Pagina 1 van 1

Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 27 apr 2012, 09:50
door fluppie
Aanval op hoge telefoontarieven ingezet







06:34Economie Na de energiesector pakt minister Johan Vande Lanotte (sp.a) na de zomer ook de telecombedrijven aan. De studie die de minister bij telecomwaakhond BIPT heeft besteld, kan alleen maar bewijzen wat consumentenorganisaties al langer beweren: de prijzen in België zijn torenhoog.


Een prijsvergelijking tussen Belgische en Franse operatoren, die de ronde doet op internet, pookt het vuur aan. Die vergelijking maakt namelijk duidelijk dat een (uitgebreid) telefoonpakket in België ruim vier keer meer kost dan in Frankrijk: 90 euro in plaats van 20 euro.

Marktleider Proximus wijst erop dat de consumentenprijzen in ons land systematisch dalen, en dat steeds meer wordt aangeboden voor dezelfde prijs. Een drastische daling in de prijzen sluit het bedrijf wel uit. "De Belg is het slachtoffer van het gebrek aan concurrentie op de markt", aldus de consumentenorganisatie Test-Aankoop.

Volgens Vande Lanottes woordvoerder wil de minister in dit dossier te werk gaan zoals bij zijn aanpak van de energiesector. Dat kan leiden tot een verhoging van de concurrentie op de Belgische markt, tot een grotere vrijheid van de klant om van leverancier te wisselen, en een jaarlijkse besparing van enkele honderden euro voor een doorsnee gezin.

SV

Foto Photo News


z
Alles over
Johan Vande Lanotte,
BIPT ,
Proximus

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 27 apr 2012, 09:56
door fryelectro
hoop doet leven, maar vrees dat het weinig in gang zal zetten

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 27 apr 2012, 10:11
door Stormlord
Ik hoop dat er inderdaad resultaten zullen volgen en hij er gelijk ook de internet tarieven en de kwaliteit en progressie (or lack thereof) van de uitrol van VDSl2/ADSL2 (en evt. start FTTH) op het local loop niveau er bij betrekt ... Misschien wishful thinking, maar we kunnen de minister altijd aanschrijven hieromtrent natuurlijk ;)

Het zou al een verschil kunnen maken als BGC slechts betaald wordt op basis van de lijnsnelheid die ze in realiteit kunnen leveren + strengere regels oplegt ivm. de minimumsnelheid en de kwaliteit van de oplevering.

+ realiseren van de verplichte openstelling van de local loop bij Telenet - was dat ook niet gepland voor binnenkort? (Ben eens benieuwd welke providers interesse hebben om op deze kar te springen. Heeft iemand hieromtrent al iets vernomen?)

Misschien is dat al voldoende "incentive" om er eindelijk eens echt werk van te maken ...

Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 27 apr 2012, 13:09
door Mobile Viking
@ Stormlord: het gaat over telefoontarieven, niet over internet.

Ik ben geen fan van Van De lanotte maar als hij hetzelde kan doen met de telecom als met de energie dan heeft hij mijn respect. Daarmee bedoel ik dat er door zijn initiatieven heel veel mensen weggaan bij de grote slokoppen zoals electrabel en proximus.

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 27 apr 2012, 13:12
door tendonsie
Hopelijk geen gaten in z'n wetsvoorstel deze keer :P

Blij dat hij het gaat aanpakken, al stel ik er me niet teveel mee voor.

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 27 apr 2012, 13:33
door laroyj
ik heb hem onlangs nog gevraagd het tarief van de 078 nr's aan te passen naar het tarief van een nationaal gesprek, en de kosten van de 078 nrs te laten inbegrepen zijn in de forfaits van vaste gesprekken , maar hieraan wil hij niet meewerken, ook de bipt niet...
ze mogen hun tarieven zelf bepalen zegt zijn dienst.....spijtig want het zijn net de water, gas- en electriciteits leveranciers die er gebruik van maken en je moet veel geduld hebben als je ze belt....en bent zo enkele euro's armer !
Een verplicht groen nr was nog beter :)

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 27 apr 2012, 13:55
door skynetbbs

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 27 apr 2012, 14:22
door laroyj
te mooi om waar te zijn...link werkt nog maar vind geen enkel nr terug, ook niet op naam....

