Cisco’s cloud vision: Mandatory, monetized, and killed at their discretion | ExtremeTech
(en iets beter samengevat hier: Cisco locks users out of their routers, requires invasive cloud service | Neowin.net)
In 't kort: Cisco heeft een nieuwe firmware uitgerold op hun consumer routers maar de installatie ervan vereist ook dat je je registreert op hun Cloud service en een reeks gebruiksvoorwaarden aanvaardt die Cisco inzagerecht geeft op al wat je met je router doet. Je kan de update wel ongedaan maken maar 't zijn toch maar vreemde praktijken, me dunkt.
EDIT :: wat meer gelezen op het web, en blijkbaar is een gedeelte van de routersettings nu op de Cisco Connect Cloud geplaatst, waardoor je voor die settings nu een Cloud account moet hebben (onder andere: USB storage options, guest networking, and parental controls), en die voorwaarden zouden vooral voor de toegang tot de Cloud service gelden; dus niet echt relevant als het enkel om routersettings gaat, al kan je toch nog vragen stellen bij die werkwijze.
Anyway, ik vroeg me af of dit relevant is voor Belgacom business klanten die een Cisco router hebben?
Cisco routers
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
- Bedankt: 250 keer
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Daar gebruiken ze toch geen consumer routers voor? Op mijn vakantiejob in het rusthuis toch niet. Ik denk dus niet dat het op hen van toepassing is.
Die inzage is gewoon om te laten weten dat ze de configs in de cloud gebruiken om te weten wat de populairste functies zijn, of ze juist gebruikt worden etc... Denk ik. Om toekomstige gebruikservaringen beter te maken. Wat veel bedrijven dus doen maar die doen het dan anoniem.
Die inzage is gewoon om te laten weten dat ze de configs in de cloud gebruiken om te weten wat de populairste functies zijn, of ze juist gebruikt worden etc... Denk ik. Om toekomstige gebruikservaringen beter te maken. Wat veel bedrijven dus doen maar die doen het dan anoniem.
- cptKangaroo
- Elite Poster
Bedankt voor de info, MClaeys. Des te beter dan, maar ik vond het het melden waard, just in case 

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Je hoeft dat niet te snappen... Cloud is hip... gewoon gaan met de banaanMClaeys schreef:Ik snap eigenlijk nog steeds het nut niet van die cloud

- cptKangaroo
- Elite Poster
Cisco is na de hele commotie terug van gedacht veranderd en maakt de routers weer volledig toegankelijk zonder Cloud account -- de excuses en uitleg staan hier: Cisco Blog » Blog Archive » UPDATE: Answering Our Customers’ Questions about Cisco Connect Cloud
- MClaeys
- Elite Poster
Ge kunt zeggen wat ge wilt, maar Cisco luistert wel goed naar zijn (mogelijke) klanten
niet alleen bij deze situatie. In april zijn we naar Cisco in silicon valley geweest en we wezen op enkele kleine ergernissen in een paar van hun programma's, dat hebben ze achteraf ook netjes opgevolgd en opgelost
kheb nog een pak foto's uit hun labo's, machtig en beste bezoek ooit!

- MClaeys
- Elite Poster
Ze staan wel op mijn facebook dusja, wat niet naar de buitenwereld mocht komen mochten we niet fotograferen
als ik thuis ben zal ik ze hier achter een link plaatsen
verwacht ze dus morgen ongeveer 
Edit:
Dit is ook een bekend plaatske waar we geweest zijn
https://dl.dropbox.com/u/3081733/DSC_1905.JPG
Hier foto's van Cisco: https://dl.dropbox.com/u/3081733/Cisco.zip. Wel even bijvermelden dat de foto's wel met een spiegelreflex gemaakt zijn maar dat ik totaal geen fotografie kennis heb en ze dus niet al te goed zijn. Mogen gebruiken van een vriendin voor de reis
. Download is ongeveer 80Mb groot. De leukste bezoeken waren Cisco, Nvidia, VMware, Storify en Adobe.

Edit:
Dit is ook een bekend plaatske waar we geweest zijn

https://dl.dropbox.com/u/3081733/DSC_1905.JPG
Hier foto's van Cisco: https://dl.dropbox.com/u/3081733/Cisco.zip. Wel even bijvermelden dat de foto's wel met een spiegelreflex gemaakt zijn maar dat ik totaal geen fotografie kennis heb en ze dus niet al te goed zijn. Mogen gebruiken van een vriendin voor de reis