Pagina 1 van 1
Proximus klantendienst
Geplaatst: 17 maa 2012, 13:49
door skynetbbs
Hmm net eens gebeld naar proximus klantendienst (078056000) optie bellen in buitenland
Beste, mn falilie zit. In mexico en zien hooguit noodnummers alleen mogelijk
Uit/aanzetten helpt niet
Moeten ik iets speciaals activen om in busitenland te bellen?
- neen alles staat actief
Welk netwerk mag ik manueel kiezen waarmee jullie afspraken mee hebben?
- die ken ik niet, die info kunnen we niet geven
Hebben jullie een speciale promotie om niet te duur te bellen vanuit mexico?
- neen we hebben geen speciale dienst dat u kan activeren om goedkoper te bellen in het buitenland
Hmm en dat met een proximus business abbo
Niveau van proximus helpdesk niet echt denderend zal toch maar bete de website raadplegen?
En dat voor duur 078nr
[
Post made via mobile device ]
Re: Proximus klantendienst
Geplaatst: 17 maa 2012, 13:59
door Lord Utopia
http://business.proximus.be/nl/VF_World ... works.html
Enkel vanaf partnernetwerken kan je goedkoper bellen vanuit het buitenland naar België. Mexico staat niet in het lijstje.
Vanuit Mexico (Zuid-Amerika en Afrika) gelden de volgende tarieven:
€ 1,6529/min naar lokale nummers
€ 3,7190/min naar België of Europa
€ 4,1322/min naar de rest van de wereld.
http://business.proximus.be/nl/Internat ... xSubtitle4
Re: Proximus klantendienst
Geplaatst: 17 maa 2012, 14:05
door Dima_2005
Goh, ik moet zeggen, Proximus klantendienst is compleet belachelijk geworden. Ik krijg tegenwoordig alleen maar marrokanen of franstaligen aan de lijn (is geen vorm van racisme, ik wil hiermee zeggen dat ze heel slecht nederlands spreken)
UIteindleijk kunnen ze niks, eens je antwoordt niet 100% aan de standardaard vraag beantwoordt dat ze in hun database hebben, kunnen ze je niet helpen. Het is nu erger dan Telenet, daar moet je 5x bellen om promotie te krijgen. Nu moet je 15x bellen om min of meer een oplossing te krijgen.
En Mexico zou normaalgezien moeten werken, ook hebben ze geen partnernetwerken waar je goedkoop kunt bellen, maar een minimum aan bellen moet je toch kunnen?
Trouwens... Misschien is het probleem dat in Mexico de 850/1900Mhz band gebruikt wordt en het geen quadband telefoon is? (850 voor 3G, 1900 voor voice)
Re: Proximus klantendienst
Geplaatst: 17 maa 2012, 14:26
door johan.devos
Vorige week had ik in Duitsland gelijkaardige problemen met MV. Via helpdesk te weten gekomen dat MV enkel met 4 Duitse operatoren samenwerkt en mijn GSM had via automatic selection een andere operator gekozen. Na manuele selectie van een andere operator geen problemen meer om te bellen.
Voor telefoneren vanuit "exotische landen" kun je best VOIP, Skype,... gebruiken via Wi-Fi of een locale telefoonkaart kopen. De Belgische roamingtarieven met deze landen zijn zonder uitzondering "exotisch".
In Mexico gebruikt men de 1900MHz band (
http://www.worldtimezone.com/gsm.html) maar dit is wellicht niet het probleem aangezien je naar de nooddiensten kunt bellen.
ik wil hiermee zeggen dat ze heel slecht nederlands spreken
Deze morgen ook naar de Proximus klantendienst gebeld en ik ben heel goed geholpen in perfect NL.
Re: Proximus klantendienst
Geplaatst: 17 maa 2012, 15:14
door proximusboyke
ja als je een business abo hebt moet je ook naar de business klantendienst bellen hé
en hebben ze een quadband gsm mee
Re: Proximus klantendienst
Geplaatst: 17 maa 2012, 18:36
door Fallschirmjaeger
Hoe oud is de simkaart? Als het al een oudere simkaart is en die is al veel veranderd van gsm's, dan kan het altijd zijn dat die ergens beschadigd is. Jaartal van de simkaart is trouwens gemakkelijk te herkennen, is altijd het 4de cijfer op de simkaart bij Proximus, vb. 7303 => simkaart van 2003. En zoals hierboven al gezegd, kijk eens naar de frequenties die de gsm aankan en of deze compatibel zijn met deze
http://www.gsmarena.com/network-bands.p ... try=MEXICO frequenties. Veel oudere (of tegenwoordig ook goedkopere) toestellen zijn nog altijd maar dualband.
Re: Proximus klantendienst
Geplaatst: 17 maa 2012, 23:15
door skynetbbs
t'is een samsung gio s5660...perfect quadband...
nu ik heb alvast voipbuster uitgelegd... ze hebben sinds hun aankomst regelmatig gratis wifi kunnen gebruiken met hun ipad...
eens zien of ze de stap naar voip ook kunnen doen
grappig dat proximus geen partnerschip heeft met Mexico... zo wordt je dus de rijkste mens ter wereld... al die Belgische toeristen uitzuigen

Re: Proximus klantendienst
Geplaatst: 18 maa 2012, 08:03
door Alver
Fallschirmjaeger schreef:Hoe oud is de simkaart? Als het al een oudere simkaart is en die is al veel veranderd van gsm's, dan kan het altijd zijn dat die ergens beschadigd is. Jaartal van de simkaart is trouwens gemakkelijk te herkennen, is altijd het 4de cijfer op de simkaart bij Proximus, vb. 7303 => simkaart van 2003. En zoals hierboven al gezegd, kijk eens naar de frequenties die de gsm aankan en of deze compatibel zijn met deze
http://www.gsmarena.com/network-bands.p ... try=MEXICO frequenties. Veel oudere (of tegenwoordig ook goedkopere) toestellen zijn nog altijd maar dualband.
Bent u zeker dat het 4e cijfer altijd het jaartal aangeeft?
- Ik kocht mijn Tempo sim kaart in 2001 en het 4e cijfer is een 5? 1995?
- Begin 2011 kocht ik een Aldi simkaart, het 4e cijfer is 2, kaart van 2002? Maar dan was er nog geen Aldi Talk.
Vriendelijke groet
Alver
Re: Proximus klantendienst
Geplaatst: 18 maa 2012, 08:50
door philippe_d
Eens goed herlezen? Deze poster had het over Proximus !
Jaartal van de simkaart is trouwens gemakkelijk te herkennen, is altijd het 4de cijfer op de simkaart bij Proximus
Re: Proximus klantendienst
Geplaatst: 18 maa 2012, 09:56
door Alver
Inderdaad, maar ik hoopte dat de code ook voor andere aanbieders gold. Niet dus. is er iemand die de codes kent voor de andere aanbieders?
Vriendelijke groet