Pagina 1 van 2

Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 08 jun 2012, 19:29
door klooooon
Ben al sinds dag 1 generation connect klant en op het einde van de maand heb ik elke keer prijs
Van zodra mijn internet/sms bundel vervallen is ( na 30/31 dagen) kan ik niet meer surfen
Deze maand natuurlijk ook weer prijs met nog 26 euro belwaarde op de kaart

Ondertussen vandaag al 4 maal gebeld naar de helpdesk en krijg elke keer een andere uitleg te horen
Ze zijn daar goed bezig moet ik zeggen
Bij mobile vikings zien ze binnekort terug een ex klant terug als het niet gaat beteren .

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 08 jun 2012, 21:01
door Trojan
En wat is daar zo abnormaal aan?

Ze vermelden duidelijk dat alle bonussen vervallen op het einde van de maand als ge niet op tijd herlaadt. Dat wil zeggen, uw internet en sms'en. En ik ben er niet zeker van, maar uw 10MB roaming ook.

Het enige dat ge blijft behouden is uw belkrediet, blijkbaar €26 in uw geval.

Als je dan nog wil surfen en sms'en zou dat van uw normaal belkrediet moeten afgaan. Maar ik heb het zelf nog niet voor gehad, dus ik ben er niet zeker van hoe dat in zijn werk gaat en of hoeveel dat kost.

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 08 jun 2012, 21:33
door klooooon
Aangezien ik niet veel bel is/was mijn bedoeling om dit gewoon op te surfen
De prijs zal mij worst wezen op dat moment
Ik wil gewoon online blijven met mijn gsm

Met hun uitleg van ge moet herladen ben ik niks
Dan heb ik binnen een paar maand +100 euro belkrediet staan waar ik niets met doe

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 08 jun 2012, 21:51
door Lord Utopia
Je kan altijd datapacks activeren: 3 euro voor 25 MB, 5 euro voor 50 MB en 10 euro voor 250 MB. Is geen écht antwoord op jouw vraag, maar wel een work-arround.

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 08 jun 2012, 21:58
door frodo
Je kan je belkrediet toch gebruiken om internet bij te kopen. #147*1# versturen om 25 mb bij te kopen.

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 08 jun 2012, 22:08
door klooooon
Lord Utopia en frodo thx zo kan kan ik idd voorlopig verder


Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 08 jun 2012, 22:11
door Dennahz
Ik vind het ook wel wat irritant bij Proximus dat je internetverbinding direct uitvalt na het verstrijken van de maand. Bij Mobile Vikings bleef je wel gewoon online.
Het nadeel van een grotere partij zeker...

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 08 jun 2012, 22:12
door satsurfer
@ klooooon
nooit gehoord van betaallijn.be?

Hier al UITVOERIG beschreven
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... lit=paypal

Ik snap dat niet...mensen schaffen iets aan, lezen enkel wat ze WILLEN lezen, en komen achteraf dan klagen en zagen op een forum over een product, waar ze nooit de moeite voor hebben gedaan om de contractvoorwaarden grondig door te nemen....

Als ge bij Mobile VIkings wel kon doorsurfen, betekent ook dat je de contractvoorwaarden niet echt naleeft....Ze vragen je immers om elke maand te herladen.....

Idem van iemand die zich weepee klant maakt, dan voor zijn 1 jaar opzegt, en klaagt dat hij 100 € fee moeten betalen, en maakt weepee nogmaals zwart dat ze dure beltarieven hebben.....Lees eerst iets vooraleer je het aanschaft....en ga dan pas klagen.....

btw, ik heb ook al 85 € belkrediet, waar ik NIETS mee doe....aangezien je met pingping quasi niets kan betalen wat ik doe :oops:

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 08 jun 2012, 22:18
door Dennahz
@SatSurfer: Bij MV ... het is niet de bedoeling, maar ze staan het wel oogluikend toe. Noem het klantvriendelijkheid. Ik denk ook niet altijd van: oei, ik moet weer opwaarderen! Soms schiet het er gewoon bij in. Als je dan direct zo lomp afgesloten wordt... tja.

De enige reden dat ik bij Px zit is het 3G netwerk. Qua service en website (! zeer belangrijk, want bij Px heb je echt een onduidelijk beeld van je uitgaven.) kan niemand tippen aan MV.

