stroomstoring: sagem => fabrieksinstellingen en profiel =/ 2

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
depeje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Gisterenavond is door een kapotte koffiezetter die een kortsluiting maakte de stroom uitgevallen. Nadat de zekering terug opgezet was, bleek de internetverbinding maar niet terug op te komen. Nu bleek dat de sagem gereset was naar fabrieksinstellingen. Is het normaal dat dit gebeurt bij een stroomstoring? Die instellingen conflicteerden nogal met de echte router in mijn netwerk, en het was niet direct duidelijk waar het probleem lag. Ik kon niet eens naar de webpagina's van mijn netwerkapparatuur omdat er verschillende DHCP servers aanstonden en mijn sagem hetzelfde IP adres toe-eigende als mijn echte router (en de sagem hat nota bene gewonnen in het resulterende gevecht!). Anyways, een uur gevloek en een aantal restarts later was mijn netwerk en telefoon terug in orde. Maar nu bleek mijn profiel verlaagt te zijn van 30/6 naar 20/2 . /amused. Dan heb ik maar mijn telefoon rechtstreeks in de NTP gepropt en 1924 gebeld om mijn BGC telefoonnummer te achterhalen zodat ik 080022424 kon bellen voor een lijntest. De computer aan de lijn gaf me instructies, waaronder het resetten van mijn decoder om op TV mijn lijnwaarden te kunnen zien :roll: . Al een geluk dat ik geen TV nodig heb voor die test. Na een minuut ofzo stond mijn snelheid weer op 30/6.

Nu zie ik dat ik vanochtend terug op 20/2 sta, en volgens de sessionlog van EDPnet heb ik vannacht anderhalf uur zonder internet gezeten. Vanochtend nog maar eens gebeld naar 080022424 en weer 30/6 gekregen. Nu ben ik dat profiel al kwijt na nog geen 10 minuten.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Hij zou jiet mogen resetten na een stroomstoring nee.
depeje
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Volgens deze thread is het precies *kuck* vrij normaal dat ik deze nacht een uur geen internetverbinding had in 016.
depeje
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Ik heb nog een paar keer gebeld naar 080022424, maar nu krijg ik het 30/6 profiel helemaal nooit meer. Zijn er nog zaken die ik kan proberen? Die 30/6 heeft al een hele maand zonder problemen gewerkt en ik zie niet hoe dat nu ineens niet meer zou kunnen na een stroompanne.
depeje
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Om dit topic toch nog te besluiten: via de helpdesk had ik snel terug het 30/6 profiel. Ondertussen heb ik 50/6. Volgens de bgc tv test kan ik toch maar 3tv's waarvan 2 in hd aansluiten. Lijntest.be geeft ook maar 20/2 of 16/10 aan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Bij mij geeft lijntest 50/6 aan en ik heb "maar" 30/6. Die site is maar een indicatie en niet altijd 100% juist :)
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Neen, die site is correct maar nog niet iedereen is overgezet...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Als hij een hoger profiel heeft dan volgens de site mogelijk is dan is de site wel fout :)
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”