Pagina 1 van 1

Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 13 jul 2012, 17:08
door on4bam
Hi,

Zoals velen heb ik een hekel aan spam en door middel van filters op user of domein level komt zo goed als niets in de mailboxen die effectief gebruikt worden. Doorsnee, standaard spam (pillen, leningen, erfenissen) is dus niet echt een probleem. Een hele tijd terug kreeg ik spam van GVA (adres dat doorgespeeld werd door vakantiesalon/Heysel) maar dat is opgelost.
Nu ter zake: Mijn zoon heeft meer dan een jaar geleden voor een korte periode een walk & talk kaartje gehad in zijn GSM (geen abo, alleen gesprekken gefactureerd). Na enkele maanden is hij omgeschakeld naar een andere provider omdat hij ook data nodig had. Sindsdien krijgen we met de regelmaat van een klok spam van Telenet op het (unieke) e-mailadres dat bij aanvraag van de T&W gebruikt werd. Na een paar keer uit te schrijven via de link (de laatste keer op 10/7) zat er vandaag alweer TN spam in mijn catchall box.
Hoe geraak ik er van af. Spam werd ook elke keer via spamcop gemeld. Ik ben het nu echt beu.

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 13 jul 2012, 19:12
door ubremoved_539
on4bam schreef: Sindsdien krijgen we met de regelmaat van een klok spam van Telenet op het (unieke) e-mailadres dat bij aanvraag van de T&W gebruikt werd. Na een paar keer uit te schrijven via de link (de laatste keer op 10/7) zat er vandaag alweer TN spam in mijn catchall box.


Gewoon klacht indienen bij het Ministerie van Economische zaken.

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 13 jul 2012, 23:30
door on4bam
Voorlopig opgelost. Mails worden als "delivery failed" gebounced i.p.v. in de catchall opgevangen.

BTW, flauw om r2504 een negatief duimpje te geven voor de suggestie om FOD economie in te schakelen. Het duimpje zou naar TN moeten gaan omdat ze de wet overtreden.

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 14 jul 2012, 12:36
door ubremoved_539
on4bam schreef:BTW, flauw om r2504 een negatief duimpje te geven


Ik zou het nog enigsinds kunnen begrijpen moest je niet geschreven hebben "Na een paar keer uit te schrijven via de link" wat dus aangeeft dat jij wel degelijk een inspanning hebt gedaan om de spam niet langer te ontvangen. Als het bedrijf nadien nog spam blijft sturen dan lijkt een officiele klacht me niet meer dan normaal (en zal het duimpje mij een zorg zijn).

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 14 jul 2012, 23:46
door gunmaster
Je kan het idd gaan aangeven, mja of het iets uithaald.

Dan zijn er ook nog genoeg dingen die ik wil aangeven over traffic shaping enzo...
Ma bon, dat ze zo hardnekkig zijn met hun spam is wel erg, als je er heel aan stoort misschien een aangetekende brief sturen?

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 15 jul 2012, 12:17
door ubremoved_539
gunmaster schreef:mja of het iets uithaald.


Met die mentaliteit gaat er natuurlijk nooit iets wijzigen.

gunmaster schreef:Dan zijn er ook nog genoeg dingen die ik wil aangeven over traffic shaping enzo...


Ik zie niet in waarom je dat zou aangeven... het is een onderdeel van hun product en is nergens bij wet verboden (in tegenstelling tot spam).

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 15 jul 2012, 12:32
door on4bam
gunmaster schreef:Je kan het idd gaan aangeven, mja of het iets uithaald.

Ma bon, dat ze zo hardnekkig zijn met hun spam is wel erg, als je er heel aan stoort misschien een aangetekende brief sturen?


Bwa, bij de meeste spam haalt het iets uit omdat de servers op blacklists terechtkomen die op hun beurt gebruikt worden om spamfilters te voeden. De spammer rechtstreeks contacteren haalt daar inderdaad niets uit.

