Overschakelen op Scarlet One
-
- Member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 feb 2012, 16:12
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 5 keer
Hallo Userbase
Laat me even de situatie schetsen.
Vorige oplossing:
- Telefoon lijn 1 - 03440xxxx - BGC Classic + BGC TV
- Telefoon lijn 2 - 03457xxxx - BGC Discovery Line + dxAdsl
2 weken geleden gebeld met Scarlet en alles laten omzetten naar Scarlet One. Dus nieuwe oplossing:
- Telefoon lijn 1 - 03440xxxx - Scarlet telefoon + VDSL + BGC TV
De technieker is in mijn afwezigheid en in de aanwezigheid van een huisgenoot gekomen en is weggegaan zonder te testen. Nu blijkt dat BGC TV niet meer werkt. Hij zei toen de decoder nog ging opstarten dat na het invoeren van de pincode het wel zou werken. Ook liet hij zien dat we een bepaalde kabel moesten versteken van zodra de telefoon uitviel omdat die nog overgedragen zou moeten worden?!
In de opzegbrief naar Belgacom heb ik gevraagd om op 29/02/2012 alles bij hun op te zeggen, maar blijkbaar heeft Scarlet dit eerder laten gebeuren en geen nieuw abbo opgezet ofzo...?
In de sagem modem staat wanneer ik inlog bij IPoE Address niets.
Mogelijk kunnen jullie mij wat inzicht verschaffen ivm wat er hier gaande is en hoe ik dit best aanpak? Bellen met Scarlet resulteerde in een geïrriteerde medewerkster die zei dat het de schuld van BGC was en een nieuwe afspraak met een technieken op 8 februari.
Groeten en bedankt voor het lezen alvast
Laat me even de situatie schetsen.
Vorige oplossing:
- Telefoon lijn 1 - 03440xxxx - BGC Classic + BGC TV
- Telefoon lijn 2 - 03457xxxx - BGC Discovery Line + dxAdsl
2 weken geleden gebeld met Scarlet en alles laten omzetten naar Scarlet One. Dus nieuwe oplossing:
- Telefoon lijn 1 - 03440xxxx - Scarlet telefoon + VDSL + BGC TV
De technieker is in mijn afwezigheid en in de aanwezigheid van een huisgenoot gekomen en is weggegaan zonder te testen. Nu blijkt dat BGC TV niet meer werkt. Hij zei toen de decoder nog ging opstarten dat na het invoeren van de pincode het wel zou werken. Ook liet hij zien dat we een bepaalde kabel moesten versteken van zodra de telefoon uitviel omdat die nog overgedragen zou moeten worden?!
In de opzegbrief naar Belgacom heb ik gevraagd om op 29/02/2012 alles bij hun op te zeggen, maar blijkbaar heeft Scarlet dit eerder laten gebeuren en geen nieuw abbo opgezet ofzo...?
In de sagem modem staat wanneer ik inlog bij IPoE Address niets.
Mogelijk kunnen jullie mij wat inzicht verschaffen ivm wat er hier gaande is en hoe ik dit best aanpak? Bellen met Scarlet resulteerde in een geïrriteerde medewerkster die zei dat het de schuld van BGC was en een nieuwe afspraak met een technieken op 8 februari.
Groeten en bedankt voor het lezen alvast
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Je bent zelf van Antwerpen?
Woon je in de buurt van het sportpaleis?
Indien ja : "helpdesk" en "planning techniekers" bevind zich bij Janssens Field Services, slachthuislaan 78 te 2060 Antwerpen. Vlakbij het sportpaleis.
En anders eisen dat ze het vandaag, ten laatste morgen in orde maken. Dit heeft niks te maken met Belgacom (zo moet de modem WEL een PPPoE connectie kunnen maken bvb).
Welke lampjes branden/pinken er op je modem?
Woon je in de buurt van het sportpaleis?
Indien ja : "helpdesk" en "planning techniekers" bevind zich bij Janssens Field Services, slachthuislaan 78 te 2060 Antwerpen. Vlakbij het sportpaleis.
