Pagina 1 van 2

Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 19 jun 2012, 12:52
door t-town
Wij zijn onlangs overgeschakeld naar een FibernetShake, hiervoor hadden we een nieuwe modem nodig. Ik heb besteld via Mijn Telenet en kreeg deze bevestiging:
Afbeelding
Er staat dus duidelijk vermeld dat de kost van 75,00 EUR weg valt, anders hadden we ook geen Fibernet besteld.

Vandaag krijgen we echter deze brief in de bus:
http://i48.tinypic.com/esj11z.jpg
Ik ga echt geen 75,00 EUR betalen omdat Telenet zich "vergist" heeft. Het is trouwens maar een rare brief, want mijn klantnummer staat er ook niet op.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 19 jun 2012, 12:59
door philippe_d
Ik zou die brief negeren. Ziet er meer een standaard brief uit, niet specifiek voor jouw situatie. Ik vermoed dat Telenet nog wat probleemkes heeft om hun systemen aan te passen aan de nieuwe situaties.
In tegenstelling tot wat de brief zegt, stond dit wel vermeld op uw aankoopbevestiging.
Maar werd de 75 EUR kwijtgescholden (wat trouwens de procedure is voor "trouwe klanten").

Ik zou gewoon wachten tot de rekening komt, de 75 EUR niet betalen (als die aangerekend zou zijn), en dan eens bellen naar de klantendienst. Of Charlotte raadplegen.

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 19 jun 2012, 13:03
door t-town
Heb net gekeken in mijn Telenet, de 75 EUR is wel degelijk aangerekend op de laatste factuur (nog niet betaald). Zal straks eens bellen.

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 19 jun 2012, 13:15
door ubremoved_15739
Deze kan bij in het rijtje van de Schandalige Telenet Praktijken (STP).

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 19 jun 2012, 13:45
door fryelectro
en zoiets heb je ook bij Belgacom voor hoor. (ook al schrappen ze na klachten redelijk vlotjes de onterechte kosten, je moet er ook weer je tijd in stoppen :/)

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 19 jun 2012, 13:50
door Ratface
Jup gewoon bellen, mijn ervaring is dat ze snel iets terug kwijtschelden.

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 19 jun 2012, 15:24
door Telenet
t-town,

Ik heb het PB met je gegevens ontvangen en bekijk dit meteen. Ik houd je op de hoogte.

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 19 jun 2012, 16:23
door ubremoved_539
eternum schreef:Deze kan bij in het rijtje van de Schandalige Telenet Praktijken (STP).
Blijkbaar begrijpt men bij TN nog niet dat zo'n aankoopbevestiging bindend is !

Dergelijke brieven sturen past dus inderdaad in de categorie "schandalig".

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 19 jun 2012, 17:25
door TiTanium
Als we Telenet nu is de kans geven om deze eventuele vergissing recht te zetten, indien geen vergissing kan je effectief van een schandaal spreken.

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 19 jun 2012, 18:25
door xenne
dit is geen alleenstaand geval eh.. ik denk dat we hier toch wel of zijn vriendelijkst van misleiding kunnen spreken ... aankoopbevestiging zegt gratis, en daar dan later op terug komen met een brief... tsja, vele mensen zullen dit wel weer betalen, maar dit kan dus niet mijn inziens

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 19 jun 2012, 19:06
door Muziekbos
TiTanium schreef:Als we Telenet nu is de kans geven om deze eventuele vergissing recht te zetten, indien geen vergissing kan je effectief van een schandaal spreken.
Dan daag ik Charlotte en Telenet uit om aan te tonen dat het om een éénmalige vergissing gaat en niet om structurele zaken om toch extra geld bij hun klanten te genereren.

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 19 jun 2012, 19:14
door raf1
Gejost door kleine lettertjes die achter een muisklik verborgen zitten. Is illegale praktijk. De prijsaanduiding moet goed zichtbaar en ondubbelzinnig zijn. Dit staat duidelijk in de Wet betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming, artikel 5 en volgende.
http://www.ejustice.just.fgov.be/mopdf/2010/04/12_1.pdf

Dit is dus duidelijk een illegale praktijk, je meldt dit dus best zo snel mogelijk bij de Economische inspectie zodat Telenet zich eindelijk eens een beetje gaat schikken naar de wet.
zie http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... ne_klacht/

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 19 jun 2012, 19:20
door TiTanium
T-town zal ons op de hoogte houden (hoop ik) en misschien kan team Charlotte eens een keer iets meer zeggen dan alleen de standaardtekstjes.
Daar wordt iedereen beter van :)

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 19 jun 2012, 20:00
door t-town
De kwestie is in behandeling, dus ik hoop op een correcte, snelle afhandeling van heel het probleem.

