Pagina 1 van 1
TELENETHOMESPOT connectie lukt niet
Geplaatst: 01 jun 2012, 16:25
door ubremoved_539
Gisteren was ik ergens waar ik een TELENETHOMESPOT zag maar erop connecteren met m'n GSM (ook andere mensen niet) lukte niet.
Ik kreeg gewoon de melding dat hij het netwerk niet vond... ik kreeg dus zelfs de vraag niet om user/paswoord in te geven ?
Spijtig genoeg had ik geen PC bij, maar via een ander tooltje zag ik wel dat het eigenlijk twee TELENETHOMESPOTS waren... al zou dat normaal geen probleem mogen geven.
Re: TELENETHOMESPOT connectie lukt niet
Geplaatst: 01 jun 2012, 21:41
door Marcske
Bij mij lukt dit wel , eerst homespot selecteren via wifi instellingen en daarna de web browser openen , daar vraagt hij dan om login en paswoord.
Re: TELENETHOMESPOT connectie lukt niet
Geplaatst: 01 jun 2012, 22:31
door bartman
ik probeer hier op mijn locatie ook eens in te loggen op een telenethomespot, de ipad maakt connectie, dan moet ik een taal kiezen en komt er een aanmeldscherm maar het lukt me niet welk login ik ook gebruik. voor alle duidelijkheid ik heb alles eerst via mijn.telenet geactiveerd.
Re: TELENETHOMESPOT connectie lukt niet
Geplaatst: 01 jun 2012, 23:17
door Tomsworld
Accepteer je cookies in je safari browser ?
TELENETHOMESPOT connectie lukt niet
Geplaatst: 02 jun 2012, 07:45
door Rke
Houdt er wel rekening mee dat het na activatie op mijn.telenet.be 24 uur kan duren eer je homespot effectief kan gebruiken...
Wat ook een reden kan zijn is dat er al 4 mensen gebruik maken van die homespot die je wil gebruiken. Je kan dan wel connecteren, maar niet surfen.
Re: TELENETHOMESPOT connectie lukt niet
Geplaatst: 05 jun 2012, 12:08
door Telenet
r2504,
Heb je geprobeerd je korter bij de Homespot te begeven? Mogelijk had je op die plaats een verminderde ontvangst waardoor je toestel geen verbinding kon maken.
Re: TELENETHOMESPOT connectie lukt niet
Geplaatst: 05 jun 2012, 12:43
door ubremoved_539
Ik had volledig signaal op een bepaalde plaats... al was het op andere plaatsen inderdaad minder.
Als ik er nog eens kom zal ik nog eens proberen en tevens de laptop meenemen en kijken of het dan wel lukt.
We waren trouwens met verschillende personen... zowel met Windows Phone als met Android... iedereen had hetzelfde probleem.
Re: TELENETHOMESPOT connectie lukt niet
Geplaatst: 05 jun 2012, 15:21
door Opus
Ik heb fibernetXL en ik heb zelfs geen toegang tot homespots van telenet.
Dit komt doordat ik een modem only heb.
Vind het niet echt kunnen dat mensen die veel betalen voor het internet geen gebruik kunnen maken van homespot.
Re: TELENETHOMESPOT connectie lukt niet
Geplaatst: 05 jun 2012, 15:38
door ubremoved_539
Opus schreef:Dit komt doordat ik een modem only heb.
Die discussie heeft reeds plaatsgevonden in een andere thread... het concept van Homespot is nu éénmaal community based (al kan jij er niet aan doen dat TN geen MAC passthrough kan doen op z'n combi).
Re: TELENETHOMESPOT connectie lukt niet
Geplaatst: 17 jun 2012, 22:28
door ubremoved_539
Daarnet nog een een TELENETHOMESPOT geconnecteerd met m'n Lumia 800 en ditmaal werkte het (het is dus geen telefoon probleem).
Binnen enkele dagen kom ik misschien nog wel eens op de locatie waar er twee waren... nogmaals eens proberen of het lukt dan.
Re: TELENETHOMESPOT connectie lukt niet
Geplaatst: 24 jun 2012, 19:01
door MadCompie
Meestal als er een homespot bereikbaar is wordt de verbinding meestal probleemloos ingesteld. Soms lukt dit niet omdat het signaal niet goed is.
Maar wat ik niet begrijp is, dat de browser u autom. naar de telenet login pagina zal doorverwijzen... maar niet bij mij?
Ik kan gewoon direct surfen met mijn gsm... niet dat ik dat erg vind hoor!
Re: TELENETHOMESPOT connectie lukt niet
Geplaatst: 16 jul 2012, 16:42
door Studenteninternet
r2504 schreef:Daarnet nog een een TELENETHOMESPOT geconnecteerd met m'n Lumia 800 en ditmaal werkte het (het is dus geen telefoon probleem).
Binnen enkele dagen kom ik misschien nog wel eens op de locatie waar er twee waren... nogmaals eens proberen of het lukt dan.
Als die homespot op 802.11N 40MHz HT-above/below (smartphones idem dito) staat en je notebook is niet de recentste kan dit al voor connectie problemen zorgen. Homespots op 20MHz houden zou ik zeggen, maar dit kan je natuurlijk enkel voor je eigen homespot zo instellen.
Grt Yves
Re: TELENETHOMESPOT connectie lukt niet
Geplaatst: 16 jul 2012, 20:56
door ubremoved_539
Studenteninternet schreef:Als die homespot op 802.11N 40MHz HT-above/below (smartphones idem dito) staat en je notebook is niet de recentste
Het feit dat ik de op sommige plaatsen wel kan connecteren en andere niet (met m'n zelfde telefoon) spreekt deze theorie tegen.
Het enige wat ik opmerk is dat er op die plaatsen twee modems te zien zijn.
Re: TELENETHOMESPOT connectie lukt niet
Geplaatst: 17 jul 2012, 12:52
door Telenet
r2504,
weet je wat de exacte locatie van de Homespot was? Zo ja, kun je mij dan een PB sturen met het adres? Dan kan ik dit verder nakijken.
Re: TELENETHOMESPOT connectie lukt niet
Geplaatst: 19 jul 2012, 20:06
door Studenteninternet
r2504 schreef:Studenteninternet schreef:Als die homespot op 802.11N 40MHz HT-above/below (smartphones idem dito) staat en je notebook is niet de recentste
Het feit dat ik de op sommige plaatsen wel kan connecteren en andere niet (met m'n zelfde telefoon) spreekt deze theorie tegen.
Het enige wat ik opmerk is dat er op die plaatsen twee modems te zien zijn.
Verklaart het net wel. Je smartphone kan geen 40MHz aan.
Als die ene homespot op 20MHz staat terwijl die andere op 40MHz (instelbaar in mijn telenet) staat heb je zo'n scenario.
Wij configureerden in 't begin dat wij 802.11N hotspots begonnen te deployen ook alles op 40MHz. Daar zijn we echter snel vanaf gestapt, massa's support calls mbt connectie problemen. Eens we alles terug op 20MHz instelden waren die problemen van de baan. Bovendien neemt 40MHz HT Above/below de helft van het beschikbare 2,4GHz spectrum in, wat in dit overvolle spectrum nog eens voor extra problemen zorgt.
Re: TELENETHOMESPOT connectie lukt niet
Geplaatst: 20 jul 2012, 11:54
door ubremoved_539
Was gisteren nog eens ter plekke... heb ditmaal kunnen connecteren op de homespot maar het login scherm bleef maar duren (en is er uiteindelijk geen enkele keer doorgekomen).
Daarna kon ik dan weer niet meer connecteren, dan weer wel... misschien is je theorie dus wel correct (maar zal hem eens toetsen in een gecontroleerde omgeving).
Re: TELENETHOMESPOT connectie lukt niet
Geplaatst: 20 jul 2012, 12:00
door elmariachi2920
ik heb ook problemen met mijn homespot...
ik kom op de pagina maar inloggen lukt niet, homespot staat nochtans op bij mij
geprobeerd met klantenlogin en mailadres,
beide lukte niet...
Re: TELENETHOMESPOT connectie lukt niet
Geplaatst: 20 jul 2012, 22:31
door TiTanium
Hetgeen ik ervaar van de homespot is eigenlijk dat ik wel ingelogd raakt en kan surfen. Maar ook dat ik er geregeld terug afvliegt zonder enige aanwijsbare reden.
Laptop geeft dan elke keer beperkte verbinding weer. Wifi even uit en aanzetten en ik kan terug voort. Ik heb gemerkt dat dit altijd ongeveer na een uur is, zit er toevallig een tijd op die homespotconnectie?
Re: TELENETHOMESPOT connectie lukt niet
Geplaatst: 22 jul 2012, 13:08
door Studenteninternet
Moest er een session timeout opzitten zou dit zich niet manifesteren in een beperkte verbinding. In geval van een tijdslimiet wordt Session time-out vanuit radius gestuurd en zal je enkel uitgelogd worden, maar zeker geen ip verliezen in normale omstandigheden. Hetgeen je beschrijft is dus een technisch probleem of gewoon signal loss, en geen tijdsrestrictie.
Re: TELENETHOMESPOT connectie lukt niet
Geplaatst: 22 jul 2012, 17:10
door TiTanium
Dan ligt het aan de modem. Al men toestellen hebben er last van.
[ Post made via mobile device ]
Re: TELENETHOMESPOT connectie lukt niet
Geplaatst: 25 jul 2012, 08:51
door Telenet
elmariachi2920,
Krijg je een specifieke foutmelding als je je probeert aan te melden? Zo ja, welke?
Heb je al eens gekeken op
http://klantenservice.telenet.be/conten ... t-homespot of
http://klantenservice.telenet.be/conten ... espot-niet ?
Als het hiermee niet lukt, kun je mij je inloggegevens bezorgen in een PB? Dan kijk ik het verder voor je na.
Re: TELENETHOMESPOT connectie lukt niet
Geplaatst: 25 jul 2012, 09:14
door Telenet
TiTanium,
kun je mij een PB sturen met je klantennummer en wat meer info? Dan kijk ik dit verder na.
Re: TELENETHOMESPOT connectie lukt niet
Geplaatst: 04 aug 2012, 23:47
door TiTanium
Charlotte,
vandaag de modem (schoonmoeder) eens gereset en is geen enkele keer meer uitgevallen. Ik heb de hele avond naar sporting 1 kunnen kijken via Yelo (laptop) zonder enige vorm van onderbreking. Bij deze lijkt het probleem hier opgelost na een modemreset (van 17.45 tot 22.30).
Mvg
Sven