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 27 apr 2012, 14:37
door Stormlord
Mobile Viking,

nu - als hij wat beweging in heel de zaak krijgt vind ik dat prima. Wil nog niet zeggen dat ik hem ga stemmen (hij heeft al jaren de kans gehad om hier iets aan te doen: het is niet dat het eerste keer is dat hij in de ministerraad zit ;) )

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 27 apr 2012, 14:44
door skynetbbs
laroyj schreef:te mooi om waar te zijn...link werkt nog maar vind geen enkel nr terug, ook niet op naam....

werkt perfect voor eg NUON :-)

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 27 apr 2012, 15:43
door danchrista
laroyj schreef:te mooi om waar te zijn...link werkt nog maar vind geen enkel nr terug, ook niet op naam....
Werkt ook voor telenet helpdesk nummer!

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 27 apr 2012, 15:45
door laroyj
voor octaplus blijkbaar ook maar voor electrabel & co niet(meer)

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 27 apr 2012, 17:08
door proz
Naar het schijnt wil VDL ook het brood, de betaalparkings en zelfs het toiletpapier aan maximumprijzen onderwerpen ...

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 27 apr 2012, 22:13
door MarkDM
Voor mij zijn de politici grote schijnheiligaards. De overheid heeft een meerheid in de aandelen van Belgacom. Zij kunnen het beleid bepalen via de Raad van Bestuur daarvan. Maar dat doen ze niet want diezelfde overheid heeft de winsten van Belgacom broodnodig.

De hoge prijzen van marktleider Belgacom en Proximus zijn dus verdoken belastingen. Ze zullen daar niet veel aan doen.
Er is helemaal geen gebrek aan concurrentie. De anderen stellen hun prijzen af op de markleider. Iets er onder is voldoende.

Het klinkt natuurlijk goed als mister Q of VDL uitbazuinen dat ze de prijzen gaan doen zakken. Maar dat is schijnheilig. Zij (de regering) bepalen immers zelf die strategie van Belgacom en Proximus.

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 28 apr 2012, 09:49
door fluppie
VDL net gehoord op de radio,het zit zo dat eerst de opzegvergoedingen (GSM,tel,en internet) gaan verdwijnen.Er zijn veel te veel klachten daarover toegekomen bij de ombudsman (vorig jaar een 6000) .
Als men zes maand klant is,kan je daarna vertrekken als je wil.Dit zal volgende week besproken worden en in een wettekst worden gegoten.

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 28 apr 2012, 10:07
door punk
proz schreef:Naar het schijnt wil VDL ook het brood, de betaalparkings en zelfs het toiletpapier aan maximumprijzen onderwerpen ...

Zo is het nooit goed. Heb je liever dat ze niets doen en dat ze ons verder in het zak blijven zetten? Het kan evengoed zijn dat dit niets gaat uithalen, maar liever dit dan niets doen.

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 28 apr 2012, 10:33
door philippe_d
fluppie schreef:VDL net gehoord op de radio,het zit zo dat eerst de opzegvergoedingen (GSM,tel,en internet) gaan verdwijnen.Er zijn veel te veel klachten daarover toegekomen bij de ombudsman (vorig jaar een 6000) .
Als men zes maand klant is,kan je daarna vertrekken als je wil.
Ik vind dit een slechte zaak.
Als je ergens een contract aangaat, dan teken je toch met je ogen open? Je weet op voorhand dat het voor één jaar is, en je moet dis niet zagen dat er een opzegkost is.
Dit zal in de kaart spelen van grote providers. De kleinere providers (vb EDPNet en dgl) moeten de kosten die ze hebben om een nieuwe klant aan te sluiten afschrijven over de duur van het contract. Als ze nu break-even moeten worden na 6 maand, dan gaan ze hun prijzen moeten verhogen.