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 08 jun 2012, 22:20
door klooooon
Das toch geen uitleg
Ik bepaal toch wat ik met het krediet doe op mijn gsm...
En wil het opsurfen daar is toch niks mis mee.


Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 08 jun 2012, 22:27
door ldw
Bij de details van hun aanbod staat:

Tarieven buiten herlaadbonus
Nationaal bellen € 0,25/min
Sms'en € 0,12/sms
Internet On GSM € 0,50/MB


Dus zou je idd gewoon moeten kunnen surfen eens je bundel vervalt (aan 0.5€/MB).

Dat is dus niet normaal en sommige van de reacties hier a la 'je moet de contractvoorwaarden maar doorlezen' slagen ook helemaal op niets...

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 08 jun 2012, 22:28
door Trojan
Lord Utopia schreef:Je kan altijd datapacks activeren: 3 euro voor 25 MB, 5 euro voor 50 MB en 10 euro voor 200 MB. Is geen écht antwoord op jouw vraag, maar wel een work-arround.
frodo schreef:Je kan je belkrediet toch gebruiken om internet bij te kopen. #147*1# versturen om 25 mb bij te kopen.
Enig idee hoe je dit kan doen op een ipad?

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 08 jun 2012, 22:33
door klooooon
Via de iPad gaat het niet lukken denk ik
Best is de sim in een echte gsm steken een datapack bestellen en dan terug in je iPad steken
Kan dit wel niet bevestigen

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 08 jun 2012, 22:41
door satsurfer
ldw schreef:Bij de details van hun aanbod staat:

Tarieven buiten herlaadbonus
Nationaal bellen € 0,25/min
Sms'en € 0,12/sms
Internet On GSM € 0,50/MB


Dus zou je idd gewoon moeten kunnen surfen eens je bundel vervalt (aan 0.5€/MB).

Dat is dus niet normaal en sommige van de reacties hier a la 'je moet de contractvoorwaarden maar doorlezen' slagen ook helemaal op niets...

:nono: ik krijg hier een negatieve karma, van ? die ik dan ook maar teruggeef.....dat de dader maar opstaat....

dus klooooon leest niet wat op de site OVERDUIDELIJK staat en wat ldw eigenlijk moet gaan opzoeken in zijn plaats en hem met de paplepel inlepelen.. :eek:
http://www.generation-connect.be/staticpage/nl/

GC is al 7 maanden actief, en honderden bladzijden over gecommuniceerd, maar nog nooit over dit evidente feit, dat je na 1 maand niet kan surfen, tenzij bereid bent/zo zot bent om 0,5 €/MB te betalen.....tja

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 08 jun 2012, 22:48
door klooooon
Ik ken die site en heb hem wel gelezen
Ik kwam hier gewoon melden dat ik niet meer kon surfen naar verloop v mijn bundel
Zelfs niet aan 0.5€ per mb.

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 08 jun 2012, 22:51
door Lord Utopia
satsurfer schreef: :nono: ik krijg hier een negatieve karma, van ? die ik dan ook maar teruggeef.....dat de dader maar opstaat....

dus klooooon leest niet wat op de site OVERDUIDELIJK staat en wat ldw eigenlijk moet gaan opzoeken in zijn plaats en hem met de paplepel inlepelen.. :eek:
http://www.generation-connect.be/staticpage/nl/

GC is al 7 maanden actief, en honderden bladzijden over gecommuniceerd, maar nog nooit over dit evidente feit, dat je na 1 maand niet kan surfen, tenzij bereid bent/zo zot bent om 0,5 €/MB te betalen.....tja
Uw opmerking slaagt dan ook op niets en biedt zelfs geen enkele oplossing... Ik heb hetzelfde ervaren dat ik niet meer kon surfen nadat mijn datapack vervallen was (na 30 dagen). De TS maakte een terechte opmerking en heeft niets met contractvoorwaarden te maken.
Ik zal het eens navragen bij iemand die ik ken die er dicht bij staat.

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 08 jun 2012, 22:53
door satsurfer
tja, ik surf dan ook niet zonder een datapack te activeren....ben mijn geld nog niet beu.....kan ook enkele dagen zonder mobiel internet....
Lord Utopia schreef:Ik zal het eens navragen bij iemand die ik ken die er dicht bij staat.
tja, ik kan gewoon binnenstappen in belgacom center Brugge, astridlaan....en zal ook asap geholpen worden.....en ik hoef daar niemand voor te kennen 'die er dicht bij staat' :lol:

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 09 jun 2012, 13:40
door wied
mijn "data only" simkaartje van MobileVikings laat evenmin toe verder te surfen na 1 maand! Als klant met slechts 1 kaartje bestaat voor mij evenmin een grace-periode bij MV...

