Dommel en afstand centrale
Geplaatst: 26 feb 2012, 13:58
Wij zijn met onze kleine firma juist verhuisd van Antwerpen naar een Businesspark in Mechelen.
Voorheen hadden wij bij Telenet een internetverbinding met 2 tel. lijnen en 3 tel. nummers, met naar mijn mening aanzienlijke abbonementskosten.
Voor de verhuis heb ik een aanvraag bij Dommel gedaan voor een Cityline abbonement, internet + 2 lijnen en 2 tel. nummers.
Volgens hun website zou dit via de adrescheck perfect mogelijk moeten zijn.
Alles werd aangesloten en uiteraard, het werkte niet. Bezoek gehad van de Belgacom monteur die een aparte raw copper heeft aangelegd met een splitter bij ons kantoor. Hij heeft alles doorgemeten en de lijn zou ok zijn, enkel zitten wij volgens hem op 5.8 km van de Dommelcentrale. Hierdoor is de internetverbinding max. 1080 kbit en is bellen onmogelijk.
Ik heb dit voorgesteld aan Dommel en zou willen evt. alles aanpassen naar hun vdsl lijn, wat minder problemen zou hebben met de afstand tot de centrale. Echter is het dan niet meer mogelijk om te bellen, dit zouden we apart moeten regelen (bij Belgacom?). Ik heb voor een jaar vooruit betaald en zit nu reeds een week zonder telefoon (onbereikbaar voor klanten) en een minimale internetverbinding.
Kan ik per direct het abbonement bij Dommel annuleren en mijn geld terugkrijgen? Zij kunnen immers niet leveren wat ze beloven.
En welke firma kan volgens jullie wel een product leveren met een deftige internetsnelheid, 2 lijnen en 2 a 3 telefoonnummers?
Telenet heeft geen aansluitmogelijkheden op het Businesspark.
Graag jullie mening
Voorheen hadden wij bij Telenet een internetverbinding met 2 tel. lijnen en 3 tel. nummers, met naar mijn mening aanzienlijke abbonementskosten.
Voor de verhuis heb ik een aanvraag bij Dommel gedaan voor een Cityline abbonement, internet + 2 lijnen en 2 tel. nummers.
Volgens hun website zou dit via de adrescheck perfect mogelijk moeten zijn.
Alles werd aangesloten en uiteraard, het werkte niet. Bezoek gehad van de Belgacom monteur die een aparte raw copper heeft aangelegd met een splitter bij ons kantoor. Hij heeft alles doorgemeten en de lijn zou ok zijn, enkel zitten wij volgens hem op 5.8 km van de Dommelcentrale. Hierdoor is de internetverbinding max. 1080 kbit en is bellen onmogelijk.
Ik heb dit voorgesteld aan Dommel en zou willen evt. alles aanpassen naar hun vdsl lijn, wat minder problemen zou hebben met de afstand tot de centrale. Echter is het dan niet meer mogelijk om te bellen, dit zouden we apart moeten regelen (bij Belgacom?). Ik heb voor een jaar vooruit betaald en zit nu reeds een week zonder telefoon (onbereikbaar voor klanten) en een minimale internetverbinding.
Kan ik per direct het abbonement bij Dommel annuleren en mijn geld terugkrijgen? Zij kunnen immers niet leveren wat ze beloven.
En welke firma kan volgens jullie wel een product leveren met een deftige internetsnelheid, 2 lijnen en 2 a 3 telefoonnummers?
Telenet heeft geen aansluitmogelijkheden op het Businesspark.
Graag jullie mening