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 28 apr 2012, 11:10
door bambipower
Ze kunnen natuurlijk hun klanten langer trachten te houden door concurentieel te blijven. En dan kunnen ze afschrijven over langere tijd.
Dus ik zie er alleen maar voordeel in... want soms ga je een contract aan en geloof je lucht, iets wat providers niet (kunnen) geven. Ga je je storen aan slechte service, verborgen kosten, kleine lettertjes, abbo wijzigingen, etc etc etc.... en soms kan je niet weg.

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 28 apr 2012, 11:22
door fryelectro
philippe ik volg je gedeeltelijk. De investering bij de challengers ligt m.i. vooral hoog omdat zij afhankelijk zijn van Belgacom. De kost die BGC rekent voor wholesale ligt voor aansluitingen ligt dan ook nog te hoog. Men moet dit dus ook aanpakken.

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 28 apr 2012, 12:13
door Goztow
Brood? Die max prijzen zijn nog niet zo lang geleden afgeschaft. Politiekers zeiden dat dat de concurrentie gin aanwakkeren en het brood goedkoper ging worden. Mis poes natuurlijk.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 28 apr 2012, 14:01
door laroyj
de bakkers alsmaar lagen over de broodprijs en elk jaar opslaan maar... elk jaar zetten ze wel nen nieuwen bouw of uitbreiding, hoeveel huizen en appartementen hebben ze niet in eigendom? Mochten ze maar zo weinig winst maken waren ze zo rijk niet !
I frankrijk betaal je 20 euro per maand om onbepeperkt te bellen en te inernetten, bij ons betaal je minstens het 4 voudige !
In dit land betalen we het meest maar verdienen we zeker niet het meest ! Ofwel moet je bijstandtrekker zijn of vreemdeling om het hier goed te hebben !

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 28 apr 2012, 14:40
door Gray
Ik vind het ook een slechte zaak!
Een contract daar kiest ge zelf voor, wilt ge voortijdig weggaan betaalt ge een opzegvergoeding, niks mis mee.
Het verlies van opzegvergoedingen zullen ze nu wel bij de abonnementsprijs tellen, en gedaan met de kortingen die bij een abonnement horen...

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 28 apr 2012, 16:08
door Jelly
Ik ga akkoord met het bovenstaande.
Maar je moet rekening houden dat het userbase publiek weer niet iedereen vertegenwoordigd...

Het is meer om de 'zwakke' gebruiker te beschermen tegen producten die hem maar al te vaak 'aangesmeerd' worden...

En uiteindelijk heb ik ook liever lagere tarieven over de hele periode van het contract ipv 'stunt' promoties voor enkele maanden van het contract...

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 28 apr 2012, 16:39
door ubremoved_15739
Ik ben voor:
  • én lage tarieven,
  • én geen activatiekosten,
  • én absolute transparantie in de (eind)afrekening,
  • én een goede service,
  • én geen verbrekingsvergoeding,
  • én maandelijks opzegbaar.
En dat bestaat nu reeds op de Belgische telefoniemarkt: OVH.
En dat reeds voor een prijs van €1,18/maand (gesprekskosten naar alle vaste lijnen voor 40 landen inbegrepen).
Het kan dus wél !!!

Laat de anderen (internet, GSM) dit voorbeeld maar volgen!

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 28 apr 2012, 16:55
door VOiD
Is onze regering geen hoofdaandeelhouder van Belgacom ? Wat belet hun om de tarieven te halveren ? De rest zal wel volgen... :angel:

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 28 apr 2012, 16:57
door Ramaht
Gray schreef:Ik vind het ook een slechte zaak!
Een contract daar kiest ge zelf voor, wilt ge voortijdig weggaan betaalt ge een opzegvergoeding, niks mis mee.
Het verlies van opzegvergoedingen zullen ze nu wel bij de abonnementsprijs tellen, en gedaan met de kortingen die bij een abonnement horen...
Niet akkoord eigenlijk.
Nu krijg je enkel lokkertjes van de operatoren, dit is voor elke telecomdienst + TV. Wat men beter zou invoeren zijn getrouwheidsbonussen, dan heb je een lager verloop maar daartegenover staat wel dat je als operator deftige service moet leveren.

