Promo-wijziging na verlenging ?
Geplaatst: 13 apr 2012, 15:03
Heb hier een nogal vage situatie met het abonnement van mijn vrouw.
Ze zat vroeger met een Tempo Music abonnement van €20 / maand. In februari krijgt ze een voorstel om te switchen naar een My5 met een Loyalty Bonus van 10.000 sms'en. Voorwaarde is dat ze intekent voor 2 jaar. Dat heeft ze dan ook gedaan aangezien we al aan het kijken waren voor een goedkoper abonnement en ze eigenlijk vooral sms't.
De eerste 2 maanden waren dan ok, en kreeg ze een factuur van €5. Vandaag krijgt ze nu ineens een factuur van €11, namelijk €5 voor het abonnement en €6 voor SMSen. Op de factuur blijkt de 'Loyalty Bonus SMS' ineens gewijzigd te zijn in 'Loyalty Bonus SMS WE'. Dus blijkbaar zijn die gratis SMS'en nu ineens slechts enkel in het weekend geldig ?! Ik heb dan naar 5000 gebeld voor inlichtingen, maar kreeg toch maar een vaag en onduidelijk antwoord dat in die My5 enkel gratis SMSen in het weekend zitten e.d. maar eigenlijk omzeilde ze gewoon mijn vraag. Punt is dat het 2 maand lang wel gratis SMSen in de week was... dus lijkt het alsof ze ineens de loyalty bonus veranderd hebben.
Kunnen ze dit eigenlijk zomaar ? Dit lijkt me toch contractbreuk ? (En wellicht is dat ook zo, want mijn vrouw heeft ondertussen gewoon wijziging gevraagd in Dolfijn 10 voor 1 jaar en blijkbaar moet ze geen boete betalen omdat ze een 2-jarig contract al na 2 maand opzegt en er een 1-jarig contract van maakt).
(PS: die facturen van Mobistar is ook totaal niet aan uit te geraken).
Ze zat vroeger met een Tempo Music abonnement van €20 / maand. In februari krijgt ze een voorstel om te switchen naar een My5 met een Loyalty Bonus van 10.000 sms'en. Voorwaarde is dat ze intekent voor 2 jaar. Dat heeft ze dan ook gedaan aangezien we al aan het kijken waren voor een goedkoper abonnement en ze eigenlijk vooral sms't.
De eerste 2 maanden waren dan ok, en kreeg ze een factuur van €5. Vandaag krijgt ze nu ineens een factuur van €11, namelijk €5 voor het abonnement en €6 voor SMSen. Op de factuur blijkt de 'Loyalty Bonus SMS' ineens gewijzigd te zijn in 'Loyalty Bonus SMS WE'. Dus blijkbaar zijn die gratis SMS'en nu ineens slechts enkel in het weekend geldig ?! Ik heb dan naar 5000 gebeld voor inlichtingen, maar kreeg toch maar een vaag en onduidelijk antwoord dat in die My5 enkel gratis SMSen in het weekend zitten e.d. maar eigenlijk omzeilde ze gewoon mijn vraag. Punt is dat het 2 maand lang wel gratis SMSen in de week was... dus lijkt het alsof ze ineens de loyalty bonus veranderd hebben.
Kunnen ze dit eigenlijk zomaar ? Dit lijkt me toch contractbreuk ? (En wellicht is dat ook zo, want mijn vrouw heeft ondertussen gewoon wijziging gevraagd in Dolfijn 10 voor 1 jaar en blijkbaar moet ze geen boete betalen omdat ze een 2-jarig contract al na 2 maand opzegt en er een 1-jarig contract van maakt).
(PS: die facturen van Mobistar is ook totaal niet aan uit te geraken).