Pagina 1 van 1

Capaciteits probleem

Geplaatst: 03 aug 2012, 19:19
door Computerleek1
Een week of 2 geleden is mijn aardlek diverse keren uitgevallen, er zat een aardfout in de microgolf oven, dit effe ter info.
Nadien bleek mijn profiel in het modem te zijn gewijzigd van 25/3.5 naar 20/2. Vandaag eens via de chat van scarlet gesproken met een medewerker en die vertelde mij dat er een capaciteits probleem is en men mij niet meer terug kan zetten op mijn oude profiel, terwijl dit wel 1 jaar feilloos heeft gewerkt. In de toekomst zou dit misschien wel nog kunnen veranderen vertelde men mij. Op lijntest.be eens geprobeerd wat ik hier voor een snelheid kon halen op VDSL2 en hier kwam ik ook op een 20/2 profiel uit. Heeft hier iemand misschien een verklaring voor, want ik dacht dat telenet alleen maar capaciteits problemen had.

Re: Capaciteits probleem

Geplaatst: 03 aug 2012, 19:47
door Petervanakelyen
Profielwijzigingen hebben niets met capaciteitsproblemen te maken. Als je lijn stabiel genoeg is wordt je binnenkort wel op een hoger profiel gezet.

Re: Capaciteits probleem

Geplaatst: 03 aug 2012, 20:02
door philippe_d
Profielwijzigingen hebben misschien wel te maken met overspraak op de bundel, die verhoogt naar gelang er meer VDSL2 users op één bundel zitten (en dat bedoelen ze waarschijnlijk met capaciteitsproblemen).
Wat de toekomst zal brengen is "vectoring", die dit overspraak probleem drastisch zal reduceren.

PS. Een 25/3.5 VDSL2 "modemprofiel" bestaat niet. 25/6 bestaat wel, maar dat is een repair profiell.

Re: Capaciteits probleem

Geplaatst: 03 aug 2012, 20:44
door Devilzown
Nog is met scarlet bellen/chatten en vragen of ze een ticket kunnen aanmaken naar Belgacom (via 2ndline) om u terug op u provisioned profiel te zetten. Gewoon blijven herhalen dat je bent verlaagd omdat je elektriciteit uitviel & dit nu opgelost is.
Gaat wel degelijk, dat gelul over capaciteitsproblemen is gewoon iets dat ze overzonnen omdat ze ni wisten wat te doen en hun volgende klant wouden gaan doen :wink:

Re: Capaciteits probleem

Geplaatst: 03 aug 2012, 20:59
door honda4life
Heb je dit topic toevallig niet gelezen:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=34923
Hier staat wel wat info over hoe je je lijn kan laten testen :wink:

Re: Capaciteits probleem

Geplaatst: 04 aug 2012, 08:59
door depeje
Ik heb exact hetzelfde voorgehad bij EDPnet, maar dan met een koffiezet. Ik ben van 30/6 naar 20/2 gegaan. Een ticket aangemaakt, en na een lijntest van een paar weken stond ik terug op 30/6, en nog een week later op 50/6.