Pagina 1 van 1
Traag Internet
Geplaatst: 06 mei 2012, 18:11
door luc1252
Op 26-4 geen internet meer had een 20/2 profiel,technieker komt langs op 28-4 ,internet super 25kbps-3.5,telefoon van technieker op 4 mei ik ben aangesloten op een andere persoon zijn lijn die persoon geen tv meer hij had de lijnen verwisselt,vraagt om langs te komen mijn vrouw is thuis dus zeg ik ja.
Nu kom ik tot conclussie dat mijn profiel verlaagt is naar 16/2.Mijn is abbo internet favorite zonder vaste lijn .Mijn lijn kan een 25 profiel aan dus waarom naar 16/2 profiel
Bij scarlet had ik een beter profiel. Eva kunt u mij helpen A.U.B
Code: Selecteer alles
**************************************
* VDSL2Tool 2.2 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 16544 kbps 2056 kbps
Modem max: 43560 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 35765 kbps 7493 kbps Estimated!
Profile: 8d
Line length: 263 m Estimated!
Training margin: 21.2 dB
Attenuation: 9.9 dB
Re: TRAAG INTERNET
Geplaatst: 06 mei 2012, 18:14
door Gray
Hebt ge al naar 0800 22 424 gebeld voor nen automatische lijntest?
Re: TRAAG INTERNET
Geplaatst: 06 mei 2012, 18:26
door luc1252
Gray,
Ja heb gebelt naar het nieuw nummer 0800 22424 de persoon aan die lijn zegt dat er een expert mijn lijn zal controleren en dan zal zij mij terug bellen maar dat kan een poosje duren
Denk dat zij mij aan het lijntje houdt.
Re: TRAAG INTERNET
Geplaatst: 06 mei 2012, 18:38
door Gray
Ik denk niet dat ze dat gezegd heeft
(is een automatische stem trouwens
)
Uw lijn wordt nu uitgemeten en ge krijgt automatisch een nieuw profiel.
Kunt ge nog is kijken of uw waardes niet veranderd zijn?
Re: TRAAG INTERNET
Geplaatst: 06 mei 2012, 19:01
door luc1252
Hoe kan mijn lijn nu uitgemeten zijn, zonder mijn gegevens?????
Was zeker geen automatische stem aan de lijn
Re: TRAAG INTERNET
Geplaatst: 06 mei 2012, 20:18
door Petervanakelyen
Normaal heb je het lijnnummer moeten intoetsen. Dat lijnnummer is gelinkt aan je gegevens. Ik heb zelf ook nog nooit iemand levend aan de lijn gehad.
Re: TRAAG INTERNET
Geplaatst: 06 mei 2012, 20:24
door Gray
Ok ik zal wat duidelijker zijn.
Bel naar
080022424 (is ècht wel een automatische stem)
-Druk op 1 voor nederlands.
-Druk uw telefoonnummer in en sluit af met het hekje xxxxxxxxx#
- Is dit juist, ja druk 1
Nu zal uw lijn getest worden en uw profiel, indien mogelijk, gewijzigd. (normaal binnen de 5 min)
Bijkomstig (nog nooit gedaan)
Wacht nadat ge hebt ingehaakt 20 minuten en trek de stroomstekker van uw tv-decoder uit en steek hem terug in.
Start uw tv op voor het resultaat van de test.
Re: TRAAG INTERNET
Geplaatst: 06 mei 2012, 22:18
door luc1252
Gray,
Heb alleen internet voor pc zonder tv of telefoon
Re: TRAAG INTERNET
Geplaatst: 06 mei 2012, 22:29
door philippe_d
Zels als je Internet hebt zonder telefoon, heeft je VDSL lijn ook een (fictief) telefoonnummer.
Bel - met een analoge telefoon die je op de lijn aansluit - het nummer 1924 om jouw lijn nummer te weten te komen.
Dit nummer staat trouwens ook op je Belgacom internet factuur.
Eens je het nummer van je lijn kent, kan je, zoals hierboven beschreven, bellen naar 0800 22424 en dit nummer intikken
Re: TRAAG INTERNET
Geplaatst: 06 mei 2012, 22:31
door luc1252
Bedankt PHILLIPPE en Gray
Code: Selecteer alles
**************************************
* VDSL2Tool 2.2 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 20064 kbps 2040 kbps
Modem max: 43652 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 35840 kbps 7509 kbps Estimated!
Profile: 8d
Line length: 263 m Estimated!
Training margin: 18.0 dB
Attenuation: 10.0 dB
Re: TRAAG INTERNET
Geplaatst: 10 mei 2012, 18:53
door luc1252
Is het mogelijk mijn profiel te verhogen???
Re: Traag Internet
Geplaatst: 10 mei 2012, 18:57
door a3ke
afhankelijk van je abo of reseller
maar met die waarden vrees ik of 30/6 mogenlijk is :S
Re: Traag Internet
Geplaatst: 11 mei 2012, 09:05
door Proximus
Beste Luc,
Kan ik uw lijnnummer via privébericht krijgen, dan kijk ik het even na.
Mvg,
Eva van Belgacom