En anders eisen dat ze het vandaag, ten laatste morgen in orde maken. Dit heeft niks te maken met Belgacom (zo moet de modem WEL een PPPoE connectie kunnen maken bvb).
Welke lampjes branden/pinken er op je modem?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 feb 2012, 16:12
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 5 keer
Hey
Bedankt voor het antwoord; ik sta nog steeds in wachtrij bij de Scarlet Chat, het ziet er naar uit dat ik beter bel.
Ik woon in Mortsel dat is vlakbij Antwerpen.
Dus desondanks ik "Belgacom TV" heb heeft het geen zin om naar BGC te bellen?
Alles brandt behalve TEL op de modem; PPPoE en bijgevolg internet werkt maar Belgacom TV niet..
Bedankt voor het antwoord; ik sta nog steeds in wachtrij bij de Scarlet Chat, het ziet er naar uit dat ik beter bel.
Ik woon in Mortsel dat is vlakbij Antwerpen.
Dus desondanks ik "Belgacom TV" heb heeft het geen zin om naar BGC te bellen?
Alles brandt behalve TEL op de modem; PPPoE en bijgevolg internet werkt maar Belgacom TV niet..
-
- Elite Poster
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Belgacom TV zou normaal moeten werken, dus daar is wel degelijk iets fout denk ik. Je moet hiervoor bij Scarlet zijn, niet bij Belgacom.
Telefonie duurt enkele dagen. Ik heb het ook gehad, en dat is redelijk vervelend. Het "probleem" is dat de technieken alles heeft klaargemaakt voor Scarlet telefonie (over internet), terwijl belgacom telefonie rechtstreeks over de koperdraad gaat.
Mijn telefoniesignaal was nog wel actief bij Belgacom, maar voor de nieuwe installatie werkte dat niet meer. Je kan natuurlijk zelf terug uw belgacom telefonie proberen in orde te maken door te prutsen aan de installatie, of beter: gewoon enkele dagen wachten totdat Scarlet telefonie werkt. (bij mij waren dat 5 werkdagen)
Telefonie duurt enkele dagen. Ik heb het ook gehad, en dat is redelijk vervelend. Het "probleem" is dat de technieken alles heeft klaargemaakt voor Scarlet telefonie (over internet), terwijl belgacom telefonie rechtstreeks over de koperdraad gaat.
Mijn telefoniesignaal was nog wel actief bij Belgacom, maar voor de nieuwe installatie werkte dat niet meer. Je kan natuurlijk zelf terug uw belgacom telefonie proberen in orde te maken door te prutsen aan de installatie, of beter: gewoon enkele dagen wachten totdat Scarlet telefonie werkt. (bij mij waren dat 5 werkdagen)
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Welke foutmelding krijg je op je belgacom TV?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
allereerst , YO krisken
alles goed ?
Dan foxbe , zou u even een kleine test kunnen uitvoeren (ik heb een klein vermoeden
) ?
Als u een laptop bij de hand hebt , installeer even VLC media player.
als dit gedaan is , zet zeker uw wifi-verbinding even af , en verbind uw laptop met de TV1-poort van de sagem. (je zal een boodschap krijgen dat je beperkte verbinding hebt)
start VLC , klik op Media. dan netwerkstream openen aanklikken.
daar krijgt u de optie om een adres in te typen. tik in die balk het volgende :
udp://@239.255.1.106:2212
Hiermee zou je de mozaiek-stream van belgacomTV moeten zien.
Als dit niet zo is wil dat zeggen dat de TV-stream niet geprovisioned stond bij belgacom en kan je best gewoon vragen aan de technische dienst als die dat willen doorgeven aan belgacom. Dat zal dan relatief snel opgelost zijn.
Hopelijk krijg je die stream NIET , dan zal dat vlug opgelost zijn. Als je de stream wel ziet heb je kans op een slechte decoder , slechte verbinding , ...
veel succes

Dan foxbe , zou u even een kleine test kunnen uitvoeren (ik heb een klein vermoeden

Als u een laptop bij de hand hebt , installeer even VLC media player.
als dit gedaan is , zet zeker uw wifi-verbinding even af , en verbind uw laptop met de TV1-poort van de sagem. (je zal een boodschap krijgen dat je beperkte verbinding hebt)
start VLC , klik op Media. dan netwerkstream openen aanklikken.
daar krijgt u de optie om een adres in te typen. tik in die balk het volgende :
udp://@239.255.1.106:2212
Hiermee zou je de mozaiek-stream van belgacomTV moeten zien.
Als dit niet zo is wil dat zeggen dat de TV-stream niet geprovisioned stond bij belgacom en kan je best gewoon vragen aan de technische dienst als die dat willen doorgeven aan belgacom. Dat zal dan relatief snel opgelost zijn.
Hopelijk krijg je die stream NIET , dan zal dat vlug opgelost zijn. Als je de stream wel ziet heb je kans op een slechte decoder , slechte verbinding , ...
veel succes
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
maak ook eens foto's van je modem met aanduiding welke kabel waar zit...kunnen we ook al wat mee 
@techy : PM eens wie je bent

@techy : PM eens wie je bent

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 feb 2012, 16:12
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 5 keer
Sinds daarnet krijgt de modem ineens wel een IPoE Address (10.236.x.x).
De foutmelding die de decoder geeft is dat het lijnnummer incorrect is. Ik zit voor alle duidelijkheid op het activatiescherm waar ik mijn telefoonnummer en pincode moet ingeven. De technieker liet hier een briefje achter met deze gegevens:
We proberen nu al dagelijks verschillende combinaties maar geen enkel nummer werkt: 323440xxxx, 03440xxxx, 323457xxxx, 03457xxxx...
Die test met VLC zal ik straks eens proberen.
De foutmelding die de decoder geeft is dat het lijnnummer incorrect is. Ik zit voor alle duidelijkheid op het activatiescherm waar ik mijn telefoonnummer en pincode moet ingeven. De technieker liet hier een briefje achter met deze gegevens:
Maar toen we belden naar scarlet gaven ze ons deze nummer voor de activatie: 323457xxxx (een ander nummer dan we hadden op de discovery line).Lijn #: 03 440 xx xx
Pincode: 1234
We proberen nu al dagelijks verschillende combinaties maar geen enkel nummer werkt: 323440xxxx, 03440xxxx, 323457xxxx, 03457xxxx...
Die test met VLC zal ik straks eens proberen.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Goed, sluit je telefoonnummer aan op je telefoonlijn (niet op de modem!). Normaal na ongeveer 10 seconden kan krijg je een kiestoon (daarvoor bezettoon). Bel dan eens 1924 en schrijf dat nummer op dat je krijgt. En geef dat nr in op je TV.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 feb 2012, 16:12
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 5 keer
Hmm ik denk dat ik nu ongeveer weet wat er mis is gelopen.
De fysieke lijn geeft via jouw methode nog steeds het oude nummer aan.
- Scarlet heeft op 12/01 de bestelling ontvangen en op 01/02 ging alles worden overgeschakeld
- De BGC abbonementen waren voorzien om te overlappen tot 29/02 (heb ik gevraagd in mijn opzegbrief)
- Scarlet heeft echter TV zelf opgezegd, op 01/02.
- Normaal gezien werd op 01/02 ook mijn nummer overgedragen naar Scarlet en werd TV opnieuw geactiveerd op de "nieuwe" fysieke lijn.
- De nummer portering heeft echter vertraging opgelopen waardoor er op onze lijn geen TV is geactiveerd
Dus nu is het volgens mij wachten geblazen tot de nummerportering afgerond is zeker?
De fysieke lijn geeft via jouw methode nog steeds het oude nummer aan.
