Pagina 1 van 1
Scarlets interpretatie van de vooropzegperiode van 1 maand
Geplaatst: 15 mei 2012, 17:47
door proz
Ik heb een meningsverschil met Scarlet over hun interpretatie van de 1 maand vooropzeg-regel.
Onze algemene en specifieke voorwaarden stipuleren dat de klant rekening dient te houden met een maand vooropzeg. Deze maand vooropzeg start pas de maand volgend op de datum waarop wij de brief hebben ontvangen, rekening houdend met de facturatieperiode behalve wanneer de annulatieaanvraag ons toekomt binnen de 7 dagen na de start van de nieuwe facturatieperiode
Creatieve mensen daar bij Scarlet. Dus als je je heiraan zou moeten houden, kan je best ruim 2 maand voor de einddatum van de overeenkomst opzeggen. .. Ik vraag mij af of dit de bedoeling van de wetgever kan geweest zijn en wat de Ombudsdienst Telecommunicatie hiervan vindt. Heeft er nog iemand problemen gehad met Scarlet over de exacte invulling van de 1 maand vooropzeg?
Re: Scarlets interpretatie van de vooropzegperiode van 1 maa
Geplaatst: 15 mei 2012, 17:57
door a3ke
2 maand op voorhand opzegggen denk ik ni dage nog internet zult hebben tot het laatste ook ni
Re: Scarlets interpretatie van de vooropzegperiode van 1 maa
Geplaatst: 15 mei 2012, 19:39
door johcla
Lijkt me ook dat ze dat niet hard kunnen maken als je klacht neerlegt bij de ombudsdienst.
Re: Scarlets interpretatie van de vooropzegperiode van 1 maa
Geplaatst: 19 mei 2012, 18:18
door zaf
We hebben net hetzelfde meegemaakt met Telenet. Ze zijn dus niet de enige
Re: Scarlets interpretatie van de vooropzegperiode van 1 maa
Geplaatst: 21 mei 2012, 12:32
door proz
Alle bewijzen zijn ingeleverd bij de Ombudsdienst, ik ben benieuwd naar het standpunt van hen ...
Re: Scarlets interpretatie van de vooropzegperiode van 1 maa
Geplaatst: 21 mei 2012, 14:43
door Goztow
Binnen een paar maand hoor je het wel
.
Re: Scarlets interpretatie van de vooropzegperiode van 1 maa
Geplaatst: 21 mei 2012, 18:12
door VOiD
proz schreef:Onze algemene en specifieke voorwaarden stipuleren dat de klant rekening dient te houden met een maand vooropzeg. Deze maand vooropzeg start pas de maand volgend op de datum waarop wij de brief hebben ontvangen, rekening houdend met de facturatieperiode behalve wanneer de annulatieaanvraag ons toekomt binnen de 7 dagen na de start van de nieuwe facturatieperiode
Waar zie jij deze voorwaarden ?
Re: Scarlets interpretatie van de vooropzegperiode van 1 maa
Geplaatst: 22 mei 2012, 08:31
door proz
Dit is het standpunt dat de Ombudsdienst ontving van Scarlet.
Re: Scarlets interpretatie van de vooropzegperiode van 1 maa
Geplaatst: 22 mei 2012, 13:47
door texarcanaa
Misschien een stomme vraag, maar wat is het probleem eigenlijk?
Re: Scarlets interpretatie van de vooropzegperiode van 1 maa
Geplaatst: 22 mei 2012, 15:47
door cptKangaroo
Het probleem lijkt te zijn dat er onduidelijkheid is over wat Scarlet als maand beschouwt bij de ontvangstdatum van de opzegbrief (ofwel factuurmaanden, ofwel de gewone maanden), en die vaagheid maakt het moeilijk om in te schatten wanneer de opzegmaand ingaat. Hierdoor kan Scarlet eigenlijk kiezen welke maandindeling hen het beste uitkomt om er nog een extra maand inkomsten bij te lappen.
Re: Scarlets interpretatie van de vooropzegperiode van 1 maa
Geplaatst: 22 mei 2012, 21:35
door proz
Inderdaad, cptKangaroo.
Re: Scarlets interpretatie van de vooropzegperiode van 1 maa
Geplaatst: 23 mei 2012, 11:11
door philippe_d
In het voordeel van Scarlet pleit het feit dat de regels héél duidelijk vermeld staan in hun algemene en specifieke voorwaarden. Het is dus aan de klant om de voorwaarden (waarmee ze ingestemd hebben) te lezen, en zich hiernaar te schikken.
In het nadeel van Scarlet denk ik staat de wet. Als ik het goed begrijp stelt de telecomwet, dat abbos kunnen opgezegd worden mits één maand vooropzeg. Hierbij is geen sprake van facturatiemaand. De telecomwet staat normaal boven de algemene en spcifieke voorwaarden van de provider, als die tegengesteld zijn?
Benieuwd wat het standpunt van de ombudsman zal zijn.
Je kan de wet juridisch laten afdwingen .... kost je tijd (en geld).
Dus toch maar eenvoudiger om zich te schikken naar de voorwaarden van de provider, en tijdig opzeggen ?
Re: Scarlets interpretatie van de vooropzegperiode van 1 maa
Geplaatst: 23 mei 2012, 12:48
door VOiD
In het voordeel van Scarlet pleit het feit dat de regels héél duidelijk vermeld staan in hun algemene en specifieke voorwaarden. Het is dus aan de klant om de voorwaarden (waarmee ze ingestemd hebben) te lezen, en zich hiernaar te schikken.
In hun algemene voorwaarden
http://www.scarlet.be/nl/wettelijke-ver ... orwaarden/ kan ik niets terugvinden van opzeg. Er staat enkel iets in van vroegtijdige opzeg. Dus héél duidelijk lijkt me dat toch niet...
Re: Scarlets interpretatie van de vooropzegperiode van 1 maa
Geplaatst: 05 dec 2012, 17:27
door proz
Ik heb op 30/11/2012 gelijk gekregen van de Ombudsdienst.
De Ombudsdienst beveelt Scarlet aan het onterecht geïnde abonnementsgeld te crediteren.
Dit 'precedent' kan hun wel wat abonnementsgeld kosten. Reken maar uit als je systematisch bij iedere afsluiting onterecht 1 maand teveel abonnementsgeld rekent. Scarlet is niet alleen, Belgacom doet dit ook systematisch.
Ik zal hier straks de argumentatie van de Ombudsdienst neerzetten.
Re: Scarlets interpretatie van de vooropzegperiode van 1 maa
Geplaatst: 17 dec 2012, 17:22
door Petervanakelyen
proz schreef:Ik heb op 30/11/2012 gelijk gekregen van de Ombudsdienst.
Ik zal hier straks de argumentatie van de Ombudsdienst neerzetten.
Heb je die nog? Ik zit in exact dezelfde situatie, maar dan bij United Telecom...
Re: Scarlets interpretatie van de vooropzegperiode van 1 maa
Geplaatst: 18 dec 2012, 07:25
door spartaan
Ik had dit ook voor en heb ook men gelijk gekregen via de ombutsdienst en dit was op een paar dagen inorde
Re: Scarlets interpretatie van de vooropzegperiode van 1 maa
Geplaatst: 10 jan 2013, 22:19
door insomni
Zelfde situatie bij mij; ook ombudsdienst alvast ingeschakeld.
Uw facturatiecyclus loop van de 22e tot 21e van de volgende maand.
Als de 22e van de maand gepasseerd is heeft u nog een week de tijd om de opzegging te doen om ervoor te zorgen dat de opzegging alsnog te voltrekken binnen deze termijn.
U heeft echter de opzegging gedaan op de 9e van Januari. Dit betekend dat uw einddatum automatisch valt op het einde van de volgende cyclus.
Ik vind het absurd dat ze nog zo reageren na mijn eerdere stelling;
Ik kan niet akkoord gaan met uw éénzijdige en en niet wettelijke voorwaarden, ik was me niet bewust van het nog feit dat Scarlet nog 1 maand + daarbij nog de lopende maand zou aanreken maar volgens de Telecomwet aanpassing van 1 oktober 2012 werkt.
Scarlet wordt ook geacht de telecomwet aanpassing van 1 oktober 2012 toe te passen.
Echter begrijpen we dat er technische en administratieve zaken dienen te gebeuren.
Daarom stel ik voor de dienstverlening en contract op 24 januari stop te zetten.
Dit is een termijn van 15 dagen.
Zie ook uw algemene voorwaarden waarin wordt gestipuleerd dat indien een klant een specifieke opzegdatum vraagt, Scarlet deze zal trachten te respecteren; rekening houdend met een aantal technische & administratieve ingrepen noodzaken om het contract af te sluiten.
Wij hopen dat we geen 3e partij zoals de ombudsdienst Telecom moeten inschakelen, en dat we later nog als tevreden klant naar Scarlet kunnen terugkeren.
Re: Scarlets interpretatie van de vooropzegperiode van 1 maa
Geplaatst: 10 jan 2013, 22:35
door philippe_d
Op maandag 12 nov heeft Scarlet, op mijn vraag,
hier gereageerd, en duidelijkheid gebracht.
Op die datum hebben ze ook hun algemene voorwaarden op hun website gewijzigd
Het komt er dus op neer dat de
facturatie datum absoluut geen rol meer speelt. Er zijn dus 2 mogelijkheden:
- - de klant zegt op, met vermelding van de datum: contract wordt stopgezet op die datum.
- de klant zegt op, zonder vermelding van de datum: contract wordt stopgezet met een opzeg van 30 dagen.
Ik begrijp dus de vorige post niet, waarbij terug over een facturatiecyclus gesproken wordt, dat is intussen (sedert 12-nov)
afgeschaft. Van wanneer dateert dit antwoord van Scarlet ?
Misschien een overijverige Helpdesk medewerker, die de laatste wijzigingen nog niet kent ??
Echter begrijpen we dat er technische en administratieve zaken dienen te gebeuren.
Daarom stel ik voor de dienstverlening en contract op 24 januari stop te zetten.
Jij bent veel te braaf. Die technische en administratieve zaken zijn jouw probleem niet. Je betaalt tot op de dag dat je opzegt (= contract beëindigd). Als om technische reden, de dienstverlening verder loopt tot ze er de tijd voor hebben, is hun probleem, en kunnen ze jou hiervoor niet laten betalen.
Re: Scarlets interpretatie van de vooropzegperiode van 1 maa
Geplaatst: 11 jan 2013, 00:09
door insomni
Van wanneer dateert dit antwoord van Scarlet ?
Van vandaag
Ik kreeg trouwens de indruk dat deze klantendienst uitbesteed is aan een bureau in het buitenland.
Schreef me steeds aan met mevrouw, terwijl mijn voornaam nu niet bepaald vrouwelijk is.
Jij bent veel te braaf. Die technische en administratieve zaken zijn jouw probleem niet. Je betaalt tot op de dag dat je opzegt (= contract beëindigd). Als om technische reden, de dienstverlening verder loopt tot ze er de tijd voor hebben, is hun probleem, en kunnen ze jou hiervoor niet laten betalen.
Misschien wel maar 15 dagen abo geld was het me wel waard om geen 'hassle" te hebben.
Thx
Re: Scarlets interpretatie van de vooropzegperiode van 1 maa
Geplaatst: 11 jan 2013, 16:54
door tonym
door insomni op 11 jan 2013, 00:09
Ik kreeg trouwens de indruk dat deze klantendienst uitbesteed is aan een bureau in het buitenland.
Schreef me steeds aan met mevrouw, terwijl mijn voornaam nu niet bepaald vrouwelijk is.
Dit is wat je moet interpreteren als "LOW-Cost ISP"
Administratie is op low-cost leest geschoeid; wordt enkel een probleem als je iets wil geregeld krijgen.
De dualiteit Belgacom/Scarlet maakt het BGC mogelijk om enerzijds wat duurder in de markt te liggen en
toch een goedkopere formule achter de hand te houden.(maar dan zonder de service)