Tiscali

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
azertykat
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2004, 08:39
Locatie: Kessel-lo

Ik heb een tiscali adsl verbinding.Ik maak een verbinding met een linksys ADSL modem router.Normaal moet ik bij een verbinding een IP adres toegekend krijgen van Tiscali maar de laatste tijd duurt dat soms uren of dagen.Voor zover mijn kennis reikt gaat het om synchronisatieproblemen bij het inloggen want bij problemen blijft het beruchte groene lichtje flikkeren in de plaats van branden.Ik heb bij Tiscali dat probleem al verschillende keren aangekaart maar omdat het niet om een modem gaat bij hen aangekocht kan ik het wel schudden.Volgens hen zit er signaal op de lijn en is voor hen de kous af.Vroeger waren er al gelijkaardige problemen maar niet zo langdurig als de laatste tijd.Als ik de speedtest van userbase deed herkende userbase dat het om een verbinding van tiscali ging.Dat is sinds de vererging van de problemen helaas ook niet meer het geval.Waaraan kan dat liggen?Is er een mogelijkheid om door belgacom mijn lijn te laten checken?Volgens mij ligt het niet aan het gebruikte modem.Alvast bedankt.
Jefke
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 apr 2004, 13:10

Ik heb zelf problemen gehad met Tiscali. Om een lang verhaal kort te houden, ik was in het bezit van een 'fluktuerende telefoonlijn'. Na 3 maanden gezeur en gezaag heb ik Tiscali kunnen overtuigen om Belgacom mijn lijn bij mij thuis te laten testen. Ik was er van overtuigd dat het probleem niet bij mij thuis te vinden was. En dat was ook zo! Belgacom heeft mij een nieuwe lijn gegeven en sindsdien nooit meer problemen!
Kijk eerst thuis eens alles na! Splitters in orde? Drivers modem OK? Telefoonlijn in goede staat? Alle verbindingen met de telefoon OK? Niks dat los zit? Als Belgacom komt testen, en het probleem zit in het deel van de lijn waar jij verantwoordelijk voor bent, kun je de test zelf betalen!
Als je zeker bent dat het probleem bij Belgacom zit, blijven aandringen bij Tiscali om een test. Het heeft bij mij 'maar' 3 maanden geduurd om zo een test te bekomen.
Rechtstreeks kontakt opnemen met Belgacom heeft geen nut. Bij mij was het uitvlucht van Tiscali dat er 'communicatie' problemen waren met Belgacom. Van Belgacom in heel deze zaak mag ik geen kwaad woord zeggen.
Hou de moed erin! En blijven bellen naar Tiscali om een test, maak je Belgacom nog wat rijker. (Is goed voor mijn aandelen!)
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

Kijk eens rond in je familie/vriendenkring of er niemand een ethernet modem (bvb Speedtouch) gebruikt. Steek je ADSL telefoonlijn in zijn modem en dan zou je na +/- 30 seconden synchronisatie moeten hebben. Lukt dat niet (en heb je vroeger probleemloos gesurfd) dan mag je er bijna 100% zeker van zijn dat het probleem in de centrale ligt.

Misschien eerst een fax sturen naar Tiscali waarin je hen de situatie uitlegt en hen vraagt de situatie op te lossen voor een bepaalde datum. Kost geen geld en geen wachttijd aan de telefoon en je hebt iets op papier. Komt er binnen die termijn geen oplossing zou ik een aangetekende brief versturen (met een kopietje van de verstuurde fax erbij) waarin je:
- gewag maakt van de gestuurde fax
- hen in gebreke stelt voor het niet leveren van de beloofde diensten sinds dd/mm/2004.
- hen een laatste kans geeft de zaak op te lossen (stel een redelijke datum voorop)
- meldt dat je het contract wenst te verbreken (en je domiciliering stopzet) als het probleem niet opgelost is op die datum.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”