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 19 jun 2012, 20:20
door driesve
Was jij voorheen al Telenetklant voor alle producten (tv, internet, telefonie)? Zoja, dan heb je volgens de voorwaarden geen recht op deze promotie.
  • t.e.m. 30/06/2012
  • voor nieuwe Telenet-klanten die kiezen voor een Fibernet Shake of Fibernet XL Shake met 3 diensten
  • voor bestaande Telenet klanten die kiezen voor een Fibernet Shake of Fibernet XL Shake, waarbij er minstens één van de drie diensten nieuw is als onderdeel van de Shake bij een jaarovereenkomst.
In ieder geval, het is volgens mij niet wettelijk om eerst de promo toe te kennen en daarna toch niet meer. Dat moet volgens mij duidelijk wordt aangegeven tijdens het bestellen. In deze situatie lijkt mij dat technisch ook niet zo moeilijk.


Persoonlijke mening: Persoonlijk ben ik wel 1000% akkoord met hetgeen hier boven wordt gezegd. Er moet duidelijk gecommuniceerd worden over de bijkomende kosten, alsook de extra kabelkost.

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 19 jun 2012, 21:13
door philippe_d
Verwarring alom ....

1) Activering: de promotie waarover je hebt, zegt
  • a) dat de activering gratis is voor bestaande klanten, waarbij er minstens één van de drie diensten nieuw is als onderdeel van de Shake, en voor een jaarcontract.
    b) Dat je geen activeringskosten betaalt als je al Telenet-klant voor internet, telefonie of digitale tv bent (en ook geen nieuw jaarcontract.
2) Installatiekosten: de promotie waarover je hebt, zegt
  • a) dat de installatie gratis is voor bestaande klanten, waarbij er minstens één van de drie diensten nieuw is als onderdeel van de Shake, en voor een jaarcontract.
    b) dat een comfort installatie normaal 75 EUR kost.
3) De brief die de TS gekregen heeft, spreekt niet over de installatie, maar de hardware swap kost van 75 EUR voor de nieuwe modem. Het gaat dus niet over het al of niet toekennen van de promotie.

Misschien is de oplossing dat de TS zich voor één jaar verbindt, dan heeft hij wel recht op de promotie ?
Hopelijk brengt Charlotte wat klaarheid, want de site is zéér onduidelijk en tegenstrijdig (vind ik).

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 19 jun 2012, 22:03
door mailracer
Op zijn bestelling staat wel degelijk een korting van 75 euro voor een modemswap (gratis home gateway). Met een 1 tussen haakjes. Wat bij die 1 stond (de kleine lettertjes) zijn belangrijk om een conclusie te trekken.

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 19 jun 2012, 22:11
door t-town
(1)
Heb je Telenet Internet? En kies je voor Telenet Fibernet, Fibernet XL of Business Fibernet? Dan kan het zijn dat je een andere modem nodig hebt. Als dat zo is, rekenen we daarvoor € 75 aan als eenmalige bijdrage voor de modem. Bekijk op Klantenservice hoe je kunt nakijken of je een andere modem nodig hebt.
Maar zoals je ook kan zien, staat die (1) bij de kost, en niet bij de korting (100 %) op deze kost.

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 19 jun 2012, 22:22
door mailracer
De bestelling is dubbelzinnig opgesteld, daar ben ik het mee eens. De korting word ook toegekend, dus heb je er recht op. De fout van telenet, daar moet jij niet voor opdraaien. Komen ze niet met een compensatie zoals je verwacht, dan kan je altijd naar de vorige toestand gaan of je contract met telenet verbreken op basis hiervan. Het komt erop neer dat hun automatisch internet-bestel-systeem geen rekening houd met deze vorm van promotie. ''De modemswap ''. Deze zou je gratis moeten krijgen omdat je deze nodig hebt om van het nieuwe product te genieten. Overigens is het voor telenet een goede zaak om de docsis 3 standaard op jouw adres te integreren.

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 19 jun 2012, 22:23
door ExoduS
(1)
Heb je Telenet Internet? En kies je voor Telenet Fibernet, Fibernet XL of Business Fibernet? Dan kan het zijn dat je een andere modem nodig hebt. Als dat zo is, rekenen we daarvoor € 75 aan als eenmalige bijdrage voor de modem

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 19 jun 2012, 22:31
door TiTanium
Ronduit belachelijk dat ze hier 75€ voor vragen...

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 19 jun 2012, 22:41
door mailracer
Het lijkt erop dat ze de aktivatiekosten die moeten verdwijnen willen omzetten naar een andere vorm van installtiekost

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 19 jun 2012, 23:41
door driesve
philippe_d schreef:3) De brief die de TS gekregen heeft, spreekt niet over de installatie, maar de hardware swap kost van 75 EUR voor de nieuwe modem. Het gaat dus niet over het al of niet toekennen van de promotie.
Klopt inderdaad, zou ik denken. Maar bij zijn bestelling staat wel Eenmalige bijdrage voor nieuwe modem (twv €75), waar hij nu €0 voor moet betalen. Dus het gaat inderdaad voor de "modem-swap"-kost.

Er zijn volgens mij drie mogelijkheden, in deze situatie
  • Nieuwe klant: krijgt automatisch de nieuwe modem/router, en moet dus niet voor modem-swap betalen.
  • Oude klant met oude modem: moet de nieuwe modem/router krijgt, en moet dus voor een modem-swap betalen.
  • Oude klant met nieuwe modem: moet niets extra betalen.
Misschien dachten ze bij je bestelling dat je het laatste geval zat (of kijken ze dat gewoon niet na). Achteraf heeft de technieker een modem-swap uitgevoerd en heeft dit doorgegeven aan de administratie.

(Niet tegenstaande vind ik wel dat je die kosten niet moet betalen; ze hadden maar op voorhand duidelijk moeten communiceren)

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 20 jun 2012, 00:47
door philippe_d
ExoduS schreef:(1)
Heb je Telenet Internet? En kies je voor Telenet Fibernet, Fibernet XL of Business Fibernet? Dan kan het zijn dat je een andere modem nodig hebt. Als dat zo is, rekenen we daarvoor € 75 aan als eenmalige bijdrage voor de modem
De modem swap kost van 75 EUR wordt kwijtgescholden voor "trouwe klanten"
Ik neem aan dat trouwe klanten deze zijn die al enkele jaren klant zijn en/of meerdere producten hebben ...
Ik veronderstel dat de online bestelling - waarbij de user zijn klantnummer heeft ingegeven - in de Database controleert of het over een "trouwe klant" gaat, en op basis daarvan deze korting toekent ...
Vandaar de orderbevestiging ?

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 20 jun 2012, 08:08
door ignacev
Er loopt wel wat meer mis met online bestellingen. Telenet en bij uitbreiding BGC enz. willen persé dat alle bestellingen online gebeuren. Vooreerst zijn die aanbiedingen online voor nieuwe klanten of klanten die een extra product bestellen. Ze beloven daar ook een extra 20 euro korting wat dan niet lukt voor bestaande klanten. Ze jagen er de zelfstandige verkopers mee op de kast, want klanten gaan daar uitleg gaan vragen, houden de verkoper een kwartier tot een half uur bezig met allerlei vragen en verklaren dan doodleuk dat ze on line gaan bestellen. Verkoper tijd kwijt en niets verdiend want die korting kan hij niet geven. Klant besteld online en er loopt achteraf iets mis? waar gaat de klant naartoe? Naar een center die dan terug tijd moet insteken waarvoor hij niet betaald wordt maar ze zijn wel het "gezicht" van Telenet. Een center en een verkoper worden alleen betaald als ze effectief iets verkopen en niet als ze uitleg geven.
Niettemin moet je als je online besteld steevast de aankoopbevestiging opslaan en afdrukken zodat je iets in handen hebt. Mijn ervaring is dat er daar dikwijls iets misloopt.
Wat de modem betreft enz. dit zijn persoonlijke promo's die alleen de verkoper of de klantendienst kunnen zien en die ook zo worden doorgegeven aan de klant. Als daar zijn: gratis aanpassing abonnement, gratis omruiling naar nieuwste digicorder, gratis fibernetmodem, gratis plaatsing fibernetmodem. Als er een van die dingen niet staat dan krijg je dit niet.

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 20 jun 2012, 17:22
door t-town
t-town,

Ik heb dit voor je nagekeken en merk dat er intern een misverstand is ontstaan over de kost van je modem. Ik heb dan ook uit commerciële overwegingen deze kost gecrediteerd.
Welja, goed dat het opgelost is, Maar excuses waaren ook op zijn plaats geweest. Ik heb weeral tijd moeten steken in hun "interne misverstand".

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 20 jun 2012, 20:30
door Petrikske
En jouw probleem word 'opgelost' terwij *tig andere klanten die niet naar buiten komen komen met hun verhaal mooi gepakt worden door TN.
Blij dat ik er vanaf ben.

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 27 jun 2012, 17:39
door Godzilla8930
Ik ben ook een van die klanten die zo'n brief in de postbus heb ontvangen. Een attente forummer op 9lives wees me op deze topic en graag had ik geweten wat ik nu moet doen. Indien ik had geweten dat ik 75 euro zou moeten betalen voor overschakelen naar Fibernet had ik dit zeker niet gedaan. Daarnaast zijn wij hier thuis al jarenlang vaste klant bij TN (en we zijn er eerlijk gezegd wel heel tevreden mee).

Hopelijk telt mijn stem evenveel als die van de OP (Trouwens bedankt aan T-town anders zou ik het nooit gedurfd hebben om mijn verhaal naar buiten te brengen)

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 27 jun 2012, 17:50
door xenne
dat het geen alleenstaand geval was leek me reeds duidelijk aan die brief, duidelijk een standaardbrief die naar -tig klanten is verzonden. 't is te hopen dat al deze klanten hun weg vinden naar dit topic vinden om vervolgens credit nota te krijgen uit 'commerciële overwegingen'

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 27 jun 2012, 17:51
door t-town
Ik heb charlotte van dit forum (ze heeft ook een reactie geplaatst in dit topic) gevraagd om mijn probleem op te lossen. Ik heb haar daarbij de bevestiging van de gratis modem meegestuurd die ik via mail had ontvangen.

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 27 jun 2012, 20:34
door Godzilla8930
Blijkbaar kan ik geen PB sturen naar Charlotte. Iemand een voorstel? Ik heb ook nog die bevestigingsmail dat ik 0,00 euro moest betalen voor de swap. Alvast bedankt voor jullie reactie (waren ze maar op alle fora zo hulpvol) :-D

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 27 jun 2012, 20:56
door Goztow
Je hebt minimum 4 posts nodig om een PB te kunnen sturen.

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 27 jun 2012, 21:36
door a3ke
Godzilla8930 schreef:Blijkbaar kan ik geen PB sturen naar Charlotte. Iemand een voorstel? Ik heb ook nog die bevestigingsmail dat ik 0,00 euro moest betalen voor de swap. Alvast bedankt voor jullie reactie (waren ze maar op alle fora zo hulpvol) :-D
Probeer eerst de gewone kanalen (telefoon , u hebt een probleem query op de telenetsite zelf) eens ipv naar the last resort Eva/charlotte te gaan

Straks stoppen ze ermee omdat ze teveel first line moeten doen en dan is niemand er meer mee gebaat

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 27 jun 2012, 22:15
door t-town
http://www.telenet.be/formhandler/form. ... &locale=nl
Mail in bijlage meesturen en dan zal het wel opgelost worden.

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 28 jun 2012, 10:52
door laroyj
gewoon je opdrachtbevestiging scannen en mailen of faxen en bellen, je 75 euro wordt zo gecrediteerd, heb zelfde voorgehad...

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 28 jun 2012, 11:15
door My_download
Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Bericht door laroyj » do jun 28, 2012 10:52
gewoon je opdrachtbevestiging scannen en mailen of faxen en bellen, je 75 euro wordt zo gecrediteerd, heb zelfde voorgehad...
Daar gaat het precies om: voor elke persoon die én doorheeft dat er 75€ werd aangerekend én de moeite kan doen om te protesteren, zijn er makkelijk 50 of 60 die betalen. Dan is het een kleine moeite om die éne persoon zijn 75€ terug te betalen.

Blijft een verachtelijke handelspraktijk...

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 28 jun 2012, 14:42
door laroyj
...men kan er niet echt aan doen, is een bug in hun systeem...wat niet wil zeggen dat ze het niet mogen laten oplossen...ze zijn in elk geval niet van slechte wil !

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 28 jun 2012, 15:11
door ubremoved_539
Raar dat hun bugs en vergissingen STEEDS in het nadeel van de klant zijn.

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 28 jun 2012, 16:20
door a3ke
Er zullen maar weinige (om misschien te zeggen GEEN) komen klagen r2504 als het in hun voordeel is hoor (en het risiko lopen het voordeel dus kwijt te spelen) :p

Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie

Geplaatst: 28 jun 2012, 16:27
door mailracer
Het gebeurt ook wel eens dat ze een product lanceren met 5 GB webruimte, en eens ze begonnen zijn, is dit maar 2 Gbyte. En dan nog eens over twee URL's. Maar daar is al een geste voor gedaan. Via de ombudsdienst wel te verstaan en inderdaad de bevestiging dat dit 5 GByte word gekregen. Is wel al een jaar geleden en waarschijnlijk is dit technisch nog niet mogelijk. :nono: