Pagina 1 van 2

Adsl2fit ==> helemaal gedaan?

Geplaatst: 07 apr 2004, 13:45
door goos
Hallo,

ik heb sinds eergisteren adsl2fit..

Ik ondervind uiteraard ook alle klachten die ik hier gelezen heb, maar sinds vanmorgen (halftwaalf) is het volledig gedaan...

mijn modem zegt steeds:

can't find pppoe server

Is dit enkel bij mij of bij iedereen?

goos

Geplaatst: 07 apr 2004, 14:00
door byter
hier werkt A2F even traag als anders :/

Geplaatst: 07 apr 2004, 14:13
door Gast
Wat bedoel je krijg je nog synch (twee lichtjes wat doet het) ?

Probeer ook eens nieuwe drivers (wel de juiste nemen he) te installeren van je modem. Kijk ook eens je kabels na splitter en utp kabel.

Als dat niet moest werken dan zou het wel eens kunnen zijn dat ze bij je kloten hebben :lol:

Geplaatst: 07 apr 2004, 14:25
door Stijn
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 1506 kbit/s or 188 kbyte/s
- Upload speed : 96 kbit/s or 12 kbyte/s
Wed Apr 7 2004 at 14:25:23 UTC+0200

Geplaatst: 07 apr 2004, 14:30
door Limburg
Probeer eens ppoa aan te loggen ipv ppoe.
Heb dat ook een keer gehad.

in kbits/s Adsl2Fit
down 162
Up 427
14:10 07/04/2004

Geplaatst: 07 apr 2004, 15:49
door goos
Ik heb nog sync, alle lichtjes branden

Bij pppoa zegt hij : kan lc niet vinden

Ik was vanmorgen aan het surfen toen het ineens begon; dus tis van den ene op den andere moment begonnen


drivers modem : tis ene met een webbased management module, dus ik moet niets van drivers installeren, kan hoogstens nieuwe firmware doen, maar dat lijkt me sterk als alles vanmorgen nog werkte

Geplaatst: 07 apr 2004, 16:05
door Sasuke
Goos,

Kijk via die webmanagement module even volgende instellingen na:

VPI: 8 VCI: 35
Modulatie: LLC/SNAP

Anders zou ik even een TT aanmaken op status.adsl2fit.be of mailen naar [email protected] (of bellen :p)

Grtz,

Sasuke

Geplaatst: 07 apr 2004, 16:45
door goos
Die dingen heb ik nog niet nagekeken, maar 't zou wel sterk zijn als die spontaan veranderen in mijn modem

TT is er reeds sinds vanmorgen

Support = Webvisie support is open op werkdagen tussen 10 en twaalf en tussen 14u en 17u (dit had ik dan vandaag om 11u40, 14u10 en 16u30)

Ik zal eerst is die VP/VC nakijken, en anders een mailtje sturen

thx

Geplaatst: 07 apr 2004, 16:53
door goos
VP/VC stond uiteraard goed,

het enige dat niet ingevuld is, is AC name , maar dat heb ik nooit gedaan, en daar het werkte tot vanmorgen zie ik daar ook geen problemen bij

Geplaatst: 10 apr 2004, 21:00
door goos
Ze hebben mijn lijn gereset naar aanleding van mijn TT en daarmee is den boel opgelost :)

Geplaatst: 10 apr 2004, 21:04
door Tae
Wat zijn je snelheden nu ?

Geplaatst: 10 apr 2004, 22:20
door The_Borg
Ik heb ook al meermaals dat soort problemen gehad in het verleden. Bleek toen iets te zijn met de Belgacom update op het netwerk (Blast-abo), daardoor stond mijn lijn zogezegd bezet, dus kon ik niet aanmelden.

Geplaatst: 11 apr 2004, 14:31
door goos
Snelheden eerst hetzelfde

maar sinds vanmiddag gaat het plots een stuk sneller dan vroeger.. ik haal op het moment van schrijven 150kbytes/s


goos

Geplaatst: 11 apr 2004, 14:43
door Sasuke
Goos,

Kan ik mij best voorstellen ... sinds vanmiddag zijn er namelijk problemen waardoor een hele hoop gebruikers geen verbinding meer hebben :)

Grtz,

Sasuke

Ps: Ik heb ook geen a2f connectie meer sinds 13u15 ongeveer.

Geplaatst: 11 apr 2004, 15:01
door VscOmp1
Hier ook geen connectie meer :s
Ik zit nu op inbel :p

Hopelijk herstellen ze het vlug :)

Geplaatst: 11 apr 2004, 15:08
door sander19
idem sinds 14.45 ongeveer, zit op skynet nu :)

Geplaatst: 11 apr 2004, 15:17
door vscomp
Ondertussen werkt het hier al terug.

Geplaatst: 11 apr 2004, 15:19
door fiks
Hier werkt alles ook terug en tegen een heel goede snelheid:

userbase speed test:
Your current download speed:
2558kbit/s
or
320kbyte/s


Nu hopen dat het blijft *duim*

Geplaatst: 11 apr 2004, 15:19
door Lukse
Hier werkt het ook terug, en de speed is ook verbeterd.
Kzit nu rond de 300kbyte/s.
Eens zien hoe lang da gaat duren.. :-D

Geplaatst: 11 apr 2004, 15:22
door byter
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2525 kbit/s or 316 kbyte/s
- Upload speed : 425 kbit/s or 53 kbyte/s
Sun Apr 11 2004 at 15:18:45 UTC+0200

hier werkt het weer zoals vroeger (allez ya 4.9 km van centrale dus die 4mbit is toch onrealistish voor mij)

nu hopen dat het zo blijft

Geplaatst: 11 apr 2004, 15:24
door goos
Byter: Hoe weet je dat van die km's?

Zouden die disconnects met upgrades te maken hebben? Of zijner gewoon problemen en profiteren wij der even van?

Geplaatst: 11 apr 2004, 15:34
door byter
BC kwam eens langs om lijn te testen en toen zei die me de afstand ..en dat 4mbit eigenlijk een veel te hoge snelheid was voor mij

Geplaatst: 11 apr 2004, 15:34
door kitterick
mijn speed is beter nu

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2220 kbit/s or 278 kbyte/s
- Upload speed : 320 kbit/s or 40 kbyte/s
Sun Apr 11 2004 at 15:27:53 UTC+0200

Hoop dat A2F hetzelfde speed zal ophouden

Geplaatst: 11 apr 2004, 15:52
door vscomp
Zo te zien aan de laatste 40 results haalt iedereen goeie snelheden! :-D :-D :-D :-D

Geplaatst: 12 apr 2004, 11:32
door Weppa
:/

Ik kan helemaal niemeer inloggen :( (zit er nu op met account van PI)
Statuspagina zegt niks van geblokkeerd te zijn ofzo :/

Iemand een idee/suggestie ?

Geplaatst: 12 apr 2004, 11:51
door goos
TT openen en wachten tot ze lijn resetten

Geplaatst: 12 apr 2004, 12:12
door Gast
Ik kan geen troubletickets meer openen op hun website... (status pagina)

of kijk ik er nou echt naast ?

Geplaatst: 12 apr 2004, 12:30
door Gast
de mooie speeds van gistren zijn precies gedaan (althans bij mij.....)
zit trug @ max 50k downspeed....

nog mense met dit probleem ?

Geplaatst: 12 apr 2004, 12:42
door Gast
Weppa schreef::/

Ik kan helemaal niemeer inloggen :( (zit er nu op met account van PI)
Statuspagina zegt niks van geblokkeerd te zijn ofzo :/

Iemand een idee/suggestie ?


Heb net zelfde probleem :/

We zullen tot dinsdag moeten wachten voor er iets aan zal veranderen

Geplaatst: 12 apr 2004, 12:56
door kdg
ik heb geen connectie lost, maar de snelheid is zeker niet perfect

nog altijd 40ko/sec max in down ( c'est qd meme incroyable )

maar ja ik kan toch 30gb per maand halen...

ik spreek in frans voort

je crois qu'ils étaient bien au courant qu'il allait y avoir des problèmes de vitesses du genre... s'il ne font pas quelques chose rapidement A2f va mourrir 'jen suis sur !! j'vais pas payer éternelement pour une vitesse d'escargot !! en tout cas c'est clair qu'ils n'ont plus les moyens d'arriver au 4mbit.. les ont ils eu un jour les moyens ???

je crois qu'ils ne sont pas honnete avec leur clients, que certains sont limités, ils racontent ce qu'il veulent, mais en attendant la vitesse ne change pas. certain diront ; arretez de spéculer sur la chose, mais je crois qu'on a bien le droit vu la situation et qu'eux meme ne sont pas capable de nous dire ce qu'il en est

Geplaatst: 12 apr 2004, 13:21
door spacekiek
Weppa / Gast :
Ik kan ook niet meer inloggen !! :evil:
Zal idd wachten worden *zucht*

Geplaatst: 12 apr 2004, 14:47
door pulsus
zelfde probleem hier in Heverlee

Geplaatst: 12 apr 2004, 17:02
door goos
Welk zelfde probleem?

Bij mij gaat het ook weer trager als je dat bedoelt;

Maar ik kan wel nog steeds TT's openen.. In sommige browsers gaat dit echter niet heb ik al gemerkt

Geplaatst: 13 apr 2004, 08:20
door spacekiek
pulsus schreef:zelfde probleem hier in Heverlee


Het probleem is nét opgelost !! :-D Ineens ben ik wel connected ...
En wat voor een snelheid !!! :-D :-D :-D YES !!!

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 1705 kbit/s or 213 kbyte/s
- Upload speed : 430 kbit/s or 54 kbyte/s
Tue Apr 13 2004 at 08:21:32 UTC+0200

Geplaatst: 13 apr 2004, 08:57
door ubremoved_539
Spacekiek schreef:En wat voor een snelheid !!! :-D :-D :-D YES !!!