- Scarlet heeft op 12/01 de bestelling ontvangen en op 01/02 ging alles worden overgeschakeld
- De BGC abbonementen waren voorzien om te overlappen tot 29/02 (heb ik gevraagd in mijn opzegbrief)
- Scarlet heeft echter TV zelf opgezegd, op 01/02.
- Normaal gezien werd op 01/02 ook mijn nummer overgedragen naar Scarlet en werd TV opnieuw geactiveerd op de "nieuwe" fysieke lijn.
- De nummer portering heeft echter vertraging opgelopen waardoor er op onze lijn geen TV is geactiveerd
Dus nu is het volgens mij wachten geblazen tot de nummerportering afgerond is zeker?
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Bel naar Scarlet, en vraag je lijnnummer in dat geval...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Nummerportering heeft er normaal niks mee te maken, hij zou moeten activeren met je oude nummer.f0xbe schreef:Hmm ik denk dat ik nu ongeveer weet wat er mis is gelopen.
De fysieke lijn geeft via jouw methode nog steeds het oude nummer aan.
- Scarlet heeft op 12/01 de bestelling ontvangen en op 01/02 ging alles worden overgeschakeld
- De BGC abbonementen waren voorzien om te overlappen tot 29/02 (heb ik gevraagd in mijn opzegbrief)
- Scarlet heeft echter TV zelf opgezegd, op 01/02.
- Normaal gezien werd op 01/02 ook mijn nummer overgedragen naar Scarlet en werd TV opnieuw geactiveerd op de "nieuwe" fysieke lijn.
- De nummer portering heeft echter vertraging opgelopen waardoor er op onze lijn geen TV is geactiveerd
Dus nu is het volgens mij wachten geblazen tot de nummerportering afgerond is zeker?
Dat is toch zo bij alle Belgacom naar Scarlet installaties.
Indien niet zal je contact moeten opnemen met Scarlet, installation NOK laten melden & technieker laten terugkomen.
gewoon scarlet het correcte tv nummer vragen ,
als die nog niet lukt vragen dat ze de tv opnieuw configgen op uw lijn (met dan het correcte an)
eventueel staat uw tv nummer ook op mijn.scarlet
veel succes
(ik zou eerst dat proberen , denk dat het geen geheim is hoe irritant de planning in elkaar kan zitten
)
als die nog niet lukt vragen dat ze de tv opnieuw configgen op uw lijn (met dan het correcte an)
eventueel staat uw tv nummer ook op mijn.scarlet
veel succes
(ik zou eerst dat proberen , denk dat het geen geheim is hoe irritant de planning in elkaar kan zitten

-
- Member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 feb 2012, 16:12
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 5 keer
techy schreef:allereerst , YO kriskenalles goed ?
Dan foxbe , zou u even een kleine test kunnen uitvoeren (ik heb een klein vermoeden) ?
Als u een laptop bij de hand hebt , installeer even VLC media player.
als dit gedaan is , zet zeker uw wifi-verbinding even af , en verbind uw laptop met de TV1-poort van de sagem. (je zal een boodschap krijgen dat je beperkte verbinding hebt)
start VLC , klik op Media. dan netwerkstream openen aanklikken.
daar krijgt u de optie om een adres in te typen. tik in die balk het volgende :
udp://@239.255.1.106:2212
Hiermee zou je de mozaiek-stream van belgacomTV moeten zien.
Als dit niet zo is wil dat zeggen dat de TV-stream niet geprovisioned stond bij belgacom en kan je best gewoon vragen aan de technische dienst als die dat willen doorgeven aan belgacom. Dat zal dan relatief snel opgelost zijn.
Hopelijk krijg je die stream NIET , dan zal dat vlug opgelost zijn. Als je de stream wel ziet heb je kans op een slechte decoder , slechte verbinding , ...
veel succes



Ik had eerder vandaag weeral gebeld met Scarlet en ze hebben daar nogmaals gezegd dat ze niets konden doen buiten een technieker sturen (zover waren we al toen ik de vorige keer belde -> 8 februari). Na aandringen de nummer van de dispatch in kwestie gekregen (ik meen dat het niet JFS was) om te eisen dat ze vroeger hun zootje komen opruimen maar nog niet gebeld want nu is het weekend.