Wat Belgische firma's betreft doe ik meer moeite. Aangeven bij spamcop en als het om winkels gaat een rechtstreekse mail. Dat is in 99% van de gevallen doeltreffend en de spam stopt. In dit geval werd al ettelijke keren de spam via spamcop aangegeven en werd er al 2 keer uitgeschreven via de link waarna "u bent uitgeschreven" op het scherm komt. Ik verwacht dat dat dan ook zo is.

Door de mail nu te bouncen in de mailserver zal ik de mails niet meer zien en weet ik niet of het spammen effectief gestopt is maar ik hoop dat ze hun database regelmatig opkuisen en de niet bestaande adressen verwijderen.

Dat ze hardnekkig zijn wist ik al, ze blijven ook regelmatig opbellen.

Ik hou er een mooi lijstje op na van firma's die spammen en die mogen mij als klant vergeten gelijk welke "aanbieding" ze hebben.

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 17 jul 2012, 13:11
door Telenet
on4bam,

Kun je mij in een PB het klantennummer (of oude gsm-nummer) en het e-mailadres bezorgen? Dan zorg ik ervoor dat dit verwijderd wordt uit onze database.

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 03 aug 2012, 12:11
door on4bam
Verdorie TN get your act together!

Code: Selecteer alles

From:   Telenet Specials <[email protected]>
To:   ****************************
Subject:   Telenet Specials: Win de DVD of Blu-ray van Wrath of the Titans, boek nu alvast je ticket voor de Telenet Klantendag. Krijg mooie kortingen op us reis naar Marmaris, de Plopshow, het Ambiance Festival , ...
Date sent:   Fri, 03 Aug 2012 09:10:33 +0200
Send reply to:   Telenet Specials <[email protected]>


Deze keer gaat mijn klacht naar de ombudsman telecom. Ik heb mij al meermaals uitgeschreven en blijf deze junk maar ontvangen.

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 03 aug 2012, 13:09
door on4bam
Bedankt voor het negatieve duimpje omdat ik meld dat een Belgisch bedrijf zich niet aan de Belgische wet houd. Ik ga er van uit dat de gever van dat duimpje er geen graten in ziet dat een bedrijf willens nillens blijft tegen de wensen van een ex-klant ingaan.

Ik pik het niet dat men geen rekening houd met de (meermaalse) uitschrijving.

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 03 aug 2012, 13:38
door TomG
Ik heb vroeger nog klacht ingediend bij het FCCU voor nieuwsbrieven waar zelfs geen uitschrijven link in staat. Ze hebben mij toen ook de mailheaders gevraagd. Verder niks meer van gehoord, maar van de spam was ik af. :)

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 03 aug 2012, 13:45
door raf1
Dit valt onder de noemer 'ongevraagde reclamemail':
http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... rnet/spam/
Gewoon klacht indienen bij FOD Economie met bijhorende screenshots als bij de eerste reclamemail geen uitschrijfhyperlink aanwezig was.
Als je geen klant meer bent mag Telenet zelfs helemaal niets ongewenst opsturen.

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 03 aug 2012, 14:20
door krisken
TomG schreef:Ik heb vroeger nog klacht ingediend bij het FCCU voor nieuwsbrieven waar zelfs geen uitschrijven link in staat. Ze hebben mij toen ook de mailheaders gevraagd. Verder niks meer van gehoord, maar van de spam was ik af. :)

Op welke manier heb je dan klacht ingediend tegen hun?

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 07 jan 2013, 23:55
door on4bam
Charlotte schreef:on4bam,

Kun je mij in een PB het klantennummer (of oude gsm-nummer) en het e-mailadres bezorgen? Dan zorg ik ervoor dat dit verwijderd wordt uit onze database.


