Pagina 1 van 1
meerdere storingstickets en komst technieker helpen niet.
Geplaatst: 17 apr 2012, 23:17
door piet.pienter
Hallo allemaal,
Graag geef ik via dit forum toch even mijn bevindingen aangaande de slechte service en nog de slechtere beeldkwaliteit van Belgacom tv. Ongeveer 3 weken geleden begon de miserie met de aanschaf van een 3de decoder. Na aansluiting bleek ik stilstaand beeld te krijgen op 2 van de decoders. Via de helplijn 080022800 probeerde ik het euvel opgelost te krijgen. Zonder resultaat echter. De ene keer lag het aan de plc, en werd mij aangeraden een ruckus toestel te plaatsen ipv een plc. Dit hielp echter niet want de ruckus, nieuw uit de doos, bleek niet te werken. Dan weer teruggebeld en verschillende keren de decoders en plc's gereset...nog steeds bevriezend beeld en error 300. telkens werd er een storingsticket gemaakt om de zaak op te volgen. De derde keer via de helplijn kreeg ik de melding dat men mij zou terugbellen...niemand belde terug...Dan maar via de belgacomwinkel in Kapellen gaan klagen over het slechte beeld..Ze stelden voor om een technieker ter plaatse te laten komen om te kijken wat er mis is. De technieker komt en verteld me dat de bandbreedte niet voldoende is en dat dit nooit zou werken maar dat ze in de nabije toekomst de lijnen zullen upgraden zodat het probleem opgelost zou wzijn. Dit zou echter per regio gebeuren.
Daar de derde decoder voor onze dochter was (slaapkamer) hebben we toen besloten om de decoder op te bergen tot de lijn de capaciteit aankan.
Met 2 decoders hebben we daarvoor nooit problemen gekend dus dat zou na de meting van de lijn ook geen problemen mogen geven.
Dit was echter buiten de waard gerekend...vanaf gisteren terug bevrozen beeld...Weer de hulplijn gebeld en daar zouden ze de technieker later op de avond laten terugbellen. Wie hoor ik niet??? Juist ja, de technieker ...Men doet blijkbaar nog niet de moeite om klanten terug te bellen....Nu zit ik dus met de handen in het haar en slecht beeld...
weet iemand waar ik nog terecht kan om het probleem opgelost te krijgen ???
Re: meerdere storingstickets en komst technieker helpen niet
Geplaatst: 17 apr 2012, 23:41
door krisken
Ga naar een belgacom center (dat bvb in kapellen) en ga niet buiten voor ze je daadwerkelijk hebben geholpen.
Een andere optie is om even eva te contacteren (
http://userbase.be/forum/memberlist.php ... le&u=13626) en haar vragen of ze jouw lijn wilt nakijken en de nodige stappen te ondernemen.
Re: meerdere storingstickets en komst technieker helpen niet
Geplaatst: 18 apr 2012, 07:03
door Goztow
Via eva proberen lijkt me het beste. Kan je ook eens vdsl2 tool draaien (zie services menu) en het resultaat hier neerkopieren aub?
[ Post made via mobile device ]
Re: meerdere storingstickets en komst technieker helpen niet
Geplaatst: 18 apr 2012, 08:33
door a3ke
Maar als de lijn effectief te slecht is denk ik dat er inderdaad niet anders opzit dan te wachten tot de regio waarschijnlijk voorzien word voor VDSL2
Re: meerdere storingstickets en komst technieker helpen niet
Geplaatst: 18 apr 2012, 10:07
door krisken
a3ke : waar ga je vanuit dat ze geen vdsl2 hebben in die regio?
Re: meerdere storingstickets en komst technieker helpen niet
Geplaatst: 18 apr 2012, 10:18
door a3ke
Code: Selecteer alles
De technieker komt en verteld me dat de bandbreedte niet voldoende is en dat dit nooit zou werken maar dat ze in de nabije toekomst de lijnen zullen upgraden zodat het probleem opgelost zou wzijn. Dit zou echter per regio gebeuren.
Als ik me niet vergis is BGCTV op ADSL2+ beperkt tot 2 TV
Assumpties dus inderdaad , maar gegrond aan de hand van gegeven informatie
Re: meerdere storingstickets en komst technieker helpen niet
Geplaatst: 18 apr 2012, 13:11
door Proximus
Hallo Piet,
Kan je me via pm je gegevens doorsturen?
Mvg,
Eva.