Maar wat ik kan ik nu doen? Dus het ligt aan de hardware? Ik heb hier nog een andere Sagem modem staan en zelfs een philips modem alsook een oudere (niet hd) decoder. Ik zal hier ondertussen al wat proberen met die hardware maar een andere decoder hadden we al geprobeerd.
-
- Member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 feb 2012, 16:12
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 5 keer
Het aansluiten van de oude decoder levert een error 2 op (geen verbinding met het Belgacom netwerk).
De ethernetverbinding lijkt nochtans ok aan de knipperende lichtjes te zien.
Maar ik heb nog een reserve cat6 kabel liggen in dezelfde bundel die van de woonkamer naar de kelder loopt dus ik zal daar eens stekkers opzetten en testen.
Ik begin te vermoeden dat met al dat gefrutsel van de herinstallatie de kabel niet meer goed is of ergens een slecht contact is ontstaan...
EDIT: ok dat is het dus niet. Intussen een andere modem geplaatst; zeer vreemd maar opeens synct deze aan 37496 kbps terwijl de andere modem dat maar aan 30048 kbps deed als ik mij niet vergis. De nieuwe modem krijgt wel wederom geen IPoE adres. En zelfs met deze modem doet TV het nog steeds niet; ik kan de decoder niet activeren, met geen enkele nummer.
De ethernetverbinding lijkt nochtans ok aan de knipperende lichtjes te zien.
Maar ik heb nog een reserve cat6 kabel liggen in dezelfde bundel die van de woonkamer naar de kelder loopt dus ik zal daar eens stekkers opzetten en testen.
Ik begin te vermoeden dat met al dat gefrutsel van de herinstallatie de kabel niet meer goed is of ergens een slecht contact is ontstaan...
EDIT: ok dat is het dus niet. Intussen een andere modem geplaatst; zeer vreemd maar opeens synct deze aan 37496 kbps terwijl de andere modem dat maar aan 30048 kbps deed als ik mij niet vergis. De nieuwe modem krijgt wel wederom geen IPoE adres. En zelfs met deze modem doet TV het nog steeds niet; ik kan de decoder niet activeren, met geen enkele nummer.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
- Locatie: Lokeren
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 155 keer
Modem snelheids verschil klopt niet, 37000 is bruto, 30064 is netto, zelfde profiel verder, ligt aan firmware van modem welke er getoond wordt.
MV 1000/500 | http://hierzo.net | https://arnoraps.be
-
- Member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 feb 2012, 16:12
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 5 keer
Afgelopen nacht is er wat veranderd: de nieuwe modem krijgt nu ook een IPoE adres, en ook deze geeft bij sync nu 30048 kbps weer (ja, ik heb het gecheckt, 48 en niet 64...).
Maar de decoder is nog steeds niet activeerbaar.
Verder heb ik ook gemerkt dat de oude modem in het "configuratiescherm" bij Status "INTERNET (bridged)" weergaf. De nieuwe deed dat gisteren niet, die gaf gewoon "INTERNET" als hoofding, en nu weer wel.
Maar de decoder is nog steeds niet activeerbaar.
Verder heb ik ook gemerkt dat de oude modem in het "configuratiescherm" bij Status "INTERNET (bridged)" weergaf. De nieuwe deed dat gisteren niet, die gaf gewoon "INTERNET" als hoofding, en nu weer wel.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Doe nu eens gewoon wat ik je zeg
1. de telefoonlijn aansluiten (zie hierboven)
of
2. wat iemand anders al zei : log in op mijn scarlet website, en daar zal je naast digitale tv jouw nr vinden.