Van mij mogen ze aansluitingskosten rekenen, maar dit moet redelijk zijn en dit kan je dan koppelen aan die getrouwheidsbonus. Blijf je een jaar klant dan wordt die aansluitingskost in mindering gebracht op je volgende factuur.

Mensen gaan dit veel meer waarderen, want nu stappen ze bij het minste van problemen op.

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 28 apr 2012, 18:26
door fluppie
eternum schreef:Ik ben voor:
  • én lage tarieven,
  • én geen activatiekosten,
  • én absolute transparantie in de (eind)afrekening,
  • én een goede service,
  • én geen verbrekingsvergoeding,
  • én maandelijks opzegbaar.
En dat bestaat nu reeds op de Belgische telefoniemarkt: OVH.
En dat reeds voor een prijs van €1,18/maand (gesprekskosten naar alle vaste lijnen voor 40 landen inbegrepen).
Het kan dus wél !!!

Laat de anderen (internet, GSM) dit voorbeeld maar volgen!
Dit is inderdaad nog wat anders,ik heb jouw link even bekeken,maar U zegt' en dat bestaat nu reeds op de Belgische telefoniemarkt'.
Kan U mij (ons) even uitleggen hoe dit dan in zijn werk moet gaan??

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 28 apr 2012, 18:58
door bambipower
http://www.demorgen.be/dm/nl/5401/Multi ... ding.dhtml
grappig, de operatoren staan er achter... maar uit zichzelf doen ze het niet...
De gsm-operatoren zien geen graten in de afschaffing van de opzegvergoeding bij abonnementen. Minister van Economie Johan Vande Lanotte heeft een wetsontwerp in die zin klaar.

Volgens het ontwerp kunnen gsm-abonnementen na zes maanden zonder opzegvergoeding worden opgezegd. Het gaat om een eerste van een reeks maatregelen om de hoge prijzen voor telecom in ons land aan te pakken.

Mobistar heeft zijn aanbod naar eigen zeggen begin april al afgestemd op het wetsontwerp. "In onze nieuwe tariefplannen zijn alle contracten al opzegbaar na een half jaar", zegt woordvoerster Patti Verdoodt.

Ook Proximus heeft geen probleem met de nieuwe maatregel, al zal dat volgens woordvoerder Jan Margot wel een invloed hebben op de promoties. "Sommige promo's zijn nu eenmaal verbonden aan een vaste abonnementsduur, dus die zullen verdwijnen", zegt hij.

Margot vindt overigens niet dat de prijzen voor telecom in ons land te hoog zijn. "Test-Aankoop hanteert in zijn onderzoeken foute gebruikersprofielen. Bij een normaal gebruik zijn de prijzen in België niet abnormaal, al heeft Belgacom (moederbedrijf van Proximus, nvdr) nooit de ambitie gehad een prijsvechter te zijn."

Ook Base heeft het over een goede maatregel. "Wij hebben altijd al de ambitie gehad een zo transparant mogelijk portfolio voor te leggen aan de klant."

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 28 apr 2012, 20:54
door Stormlord
My 2cents:

Ik ben akkoord dat je als je een contract voor 1 jaar of 2 jaar aangaat een schadevergoeding kan gevraagd worden. De grootte van deze schadevergoeding dient echter te worden beperkt op een lager bedrag dan deze momenteel is (max. 3 maand abonnementsgeld of een absoluut maximum van 100 EUR BTW incl. afhankelijk van wat het LAAGST is) en pro rata de resterende periode. Het doel moet zijn een klantentevredenheid te creëren.

Er zijn ook enkele uitzonderingen (zie hieronder) die bijvoorbeeld recht zouden kunnen geven op een kosteloze verbreking van het contract.

Kostendekking en verliezen behoren tot de risico's van het ondernemerschap.

