Pagina 1 van 1

Dommel en afstand centrale

Geplaatst: 26 feb 2012, 13:58
door Boercke
Wij zijn met onze kleine firma juist verhuisd van Antwerpen naar een Businesspark in Mechelen.

Voorheen hadden wij bij Telenet een internetverbinding met 2 tel. lijnen en 3 tel. nummers, met naar mijn mening aanzienlijke abbonementskosten.

Voor de verhuis heb ik een aanvraag bij Dommel gedaan voor een Cityline abbonement, internet + 2 lijnen en 2 tel. nummers.
Volgens hun website zou dit via de adrescheck perfect mogelijk moeten zijn.

Alles werd aangesloten en uiteraard, het werkte niet. Bezoek gehad van de Belgacom monteur die een aparte raw copper heeft aangelegd met een splitter bij ons kantoor. Hij heeft alles doorgemeten en de lijn zou ok zijn, enkel zitten wij volgens hem op 5.8 km van de Dommelcentrale. Hierdoor is de internetverbinding max. 1080 kbit en is bellen onmogelijk.

Ik heb dit voorgesteld aan Dommel en zou willen evt. alles aanpassen naar hun vdsl lijn, wat minder problemen zou hebben met de afstand tot de centrale. Echter is het dan niet meer mogelijk om te bellen, dit zouden we apart moeten regelen (bij Belgacom?). Ik heb voor een jaar vooruit betaald en zit nu reeds een week zonder telefoon (onbereikbaar voor klanten) en een minimale internetverbinding.

Kan ik per direct het abbonement bij Dommel annuleren en mijn geld terugkrijgen? Zij kunnen immers niet leveren wat ze beloven.

En welke firma kan volgens jullie wel een product leveren met een deftige internetsnelheid, 2 lijnen en 2 a 3 telefoonnummers?
Telenet heeft geen aansluitmogelijkheden op het Businesspark.

Graag jullie mening

Re: Dommel en afstand centrale

Geplaatst: 26 feb 2012, 14:22
door simon1991
Is VOIP geen optie? (bv. Weepee)
Op deze manier heb je genoeg aan enkel internet (bij bv. Belgacom)

Re: Dommel en afstand centrale

Geplaatst: 26 feb 2012, 14:29
door Petervanakelyen
Ik zie niet in waarom bellen niet mogelijk is? Cityline is tenslotte gewoon VoIP over ADSL, en je ADSL lijn is op dit moment actief (weliswaar op een 1Mbit profiel).

Re: Dommel en afstand centrale

Geplaatst: 26 feb 2012, 17:52
door Boercke
Tot op heden heeft Dommel het niet voor mekaar gekregen om het bellen werkend te krijgen.
Ze kunnen blijkbaar wel de modem vinden voor metingen te doen.

In hoeverre kunnen de instellingen van de Fritzbox van invloed zijn?
Er is al enkele malen een reset naar de fabrieksinstellingen uitgevoerd, waarna enkel de login en pass voor dommel zijn ingevoerd, verder zijn de instellingen niet aangepast, maar ik lees hier op het forum de nodige informatie in het Dommel Infobase topic.

Is Scarlet of Edpnet met hun vdsl en telefonie wellicht een oplossing, kan ik ervan uitgaan dat ik wellicht dichter bij hun centrale kan zitten?

Re: Dommel en afstand centrale

Geplaatst: 26 feb 2012, 20:29
door tom35
Hi,

Bij dommel je geld terug krijgen, veel succes ermee zou ik zeggen.
Nog straffer, zelfs als je ze zou melden hou mijn geld, maar geen die telefoonnummers vrij zodat ik kan omschakelen, ik vrees ervoor dat ze dat gaan doen.
Succes daar want je gaat het nodig hebben.
Eerlijk gezegd, ik begrijp niet dat je als bedrijf kiest voor dommel. Je mag van bc of tn zeggen wat je wilt maar hun zakenklanten brengen ze gewoonlijk redelijk snel in orde, de gewone klanten daarentegen...

Waarom wil je eigenlijk voip gaan, besef dat , indien er geen elektriciteit is, je geen telefoon hebt. De gewone BC lijn is in dat opzicht veel bedrijfszekerder.

Tom

Re: Dommel en afstand centrale

Geplaatst: 26 feb 2012, 22:26
door PumbaaH
Wel.... je zal voor de voip niets vinden in de infobase2. De rede hiervoor is omdat dommel deze instellingen zelf naar je fritzbox pushed en ze niet vrijgeeft aan de klanten.

Ik weet evenmin of die gegevens in je fritz geladen zijn, maar ik vermoed het wel. Aangezien je download snelheid zowat op het minimum zit vrees ik hetzelfde voor je upload. Hou er rekening mee dat afhankelijk van de gebruikte codec een snelheid nodig is van 90 kbps up en download (wat bij mij het verbruik was bij voip via dommel). Gebruik je 2 lijnen tegelijk is dat dus ineens 90 kbps per lijn wanneer iemand belt en tegelijk de tweede lijn ook wordt gebruikt.

Wat geld terug krijgen betreft... Dat zal bij dommel moeilijk worden. Ze verschuilen zich heel snel achter hun financiƫle onkunde. Echter trek je aan het kortste eind. Als bedrijf heb je een abo voor particulieren afgesloten en dat eist in dit geval zijn tol. Daar kan je even niks aan veranderen. Ik heb vroeger een soortgelijke aanvaring gehad met de scarlethelpdesk voor een klant die zelfstandige was en zijn telefoon/internet zowel zakelijk als particulier gebruikte.

Wat mogelijk wel kan en werkt is dit: overschakelen op speedconnect en in zee gaan met weepee al blijft dit duurder dan wat andere isp's je kunnen bieden voor een lager bedrag... dommel je dan slechts vragen een deel op te leggen (het speedabo + rawcopper - cityconnect) waarna je uiteraard wederom van 0 begint en 12 maanden vasthangt.