Gisterenavond is door een kapotte koffiezetter die een kortsluiting maakte de stroom uitgevallen. Nadat de zekering terug opgezet was, bleek de internetverbinding maar niet terug op te komen. Nu bleek dat de sagem gereset was naar fabrieksinstellingen. Is het normaal dat dit gebeurt bij een stroomstoring? Die instellingen conflicteerden nogal met de echte router in mijn netwerk, en het was niet direct duidelijk waar het probleem lag. Ik kon niet eens naar de webpagina's van mijn netwerkapparatuur omdat er verschillende DHCP servers aanstonden en mijn sagem hetzelfde IP adres toe-eigende als mijn echte router (en de sagem hat nota bene gewonnen in het resulterende gevecht!). Anyways, een uur gevloek en een aantal restarts later was mijn netwerk en telefoon terug in orde. Maar nu bleek mijn profiel verlaagt te zijn van 30/6 naar 20/2 . /amused. Dan heb ik maar mijn telefoon rechtstreeks in de NTP gepropt en 1924 gebeld om mijn BGC telefoonnummer te achterhalen zodat ik 080022424 kon bellen voor een lijntest. De computer aan de lijn gaf me instructies, waaronder het resetten van mijn decoder om op TV mijn lijnwaarden te kunnen zien
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
. Al een geluk dat ik geen TV nodig heb voor die test. Na een minuut ofzo stond mijn snelheid weer op 30/6.
Nu zie ik dat ik vanochtend terug op 20/2 sta, en volgens de sessionlog van EDPnet heb ik vannacht anderhalf uur zonder internet gezeten. Vanochtend nog maar eens gebeld naar 080022424 en weer 30/6 gekregen. Nu ben ik dat profiel al kwijt na nog geen 10 minuten.