Pagina 1 van 1
Internet Intense Vdsl2 gecapped aan 900kb
Geplaatst: 05 feb 2012, 10:17
door lotuspsychje
Sinds gisteren is mijn lijn internet intense actief, alsook zou mijn lijn vdsl2 aankunnen hebben ze mij aan
telefoon meegedeeld, toch blijft de lijn stabiel rond de 900kb/sec down hangen, na wat opzoekwerk zou
dit te wijten zijn aan een slechte binnenshuisbekabeling.
ik heb de aansluitdoos gebruikt die reeds aanwezig was in huis, en niet die in het do-it-yourself pakket
(belgacom v11 doos) maakt dit verschil uit?
bijlage: de kabels en de huidige doos
kabel wit: links onder in a
kabel grijs:links onder in b
kabel wit-blauw rechts onder in b1
kabel blauw rechts onder in a1
Wat kan hier verkeerd zijn?
Re: Internet Intense Vdsl2 gecapped aan 900kb
Geplaatst: 05 feb 2012, 10:32
door technieker
Je mag gerust de ntp laten hangen. Aansluiting is ok. sluit uw bbox is aan op die ntp en doe dan nog eens een test. Als het daar goed is dan is er iets met uw binnenbekabeling. Je mag gerust uw lijnnummer pm'en dan meet ik uw lijn even uit.
Re: Internet Intense Vdsl2 gecapped aan 900kb
Geplaatst: 05 feb 2012, 11:13
door lotuspsychje
Bbox2 vdsl statistics
Re: Internet Intense Vdsl2 gecapped aan 900kb
Geplaatst: 05 feb 2012, 11:31
door philippe_d
Je zit duidelijk op een (heel laag)
repair profiel, wat wijst op
problemen met de binnenbekabeling.
Je beschrijft echter niet hoe de bekabeling eruit ziet vanaf de NTP.
Aan het einde van deze kabel mag alléén je modem staan, en er mag
geen enkele andere aftakking zijn (voor telefoon, enz).
Je oude ADSL splitter mag je niet meer gebruiken, en je moet de nieuwe VDSL splitter aansluiten op de NTP (anders krijg je geen signaal op het blauwe DSL blokje).
De beste test is zoals technieker beschreef:
- - ontkoppel de kabel op het blauwe blokje
- sluit je modem rechtstreeks aan op de VDSL splitter (TF2007)
- bel het testnummer 0800 22 424 vooor een lijntest. Deze test zal ervoor zorgen dat je lijn terug op het maximum gezet wordt (vb 20/2).
Indien dit alles werkt, sluit dan weer de kabel aan op het blauwe blokje, en je modem op het einde van die kabel, en kijk welk resultaat je dan krijgt.
PS
Waarom heb je Intense genomen ? Je zal nooit een snellere waarde krijgen dan wat de lijn aankan, in jouw geval heel waarschijnlijk max 20/2. Met een Favorite abbo zou je goedkoper uitkomen voor hetzelfde resultaat.
Re: Internet Intense Vdsl2 gecapped aan 900kb
Geplaatst: 05 feb 2012, 11:52
door lotuspsychje
Er zijn geen verdere aftakkingen op de ntp,
ik gebruik ook de nieuwe vdsl splitter op de modem, zowel wifi als kabel blijven gecapped...
ik heb het testnummer gebeld 0800 22 424
geen verbetering van de lijn, ik heb een classic line voor telefoon erbij besteld maar nog geen telefoon
aangesloten of kabels, ook geen belgacom tv genomen..
als de online webtest en de mensen van de helpdesk mij vertellen dat de lijn vdsl2 heeft
en ik betaal voor 3000kb, waarom zou ik dan voor een lager abbonement kiezen?
Re: Internet Intense Vdsl2 gecapped aan 900kb
Geplaatst: 05 feb 2012, 12:11
door philippe_d
lotuspsychje schreef:Er zijn geen verdere aftakkingen op de ntp,
ik gebruik ook de nieuwe vdsl splitter op de modem,
Kan je eens uitleggen wat je hiermee bedoelt? Waar staat die nieuwe splitter ?
De splitter moet op het NTP komen, nergens anders.
Zelfs als je de modem aansluit op het blauwe DSL blokje, moet de splitter ook op deze NTP komen.
Aan de kant van de modem (op het einde van de kabel die je op de NTP hebt aangesloten), mag er
niets meer komen.
lotuspsychje schreef:als de online webtest en de mensen van de helpdesk mij vertellen dat de lijn vdsl2 heeft
en ik betaal voor 3000kb, waarom zou ik dan voor een lager abbonement kiezen?