1. de telefoonlijn aansluiten (zie hierboven)
of
2. wat iemand anders al zei : log in op mijn scarlet website, en daar zal je naast digitale tv jouw nr vinden.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
@foxbe :
is niet zeker dat je slechte hardware hebt , is enkel mogelijk.
Daar je wel het scherm krijgt met de vraag om uw lijnnummer denk ik niet dat er iets defect zal zijn.
Ik zou doen wat krisken/ik zei en :
1. mijn scarlet checken voor uw lijnnummer (als ik me niet vergis zie je dat als 1 lijn tekst waar staat BGC-Decoder-AN03xxxxx)
2. of een telefoon aansluiten op dat nieuw telefoon-aansluitpunt van belgacom (is enkel tijdelijk) en gewoon 1924 bellen.
bij optie 2 zal je even een bezet-toon krijgen , dan zal die "toon" versnellen. eens die is versneld kun je dat nummer bellen en zal het nummer 3x gezegt worden.
niet vergeten dat de 0 van het nummer niet gezegt word.
in mijn geval zou dat zijn 051123456 , dan is het nummer dat die zegt 51123456.
de pincode is 1234.
succes
is niet zeker dat je slechte hardware hebt , is enkel mogelijk.
Daar je wel het scherm krijgt met de vraag om uw lijnnummer denk ik niet dat er iets defect zal zijn.
Ik zou doen wat krisken/ik zei en :
1. mijn scarlet checken voor uw lijnnummer (als ik me niet vergis zie je dat als 1 lijn tekst waar staat BGC-Decoder-AN03xxxxx)
2. of een telefoon aansluiten op dat nieuw telefoon-aansluitpunt van belgacom (is enkel tijdelijk) en gewoon 1924 bellen.
bij optie 2 zal je even een bezet-toon krijgen , dan zal die "toon" versnellen. eens die is versneld kun je dat nummer bellen en zal het nummer 3x gezegt worden.
niet vergeten dat de 0 van het nummer niet gezegt word.
in mijn geval zou dat zijn 051123456 , dan is het nummer dat die zegt 51123456.
de pincode is 1234.
succes
-
- Member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 feb 2012, 16:12
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 5 keer
De nummer in mijn scarlet is dezelfde als diegene die ze gaven aan de telefoon deze week: 323457xxxx
En die heb ik al geprobeerd (ook als 03457xxxx).
Jullie bedoelen toch een toestel aansluiten op de fysieke lijn he? Vlak aan het aansluitpunt. Dat had ik ook gedaan en daar kreeg ik ons gewoon oproepnummer 03440xxxx...
Maar ik kreeg wel meteen kiestoon.
En die heb ik al geprobeerd (ook als 03457xxxx).
Jullie bedoelen toch een toestel aansluiten op de fysieke lijn he? Vlak aan het aansluitpunt. Dat had ik ook gedaan en daar kreeg ik ons gewoon oproepnummer 03440xxxx...
Maar ik kreeg wel meteen kiestoon.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Het nummer is dus nog altijd niet overgezet. Dat is al een eerste probleem.
Normaal met je het nummer ingeven als 03, niet als 323. En zou het eerste nummer moeten werken...
Normaal met je het nummer ingeven als 03, niet als 323. En zou het eerste nummer moeten werken...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 feb 2012, 16:12
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 5 keer
Even een update: sinds vanmorgen is de nummer overgedragen.
De fysieke lijn geeft nu inderdaad eerst een bezettoon, en daarna geeft een oproep naar 1924 het nummer 3457xxxx, hetzelfde nummer als in Mijn Scarlet staat aangegeven voor de activatie van BGC TV.
Bellen via scarlet voip lukt perfect. Maar het rare is dat ik opeens weer geen IPoE adres heb als ik kijk in de modem...?
Activatie van de decoder lukt nog steeds niet met eender welke nummer. Blijkbaar is dat nog steeds niet actief
Maar woensdag komt er een technieker dus die zal dat wel oplossen.