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 09 jun 2012, 13:54
door xenne
met data only kaartje is dat logisch eh... maar bij GC zou het zo moeten zijn dat je de resterende belwaarde nog kan aanwenden om te surfen... blijkbaar loopt er daar iets fout

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 09 jun 2012, 13:57
door MClaeys
Raar, ik was vergeten herladen en mijn belkrediet was er snel genoeg door. Op de iPad weliswaar.

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 09 jun 2012, 14:03
door krisken
Eigenlijk wel grappig. Je weet dat je tegen het eind van de maand loopt, je weet dat je moet herladen of je kan niet meer surfen, en je weet dat je daardoor gefrustreerd gaat zitten... Waarom herlaad je dan niet gewoon? Waarom moet proximus jou online laten en jou alle voordelen geven? 't Is nu ook niet dat proximus een liefdadigheidsorganisatie is hé!

Wat jij verlangt is hetzelfde als weten dat jouw benzinemeter bijna op 0 staat, weten dat het lampje brand, weten dat je niet meer tot Luxemburg en terug ga kunnen rijden...maar toch bij jouw garagist van jouw oren maken omdat jouw auto je geen "grace period" gaf.

Ofwel weten dat jouw rekening bijna op 0 staat, weten dat er nog geen loon is opgekomen, en toch even boodschappen doen, horen van de kassadame dat je bankkaart niet geaccepteerd werd wegens onvoldoende saldo, en dan naar jouw bank stappen om te klagen dat ze geen "grace period" hebben.

Het klopt dat MV dit wel heeft, maar het is om gebruik te maken bij uitzondering, niet met de regelmaat van de klok! MV is één van de weinigen die dit doen, algemeen bekeken. Ikzelf ben ook MV klant geweest en ik heb mijn 2GB er ook nog doorgesurft. Het is inderdaad leuk om - als jouw 2GB op is - je nog even kan verder surfen tot je s avonds thuis bent en je kan herladen! De enige manier waarom MV deze grace period heeft is omwille van bovenstaande. Bij proximus/mobistar/base kan je op tig manieren (krantenkiosk, boekenwinkels, website, publieke telefoon, nachtwinkels, automaten, ...) aan een herlaadkaart geraken zodat je vrijwel op elk ogenblik van de dag "ergens" kan herladen zonder je computer of zonder je bankpaslezer bij jou in de buurt. MV heeft gekozen om enkel via de website te kunnen herladen. Voila...

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 09 jun 2012, 14:11
door StinkyPanda
@krisken

Wat hij verwacht is gewoon te kunnen verdersurfen aan €0,5/mb zoals vermeld op de wesite van GC.
http://www.generation-connect.be/static ... detailsbox

Dit staat zo vermeld, dus moet het ook zo werken.

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 09 jun 2012, 14:32
door Trojan
krisken schreef: Ofwel weten dat jouw rekening bijna op 0 staat, weten dat er nog geen loon is opgekomen, en toch even boodschappen doen, horen van de kassadame dat je bankkaart niet geaccepteerd werd wegens onvoldoende saldo, en dan naar jouw bank stappen om te klagen dat ze geen "grace period" hebben.
Jawel, dat noemen ze "onder nul gaan" of visa. :D

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 09 jun 2012, 14:32
door philippe_d
krisken schreef:Eigenlijk wel grappig. Je weet dat je tegen het eind van de maand loopt, je weet dat je moet herladen of je kan niet meer surfen, en je weet dat je daardoor gefrustreerd gaat zitten... Waarom herlaad je dan niet gewoon? Waarom moet proximus jou online laten en jou alle voordelen geven?
Krisken
Ik denk dat je de discussie gemist hebt, of niet van in het begin gelezen.
Niemand vraagt hier om gratis verder te surfen, maar wel dat proximus jou online laat, als je herlaadbonus vervallen is, en er nog voldoende tegoed op je kaart staat.
Dat de TS hiervoor €0,5/mb wil betalen is zijn zaak (het kan goedkoper door het activeren van datapacks), maar ik ben er ook 100% mee eens, dat het niet kan dat ze Internet blokkeren bij het vervallen van de herlaadbonus.
Dit heeft niet met liefdadigheid te maken, wij willen zelfs (de volle pot) betalen voor die extra mb's ...