Als je deze wil vermijden zorg je dat:
a) je je klanten zo veel mogelijk tevreden houdt,
b) je risico's indekt door middel van een verzekering
c) je een waterdichte EN redelijke overeenkomst sluit met je leverancier(s) en deze ook op tijd en stond actualiseert en aan de markt aanpast
d) je kosten op de je investeringen spreidt over een realistisch haalbare termijn
e) je afstapt van korte termijnplanning en niet alleen denkt aan de winsten van aandeelhouders

Als de klant echter vlak na de oplevering meldt niet tevreden te zijn met het geleverde product kan deze binnen de eerste twee weken volgend op de oplevering melden en kan deze nog steeds afzien van de bestelling.

De leverancier moet wel de kans geboden worden om een redelijke oplossing voor te stellen (max. twee weken voor een oplossing dus - vanaf de melding. 3 werkdagen responstijd max.).

Men moet ALTIJD KOSTELOOS kunnen afzien van een bestelling, OOK NA DE OPLEVERING VAN EEN LIJN als deze niet voldoet binnen deze termijn van 2 weken!

3 onaangekondigde dienstonderbrekening binnen 1 jaar geven recht op een KOSTELOZE verbreking van de overeenkomst met ingang vanaf de eerstvolgende aanrekeningsperiode na de betekening van de verbreking van het contract.

Onderbrekingen van langer dan 24 uren totaal op jaarbasis geven eveneens recht op een KOSTELOZE verbreking vanwege de klant.

Aangekondigde onderhoudswerken dienen tijdig te worden aangekondigd en nog eens herinnerd + dienen beperkt te zijn in duur.

Facturen voor aanrekeningsperiodes voorafgaand aan de verbreking dienen te worden betaald, uitgezonderd bij kosteloze verbrekingen binnen de eerste 2 weken na de oplevering.

Meer specifiek voor internet:
1) Ik deel Fryelectro's mening: de kost die BGC aanrekent voor de aansluiting op de local loop is te hoog. Wat dit bij telenet zou worden als de kabel opengesteld wordt (noodzakelijk + verdere verkleining van de overboeking door verlaging van het aantal aansluitingen per node en upgrading van de interconnects) dient nog afgewacht te worden... Er dient een tevredenheidsgarantie te zijn naar de ISP klant toe van de leverancier van de localloop aansluiting. M.a.w. : lijn niet correct opgeleverd of klant niet tevreden met lijn en verbreekt: geen betaling van de aansluitingsfactuur. Dit stelt uiteindelijk de leverancier van de fysieke lijn verantwoordelijk voor de kwaliteit van de oplevering van lijn, m.a.w. waar de verantwoordelijkheid moet zitten : niet bij diens klant.

2) De kwaliteit en de snelheid van de oplevering is niet altijd wat het moet zijn. Er dient een max. tijd te worden vastgelegd (max 3-5 werkdagen lijkt mij een goed en realistisch haalbaar uitgangspunt - of op vraag van de klant volgens afspraak kan het ook later) voor aansluiting van ADSL2/VDSL op bestaande bekabeling waar geen las- en graafwerken bij vereist zijn. Hetzelfde voor Telenet, voor de aansluitingen op een bestaande coax aansluiting op het net. Indien laswerken vereist zijn, mag deze termijn iets langer zijn (ook geen MAANDEN) - ik zou denken max. 2 tot 4 weken na de vaststelling dat er las- en/of graafwerken nodig zijn.

Als BGC of Telenet de termijn niet kan waarmaken dienen zij een tijdelijke oplossing aan te bieden (uitdrukkelijk aanbieden) als de klant deze wenst (e.g. 3G stick + SIMM) EN een schadevergoeding te betalen aan zowel de provider als de eindklant. Ik maak hier een onderscheid tussen de exploitant van de local loop en de internet provider. De klant dient pas te betalen vanaf de oplevering van de gevraagde lijn.