Dan moet je dit Forum eens goed doorlezen, en de uitleg proberen te begrijpen.
Je betaalt niet voor 3000kb, je betaalt voor een
max. snelheid van 30 mpbs download (en 4.5 mbps upload).
Dit is een maximum snelheid, en niet een gegarandeerde snelheid.
De lijn kwalitiet bepaalt hoe snel de modem zal syncen. In jouw geval zou dit (bijvoorbeeld) 20/2 kunnen zijn.
De snelheid die je dan krijgt zal altijd gecapt worden door de max. snelheid die je lijn aankan. Daar kan niets aan veranderd worden, dat wordt bepaald door de afstand tot de rop en de kwaliteit van de lijn.
Met andere woorden, als je modem synct op 20/2, en je hebt een Intense abbo (30/4.5), dan zal je nog altijd maximum 20/2 krijgen.
Als je een Favourite zou hebben (25/3.5), dan ook zou je max 20/2 halen.
Re: Internet Intense Vdsl2 gecapped aan 900kb
Geplaatst: 05 feb 2012, 12:17
door Petervanakelyen
lotuspsychje schreef:ik gebruik ook de nieuwe vdsl splitter op de modem, zowel wifi als kabel blijven gecapped...
Er wordt niets gecapped, je zit gewoon op een repair profiel. Kan je eens een foto nemen van hoe het er aan de kant van de modem uit ziet?
De TF2007 moet ten allen tijde op de NTP zijn aangesloten en dus niet aan de andere kant van de kabel die uit de NTP vertrekt.
lotuspsychje schreef:en ik betaal voor 3000kb, waarom zou ik dan voor een lager abbonement kiezen?
Profielen worden uitgedeeld aan de hand van de verzwakking op je lijn en de afstand tot de ROP. De kans is reëel dat het 30/6 profiel niet mogelijk is, in dat geval kan je beter overschakelen op Internet Favorite aangezien je de snelheden van Intense toch niet haalt. Ik zou echter eerst je binnenbekabeling in orde maken voor je dat gaat beslissen.
Re: Internet Intense Vdsl2 gecapped aan 900kb
Geplaatst: 05 feb 2012, 13:46
door sbghannibal
als je geen verbetering hebt met de modem rechtstreeks aangesloten op de ntp zou het kunnen dat je en "stub" hebt op de invoer kabel. hou er wel rekening mee dat je zeker niets aansluit op de blauwe klem als je de spliter bij deze test gebruikt want dan blijft je binnen kabel en "stub". als dit zo is na deze test te starten en het en 15-30 minuten de tijd geeft om de test uit te voeren. zou ik eens belle voor en technieker. meer ga zelf toch niet kunnen doen
Re: Internet Intense Vdsl2 gecapped aan 900kb
Geplaatst: 05 feb 2012, 17:02
door technieker
Uw provisioned profiel is 20Mb/s. Zoals ik in een privebericht heb geschreven, sluit uw bbox is aan op de ntp en maak uw binnenbekabeling los (die van de blauwe klem). Bel dan nog is dat 0800 nr. Als je terugvalt op uw repair-profiel dan heb je een stub op de intro. Indien de test positief, is er een stub (aftakking) in uw binneninstallatie). Dan kan je het best eens foto"s posten van uw kontakten en binnenbekabeling.
Re: Internet Intense Vdsl2 gecapped aan 900kb
Geplaatst: 06 feb 2012, 01:10
door krisken
Als je de NTP open doet, heb je 3 "blokjes" : blauw, zwart en groen".
Kan je eens beschrijven welke kleuren van kabels op welke klem zit? Eventueel foto maken en deze hier op het forum zetten?
Re: Internet Intense Vdsl2 gecapped aan 900kb
Geplaatst: 06 feb 2012, 05:51
door lotuspsychje
@krisken, als bijlage heb ik vdsl.jpg daar staat toch de bedrading+beschrijving
grijs en wit op het zwarte blokje, wit-blauw en blauw op het blauwe blokje 'dsl',
ik heb gebeld met belgacom en ze gaan een technieker sturen aan huis.
Re: Internet Intense Vdsl2 gecapped aan 900kb
Geplaatst: 15 feb 2012, 17:24
door lotuspsychje
De technieker is langsgeweest, op het blauwe blokjes rechts onder zat een telefoonlijn teveel(nu enkel nog 2 draden op het zwarte blokje)
speed aan 2500kb/sec.
bedankt aan allen! topic opgelost.