De fysieke lijn geeft nu inderdaad eerst een bezettoon, en daarna geeft een oproep naar 1924 het nummer 3457xxxx, hetzelfde nummer als in Mijn Scarlet staat aangegeven voor de activatie van BGC TV.
Bellen via scarlet voip lukt perfect. Maar het rare is dat ik opeens weer geen IPoE adres heb als ik kijk in de modem...?
Activatie van de decoder lukt nog steeds niet met eender welke nummer. Blijkbaar is dat nog steeds niet actief

Maar woensdag komt er een technieker dus die zal dat wel oplossen.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Geef eens dat nummer in : 03 457 xx xx 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 feb 2012, 16:12
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 5 keer
Werkt helaas ook niet.. ik ben nog eens alles aan het rebooten (modem en decoder), misschien dan..
Deze nummers heb ik geprobeerd:
03440xxxx
03457xxxx
323440xxxx
323457xxxx
3440xxxx
3457xxxx
Nog maar eens gebeld met Scarlet (want die chat lukt nooit). Blijkbaar had ik opeens 2 klantennummers. In plaats van om te schakelen op Scarlet One hadden ze ons oud abbo laten doorlopen en voor Scarlet one een nieuw klantennummer toegewezen..
Dan ook nog maar eens gevraagd waarom ze BGC TV niet gewoon vanop afstand kunnen activeren. Ze zei dat ze er alleen een dossier van kon aanmaken en een technieker laten komen.
Maar volgens mij kan die technieker hier niet veel doen, alles is hier immers in orde. Ze moeten de dienst alleen goed activeren denk ik zo...
Deze nummers heb ik geprobeerd:
03440xxxx
03457xxxx
323440xxxx
323457xxxx
3440xxxx
3457xxxx
Nog maar eens gebeld met Scarlet (want die chat lukt nooit). Blijkbaar had ik opeens 2 klantennummers. In plaats van om te schakelen op Scarlet One hadden ze ons oud abbo laten doorlopen en voor Scarlet one een nieuw klantennummer toegewezen..
Dan ook nog maar eens gevraagd waarom ze BGC TV niet gewoon vanop afstand kunnen activeren. Ze zei dat ze er alleen een dossier van kon aanmaken en een technieker laten komen.
Maar volgens mij kan die technieker hier niet veel doen, alles is hier immers in orde. Ze moeten de dienst alleen goed activeren denk ik zo...
-
- Member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 feb 2012, 16:12
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 5 keer
Wederom een update.
Vandaag 8 februari een brief gekregen van Belgacom ter bevestiging van mijn opzeg.
De opzeg zou 15/03 worden uitgevoerd. Dat is uiteraard te laat, ik had 29/02 vermeld in mijn opzegbrief.
Gebeld met Belgacom. Blijkbaar moet er voor de opzeg laswerken gebeuren.
Omdat de lassers niet vroeger beschikbaar zijn werd de opzeg daarom op 15/03 gezet.
Ik snap niet goed waarom de lijn gelast zou moeten worden??! De helpdeskmedewerker vermeldde "VDSL2 wholesale" hetgeen volgens hem te maken zou hebben met Scarlet en dat er nog een signaal zou zitten op de lijn ofzoiets...
Ik kan er zelf niet meer aan uit. Ondertussen zou vandaag de technieker moeten komen die kijkt naar Belgacom TV. Hopelijk kan die het maken.
Kan er iemand hier verklaren waarom er een lasteam zou moeten komen voor de overdraging van een lijn naar Scarlet?
Vandaag 8 februari een brief gekregen van Belgacom ter bevestiging van mijn opzeg.
De opzeg zou 15/03 worden uitgevoerd. Dat is uiteraard te laat, ik had 29/02 vermeld in mijn opzegbrief.
Gebeld met Belgacom. Blijkbaar moet er voor de opzeg laswerken gebeuren.
Omdat de lassers niet vroeger beschikbaar zijn werd de opzeg daarom op 15/03 gezet.