Geen probleem... tegen het einde van de dag mag je al blij zijn dat het nog een kwart is.

Geplaatst: 13 apr 2004, 08:59
door Djorre
Spacekiek schreef:
pulsus schreef:zelfde probleem hier in Heverlee


Het probleem is nét opgelost !! :-D Ineens ben ik wel connected ...
En wat voor een snelheid !!! :-D :-D :-D YES !!!

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 1705 kbit/s or 213 kbyte/s
- Upload speed : 430 kbit/s or 54 kbyte/s
Tue Apr 13 2004 at 08:21:32 UTC+0200


Hopelijk is het binnen een paar uur ook nog zo ... good luck ... ik dacht hetzelfde gisteren na mijn reconnect

Geplaatst: 13 apr 2004, 19:56
door spacekiek
Ik ga inderdaad mijn enthousiasme moeten leren beheersen ...
We zijn nu 12u verder en mijn speed is al gedropt naar 50KB/s (mét vééél threads) :evil: :evil:
Da's écht ni te doen hé, ge kunt daar dus geen 10min op rekenen! Waarom gaat dat nu even goed en dropt die speed fenomenaal na enkele uren ???
Enfin, kan ik morgen weer eens gaan bellen ... lijn laten resetten en merken dat het weer geen zak oplevert (of misschien de eerste 10min)...
Volgens mij had ik gewoon zo'n hoge snelheid omdat ik als eerste vanmorgen om 8u online was ... en naarmate de gebruikers online kwamen die dit weekend problemen hadden ging het maar trager en trager .... :evil:
Ik ben het SPUUGZAT ... vandaag weer een factuur voor niks kunnen betalen.
Ben eens benieuwd wat er uit de bus zal komen van die klacht bij de ombudsdienst! Ze zijn alleszins verplicht om deze week nog te antwoorden. Het rare is dat de ombudsdienst de klacht heeft gelegd bij SCARLET telecom! :?

Geplaatst: 13 apr 2004, 20:30
door Sasuke
Spacekiek,

Dat is niet raar ... bijna alle klachten van users aan webvisie, la tribu etc ... worden allemaal doorgeschoven naar Scarlet. Na onderzoek blijkte het steeds Scarlet te zijn die verantwoordelijk was voor het onderliggende netwerkprobleem. Vraag maar eens aan de ombudsman waarom dat is ... misschien geloof je dan iets van wat er door ons gepost word in defensie van Webvisie. Niet zij compleet engeltjes zijn zene ... want qua klantensupport en opvolging/communicatie moeten ze inderdaad nog VEEEEEEEL leren :)

Grtz,

Sasuke

Geplaatst: 13 apr 2004, 20:45
door Tae
Ik ga inderdaad mijn enthousiasme moeten leren beheersen ...


Dat is juist wat ze willen dat ze werken op uw gemoedstoestand dit is ook totaal onaanvaardbaard :lol: :x

Volgens mij valt hier weinig tegen te beginnen dan alleen maar klacht gaan neerleggen en wachten tot het einde in zicht is :wink:

Hiermee bedoel ik dus dat uw contract bijna teneinde is zodat je het kunt afzeggen he :lol:

Wat d8 je anders dat dit nog opgelost geraakt heel dat zottekesspel lool :lol:

Het paard van Troje ?

Geplaatst: 14 apr 2004, 22:41
door rudi125
Terwijl iedereen hier gezellig ligt te kakken over de up en dowloadsnelheden... zou ik enkele "vrijwilligers willen uitnodigen voor het volgende: Mijn ip bij telenet = 213.118.147.37
1)
Deze mag U gerust eens afsnuffelen naar de poorten. P.S. Bij poging tot inbraak hebt U een klacht aan Uw broek"!!!. b.v. met nmap. U zal zien dat hier geen noemenswaardigheden te zien zijn.
2) En dan moet U, uw door "Webvisie geconfigureerd" adsl-modemke eens afsnuffelen naar de poorten.
Besluit: wat zien we zoal: glogger, trinoo op poort 27665, netview (en familie), 1670, isode-dua 17007, distribnet-losers 2064, iclpv-pm 1392, ariel3 422, submitserver 2028, ingreslock 524, kryptolan 398, silverplotter 416, ufsd 1008, hotline 1234, wpgs 780, conferance 531, ms-shuttle 568, gv-us 1369, timbuktu-srv3 1419, zserv 346, cloanto-net-1 256, decap 403, rmonitor 560, sdadmind 5550, ni-ftp 47, pwdgen 129, ingreslock 1524, molly 1374, os-licam 1384, world-lm 1462, whosockami 2019, quotrd 762, bbn-mmc 1347, af 14111, enz......enz........... Indien deze hackersboel actief wie zit er dan achter Uw pc, laat staan Bank-en andere prive. Zoek en surf eens op www.google.com :wink: !
Dus beste mensen chat gewoon verder en laat het modemke gerust, deze heeft betere dingen te doen dan U te voorzien aan Uw internetbehoeften.
P.S. Vergeet wel de rekeningen niet te betalen.
Greetz :?