3) Er zijn geen garanties qua opgeleverde snelheid van de fysieke lijn (nogmaals: het gaat over de snelheid van de fysieke lijn, niet de maximum snelheid die kan gehaald worden op het internet). Hier moet ook een ander kader rond worden gecreëerd waarbij de eindgebruiker slechts aangerekend wordt op de basis van de lijn die men kan opleveren. M.a.w. : gedaan met de volle pot te rekenen voor een 50/6 of 30/4.5 abo als je de klant maar een 9Mbps of 16.5 profiel op de lijn kan aanbieden bijvoorbeeld. Het dient ook te worden gestimuleerd dat BGC ook WERKELIJK ZO GOED MOGELIJKE lijnen oplevert: dat wil zeggen, waar nodig ook INVESTEERT om de max. lijnsnelheid in een groot percentage ook daadwerkelijk te kunnen aanbieden. Als de door de klant gewenste snelheid niet haalbaar blijkt, moet het mogelijk zijn voor de klant om KOSTELOOS VAN DE BESTELLING AF TE ZIEN binnen de eerste twee weken ook NA de oplevering! Afstand doen van verzakingsrecht is geen optie VOOR de oplevering van iets, en geldt slechts VANAF de oplevering/levering. Om nodeloze klachten, problemen, discussies etc.. te vermijden zou de leverancier bijvoorbeeld op voorhand kunnen melden als de snelheid die men bestelt in werkelijkheid niet zal gehaald kunnen worden en de klant een indicatie geeft van het haalbare profiel op diens lijn, zodat hij alsnog kan afzien van zijn bestelling indien hij dat zou wensen.

Soortgelijke condities kunnen ook worden opgelegd aan andere leveranciers a.d.h.v. het gebruikte medium en er dient ruimte te worden gecreëerd voor flexibele mogelijkheden voor de uitrol van FTTH.

De overheid dient de providers aan te zetten tot investeren in moderne technologiën (e.g. FTTH) en hiervoor een geschikt kader uit te werken en minimumdoelstellingen voor de komende jaren.

Ambitieus zou bijvoorbeeld zijn:
2012 - OVERAL in België minstens 20/5 kunnen aanbieden (en ik bedoel ook OVERAL, in een doodlopende straat ergens ten velde tot Brussel...) Is het niet via kabel wegens te kostelijk, eventueel met 2 paneel antennes en wireless vanaf het vaste net naar de eindgebruiker.
2013 - OVERAL in België minstens 50/12.5 kunnen aanbieden met in dichtbebouwde gebieden en binnen de bebouwde kommen 50% coverage FTTH tot 100Mbit sync minimum
2014 - OVERAL in Belgie minstens 70/25 kunnen aanbieden met in dichtbebouwde gebieden en binnen de bebouwde kommen 75% coverage FTTH tot 100Mbit sync minimum
2015 - OVERAL in België minstens 100/100 kunnen aanbieden met in dichtbebouwde gebieden en binnen de bebouwde kommen 25% coverage FTTH tot 1GbE sync minimum
...
2020 OVERAL in Belgie minstens 1Gbe kunnen aanbieden met in dichtbebouwde gebieden en binnen de bebouwde kommen 25% coverage FTTH tot 10GbE sync minimum

De maandelijkse kostprijs van een minimum abonnement (de lijn en 1 mailbox) mag max. rond de 15-30 EUR Liggen en een max abonnement rond de 100-130 EUR Btw incl. (suggestie voor particulieren)

... en uiteraard een gezonde druk+stimulans vanuit de overheid om deze doelstellingen ook daadwerkelijk te kunnen halen zou wenselijk zijn!

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 28 apr 2012, 22:46
door sbghannibal
mijn 2 cents even toevoegen:

1: 3 onaangekondigde dienst onder brekening

dat klinkt heel moei maar als men in je straat aan werken zijn slagen ze er soms in 3+keer de lijn over te trekken. hier is de provider niet in fout. en is ook slacht offer van de zaak uiteindelijk. dat je de periode niet moet betalen vind ik meer dan normaal dat moet de isp maar verhalen bij de beschuldiger. dus dat dit rede zou geven tot kosteloos opzeggen is en beetje ongegrond vind ik persoonlijk.