Ik snap niet goed waarom de lijn gelast zou moeten worden??! De helpdeskmedewerker vermeldde "VDSL2 wholesale" hetgeen volgens hem te maken zou hebben met Scarlet en dat er nog een signaal zou zitten op de lijn ofzoiets...

Ik kan er zelf niet meer aan uit. Ondertussen zou vandaag de technieker moeten komen die kijkt naar Belgacom TV. Hopelijk kan die het maken.
Kan er iemand hier verklaren waarom er een lasteam zou moeten komen voor de overdraging van een lijn naar Scarlet?
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Vanalles misgelopen met de aanvraag waarschijnlijk, mss willen ze tweede paar rechtstreeks zetten omdat ze denken dat eerste paar nog bezet is.
Technieker van Scarlet kan normaal met dispatch lassers & achterliggende diensten van Scarlet bellen om alles gedaan te krijgen.
Technieker van Scarlet kan normaal met dispatch lassers & achterliggende diensten van Scarlet bellen om alles gedaan te krijgen.
-
- Member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 feb 2012, 16:12
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 5 keer
De technieker is inmiddels geweest.
Scarlet was blijkbaar te tam om het belgacom TV abo te (her)activeren op de lijn.
De technieker moest dus alleen maar een berichtje sturen naar belgacom om dit te doen en op 10 minuutjes was de decoder actief.
Na al die keren gebeld te hebben naar Scarlet en Belgacom vraag ik me af waarom niemand van deze personen die ik aan de lijn kreeg dit kon doen..
De technieker wist ook niet waarom ze de lijn zouden moeten komen lassen.
Maar ik denk dat het de vorige technieker is opgevallen dat de twee paar die binnenkomen in slechte staat zijn (slechte kabel van in de jaren stillekes) en alhoewel mijn lijn goede waarden heeft hij toch heeft gevraagd dit te herstellen?
Dit is dan toch niet op mijn kosten hoop ik
Scarlet was blijkbaar te tam om het belgacom TV abo te (her)activeren op de lijn.
De technieker moest dus alleen maar een berichtje sturen naar belgacom om dit te doen en op 10 minuutjes was de decoder actief.
Na al die keren gebeld te hebben naar Scarlet en Belgacom vraag ik me af waarom niemand van deze personen die ik aan de lijn kreeg dit kon doen..
De technieker wist ook niet waarom ze de lijn zouden moeten komen lassen.
Maar ik denk dat het de vorige technieker is opgevallen dat de twee paar die binnenkomen in slechte staat zijn (slechte kabel van in de jaren stillekes) en alhoewel mijn lijn goede waarden heeft hij toch heeft gevraagd dit te herstellen?
Dit is dan toch niet op mijn kosten hoop ik

- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Infrastructuurkosten zijn nooit voor de klant.
Vraag wel aan de lassers wat ze juist gaan doen, als ze het niet hebben over een herstelling dan zou ik uitkijken & vragen om alles te laten zoals het is.
Vraag wel aan de lassers wat ze juist gaan doen, als ze het niet hebben over een herstelling dan zou ik uitkijken & vragen om alles te laten zoals het is.
-
- Pro Member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
- Twitter: RikLeys
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 27 keer
Ik zet het even hier.
Zoals ik al ergens anders op het forum heb gepost, kijk ik nu tv via dvb-t. Als gevolg heb ik dus geen belgacom-tv meer nodig via Scarlet.
Weten jullie toevallig of ik een activatiekost moet betalen als ik van 'scarlet one' naar 'internet en telefonie' ga? Of dat er eventueel een andere provider een beter aanbod heeft voor die diensten.
Zoals ik al ergens anders op het forum heb gepost, kijk ik nu tv via dvb-t. Als gevolg heb ik dus geen belgacom-tv meer nodig via Scarlet.
Weten jullie toevallig of ik een activatiekost moet betalen als ik van 'scarlet one' naar 'internet en telefonie' ga? Of dat er eventueel een andere provider een beter aanbod heeft voor die diensten.