Pagina 1 van 1

probleem met dommel opzeggen

Geplaatst: 11 apr 2012, 12:12
door ArcsS
Ik ben veranderd van provider maar om dommel op te zeggen loopt niet van een leien dakje:

20 maart: email gezonden met de vraag tot opzeg, eveneens de domiciliëring stopgezet
9 april: email ontvangen met een betalingsherinnering
9 april: de email van 20 maart nogmaals ge-fwd en gezegd dat ik die email gezonden had
9 april: deze keer krijg ik een ticket-nr van de corespondentie.
11 april: Ik krijg nu bericht dat ze het ticketnr van de 1ste opzegmail willen hebben maar daar heb ik geen ticketnr gekregen (was zelfs geen verwachtende)
Geachte,

Wij kunnen geen opzeg mail terug vinden.
Heeft u een tic nummer van de opzeg?
Zodat we verder kunnen kijken wat we voor u kunnen doen.

Anders is de opzegdatum helaas de datum van vandaag.

Alvast bedankt.
Wat nu?
Ik heb dommel alleszinds al heel die tijd niet meer gebruikt.

Re: probleem met dommel opzeggen

Geplaatst: 11 apr 2012, 12:27
door simon1991
U kan misschien de mail die u stuurde op 20 maart nog eens Forwarden naar Dommel?

Re: probleem met dommel opzeggen

Geplaatst: 11 apr 2012, 12:28
door yama
Waneer ik dommel heb opgezegd had ik dit via email en via aangetekend schrijven gedaan zo had ik toch een bewijs achter de hand mocht er iets mislopen.

Wat bij weliswaar niet het geval was, wel weet ik dat ik toen een mail heb terug gekregen met die melding innl en eng


Geachte,

Het spijt ons te vernemen dat u besloten heeft uw abonnement bij dommel.com te willen opzeggen met inachtneming van de vooropgestelde opzegtermijn van 1 maand.

Uiteraard respecteren we uw beslissing. We hebben hiertoe dan ook het nodige ondernomen in ons klantenbestand. Uw abonnement zal op vervaldatum worden stopgezet. Indien u alsnog uw opzeg wenst ongedaan te maken, dan vragen we u ons hierover zo snel mogelijk op de hoogte te brengen via een reply op deze e-mail.

We hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en kijken er alvast naar uit u in de toekomst mogelijk opnieuw als klant te kunnen verwelkomen!


daarna ook nog een reminder of 2 en was de kous vanaf.

Misschien terug email (met melding deze mail ook aangetekend wrdt verzonden)en deze keer aantekendschrijven voor de renew datum en deze maand nog betalen.

Misschien nog f wachten op andere meningen natuurlijk.

Re: probleem met dommel opzeggen

Geplaatst: 11 apr 2012, 12:36
door sirWard
Een aangetekend schrijven biedt inderdaad een zekerheid die je bij een e-mail niet onmiddellijk hebt. Ook al zeggen de algemene voorwaarden bij Dommel dat opzeggen via e-mail mogelijk is (als ik mij niet vergis). Helaas komt daar dan wel een rompslomp bij (een postkantoor is niet voor iedereen even gemakkelijk te bereiken als je moeten werken en niet in een stadscentrum woont om maar iets te noemen) maar het bespaart je mogelijke wel nét iets meer rompslomp achteraf.

Ik zou in jouw geval ook de e-mail forwarden én misschien zelfs een exemplaartje mét datum/tijdstip afprikten en met de post aangetekend opsturen? Zo kunnen ze zeker de tweede mail niet mislopen hebben én heb je meteen een bewijs in handen dat ze dit zeker in bezit moeten hebben.

Onze opstap is ook niet perfect gelopen, ook wij kregen nog een te betalen factuur opgestuurd maar hebben met een simpele ticket laten weten dat wij reeds opgestapt zijn en een verwijzing naar het aangetekend schrijven en hebben daar verder niks van gehoord (geen bevestiging van opzeg bvb).

Re: probleem met dommel opzeggen

Geplaatst: 11 apr 2012, 13:37
door Petervanakelyen
Hier ook opgezegd met aangetekend schrijven. In de laatste pro-forma mail stond "Indien u niet betaalt voor <datum>, worden binnen de 24u alle diensten van onze servers verwijderd". Een dag later stond er echter een extra mail met de vraag of we onze gegevens konden bijwerken zodat ze ons beter van dienst kunnen zijn :P Status op het CRM staat overigens ook nog steeds op 'actief'.

Re: probleem met dommel opzeggen

Geplaatst: 11 apr 2012, 13:49
door a3ke
Hier aangetekend opgezegd , exact 2 dagen later een mail met bevestiging van aankomen opzegging en dat ze het spijtig vonden etc

Nu , ik ben niet door problemen (of toch nooit langdurige) veranderd en dat ook teruggestuurd , gewoon beter aanbod elders

Nu hebben ze wel erin gezet dat de laatste maand uiteraard nog betaald moet

In uw geval TS is dat niet minder , opgezegd via mail of aangetekend schrijven , je dient een opzeg van 31 dagen te respecteren en dus ook te betalen , vanaf de moment dat Dommel uw opzeg ontvangt !

Valt die bvb een paar dagen in een nieuwe maand moet je dus nog 2 maand betalen

Wettelijk perfect in orde en in uw nadeel als je dit weigert

Als jij niet kan bewijzen dat Dommel uw opzeg op xx/xx/xxxx heeft ontvangen heb je niet opgezegd in spé

Re: probleem met dommel opzeggen

Geplaatst: 11 apr 2012, 14:42
door on4bam
Ik heb toen ik er wegging ook via mail opgezegd. Ik kreeg direct een mail terug dat dat via aangetekende zending moest. Ik heb toen terug gemaild dat ik hen bedankte voor de ontvangstbevestiging :angel: en dat de opzeg volgend hun eigen voorwaarden via mail mocht. Domiciliëring stopgezet en nooit nog iets gehoord.

Re: probleem met dommel opzeggen

Geplaatst: 11 apr 2012, 15:03
door jaker
Ik heb ook opgezegd via aangetekend schrijven. Maar daarvoor had ik reeds via de klantenlogin zelf een ticket aangemaakt met de opzeg. Uiteindelijk is mijn opzeg dan ook via die weg verlopen. :-)

Re: probleem met dommel opzeggen

Geplaatst: 11 apr 2012, 15:27
door Stormlord
Opgezegd destijds via aangetekend schrijven, netjes een bevestiging van de opzeg via mail ontvangen.
Hier is dat alleszins vlot verlopen.