Kost voor ontvanger in het buitenland vermijden ?

Plaats reactie
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Zoals iedereen weet moet de ontvanger van een gesprek, die zich in het buitenland bevindt, meebetalen aan het gesprek.
Nu ben ik op zoek naar een manier om dit te vermijden, dus om alle kosten op mij, de beller, te nemen. Kan dit? Ik vind er niet direct iets over terug?
Laatst gewijzigd door Ontheronix op 05 sep 2012, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Nu ben ik op zoek naar een manier om dit te vermijden, dus om alle kosten op mij, de ontvanger, te nemen moet waarschijnlijk zijn : Nu ben ik op zoek naar een manier om dit te vermijden, dus om alle kosten op mij, de beller, te nemen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Als het is wat Krisken zegt dan kan de persoon in het buitenland een plaatselijke simkaart aankopen, waarop jij hem/haar belt (uiteraard aan de geldende tarieven naar een buitenlands oproepnummer). Dan betaalt die ontvanger in het buitenland niets voor inkomende oproepen (toch niet in 99% van de landen, vb in USA wel geloof ik).

Hoe ik het soms deed toen roaming nog zeer duur was: ik liet een telefoon in het hotel / kamer bellen naar mijn eigen gsm maar nam niet op. Als ik dan een telefoonnummer zag verschijnen dan stuurde ik dat via sms door naar mijn contactpersoon en kon die op die vaste lijn mij bellen. Maar wellicht is dat ietsofwat achterhaald ;-).
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

krisken schreef:Nu ben ik op zoek naar een manier om dit te vermijden, dus om alle kosten op mij, de ontvanger, te nemen moet waarschijnlijk zijn : Nu ben ik op zoek naar een manier om dit te vermijden, dus om alle kosten op mij, de beller, te nemen.

Klopt, zat even verstrooid blijkbaar. Edited :-)

@LPS, ik had ook gedacht aan je eerste optie, maar ik wil eigenlijk echt een zero cost (en zero moeite) voor de ontvanger.
Met je 2e voorstel ben ik niet echt mee, wat is de ontvanger/contactpersoon dan met het nr van het hotel?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Neem een SIP account in de betreffende landen met een lokaal nummer zodat je een nationaal gesprek kan voeren ipv. internationaal. Op die manier zijn er geen kosten voor de ontvanger.
Laatst gewijzigd door VOiD op 05 sep 2012, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

De ontvanger of contactpersoon heeft het nummer nodig om door te sturen naar de beller, waarop die moet bellen om bij de ontvanger uit te komen. Klinkt moeilijker dan het is :')
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ontheronix schreef:
krisken schreef:Nu ben ik op zoek naar een manier om dit te vermijden, dus om alle kosten op mij, de ontvanger, te nemen moet waarschijnlijk zijn : Nu ben ik op zoek naar een manier om dit te vermijden, dus om alle kosten op mij, de beller, te nemen.

Klopt, zat even verstrooid blijkbaar. Edited :-)

@LPS, ik had ook gedacht aan je eerste optie, maar ik wil eigenlijk echt een zero cost (en zero moeite) voor de ontvanger.
Met je 2e voorstel ben ik niet echt mee, wat is de ontvanger/contactpersoon dan met het nr van het hotel?

Ja sorry, maar zero kost EN zero moeite lukt niet.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Wat is de exacte context? Is het 1 persoon of meerdere? Mensen op vakantie of die in het buitenland wonen?

Je kan een gsm met simkaart meegeven waarvan jij het abonnement betaalt.
Je kan de gemaakte onkosten aan je correspondent terugbetalen via overschrijven. (x minuten aan y EUR/min).
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Het gaat over kennissen die regelmatig op vakantie gaan. Een 2e gsm meenemen of onkosten overschrijven gaan ze niet zien willen vermoed ik. :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Bel hen gewoon op in hun hotel... zo betaal jij alles (en met TN/BGC kan je naar gans Europa gratis bellen).
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Ware het niet dat ze niet zo veel in het hotel aanwezig zijn :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tja... als die kenissen zo graag een telefoontje ontvangen dan moeten ze de kosten ook maar betalen.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Neem een internationaal 0800 nummer dan kunnen ze je gratis bellen :-D
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Als er toch alleen maar nationale kosten gefactureerd worden aan de beller, en de ontvanger de rest betaalt, waarom adverteren betamax klonen dan met Mobile tarieven naar het buitenland? Bvb.: http://www.internetcalls.com/rates
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Niet enkel betamax klonen maar ook Belgacom en Telenet adverteren met Mobile tarieven naar het buitenland. :wink:
Daar zit geen verschil. Wél in de prijs...
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

De twee bovenstaande tarieven hebben toch niets met dit probleem te maken? Of heb ik het verkeerd?

  • De ontvanger heeft een Belgische nummer en bevindt zich in België
    Jij betaalt gewoon het nationale tarief.
    De ontvanger betaalt niets.
  • De ontvanger heeft een Belgische nummer en bevindt zich in het buitenland (=roaming)
    Jij betaalt gewoon het nationale tarief.
    De ontvanger betaalt voor het ontvangen van deze oproep.
  • De ontvanger heeft een buitenlandse nummer en bevindt zich in het buitenland (=van het gsmnummer).
    Jij betaalt het internationale tarief.
    De ontvanger betaalt niets.
  • De ontvanger heeft een buitenlandse nummer en bevindt zich in België (of een ander land dan het gsmnummer).
    Jij betaalt het internationale tarief.
    De ontvanger betaalt voor het ontvangen van deze oproep.

Als beller kan jij het verschil tussen de eerste twee gevallen niet weten aan de hand van het telefoonnummer. De ontvanger kan plots in het buitenland zitten. Dus de ontvanger moet de extra kost betalen. Als jij naar een internationaal nummer belt, weet je wel dat je naar het buitenland belt. Dan geldt er wel de internationale tarifiëring.

Dit onderwerp gaat over het tweede geval.
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Ah nu ben ik mee :-) Hmm er zijn inderdaad weinig haalbare initiatieven als ik het zo hoor :-)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”