Telenet KAFKA administratief boeltje
Geplaatst: 06 aug 2012, 11:35
Telenet zijn administratie is een echt boeltje, mijn ervaring.
Vorige maand verhuisden wij een gsm nummer naar Telenet (nog net tijdens de walk en talk formules).
In de bestelprocedure gaven we aan dat we al een telenet klantnummer hadden (DTV en Internet).
Toch gaf Telenet een nieuw klantnummer voor ons mobiel abbo, waarschijnlijk omdat het mobiel abbo met de naam van mijn vrouw werd opgegeven en de andere diensten op mijn naam staan.
Maar goed, ik heb wel duidelijk mijn klantnummer vermeld.
Even later vroegen we ook een overname aan voor een ander gsm nummer dat eigenlijk voor een vereniging is, dus deden we een nieuwe registratie op naam van de vereniging en ook de naam van mijn vrouw erbij.
We gingen er van uit dat we ook hier een nieuw klantnummer zouden krijgen (was de bedoeling), maar nu zetten ze het natuurlijk op de klantnummer van het eerder overgedragen nummer.
So be it, maaaaar, dan komt Telenet op de proppen met King en Kong en ja, ben je al klant dan heb je korting op je formules.
Ik neem contact op met telenet, want dat eerste nummer wil ik dus eigenlijk op het klantnummer van DTV en Internet zodat we kunnen genieten van de korting.
Dat kan blijkbaar niet eenvoudig en we moeten daarvoor een overnameformulier invullen.
Dit doe ik dan maar, wel voor dat ene nummer en niet voor het tweede nummer dat we wel apart willen houden.
Krijg ik vandaag doodleuk een mailtje, de overname kan enkel als we alle diensten overnemen, dus ook dat nummer van de vereniging.
Ze raden ons aan om alles op te zeggen en opnieuw aan te vragen.
Waar zijn we in godsnaam mee bezig, moet ik eerst naar een andere provider verhuizen (=kosten) om dan weer naar Telenet te verhuizen.
Dat zijn toch simpelweg enkele muisklikken voor Telenet???
-------------------------------------------------------------------------
Probleem 2:
Omdat Telenet nu echt de goedkoopste is (raar maar waar) heb ik ook het mobiel nummer van mijn zaak laten overdragen.
Mooi op nieuw klantnummer zoals het hoort, maar het nummer raakt maar niet overgedragen.
De overdracht is gestart op 25 juli en nu nog steeds niet gebeurd.
Verschillende malen al contact gehad met de helpdesk, een factuur van mijn vorige provider opgestuurd, enz.
De overdracht wordt blijkbaar telkens geweigerd door Base omdat de gegevens niet overeenkomen met de gegevens in hun systeem.
Hoeveel combinaties moet Telenet nog invullen voor ze die correct ingeven?
Goedkoop blijkt dus vaak duurkoop, dit is nog maar eens bewezen, heb al lang spijt dat we voor Telenet kozen als mobiele provider!
Vorige maand verhuisden wij een gsm nummer naar Telenet (nog net tijdens de walk en talk formules).
In de bestelprocedure gaven we aan dat we al een telenet klantnummer hadden (DTV en Internet).
Toch gaf Telenet een nieuw klantnummer voor ons mobiel abbo, waarschijnlijk omdat het mobiel abbo met de naam van mijn vrouw werd opgegeven en de andere diensten op mijn naam staan.
Maar goed, ik heb wel duidelijk mijn klantnummer vermeld.
Even later vroegen we ook een overname aan voor een ander gsm nummer dat eigenlijk voor een vereniging is, dus deden we een nieuwe registratie op naam van de vereniging en ook de naam van mijn vrouw erbij.
We gingen er van uit dat we ook hier een nieuw klantnummer zouden krijgen (was de bedoeling), maar nu zetten ze het natuurlijk op de klantnummer van het eerder overgedragen nummer.
So be it, maaaaar, dan komt Telenet op de proppen met King en Kong en ja, ben je al klant dan heb je korting op je formules.
Ik neem contact op met telenet, want dat eerste nummer wil ik dus eigenlijk op het klantnummer van DTV en Internet zodat we kunnen genieten van de korting.
Dat kan blijkbaar niet eenvoudig en we moeten daarvoor een overnameformulier invullen.
Dit doe ik dan maar, wel voor dat ene nummer en niet voor het tweede nummer dat we wel apart willen houden.
Krijg ik vandaag doodleuk een mailtje, de overname kan enkel als we alle diensten overnemen, dus ook dat nummer van de vereniging.
Ze raden ons aan om alles op te zeggen en opnieuw aan te vragen.
Waar zijn we in godsnaam mee bezig, moet ik eerst naar een andere provider verhuizen (=kosten) om dan weer naar Telenet te verhuizen.
Dat zijn toch simpelweg enkele muisklikken voor Telenet???
-------------------------------------------------------------------------
Probleem 2:
Omdat Telenet nu echt de goedkoopste is (raar maar waar) heb ik ook het mobiel nummer van mijn zaak laten overdragen.
Mooi op nieuw klantnummer zoals het hoort, maar het nummer raakt maar niet overgedragen.
De overdracht is gestart op 25 juli en nu nog steeds niet gebeurd.
Verschillende malen al contact gehad met de helpdesk, een factuur van mijn vorige provider opgestuurd, enz.
De overdracht wordt blijkbaar telkens geweigerd door Base omdat de gegevens niet overeenkomen met de gegevens in hun systeem.
Hoeveel combinaties moet Telenet nog invullen voor ze die correct ingeven?
Goedkoop blijkt dus vaak duurkoop, dit is nog maar eens bewezen, heb al lang spijt dat we voor Telenet kozen als mobiele provider!