Pagina 1 van 1
Numericable opzeggen = 20 euro administratieve kost?
Geplaatst: 20 feb 2012, 19:24
door Studenteninternet
De titel zegt alles
We zegden vorige maand enkele Numericable internetlijnen op in Brussel.
We kregen nu vandaag doodleuk een factuur met 20 euro administratieve kost per lijn. (alle lijnen waren reeds meer dan 4 jaar actief)
Het zal wel in hun voorwaarden staan vermoed ik, heb 't niet nagelezen, maar vind dit toch niet echt koosjere praktijken.
Zijn er nog ISP 's gekend die dit doen? Ik heb zoiets nog nooit gezien.

Re: Numericable opzeggen = 20 euro administratieve kost?
Geplaatst: 20 feb 2012, 19:28
door krisken
De vraag is of ze zoiets wel mogen doen... Daar twijfel ik wel aan...
Re: Numericable opzeggen = 20 euro administratieve kost?
Geplaatst: 20 feb 2012, 19:29
door Studenteninternet
Hey Kris,
Wel ja, ik zei het, heb de voorwaarden niet gelezen. Ga morgen wel eens bellen.
Re: Numericable opzeggen = 20 euro administratieve kost?
Geplaatst: 20 feb 2012, 19:41
door krisken
Re: Numericable opzeggen = 20 euro administratieve kost?
Geplaatst: 20 feb 2012, 19:53
door Studenteninternet
Bedankt voor de link Kris, daar staat inderdaad "Administratieve kosten", maar geen enkele vermelding in de aard van "bij opzegging"
Re: Numericable opzeggen = 20 euro administratieve kost?
Geplaatst: 20 feb 2012, 19:56
door krisken
Dat was ook wat mij meteen opviel. Ook in hun algemene voorwaarden zie ik het nergens staan...
Re: Numericable opzeggen = 20 euro administratieve kost?
Geplaatst: 20 feb 2012, 20:07
door Studenteninternet
Heb er mijn contract + alg. voorwaarden van 2008 eens bijgenomen.
Nergens een vermelding van zoiets. Wordt een leuk telefoongesprek morgen

Re: Numericable opzeggen = 20 euro administratieve kost?
Geplaatst: 20 feb 2012, 20:14
door krisken
Ik hoop dat je Frans opgepoetst is

Re: Numericable opzeggen = 20 euro administratieve kost?
Geplaatst: 20 feb 2012, 20:34
door Studenteninternet
Sure, maar ik wens als klant toch in mijn eigen taal behandeld te worden.
Oeps 't is juist, ik ben eigenlijk geen klant meer, dit wordt spannend

Re: Numericable opzeggen = 20 euro administratieve kost?
Geplaatst: 20 feb 2012, 20:36
door krisken
Veel succes