Re: meerdere storingstickets en komst technieker helpen niet
Geplaatst: 18 apr 2012, 13:41
door a3ke
En hou het topic op de hoogte , beide liefst
Re: meerdere storingstickets en komst technieker helpen niet
Geplaatst: 19 apr 2012, 11:46
door piet.pienter
eva werd ondertussen op de hoogte gebracht...We wachten af.
Re: meerdere storingstickets en komst technieker helpen niet
Geplaatst: 19 apr 2012, 19:45
door piet.pienter
vandaag telefoon gekregen ivm het slechte beeld.
en een oplossing is er gekomen...tot hiertoe...en hout vasthouden dat het zo blijft.
in mijn bezit: 3 decoders waarvan 2 V3 en 1 V4
2 zijn nu via plc gekoppeld aan de bbox2 (1 V3 en 1 V4)
Tijdens mijn gesprek met de belgacom lijn had ik op V3 stilstaand beeld. En er zou niets aan de lijn mankeren.
Alle gebruikte plc's zijn aangesloten op het stopcontact waar vroeger geen storing op was...
Er werd mij gevraagd om de andere decoder (V3) aan te sluiten want het euvel kon veroorzaakt worden door een fout in de decoder of de stroomkabel van deze decoder
Tot mijn verbazing was de storing plots weg..Dus ofwel de eerste decoder stuk ofwel de stroomkabel die in de fout gaat.
De laatste test was om de stroomdraad door die van de andere decoder (ook V3) te wisselen.
De storing was er terug...
Tot welke slotsom zijn we gekomen:
de stroomdraad (voedingskabel die naar het stopcontact gaat) moet bij het eigen toestel blijven om geen slecht beeld te kunnen veroorzaken.
Dus voor alle mensen die 2 of meer decoders hebben. Mensen hou de stroomdraden bij het juiste toestel, raar maar waar, nummer eventueel deze draden of merk ze op een andere manier...
Slecht beeld (vierkante blokken) kan wel degelijk veroorzaakt worden door het verwisselen van de voedingskabel....ook al klinkt dit raar !!!
natuurlijk worden voedingen van een andere versie decoder nooit op verschillende decoders gebruikt.Dus gebruik nooit een voeding van een V3 decoder op een V4 decoder en omgekeerd.Maar wanneer je gelijke versies hebt van decoders is het raadzaam om elke voeding bij het juiste toestel te houden...
Niet iedereen blijkt bij belgacom het probleem van de voeding te kennen, vandaar dat ik het hier post zodat iedereen er iets aan heeft....
Belgacom heeft (tot hiertoe) weer een tevreden klant al heeft het wel 3 weken geduurd en is niet iedereen op de hoogte van de mogelijke foutoplossingen.
Interne communicatie kan en zal veel ontevredenheid van klanten oplossen.
Bij deze wens ik ook EVA te danken voor haar snelle en correcte hulp !!!
Re: meerdere storingstickets en komst technieker helpen niet
Geplaatst: 19 apr 2012, 19:49
door krisken
Kijk eens aan
Blij dat het opgelost is
Re: meerdere storingstickets en komst technieker helpen niet
Geplaatst: 20 apr 2012, 08:08
door a3ke
En zeer uitstekend dat dit uitdrukkelijk met de community geshared word
Re: meerdere storingstickets en komst technieker helpen niet
Geplaatst: 10 mei 2012, 17:28
door piet.pienter
Hallo allemaal,
Na 3 weken toch meestal zonder bevroren beelden is het hek weer van de dam...ze zijn er terug...
In mijn vorig topic schreef ik dat ik steeds stilstaand beeld kreeg en dat de komst van een technieker niet hielp. Door tussenkomst van eva is toen het probleem opgelost.
Nadien bleek dat de storing niet helemaal verdwenen was. Eva even gecontacteerd en die verwees me naar de website van belgacom waarop vermeld staat wat ik kan ontvangen met hoeveel decoders.
Tja, Dat wist ik ondertussen al wel want het was me meerdere keren uitgelegd via de contacten met de helpdesk en de bijhorende lange lijst storingstickets...
Maar goed , nu blijkt dat ik nog steeds haperende beelden krijg met maar 2 decoders 1 versie 4 en 1 versie3). Deze zouden full hd moeten kunnen werken...
NIETS is minder waar want de storing is er weer terug...Sinds enkele dagen kan ik via de V3 decoder weer geen tv meer kijken terwijl op de versie 4 decoder alles prima verloopt en er geen storingen zijn.