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 09 jun 2012, 14:34
door krisken
Het antwoord is al gegeven door andere posters, maar hij moet dit elke keer opnieuw (!) doen.

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 09 jun 2012, 14:51
door philippe_d
En jij vind dat normaal ?
Dit staat nergens vermeld in de "Generation Connect" voorwaarden.

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 09 jun 2012, 15:01
door krisken
Dat is inderdaad normaal.
En als dat niet vermeld staat, dan moet je er hun eens op wijzen? Iedereen kan iets vergeten. Zie trouwens niet in wat dat zou moeten doen in de algemene voorwaarden voor "Generation Connect". Hoeveel je downloadvolume bedraagt bij een telenet FUP staat toch ook niet in hun "algemene voorwaarden"? Als je even de moeite doet en de 6000 (KD) belt, dan wisten ze je dat wel te zeggen. Indien niet : BGC center binnen stappen...

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 09 jun 2012, 15:09
door Lord Utopia
Krisken: de TS heeft de KD al 4 keer gemeld van het probleem, maar wist hem niet te helpen.

Op de website van Generation-Connect.be staat:
Wanneer je de bonus voor 100% hebt opgebruikt (sms, nationale data of dataroaming), word je er via sms van op de hoogte gebracht. Als je sms'en blijft versturen of data blijft verbruiken, begin je het resterende krediet op je kaart te verbruiken volgens de opgegeven prijzen:
Nationale sms'en naar alle netwerken: € 0,12
Surf Mobile (België en 28 Europese landen): € 0,50/MB (gefactureerd per schijf van 10 KB)
Dat gebeurt niet, sinds je internet volledig afgesloten wordt, ook al staat dit anders op de website. Uw vergelijking met Telenet slaat dan ook op niets, want dat is helemaal niet hetzelfde, van provider, product of voorwaarden.

Op dit moment is dit bij mij het geval: volledige HSPA ontvangst, maar mijn bundel is gisteren vervallen. Ik kan niet meer mobiel surfen. #120# zegt me dat mijn sms'en en MB's opgebruikt zijn, terwijl de E-services van Belgacom, waarop mijn GC gelinkt staat, zegt dat ik nog € 10 ,96 Geldig tot 08/05/2013 heb.

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 09 jun 2012, 15:13
door krisken
Eigenaardig dat de KD hem niet kon helpen, maar mij na één telefoontje wel? Mijn vergelijking met telenet gaat perfect op : niet alles wat er gebeurd met je product dat je afneemt staat in de voorwaarden, waar Philippe naar verwees. De vergelijking stopt daar inderdaad ook mee (dat het niet hetzelfde product en dezelfde provider is, zal iedereen wel weten hoop ik?) maar daar ging wel de kern van de zaak rond.

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 09 jun 2012, 15:15
door xenne

Code: Selecteer alles

Tarieven buiten herlaadbonus
Nationaal bellen 	€ 0,25/min
Sms'en 	€ 0,12/sms
Internet On GSM 	€ 0,50/MB
lijkt mij duidelijk dat je na 31 dagen nog steeds alles moet kunnen doen aan bovenstaande tarieven, begrijp hele discussie niet goed

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 09 jun 2012, 15:16
door FlashBlue
Het lijkt mij overigens dat het probleem van het niet aanrekenen van buiten-bundel surftrafiek, maar dat volledig blokkeren, specifiek voor de TS bestaat, en niet algemeen is.

Heb zelf 2 GC kaartjes, waarvan 1 zelden gebruikt, daar heb ik de bundel al twee keer op laten vervallen, met als resultaat dat ik nog steeds kon surfen, en het vlotjes van het beschikbare tegoed afging.
Wellicht hier of daar een optie die niet correct ingesteld is op zijn GC profiel, of een ander technisch issue, want het standaard aanrekenen van traffiek, heeft niets te zien met de (voordeligere) data bundels die hij manueel kan activeren via sms, toch?