laat me weten hoe t afloopt

Re: Numericable opzeggen = 20 euro administratieve kost?
Geplaatst: 21 feb 2012, 09:08
door Studenteninternet
Net gebeld. Het staat in hun specifieke voorwaarden blijkbaar:
http://www.numericable.be/conditions.html
Onder Specifieke voorwaarden:
Ontbindingsvoorwaarden: voor het einde van de minimale verbintenisperiode: 100 € kosten – na de initiële verbintenisperiode: 20 € (opzegtermijn 30 dagen einde maand).
Hoewel ik dit enorm wraakroepend vindt en hier totaal geen sprake van was op het moment dat ik het contract afsloot zal er dus niks tegen in te brengen zijn. Enfin, we zijn er weg, dat is het belangrijkste.
Mvg
Re: Numericable opzeggen = 20 euro administratieve kost?
Geplaatst: 21 feb 2012, 10:03
door krisken
En, als ik zo nieuwsgierig mag zijn, wat komt er in de plaats of wat zijn de redenen dat jullie weggaan bij Numericable?
Re: Numericable opzeggen = 20 euro administratieve kost?
Geplaatst: 21 feb 2012, 23:09
door philippe_d
Studenteninternet schreef:Hoewel ik dit enorm wraakroepend vindt en hier totaal geen sprake van was op het moment dat ik het contract afsloot zal er dus niks tegen in te brengen zijn. Enfin, we zijn er weg, dat is het belangrijkste.
Gewoon die 20 EUR niet betalen ? Wat kunnen ze doen ? Je afsluiten ?
Wat er ook in het contract staat of algemene of bijzondere voorwaarden, maakt niets uit.
Volgens de telecomwet mag je, na de initiële contractperiode, altijd
kostenloos opzeggen, met inachtname van de opzegtermijn.
Zo denk ik erover ...
Re: Numericable opzeggen = 20 euro administratieve kost?
Geplaatst: 21 feb 2012, 23:12
door krisken
Dit is vermoedelijk hoe iedereen er over denkt...
Re: Numericable opzeggen = 20 euro administratieve kost?
Geplaatst: 22 feb 2012, 13:21
door Studenteninternet
@Philippe / Kris
Ik denk er ook zo over, maar het gaat over niet zo'n groot aantal lijnen en ik heb tijd noch zin om dit op de spits te drijven voor enkele euro's.
Maar jullie hebben wel gelijk, eigenlijk zou ik er niet mogen aan toegeven. Soit, mijn post hier en twitter bericht hieromtrent zal wel enkele mensen bereiken en hen hopelijk behoeden om met deze isp in zee te gaan.
mvg
Yves
Re: Numericable opzeggen = 20 euro administratieve kost?
Geplaatst: 22 feb 2012, 14:08
door Goztow
Yves,
Neem contact op met de FOD Economie (gratis) per mail om dit aan te kaarten. vraag hen of het niet in gaat tegen de wet op consumentenrechten. je weet nooit.
Re: Numericable opzeggen = 20 euro administratieve kost?
Geplaatst: 22 feb 2012, 19:14
door Studenteninternet
Ok, waarom niet eigenlijk, doe ik!
Re: Numericable opzeggen = 20 euro administratieve kost?
Geplaatst: 26 mei 2012, 18:06
door Studenteninternet
Lol, even een vervolg hier:
Gisteren opnieuw numericable facturen in de bus. Een factuur van 99 euro per locatie voor materialen en diensten.
Lijnen zijn sinds februari opgezegd, dus belletje naar de klantendienst.
"Ah ja meneer, u heeft de modems niet teruggebracht !!!" Ik huh?
OMG !! Je moet die dus terug naar hun shop brengen en daar dus eerst een uurtje in de rij gaan staan....(iedereen die ooit naar die shop ging weet wat ik bedoel). Ik vroeg of ik ze niet aangetekend mocht opsturen, nee, u moet ze brengen, geen andere mogelijkheid
Ok, op zich kan je er niks op tegen hebben dat die modems terug moeten, het zijn immers die van hen, maar ze hadden wel wat informatiever mogen tewerk gaan bij de opzeg ipv gewoon facturen te sturen. Waarom die niet per post terug kunnen is me ook al een raadsel. Man man, wat een provider zeg, blij dat ik daar niks meer heb!
Re: Numericable opzeggen = 20 euro administratieve kost?
Geplaatst: 26 mei 2012, 18:35
door a3ke
Het concept bruikleen staat anders wel in de voorwaarden ...
Re: Numericable opzeggen = 20 euro administratieve kost?
Geplaatst: 26 mei 2012, 22:59
door frodo
Bij tvvlaanderen kost het ook geld bij opzeggen. 16 euro administratiekosten.
Re: Numericable opzeggen = 20 euro administratieve kost?
Geplaatst: 27 mei 2012, 01:06
door krisken
Studenteninternet schreef:Lol, even een vervolg hier:
Gisteren opnieuw numericable facturen in de bus. Een factuur van 99 euro per locatie voor materialen en diensten.
Lijnen zijn sinds februari opgezegd, dus belletje naar de klantendienst.
"Ah ja meneer, u heeft de modems niet teruggebracht !!!" Ik huh?
OMG !! Je moet die dus terug naar hun shop brengen en daar dus eerst een uurtje in de rij gaan staan....(iedereen die ooit naar die shop ging weet wat ik bedoel). Ik vroeg of ik ze niet aangetekend mocht opsturen, nee, u moet ze brengen, geen andere mogelijkheid
Ok, op zich kan je er niks op tegen hebben dat die modems terug moeten, het zijn immers die van hen, maar ze hadden wel wat informatiever mogen tewerk gaan bij de opzeg ipv gewoon facturen te sturen. Waarom die niet per post terug kunnen is me ook al een raadsel. Man man, wat een provider zeg, blij dat ik daar niks meer heb!
'k Zou zeggen : "ik durf die niet los maken, daar hangt elekentriek aan"!

Re: Numericable opzeggen = 20 euro administratieve kost?
Geplaatst: 16 jul 2012, 16:36
door Studenteninternet
a3ke schreef:Het concept bruikleen staat anders wel in de voorwaarden ...
Bij telenet ook, en die halen ze ook niet op of moet je ook niet naar Mechelen brengen. Soit, 't is voorbij.