Tot zo ver de beloftes van TN: :bang: :bang:

Code: Selecteer alles

Return-path: <[email protected]>
Envelope-to:***********
Delivery-date: Mon, 07 Jan 2013 17:29:10 -0500
Received: from cheryl.telenet-ops.be ([195.130.137.79]:34461)
   by bullseye.d9hosting.com with esmtp (Exim 4.80)
   (envelope-from <[email protected]>)
   id 1TsLBu-000fZK-FO
   for****************; Mon, 07 Jan 2013 17:29:10 -0500
Received: from tele039.corp.telenet.be (212-123-14-6.iFiber.telenet-ops.be [212.123.14.6])
   by cheryl.telenet-ops.be (Postfix) with ESMTP id EDAC6434C
   for <***************>; Mon,  7 Jan 2013 23:29:09 +0100 (CET)
From: Telenet_Onderhoudsmelding <[email protected]>
Reply-To: [email protected]
To: *****************
Message-ID: <14227124.745402.1357597750849.JavaMail.Pwlsbat@tele039.corp.telenet.be>
Subject: geplande werken
Errors-To: [email protected]
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
   boundary="----=_Part_745401_23707437.1357597750848"
Disposition-Notification-To: [email protected]
Return-Receipt-To: [email protected]
Date: Mon,  7 Jan 2013 23:29:09 +0100 (CET)




Hoe doen jullie dat, een adres verwijderen? :twisted:

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 08 jan 2013, 08:35
door ddd
En verder niets van Telenet? Ook geen kabel TV?

Want die laatste gaat over "geplande werken".

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 08 jan 2013, 09:00
door on4bam
ddd schreef:En verder niets van Telenet? Ook geen kabel TV?


Het adres dat gebruikt is werd indertijd specifiek gebruikt voor aanvraag van een SIMkaart voor een "walk and talk". Die kaart is al zeer lang niet meer in gebruik. Het adres is van mijn zoon en die is geen TN klant. Zelf hebben we voorlopig nog analoge TV van TN.

Er is al meermaals gevraagd om het adres te verwijderen omdat we GEEN mails willen ontvangen van TN. Hoe moeilijk kan dat zijn? "Charlotte" heeft het adres verwijderd (laten verwijderen) dat werd bevestigd via PM:

ik heb van hieruit een wijziging gedaan en je zou geen e-mails meer mogen ontvangen.
Geef mij zeker een seintje moest dit toch nog niet het geval zijn, dan kijk ik dit verder na.


Bij deze dus: Ik geef ALWEER een seintje.

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 29 jun 2016, 18:37
door on4bam
Meer dan drie jaar verder en ze beginnen weer.

NEE Telenet, ik heb geen interesse in Play Sports.

Blijkbaar is Play Sports geactiveerd voor mij. Pittig detail, wij hebben geen DTV van TN. :bang:

Code: Selecteer alles

Return-path: <[email protected]>
Envelope-to: xxxxxxxxxxxxxxx
Delivery-date: Wed, 29 Jun 2016 09:51:15 -0400
Received: from ptr214.sim.telenet.be ([195.130.147.214]:64210)
        by goron.hyliahub.com with smtp (Exim 4.87)
        (envelope-from <[email protected]>)
        id 1bIFtX-003FWG-7d
        for xxxxxxxxxxxxxxxxx; Wed, 29 Jun 2016 09:51:15 -0400
Message-ID: <160629154907.SIM_E89E8ib9rtfLkf5QikVQlcd0ec9%2BXreAJPrcWExrca0un9To3sOJAQMD%2BgDf4ySpwZzpNV_nspqkvwb%[email protected]>
From: "Telenet" <[email protected]>
To: "xxxxxxxxxx" <xxxxxxxxxxxxxxx>
Subject: Welkom bij Play Sports!
Date: Wed, 29 Jun 2016 15:49:07 +0200

Hoe geraak je van deze onzin af.

Afbeelding

kan je niet vertrouwen.

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 29 jun 2016, 19:40
door on4bam
Via Twitter redelijk snel een reactie gehad en na een DM (met verwijzing naar dit topic :angel: ) en met vermelding van het betreffende adres gaat men het nakijken.

Het zal mij benieuwen.

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 29 jun 2016, 21:31
door Kenniey
Was een algemeen probleem met verkeerde mails die werden uitgestuurd. Normaal zou je ook een excuusmail moeten ontvangen.

