Pagina 1 van 1
Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 24 jun 2012, 15:19
door bloempje
We zijn het zo langzamerhand al gewend dat onze vaste lijn of internet af en toe uitvalt bij BASE.
We hebben een hompepack 4 abbonnement.
Sinds gisteren helemaal geen telefoon meer. Klacht ingediend bij BASE.
Zal wel weer worden weggewuivd tegen de tijd dat het is opgelost.
Internet doet het gelukkig wel nog.
Lijn valt soms uit en doet het dan ineens weer. Dit gebeurt regelmatig, soms meermalen per week.
Zijn wij de enige die hier last van hebben?
Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 24 jun 2012, 15:59
door krisken
Als ik je toon in dit topic hoor, heb je reeds meerdere malen last gehad van Base en hun Internetdiensten.
Waarom blijf je er bij dan?
Base is reseller van Mobistar, en maximum adsl1 aldus. Is niet meer van deze tijd dus...
Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 24 jun 2012, 20:00
door bloempje
Wij bellen erg veel internationaal.
In het homepack 4 zit de gratis optie om zonder kosten naar vaste lijnen in 15 landen te bellen.
Sindsdien zijn mijn belkosten fors gedaald.
Heb nog geen andere provider gevonden die dit aanbiedt.
Maar ik hou me aanbevolen voor suggesties...
Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 24 jun 2012, 20:12
door VOiD
Welke landen vooral ? Waarom niet gebruik maken van SIP bv. via OVH. 40 landen gratis...
Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 25 jun 2012, 10:35
door lacer
OVH is van frankrijk, kan dit ook in belgïe gebruikt worden ? Echt gratis is het niet, maandelijks 1,18 €

Veel voordeliger dan Weepee dent ik.
Kan je dit gewoon instellen als bijkomende sip-account in je Voip modem ?
Dan zou dit zeker een betere deal zijn dan bij EDPnet waar je voor 5 € 2000 minuten gratis mag bellen in binnen en buitenland.
Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 25 jun 2012, 10:52
door raf1
Ik heb zelf een snelle onbeperkte internetverbinding van Scarlet voor 35 euro/maand.
Ik telefoneer over mijn internetverbinding(Voice over IP) via
OVH voor 1,18 euro/maand waarin een Belgisch vast telefoonnummer in je eigen telefoonzone (vb. 09 - Gent) en vaste telefonie naar 40 landen is inbegrepen. (fair use policy, telkens 100 verschillende correspondenten per maand, telkens 60 minuten per gesprek, daarna betalend)
Ik heb bovendien m'n aloude 09-nummer van m'n vorige telefonieprovider geporteerd naar OVH zodat m'n oude telefoonlijn werd afgesloten en correspondenten me nu rechtstreeks bereiken via m'n OVH-telefoonlijn.
Ik betaal maandelijks dus 36,18 euro voor 'onbeperkt' internet en 'onbeperkte' vaste telefonie plus soms een paar euro's aan gsm-gesprekken/speciale nummers. Ik vind dat geen slechte deal.
In principe kan ik binnenkort naar een betere deal als ik Scarlet Internet vervang door Belgacom Internet Overal Start met onbeperkt volume. Dat zou me dan 33,63 euro/maand gaan kosten. Eerst nog minimumtermijn van Scarlet-contract uitdoen.
Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 25 jun 2012, 11:11
door lacer
Interessant RAF, das zeker, maar effen een vraagje, is dit met inbegrip van raw copper of krijg je de huur van de telefoonlijn er gratis bij, omdat Scarlet een Belgacom dochter is ?
Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 25 jun 2012, 11:22
door raf1
Bij Scarlet/Belgacom is de vermelde prijs all-in, dus geen extra kost voor de 'koperdraad'. Idem bij Base Homepack en Mobistar Internet.
Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 25 jun 2012, 12:16
door philippe_d
lacer schreef:OVH is van frankrijk, kan dit ook in belgïe gebruikt worden ? Echt gratis is het niet, maandelijks 1,18 €