Daar ik nog een niet aangesloten decoder heb liggen die bij mijn dochter op haar kamer zou moeten kunnen staan, heb ik deze dan eens aangesloten op de plaats van de andere V3 decoder. Het resultaat blijft hetzelfde ..de storing verdwijnt niet.
Eigenaardig is dat, als ik de 2 versie 3 decoders aansluit, er geen onmiddelijke storing meer is.
Moet ik daaruit besluiten dat de V4 decoder veel meer bandbreedte in beslag neemt en de andere decoder dus platknijpt?
Wie heeft hiermee hetzelfde probleem?
oh ja, terug een versie 3 in de slaapkamer zetten is geen optie omdat deze midden in de nacht mooie heel grote blauwe cijfers laat zien als hij begint op te nemen...
EDIT:
decoders zijn aangesloten via plc en op dezelfde plaats en dezelfde plc als gedurende het begin van belgacom tv aansluiting...
Re: meerdere storingstickets en komst technieker helpen niet
Geplaatst: 10 mei 2012, 19:31
door ubremoved_539
piet.pienter schreef:decoders zijn aangesloten via plc en op dezelfde plaats en dezelfde plc als gedurende het begin van belgacom tv aansluiting...
Regel 1... elimineer zoveel mogelijk... GEEN PLC's dus... koop je een lange UTP kabel en probeer het daar mee...
Re: meerdere storingstickets en komst technieker helpen niet
Geplaatst: 10 mei 2012, 23:11
door xenne
de beschreven storingen zijn typisch voor gebruik met plc's ... dus als je eens met een kabel zou kunnen proberen zou dit idd interessant zijn.....
Re: meerdere storingstickets en komst technieker helpen niet
Geplaatst: 11 mei 2012, 05:35
door hardyscript
Toen ik met PLC werkte en in de wintertijd gebruikte ik m'n verwarmingsinstalatie dan had ik telkens storing.
Blijkbaar gaf dit een storing. Telkens mijn brander aansloeg had ik een storing van een paar seconden.
Heb je misschien een toestel dat je een paar weken niet gebruikt hebt en nu weer wel ?
Re: meerdere storingstickets en komst technieker helpen niet
Geplaatst: 11 mei 2012, 18:03
door piet.pienter
De lijn is een vdsl lijn en de miserie is begonnen toen ik het type 4 decoder plaatste. Ik heb geen toestellen zoals branders van verwarming en zo die nu wel werken en destijds niet. De plc's zouden volgens belgacomspecialisten moeten voldoen om het signaal foutloos te transporteren. Er is maar 1 ding veranderd namelijk een decoder veranderd van versie 3 naar een versie 4 type.
Een kabeltje leggen is optie.Ik ken niemand die een zichtbare draad van zijn living door de gang naar de slaapkamer mag leggen van zijn vriendin/echtgenote...
Kan iemand mij bevestigen dat een V4 decoder meer bandbreedte vraagt als een V3 ?
gr,
Marc,
Re: meerdere storingstickets en komst technieker helpen niet
Geplaatst: 11 mei 2012, 20:36
door ubremoved_539
piet.pienter schreef:Kan iemand mij bevestigen dat een V4 decoder meer bandbreedte vraagt als een V3 ?
Nee, de bandbreedte van de streams ligt vast, dat staat los van de decoder.
Re: meerdere storingstickets en komst technieker helpen niet
Geplaatst: 11 mei 2012, 22:53
door xenne
in het verleden is het hier wel al gemeld dat mensen problemen hadden bij gebruik van een V4 in combinatie met plc. als ze dan de V3 terug plaatsen marcheerde het terug normaal, verklaring is nooit gegeven/gevonden.....zie
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... lc#p378536
Re: meerdere storingstickets en komst technieker helpen niet
Geplaatst: 15 mei 2012, 20:14
door piet.pienter
in bovenstaande reactie is het de V4 die een probleem gaf/geeft. Bij mij werkt de V4 perfect... Nu is het dus de V3 die de mist ingaat. Ondertussen zijn we weer een paar dagen verder en heb ik nog maar 1 storing gehad...
Wat een toestand...beeld ....storing...beeld...storing....Der is maar 1 ding dat altijd hetzelfde blijft.. De 2 maandelijks toegestuurde factuur...
Maar over 1 zaak ben ik wel zeker...BELGACOM krijgt het niet opgelost !!!
Hopen dat ze zo vlug mogelijk de lijnen naar een 30 MB upgraden en dan hopen dat het vanzelf opgelost is...