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 29 jun 2016, 23:31
door on4bam
Kenniey schreef:Was een algemeen probleem met verkeerde mails die werden uitgestuurd. Normaal zou je ook een excuusmail moeten ontvangen.
Daar gaat het niet om. Het gaat om het feit dat ik mails krijg van TN terwijl hier door een medewerk(st)er beweerd werd dat mijn adres verwijderd was. Het adres werd gebruikt voor een SIMkaartje voor mijn zoon waarna ze, hoewel ik elke mogelijke optie had afgevinkt om mails te krijgen er toch in slaagden om hun reclame/spam te sturen en dat na herhaaldelijk afmelden bleven doen. "Charlotte" heeft dat toen opgelost .

BTW, na de aanvraag van dat SIMkaartje, dat ondertussen al jaren niet meer gebruikt is, waren ze er ook nog eens in geslaagd om ons TV abo op zijn naam te zetten :bang:

Dus, die verkeerde mails zou ik niet eens mogen gekregen hebben aangezien mijn adres toen "verwijderd" werd.

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 30 jun 2016, 00:43
door CCatalyst
Een aangetekend schrijven sturen naar telenet HQ.

Wat moet daarin:
* Aanduiding van de ongewenste reclame die u ontvangen heeft
* Aanduiding van het exacte adres op dewelke u de ongewenste reclame ontvangen heeft
* Verwijzing naar Wet van 8 december 1992
* "Ik verzet ik mij tegen de verwerking van mijn gegevens voor commerciele doeleinden."
* Kopie IDK (helaas wel, u moet uw identiteit bewijzen, enkel voorkant volstaat)

Kopietje van brief bewaren, en van bewijsstukken aangetekende zending.

In principe moet de firma op uw brief antwoorden en meedelen welk gevolg gegeven werd aan uw verzoek, maar 9/10 van de firma's lapt daar zijn laars aan, uit de vrees "alles wat we zeggen kan tegen ons gebruikt worden".

~80% van de bedrijven zal hierna nooit meer van zich laten horen.

In het geval Telenet bij de 20% zit. Wanneer u de volgende keer reclame krijgt, mag u een klacht indienen bij de Privacycommissie. U zal uw aangetekend schrijven daarbij moeten steken. Als ze niet geantwoord hebben op uw aangetekende brief, vermeld dat dan ook want dat is nog eens een aparte inbreuk erbij.

De privacycommissie is het enige overheidsorgaan in Belgie dat in het voordeel van de burger is en tegelijk goed werk levert (de andere organen zijn ofwel tegen de burger en leveren ook goed werk, of zijn voor de burger maar functioneren niet). U zal zeker 2 brieven terugkrijgen (eerst: we hebben uw klacht ontvangen, tweede: wat ze gedaan hebben, meestal een gepeperde brief naar de firma vol met dreigementen, die wel wat serieuzer dan anders genomen worden als het op een brief met hoofding "Privacycommissie" staat).

~95% van de bedrijven zal hierna niets meer van zich laten horen.

De overige 5% heb ik zelf nog niet meegemaakt. Waarschijnlijk komen we hier op het domein van boekenclubs en andere zaken waarvan iedereen wenste dat ze niet bestonden etc. Opties zijn dan: klacht indienen bij politie (niet effectief, wel noodzakelijk want is strafinbreuk), wanneer parket de zaak seponeert naar de burgerlijke rechtbank trekken (uw eigen rechtbank, niet die van Mechelen en al zeker niet die van Brussel) en schadevergoeding eisen. Afaik - naar wat ik gehoord heb - zal het bedrijf u dan contacteren om te vragen de zaak te laten vallen in ruil voor minnelijke schikking. ~100% van de bedrijven zal hierna niets meer van zich laten horen.

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 30 jun 2016, 10:29
door nickz
Aangetekend schrijven, privacycommissie, politie, burgerlijke rechtbank, ... Sorry, maar als je zo veel moeite gaat doen voor één foutief verstuurd e-mailtje, dat met één klik van de muis verwijderd is, dan zou je beter je mentale toestand eens laten onderzoeken :-D

Je kan je altijd afmelden voor commerciële e-mails, maar dergelijke grote bedrijven blijven je e-mailadres altijd wel ergens bewaren.

Verstuurd vanaf mijn Xperia-smartphone met Tapatalk

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 30 jun 2016, 10:41
door on4bam
nickz schreef:Aangetekend schrijven, privacycommissie, politie, burgerlijke rechtbank, ... Sorry, maar als je zo veel moeite gaat doen voor één foutief verstuurd e-mailtje, dat met één klik van de muis verwijderd is, dan zou je beter je mentale toestand eens laten onderzoeken :-D
Ik ga het niet zo ver drijven maar als je keer op keer uitschrijft en ze blijven mailen tot een medewerker manueel ingrijpt (en dat lijkt 3.5 jaar terug toch gelukt te zijn) dan loopt er toch iets duchtig mis en is het tijd dat ze hun systeem nakijken.
Je zou haast denken dat het kwade wil is.
nickz schreef:Je kan je altijd afmelden voor commerciële e-mails
Da's nog eens een idee, dat ik daar niet opgekomen ben. :wink:

Daar gaat de hele thread over. Not a F**k is given door TN.

Re: RE: Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 30 jun 2016, 10:46
door nickz
on4bam schreef:Ik ga het niet zo ver drijven maar als je keer op keer uitschrijft en ze blijven mailen tot een medewerker manueel ingrijpt (en dat lijkt 3.5 jaar terug toch gelukt te zijn) dan loopt er toch iets duchtig mis en is het tijd dat ze hun systeem nakijken.
Je zou haast denken dat het kwade wil is.
Ik heb dit ook gehad bij Mobistar. Verschillende keren afgemeld, maar ik bleef e-mails ontvangen. Uiteindelijk dan eens een berichtje gestuurd naar hun Facebook-pagina en ik kreeg dan als antwoord dat ik in Gmail een filter kon instellen om hun e-mailadres te blokkeren...

Verstuurd vanaf mijn Xperia-smartphone met Tapatalk

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 30 jun 2016, 11:00
door ubremoved_539
nickz schreef:Aangetekend schrijven, privacycommissie, politie, burgerlijke rechtbank, ... Sorry, maar als je zo veel moeite gaat doen voor één foutief verstuurd e-mailtje, dat met één klik van de muis verwijderd is, dan zou je beter je mentale toestand eens laten onderzoeken
De mail is inderdaad snel gedelete... maar uiteindelijk moet TN gewoon zorgen dat het z'n klanten respecteert ivm commerciele mails.

Als dan iemand van TN persoonlijk aangeeft dat het adres verwijderd is dan kon dit ook nooit gebeuren.

Vermoedelijk zijn hier dus foutief gegevens gekopieerd van de klanten database naar de marketing database (zonder rekening te houden met de verzoeken geen commerciele aanbiedingen meer te krijgen). Je zou denken dat dergelijke bedrijven zo'n dingen netjes op orde hebben maar je zou versteld staan hoeveel databases er soms circuleren binnen een bedrijf... tot en met bestandjes op medewerkers hun individuele PC's.

Re: RE: Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 30 jun 2016, 11:26
door on4bam
nickz schreef:Uiteindelijk dan eens een berichtje gestuurd naar hun Facebook-pagina en ik kreeg dan als antwoord dat ik in Gmail een filter kon instellen om hun e-mailadres te blokkeren...
Tja, zo werkt het systeem niet, hé.
Ik heb ondertussen hun adres weer laten bouncen, ik zie de mail dan niet meer en zij krijgen de foutmelding terug.

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 30 jun 2016, 11:59
door CCatalyst
nickz schreef:Aangetekend schrijven, privacycommissie, politie, burgerlijke rechtbank, ... Sorry, maar als je zo veel moeite gaat doen voor één foutief verstuurd e-mailtje, dat met één klik van de muis verwijderd is, dan zou je beter je mentale toestand eens laten onderzoeken :-D

Je kan je altijd afmelden voor commerciële e-mails, maar dergelijke grote bedrijven blijven je e-mailadres altijd wel ergens bewaren.

