een vraag naar UB'ers toe , heeft iemand deze schades ooit kunnen verhalen op Eandis en/of verzekering ?

Edit : net te horen dat de TV ook kuren begint ter vertonen , wil niet meer in standby gaan , enkel nog op en af via het toestel zelf :?

Re: Zucht , "verkoopspraktijken" Telenet iDTv , schandalig

Geplaatst: 19 sep 2012, 21:24
door TiTanium
Het komt er op neer dat de dame/heer aan de telefoon foute informatie heeft verstrekt. Ze hadden aan de telefoon moeten meedelen dat het niet mogelijk is om een andere box te krijgen zonder de interactieve diensten die er bij horen. Maar het kan ook zijn dat de persoon aan de telefoon niet heeft "gezien" dat het over een hele oude box gaat. Die zien alleen maar een DTV nummer dacht ik. Want als u box ouder is dan 4 jaar (gehuurd) kan je deze wel kosteloos omruilen. Men pa heeft dit vorige maand nog gedaan.

Als je kan bewijzen dat eandis voor de schade heeft gezorgd kan je normaal een schadeclaim indienen. Zo te horen een mooie stroompiek die wat chips heeft beschadigd. Komen we soms ook tegen bij onze liften.

Re: Zucht , "verkoopspraktijken" Telenet iDTv , schandalig

Geplaatst: 20 sep 2012, 00:32
door krisken
Zulke verhalen is de reden waarom ik voor zo zaken bel via mijn VoIP setup en de calls opneem. Uiteraard wel eerst netjes waarschuwen hiervoor. Bestrijden met hun eigen wapens, tis bij mij ook voor training en controledoeleinden :)

Re: Zucht , "verkoopspraktijken" Telenet iDTv , schandalig

Geplaatst: 20 sep 2012, 17:56
door ArcsS
Mja, ik denk niet dat het alleen Telenet is, volgens mij is "bijna iedereen" zo.
Ik heb het gezien bij mijn buurman ook (weduwnaar zonder kinderen), hij moest een nieuwe tv hebben, plotseling huurt hij een digicorder ook.
Hij bekijkt maar 3 zenders om naar het nieuws en sport te kijken ...

Re: Zucht , "verkoopspraktijken" Telenet iDTv , schandalig

Geplaatst: 20 sep 2012, 20:24
door Ramaht
krisken schreef:Zulke verhalen is de reden waarom ik voor zo zaken bel via mijn VoIP setup en de calls opneem. Uiteraard wel eerst netjes waarschuwen hiervoor. Bestrijden met hun eigen wapens, tis bij mij ook voor training en controledoeleinden :)
'k Vrees enkel dat dit voor een rechtbank 0.0% bewijslast zal hebben. Veel moeite voor niks vrees ik...

Wel goed dat je meldt dat het gesprek opgenomen wordt, dan loop je alvast geen risico op een klacht wegens schending van de privacy ;)

Re: Zucht , "verkoopspraktijken" Telenet iDTv , schandalig

Geplaatst: 21 sep 2012, 10:33
door krisken
Geen idee of het voor de rechtbank enige vorm van bewijs zal zijn, zover is het gelukkig nog nooit moeten komen! Maar tegenover mensen die A zeggen aan de telefoon en B zeggen in de winkel kan dit al heel wat helpen. Vooral naar facturatie perikelen of garantiezaken.

Als je dit spel speelt, moet je gewoon eerlijk zijn en zeggen dat het gesprek opgenomen word.

Re: Zucht , "verkoopspraktijken" Telenet iDTv , schandalig

Geplaatst: 21 sep 2012, 10:40
door iceke
Ik vraag me af of je ooit gelijk kan krijgen wanneer een medewerker aan de telefoon zich "vergist", hoe is dat eigenlijk geregeld ?

Re: Zucht , "verkoopspraktijken" Telenet iDTv , schandalig

Geplaatst: 22 sep 2012, 02:55
door jantje81
Schade aan toestellen wegens een onstabiele elektriciteit wordt vergoed door de brandverzekering. Best daar informeren naar de te volgen procedure.

Re: Zucht , "verkoopspraktijken" Telenet iDTv , schandalig

Geplaatst: 22 sep 2012, 10:11
door a3ke
We zijn bezig

Ze hebben alvast een voorstel van 25 % van de geschatte nieuwwaarde terug te betalen

Al is het voor toestellen allemaal 5j en ouder , dit lijkt me veel te weinig

Re: Zucht , "verkoopspraktijken" Telenet iDTv , schandalig

Geplaatst: 26 sep 2012, 01:41
door ITnetadmin
Ik heb echt geen idee van hoeveel waarde verzekeringen op toestellen plakken, maar ik wil wel effe meegeven dat, gerelateerd of niet, pc's en netwerkapparatuur vaak op 3 jaar (en normaal max 5) afgeschreven worden in bedrijven en instellingen (subjectieve steekproef van eigen ervaring, YMMV). 25% op een electronica product van meer dan 5 jaar oud zou best wel normaal en/of veel kunnen zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]