Pagina 1 van 1

Telenet blokkeert poort 80,en smeert je een nieuwe modem aan

Geplaatst: 21 maa 2012, 16:00
door mikevanoostende
Net vrienden over de vloer gehad die nog een oude modem hebben en het basic abonnement.
Sinds een paar dagen kunnen ze niet meer surfen, maar wel nog mail, skypen, tor netwerk .....
(dit op alle computers in huis, en de omschakeling gebeurde midden in de nacht)

Na wat testen komt telenet met de melding dat de modem waarschijnlijk stuk is en dat ze voor 70 € een nieuwe modem kunnen krijgen
of dat ze voor "maar" 5 € extra per maand kunnen overstappen naar fibernet.
En je dus ook verplichten een digirecorder in huis te nemen...

Nu, ik heb hier wat ervaring met modems & breedband en ben er praktisch zeker van dat Telenet hier bewust poort 80 blokkeert om zo de mensen
wijs te maken dat ze moeten overschakelen !!
Die vrienden kunnen perfect hun mails raadplegen, skypen, surfen via het tor netwerk, en via een omweg op de browser (proxy) kunnen ze ook op internet.
toch wel een heel bizarre verklaring van telenet.

Pas dus op met telenet hun verhaaltjes, fibernet is blijkbaar belangrijker dan een goede service aan hun klanten.

Re: Telenet blokkeert poort 80,en smeert je een nieuwe modem

Geplaatst: 21 maa 2012, 16:21
door krisken
Geen crossposts aub!
Topic gaat verder vanaf http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 85#p426169