.
Oei, van welke planeet kom je

? Al een tijdje niet meer on-line geweest ?
Er is in dit Forum al heel veel over OVH geschreven, lees maar eens na, vb:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=31132
Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 25 jun 2012, 12:53
door bloempje
Hoi,
Ik kom echt van onder een tegel vandaan gekropen...
OVH ? Leg even alstublieft uit?
Als ik naar die site ga, krijg ik een website voor internet webpagina''s te hosten.
Uit het topic begrijp ik dat het mogelijk is om een buitenlands nummer in Belgie te krijgen?
Is het dan mogelijk om een vast (geen gsm) Nederlands telefoonnummer te krijgen als je in Belgie woont?
Wie kan mij dat in jip en janneke taal uitleggen...
Ben niet stom maar wel totaal niet thuis in deze materie.
Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 25 jun 2012, 13:07
door krisken
Dit klopt inderdaad. Je kan een nummer uit bvb telefoonzone Amsterdam hebben in bvb Gent. Of een 02 nummer in Oostende. Allemaal mogelijk via VoIP

Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 25 jun 2012, 13:08
door lacer
Nee hoor, had nog nooit van OVH gehoord. Ik had me nog niet zo verdiept in Voip mogelijkheden.
Nu dat ik maar pas EDPnet heb, heb ik zelf de voip instellingen ingegeven en het wordt blijkbaar interessanter als ik mijn ogen wat meer opentrek

Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 25 jun 2012, 15:05
door Remco12
Hallo,
Bij ons zaterdag ll in de late namiddag hetzelfde probleem. Geen telefonie meer internet werkte wel.
Modem gereset en niets veranderd, gisterenavond ron 18u30 nog eens de modem gereset met he tkleine knopje achteraan en weer niets dan nadien de modem heeft zichzelf opnieuw gereset en dan ploets weer telefonie.
Blijkbaar altijd dezelfde problemen die ik althans ondervind , altijd het telefoniegedeelte die niet goed functioneert.
En ja met ons 4 mBps aan snelheid zouden we wel wat hoger mogen denk ik.
Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 25 jun 2012, 15:09
door krisken
Base kan niet hoger geven dan 4mbit (nuja, 6 ten hoogste, maar dit is afhankelijk van een pak factoren zoals afstand tot de centrale, verzwakking, ...). Base heeft enkel ADSL1, geen ADSL2 of VDSL2...
Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 25 jun 2012, 17:58
door raf1
bloempje schreef:OVH ? Leg even alstublieft uit?
OVH is een Frans bedrijf dat voornamelijk internetwebpagina's host. Zoals je gezien hebt op hun website.
Maar OVH
host niet alleen webpagina's, ze
hosten ook 'telefoonlijnen'.
Net zoals bij Base Homepack versturen ze de telefoonsignalen via jouw internetmodem (of aparte internettelefoon) over het internet naar hun
server. Daarna wordt het telefoonsignaal verdergestuurd naar Belgacom en komt het zo terug op het Belgische telefoonnetwerk. Deze technologie heet Voice over IP en maakt gebruik van het SIP-protocol.
bloempje schreef:Uit het topic begrijp ik dat het mogelijk is om een buitenlands nummer in Belgie te krijgen?
Ja, de VoIP-aanbieder, bijvoorbeeld OVH, kan verschillende telefoonnummers aan jouw internetmodem (of aparte internettelefoon) koppelen.
Via hun bestelformulier zie je welke telefoonnummers allemaal mogelijk zijn:
https://www.ovh.fr/commande/telephonie. ... individual
bloempje schreef:Is het dan mogelijk om een vast (geen gsm) Nederlands telefoonnummer te krijgen als je in Belgie woont?
Een Hollands telefoonnummer kan dus ook, maar niet bij OVH, ze hebben dat nog niet in hun aanbod. Misschien kan het bij een andere VoIP-aanbieder.
Meer uitleg in volgende topics:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=35&t=31605
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=35&t=34042
Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 25 jun 2012, 18:32
door Remco12
@krisken
Nochtans bied base ook een homepack 12 aan dus een 12 Mbit lijn.
Zal dan wel een andere technologie zijn dan ADSL 1 denk ik.
Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 25 jun 2012, 18:37
door krisken
Dat is gewoon adsl2. In LEX'en staat nog veelal ADSL1 apparatuur, net als ADSL2 (waar BGC nog gebruikt van maakt). Echter veel LDC's zijn beperkt in ruimte en heeft men beslist om daar ADSL1 buiten te gooien en ADSL2 te behouden.
Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 25 jun 2012, 23:18
door lacer
@krisken, kan het zijn dat je bij een abonnement van 4 Mbit/sec aangesloten bent op ADSL2 of ADSL2+ , i p v gewoon ADSL ?
Hoe zou het zijn in de Belgacom centrale in de Zeeschipstraat te Gent/Wondelgem ?
Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 25 jun 2012, 23:22
door krisken
Ben je zeker dat je op de zeeschipstraat zit aangesloten?
91WON0 heeft nog ADSL1 blokken. En deze zijn van Mobistar.
Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 25 jun 2012, 23:37
door lacer
Ben sinds verleden week donderdag overgegaan naar EDPnet met 4Mbit en daarbij vroeg ik of het die centrale was. Technicus zei JA.
Mobistar zei je, tiens bij een Speedtest.net test zag ik steeds dat ik zogezegd bij Mobistar was terwijl dit Base was

Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 25 jun 2012, 23:51
door krisken
Wel ik bedoel daarmee : 91WON0 heeft nog 3 LDC's. Deze staan allemaal de kanten van Evergem uit. Het kan ook zijn dat je daarop bent aangesloten (en dus niet rechtstreeks op de centrale).
Base is een reseller van Mobistar. Als je een speedtest doet, kijkt men eigenlijk gewoon naar jouw IP adres om te bepalen welke provider je hebt.
Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 26 jun 2012, 08:56
door lacer
Dus voor daar nog effen op door te gaan:
Mobistar is een reseller van BGC en Base is op zijn beurt een reseller van Mobistar.
EDPnet is een rechtstreekse reseller van BGC neem ik aan, maar dit maakt misschien niet veel uit.
We zijn nu wel al een beetje afgeweken van het topic onderwerp

Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 26 jun 2012, 08:59
door philippe_d
bloempje schreef: Uit het topic begrijp ik dat het mogelijk is om een buitenlands nummer in Belgie te krijgen?
Is het dan mogelijk om een vast (geen gsm) Nederlands telefoonnummer te krijgen als je in Belgie woont?.
Ik heb goede ervaringen met
Budgetphone.
Een Nederlands (geografisch) nummer kost 10 EUR/jaar.
Je moet wel een bestaand Nederlands adres opgeven in de zone waar je een nummer wil hebben, maar aangezien jij een Nederlands nummer wil, ga ik ervan uit dat je genoeg contacten hebt in Nederland om aan een geldig adres te geraken.
Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 27 jun 2012, 16:13
door bloempje
Hoi Raf1,
Bedankt voor je info en de verwijzingen naar de andere topics. Ik ga er eens werk van maken.
Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 25 aug 2012, 14:15
door bloempje
Deze mail kreeg ik op 25/08/2012 van Base na weer drie dagen geen telefoon en internetverbinding. Heel aardig van ze om dit mail te sturen, maar ik ben meer geholpen met een verbinding die werkt...
Beste klant,
Door een technisch probleem op ons vast netwerk, hebt u de voorbije drie dagen wellicht hinder ondervonden bij het gebruik van onze vaste telefonie- en internetdiensten. Ik betreur dit voorval ten zeerste, en bied u mijn oprechte excuses aan.
Hoewel ons team van technici er alles aan gedaan heeft om de hinder zo veel als mogelijk te beperken, beantwoordt deze situatie vanzelfsprekend niet aan onze BASE kwaliteitsnormen. Onze teams nemen momenteel alle mogelijke acties om een herhaling van deze situatie in de toekomst te vermijden.
Als u hierover nog vragen hebt, contacteer dan gerust onze klantendienst op het nummer 02/60.80.600. (maandag tot vrijdag van 8u tot 20u en op zaterdag van 9u tot 17u)
In naam van het BASE team dank ik u hartelijk voor uw begrip en uw vertrouwen.
Met vriendelijke groeten,
Kristiaan Pauwels
Directeur Internet en Vaste telefonie
Re: Problemen met bellen vaste lijn BASE
Geplaatst: 19 sep 2012, 17:22
door Shaoty
Probeer deze test eens,
http://vubnet.vub.ac.be/speedtest.html
Je zal waarschijnlijk zien dat de verbinding niet altijd dezelfde kwaliteit heeft voor voip. Dat veroorzaakt dan het evtl wegvallen soms. Dit gaat nog, daarnet was, in de bijlage, het onderste bolletje rood....
grts,
(Base Homepack4)