Verstuurd vanaf mijn Xperia-smartphone met Tapatalk
Tja, mentaal gezond of niet, het is de enige manier die de wet voorziet om je uit te schrijven van zo'n zaken. Met andere woorden: doe het op die manier, en je kan nadien gebruik maken van alle bescherming die de wet je voorziet. Als je het doet op de manier van de verzender ("unsubscribe" link klikken en de kous is af) is dat niet het geval.

Zelf genereer ik zo'n brieven nu wel ook met 1 klik (en het adres over te tikken), via een UNIX shell scriptje die dan een LaTeX document genereert met een template, die naar PostScript omzet en dan naar de printserver stuurt voor 2 exemplaren, en dan vervolgens automatisch archiveert met metadata op AWS S3.

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 30 jun 2016, 12:03
door CCatalyst
r2504 schreef:
nickz schreef:Aangetekend schrijven, privacycommissie, politie, burgerlijke rechtbank, ... Sorry, maar als je zo veel moeite gaat doen voor één foutief verstuurd e-mailtje, dat met één klik van de muis verwijderd is, dan zou je beter je mentale toestand eens laten onderzoeken
De mail is inderdaad snel gedelete... maar uiteindelijk moet TN gewoon zorgen dat het z'n klanten respecteert ivm commerciele mails.

Als dan iemand van TN persoonlijk aangeeft dat het adres verwijderd is dan kon dit ook nooit gebeuren.

Vermoedelijk zijn hier dus foutief gegevens gekopieerd van de klanten database naar de marketing database (zonder rekening te houden met de verzoeken geen commerciele aanbiedingen meer te krijgen). Je zou denken dat dergelijke bedrijven zo'n dingen netjes op orde hebben maar je zou versteld staan hoeveel databases er soms circuleren binnen een bedrijf... tot en met bestandjes op medewerkers hun individuele PC's.
Wordt niet aanzien als excuus, noch door de privacycommissie noch door de rechtbank (dat laatste wel afaik). De richtlijnen die aan de sector gegeven zijn zijn duidelijk: een blacklist van mensen die geen spam willen ontvangen bijhouden, en elke mailing daar op matchen.
on4bam schreef:
nickz schreef:Uiteindelijk dan eens een berichtje gestuurd naar hun Facebook-pagina en ik kreeg dan als antwoord dat ik in Gmail een filter kon instellen om hun e-mailadres te blokkeren...
Tja, zo werkt het systeem niet, hé.
Ik heb ondertussen hun adres weer laten bouncen, ik zie de mail dan niet meer en zij krijgen de foutmelding terug.
Wel, "zij" zien die foutmelding nooit, toch geen mens. Als je geluk hebt gebruiken ze een deftig mailingsysteem dat inderdaad bounces processed en de emails van de lijst haalt (toch bij een hard bounce). Voor hetzelfde geld komt uw bounce ook gewoon in een zwart gat terecht. Als de string "optiext" in de unsubscribe link staat (een mailingsysteem zeer populair in Belgie en nergens daarbuiten) dan is het een zwart gat.

Re: Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.

Geplaatst: 30 jun 2016, 12:32
door nickz
CCatalyst schreef:Zelf genereer ik zo'n brieven nu wel ook met 1 klik (en het adres over te tikken), via een UNIX shell scriptje die dan een LaTeX document genereert met een template, die naar PostScript omzet en dan naar de printserver stuurt voor 2 exemplaren, en dan vervolgens automatisch archiveert met metadata op AWS S3.
Dus jij hebt daar speciaal een script voor geschreven, een template opgesteld en dan doe je nog telkens de moeite om het postadres op te zoeken, over te tikken, die brief in een envelop te steken, daarmee naar de post te gaan en meer dan 6 euro te betalen voor een aangetekende zending? Straf! Ik wist echt niet dat er mensen bestaan die zich met zo'n dingen bezig houden, maar alleszins toch bedankt om zo te strijden tegen ongewenste e-mails :lol: