Samsung UE40ES6570

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Deze TV (iBOOD vandaag) heeft een DVB-T/C/S2 tuner en een CI+ slot.
Wil dit dan zeggen dat je bijvoorbeeld TV-Vlaanderen zou kunnen ontvangen zonder bijkomende Set-top box?

Iemand ervaring met een dergelijk toestel (Smart TV enz ...) of met dit merk ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

philippe_d schreef:Deze TV (iBOOD vandaag) heeft een DVB-T/C/S2 tuner en een CI+ slot.
Wil dit dan zeggen dat je bijvoorbeeld TV-Vlaanderen zou kunnen ontvangen zonder bijkomende Set-top box?

Iemand ervaring met een dergelijk toestel (Smart TV enz ...) of met dit merk ?
Ja dit kan zonder bijkomende box. Maar zelf geen ervaring mee maar als je enkel wil kijken lijkt me dat perfect te werken!
Wel leuke dingen van samsung tv ik heb er al een paar keer zitten met spelen. (Maar heb je dit alles nodig op een tv: nee)

Edit: persoonlijk zoek ik altijd op kieskeurig.be/nl en bekijk ik daar de specificaties & reviews.
klik
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Heb ff gespeeld met deze tv een paar weken geleden, beeld is vrij goed met telenet digitaal (ik blijf fan van de Pana plasma's voor gewone tv uitzendingen), verder vind ik dit design maar bagger, maar de smart tv toepassingen zijn dan weer stukken beter dan die van Panasonic. Met een tvv ci moet dit inderdaad werken (geen idee op dit ook prettig zapt met 1000den kanalen, maar dat is met 200€ extra natuurlijk wel op te lossen)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik heb dus mijn "oude" Philips 40' flatscreen weggegeven aan mijn dochter in Hamburg, en mijzelf deze Samsung Smart TV gekocht.

Wat mij vooral aantrok was:
- het smart TV gebeuren (nieuw speelgoed :))
- de DVB-C/T/S2 tuner, zodat mijn oude (niet-HD- Sat receiver weg kan).
- de i-Bood prijs.

Wat mij na enkele weken al heel erg tegenvalt is:
- de kleuren (ik mis mijn Philips zo :()
- de complexe manier om kanalen vast te leggen, en over te schakelen tussen analoog, digitaal, Sat.

Wat de kleuren betreft.
Wat ik ook probeer van instellingen en kleurcorrecties, het komt niet goed. Het kleur die ik krijg lijkt op een ouderwetse afgetrokken of teveel in de zon gestane kleurfoto (dus bijna zonder kleur).
Ofwel heb ik een defect toestel (slecht LED scherm?) ... ofwel zijn de Samsung kleuren nu eenmaal zo bedroevend ?
De Philps was stukken mooier.

Ook de tuner steekt me tegen.
Met de Philips kon ik analoge en digitale zenders (voor zover niet versleuteld) door mekaar programmeren.
Met de Samsung moet je telekens overschakelen van analoog naar digitaal ... en dat is niet evident (voor de huisgenoten) :(

Van het smart TV gedeelte gebruik ik enkel de mediaplayer. De rest zegt me niet zoveel. En via de browser op TV kan ik niet eens op Userbase (gezien de underscore in mijn username niet in de characterset staat :()

Nog iemand met een Samsung en dezelfde (negatieve) ervaringen ?
Of enkele tips om mijn (TV-)leven aangenamer te maken ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe_d schreef:- de complexe manier om kanalen vast te leggen, en over te schakelen tussen analoog, digitaal, Sat.
Jeps... ouders hebben ook een Samsung en alle analoge en alle digitale kanalen staan apart :bang:

Begrijp echt niet wie zoiets heeft ontwikkeld en waarom je niet preselectie 1 analoog kan hebben, selectie 2 digitaal, 3 terug analoog, ...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hmmm smart tv...kan je dan daar later geen weepee mee doen? ;)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

r2504,

hebben ze in Azië gewoon niet aan gedacht dat iemand dat zou willen kunnen ws. ;)
Maar idd., bij de nieuwe Panasonic LED TV die ik gisteren voor mijn ouders ben gaan halen is DVB en analoog ook apart gegroepeerd en heb ik nog geen mogelijkheid gevonden ze door elkaar te groeperen volgens wens ...

In het verleden al dingen gezien zoals een voeding in het midden van een 2U 19" rack zonder een uitsparing in de metalen frame om de stroomkabels door te laten... Schoolvoorbeeld van iets rechtstreeks vanaf de tekentafel in productie te brengen, en zeker geen alleenstaand geval.

Soms vraag je je af of ze producten eens grondig testen en evalueren (en samples effectief laten gebruiken door klanten) alvorens ze in productie te zetten...
Afbeelding
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

De kleuren vind ik raar, mijn UE40C7000 heeft prachtige kleuren en heel erg kleurecht. (ongeveer even goed als mijn gewoon computerscherm, die sRGB is)
Ik heb bijna niks ingesteld behalve paar basisinstellingen zoals contrast, scherpte en Kleurendiepte. (dat laatste was omdat die net iets te sterke kleuren toonde, was precies een iPad :angel: )
Maar om bijna geen kleur te hebben, dan is er oftewel iets ernstig mis met je LCD-paneel oftewel staan je instellingen fout. (ik heb dit wel in Film-modus)
Probeer eens het beeld op Dynamisch te zetten.

Verder, ja, analoog en digitaal zit inderdaad niet dooreen en je kunt BIJNA niet ze door elkaar halen. Ik heb ergens gelezen dat dit wel mogelijk is, door de tv in hotel modus te zetten, dan exporteren naar USB-stick, en dan via software op de pc kun je de zenders wat door elkaar halen en heb je een speciale zenderlijst (favorietenlijst dacht ik), waarbij het wel door elkaar zit. Het is wel een grote omweg.

Een andere tip: je kunt een harde schijf aansluiten en daarop opnemen, maar je moet wel een lege harde schif nemen aangezien het dan herformateert in een beschermd formaat!
Trouwens, SmartTV is "Smart" net dankzij zijn internet-connectiviteit, niet door de mediaplayer.
Oow, en MKV's werken niet via DLNA, enkel via een harde schijf.

En als je geen schrik hebt en wat fun wilt hebben, kun je SamyGo firmware erop zetten en dan heb je een veel uitgebreiddere tv (wel met een veel lelijkere interface)
Er is heel weinig documentatie, maar check vooral het forum daarvoor. Het is leuk om eens mee te prutsen en dan heb je in feite Linux opstaan. Sommige mensen is het gelukt zelfs te streamen van tv naar computer voor zover ik weet. (enkel tuner, niet HDMI).
Ikzelf heb het nooit uitgeprobeerd aangezien ik er geen nood aan heb, maar sommige mensen zweren erbij :roll:
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Oow, en MKV's werken niet via DLNA, enkel via een harde schijf.
Op mijn UE40D6000 kan ik perfect MKV's afspelen vanop mijn Synology NAS... via Samsung Smart Hub.
zerobug
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 nov 2002, 19:27
Bedankt: 2 keer

philippe_d schreef: Wat mij na enkele weken al heel erg tegenvalt is:
- de kleuren (ik mis mijn Philips zo :()
- de complexe manier om kanalen vast te leggen, en over te schakelen tussen analoog, digitaal, Sat.

Wat de kleuren betreft.
Wat ik ook probeer van instellingen en kleurcorrecties, het komt niet goed. Het kleur die ik krijg lijkt op een ouderwetse afgetrokken of teveel in de zon gestane kleurfoto (dus bijna zonder kleur).
Ofwel heb ik een defect toestel (slecht LED scherm?) ... ofwel zijn de Samsung kleuren nu eenmaal zo bedroevend ?
De Philps was stukken mooier.
Philippe,
Anders moet je deze instellingen eens testen.
Op mijn UE46ES6800 komen deze toch goed uit

Picture Mode: MOVIE
Backlight: 4 (to achieve ~115 cd/m2 peak luminance – set this according to your viewing environment)
Contrast: 94
Brightness: 44
Sharpness: 0 for HD content, 20-30 for SD
Colour: 48
Tint: Neutral (50/50)

Advanced:
Black Tone: Off
Dynamic Contrast: Off
Shadow Detail: 0
Gamma: +1
Colour Space: Custom (see settings below)
Flesh Tone: 0
Edge Enhancer: Off

CMS Settings (R / G / B):
Red: 50 0 0
Green: 25 55 0
Blue: 0 14 71
Yellow: 52 52 0
Cyan: 24 52 54
Magenta: 43 9 55

White Balance:
Offset (R,G,B): 28, 25, 24
Gain (R,G,B): 19, 26, 24

10p White Balance: ON
Interval 1 (R,G,B): 2 0 0
2: 0 0 -1
3: 0 0 -1
4: -1 0 -1
5: 0 0 0
6: 1 0 0
7: 0 0 -1
8: 0 1 -2
9: 0 2 -2
10: 0 2 -3

Picture Options screen:
Colour Tone: Warm2
Aspect Ratio: Screen Fit for 1080i/1080p, according to source otherwise
Digital Noise Filter: Off
MPEG Noise Filter: Off
HDMI Black Level: depends on source, “Low” for video devices
Film Mode: Auto 1 or Auto 2 depending on content
Motion Plus: Custom, Blur Reduction: 10, Judder Reduction: 0
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

svenska schreef:
Oow, en MKV's werken niet via DLNA, enkel via een harde schijf.
Op mijn UE40D6000 kan ik perfect MKV's afspelen vanop mijn Synology NAS... via Samsung Smart Hub.
Ook op onze samsung TV geen problemen om MKV te streamen van Iomega NAS naar TV (via wireless dongle)

Enkel problemen met M2TS bestanden met (haperend beeld)

o ja kleuren op onze samsung zijn goed...basis config
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Hmm, dan was het eindelijk opgelost, in de C serie was dat een van de grootste problemen, of toch rechtstreeks van pc/router naar tv. Als het van de homeserver gaat, doe die aan transcoding.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dima_2005 schreef:De kleuren vind ik raar, mijn UE40C7000 heeft prachtige kleuren en heel erg kleurecht. (ongeveer even goed als mijn gewoon computerscherm, die sRGB is)
Ik heb bijna niks ingesteld behalve paar basisinstellingen zoals contrast, scherpte en Kleurendiepte.
Jammer dat je zover woont ... anders mag je eens komen kijken en vergelijken met jouw TV :wink: ....
Tenzij je afzakt naar de Gentse Feesten, dan ben je al een goed stuk dichterbij :-D .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef:Hmmm smart tv...kan je dan daar later geen weepee mee doen? ;)
Inderdaad ....
Er is een WeePee TV app voor de Samsung Smart TV (nog niet beschikbaar in productie)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

Voor de mensen die wat willen proberen met hunnen Samsung smart tv, misschien eens naar hier gaan kijken

http://www.samygo.tv/


grtz


Yves
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung 8500
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Motorola G9-Proximus
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@philippe

heb al 6 jaar een LG LCD met xd-engine. Het UITschakelen van de XD engine geeft hier volledige vrijheid om alles manueel in te stellen. Deze zogenaamde "dynamische" features zorgen (bij LG althans) voor een bizar slecht beeld...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

yvesvn schreef:Voor de mensen die wat willen proberen met hunnen Samsung smart tv, misschien eens naar hier gaan kijken
http://www.samygo.tv/
Het laatste waaraan ik mij wel zal wagen zijn Firmware hacks voor mijn TV. Een gebrickte router na een mislukte Firmware update kan ik mij nog wel permitteren, maar een dode TV zou ik wel erg vinden :-( .

Er zijn wel leuke tooltjes beschikbaar die niet ingrijpen in de Firmware, zoals:
- ruSamsungTVCommunicator: een tooltje op je TV te bedienen vanop je laptop (je kan hiermee dus ook je laptop toestenbord gebruiken om letters naar de TV te versturen (beetje lastig via de remote control).
- Samsung ChannelListPCEditor: een tooltje om je kanalenlijst te editen/hernummeren.
- SamsChannelEditor (van sourceforge.net): idem als hierboven.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”