2: Onderbrekingen van langer dan 24

ik mag hopen dan dat dat werk uren zijn. want binnen de 24 is gewoon onmogelijk anders. dit lukt misschien in de kalme periodes maar in de drukke periodes gaat dit gewoon niet en men kan moeilijk vandaag 50 techniekers inzette morgen 250 en overmorgen 5. ik vraag me anders af wie ze daar voor moeten inzette? stel elektricien die amper wat van kennen of buitenlanders die geen woord Nederlands spreken om nog maar te zwijgen van de kennis. techniekers hebben ook en leven. of wil je ze vandaag laten werken morgen doppen en overmorgen weer werken. wie gaat dat nog willen doen het is namelijk ook weekend voor iedereen. als je wilt dat er maximaal storingen wordt gedaan dan zal je als klant toch de installatie op zaterdag moeten laten want je gaat bijna nooit het klaar krijgen om op 100% te draaien.

3: De kwaliteit en de snelheid van de oplevering

3-5 werk dagen kan haalbaar zijn van februari tot juni maar de maanden voor het einde van het jaar zijn meestal redelijk druk dus en beetje redelijkheid mag ook wel dat het maximum 3-4 werken mag duren tussen de aanvraag en de installatie door een technicus bij u thuis en 2 weken als dit kan aangesloten worden zonder bezoek. las werken duren zo i zo bij installatie op het Belgacom netwerk 20 werkende dagen. als je dat anders wil zien schrijven naar de bevoegde minister voor en vrijstelling voor Belgacom. of en verkorting van de maximum termijn dat nutsvoorziening de tijd hebben om de plannen aan Belgacom te bezorgen. en misschien moet de regering eens wat meer moeite doen om werk volk voor bv als lasser op te been te brengen. want we kunnen nu eenmaal niet allemaal op en bureau werken.

4: snelheid van de fysieke lijn

ik denk dat men hier best gewoon even gedult heeft belgacom is bezig om de laatste gebieden waar nog geen vdsl2 is tevoorzien. maar ik vind wel dat het voor iedereen evenredig moet gebeuren en dat wilt zegge eerst vdsl2 overal en dan pas boost boxen gaan zetten. zou nog al onfair zijn dat sommige totaal geen vdsl2 kunnen hebben omdat men en boostbox aan zette is in jouw buurt voor jouw 30+mbit lijn als en ander nog op adsl zit op en 1,1 lijntje. ik vind ook wel dat men de test pagina moet aanpassen zo dat de klant wel duidelijk kan zien welk profiel hij gaat krijgen. en dat men ook de klant bv via de factuur moet verwittigen dat hij naar en andere technologie kan gezet worden. maar wel op vraag van de klant.

5: als je je ftth wil doen moet je dit door 1 bedrijf laten doen die als nutsvoorziening bedrijf werkt en dus geen speller is op de telecom markt is. maar ik vrees dat dit en onmogelijke zaak is in belgie. men komt nu al over niks overeen. en 2+ glas vezel netwerken in de zelfde straat is en beetje teveel van het goede

6. moeie doelstelling vraag men eigen alleen af hoe je dit dan wilt laten aanleggen. alle straten opnieuw open voor de komende 8 jaar. of tegen de gevel van huizen of zo. en dan weer hier en daar enne die absoluut dwars gaat doen omdat die geen kabels over zijn gevel wil. mss in jouw straat even uit testen welk van de twee dat het goedkoopste is, het meeste op lange ergert en werk op langere termijn ook blijft werken zonder storingen.

7: thamar kan met je logica van getrouwheid premie helemaal volgens misschien dat men dat maar eens moet gaan toepassen eerste 6 maanden 50 euro van af dan 45 tot en jaar daar na 40 tot 1.5 jaar en 35 als je langer als 2 jaar klant blijft. beetje het tegen gestelde van nu hoog beginnen maar hoe langer je blijft hoe intressanter het word. men heeft dan toch de installatie kost kunnen afschrijven.

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 29 apr 2012, 13:17
door rmag
zoals (nogmaals) bewezen is het mogelijk om je telefoon rekening drastisch te laten zaken.

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Geplaatst: 29 apr 2012, 13:33
door TiTanium
De handleiding van eternum is afgesplitst naar een nieuw topic. Voor de mensen die ze hier nog zouden zoeken kunnen beter op deze link klikken.