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 09 jun 2012, 15:20
door Lord Utopia
krisken schreef:Eigenaardig dat de KD hem niet kon helpen, maar mij na één telefoontje wel? Mijn vergelijking met telenet gaat perfect op : niet alles wat er gebeurd met je product dat je afneemt staat in de voorwaarden, waar Philippe naar verwees. De vergelijking stopt daar inderdaad ook mee (dat het niet hetzelfde product en dezelfde provider is, zal iedereen wel weten hoop ik?) maar daar ging wel de kern van de zaak rond.
Wie weet is de KD bezet door maar 1 gast, die willekeurig iemand wil helpen, en vier keer niet...
Uw vergelijking loopt spaak, want de voorwaarden staan duidelijk op de website, zwart op wit. Als je dat niet wil inzien, houdt de discussie hier voor mij op. Ik maak mij hier te veel druk in.

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 09 jun 2012, 16:20
door redman
Dit is een probleem specifiek bij de TS, ik kan verder surfen als mijn 2 GB op is, het gaat zoals op de website vermeld gewoon van mijn belwaarde af.

Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 09 jun 2012, 16:32
door MClaeys
Als je niet binnen de maand herlaad vervalt je roaming trouwens niet (gelukkig), wat wel handig is. Ik heb niet altijd 3G nodig en dan las ik een pauze in tussen herlaadbeurten. De TS vraagt iets dat ze vermelden op de site, verschillende mensen kunnen wel verder surfen van hun belkrediet en dus wil het zeggen dat er bij zijn GC gewoon iets mis is. Iets voor Eva of de klantendienst dus :)

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 09 jun 2012, 20:26
door Marlboro
Er zijn meerdere manieren om je belkrediet kwijt te spelen.
Waar ik films download daar kan ik om die sites te steunen naar bellen en dat gaat van mijn krediet af, zo doe ik dat om mijn belkrediet wat kwijt te spelen en ik steun er een goed doel mee :p.


Normaal gezien moet je kunnen verder surfen als je data bundel is afgelopen en dat moet dan idd van je belkrediet gaan maar ik herlaad altijd op tijd, waarom niet? Dat is net de bedoeling en tis goedkoop ook toch 20 euro per maand?

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 09 jun 2012, 22:05
door klooooon
De meesten snappen ondertussen wel wat mijn probleem is/was en hoe ik het opgelost heb
En bij sommige uitleg heb ik gewoon eens gezucht ( NEEN mijn hobby is niet naar de helpdesk bellen)
hier mag voor mij zelfs een slotje

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 10 jun 2012, 21:35
door satsurfer
Dennahz schreef:@SatSurfer: Bij MV ... het is niet de bedoeling, maar ze staan het wel oogluikend toe. Noem het klantvriendelijkheid. Ik denk ook niet altijd van: oei, ik moet weer opwaarderen! Soms schiet het er gewoon bij in. Als je dan direct zo lomp afgesloten wordt... tja. .
@ klooooon: ben toch niet de enige die er zo over denkt...

menig gebruikers zijn hier nog de levieten gelezen (ook ondergetekende) van L***u***** toen we niet elke maand herlaadden. We brachten MV zo in moeilijkheden en was 'not done' :nono:

De eerste die het schip van MV verliet wss. was LU. ondertussen bij GC. :-D

ik heel tevreden bij GC.

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 11 jun 2012, 08:51
door Dafke
Ik heb hier toch nog een vraagje over:

Wanneer moet ik nu juist herlanden om NIET zonder internetconnectie te zitten?
Dus op 19/06 loopt mijn bundel af. Als ik dan op 18/06 opnieuw herlaadt voor 20€, dan zal mijn nieuwe bundel dan starten en dus pas op 18/07 aflopen?

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 11 jun 2012, 09:17
door FlashBlue
Persoonlijk herlaad ik altijd op de dag dat het verloopt. Dus bvb op 31/05 verloopt de bundel, dan zal ik op 31/05 herladen. Ik denk er niet altijd aan, gelukkig stuurt proximus reminder sms'jes dat je data pack verlopen is. Op die manier ben ik eigenlijk nog nooit zonder internet komen te zitten...

Re: Generation Connect miserie na 30 dagen

Geplaatst: 11 jun 2012, 09:32
door satsurfer
Dafke schreef:Dus op 19/06 loopt mijn bundel af.
als je op 19/06 23.59'.59" u. herladen hebt, gaat de data/sms'en van uw -nieuw- pack af en niet van uw belkrediet :-D