Upload heel variabel
Geplaatst: 28 dec 2011, 00:29
Motorola SB5101E
ExpressNet
Heb sinds maandag een heel onstabiele lijn.
Vooral de upload test mislukt vaak op speedtest.net en speedtest.telenet.be (resp upload test error en latency error)
Ping 18 ms download: 28.64 mbps upload: blijft gewoon voortduren en loopt vaak vast en geeft heel verschillende uitkomsten zoals:
Download Speed: 28569 kbps (3571.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 800 kbps (100 KB/sec transfer rate)
Latency: 17 ms
woensdag 28 december 2011 0:19:57
Last Result:
Download Speed: 28573 kbps (3571.6 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 120 kbps (15 KB/sec transfer rate)
Latency: 6 ms
woensdag 28 december 2011 0:21:20
Heb ook een test laten lopen op pingtest.net:
Packet loss 2%
Ping 32 ms
Jitter: 28 ms
Tests zijn gedaan met andere utp kabel met router zonder router. Desktop direct achter de modem, laptop direct achter de modem. enz...
Had gisteren gebeld volgens Telenet is alles in orde (lees we zien de modem online). Ik gng akkoord met een technieker op woensdag. Sinds gisteren nacht alles terug normaal. Dus ik bel Telenet om die technieker te laten annuleren. De avond was ook vrij normaal maar nu weer hetzelfde probleem.
Iemand een idee? Kan je bij Telenet mensen spreken met meer ervaring (lees die andere tests kunnen doen dan een modem online zien). Stel nu dat een technieker komt en merkt dat snelheid goed is dan rekent die waarschijnlijk aan.
Wat doe ik dus best?
ExpressNet
Heb sinds maandag een heel onstabiele lijn.
Vooral de upload test mislukt vaak op speedtest.net en speedtest.telenet.be (resp upload test error en latency error)
Ping 18 ms download: 28.64 mbps upload: blijft gewoon voortduren en loopt vaak vast en geeft heel verschillende uitkomsten zoals:
Download Speed: 28569 kbps (3571.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 800 kbps (100 KB/sec transfer rate)
Latency: 17 ms
woensdag 28 december 2011 0:19:57
Last Result:
Download Speed: 28573 kbps (3571.6 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 120 kbps (15 KB/sec transfer rate)
Latency: 6 ms
woensdag 28 december 2011 0:21:20
Heb ook een test laten lopen op pingtest.net:
Packet loss 2%
Ping 32 ms
Jitter: 28 ms
Tests zijn gedaan met andere utp kabel met router zonder router. Desktop direct achter de modem, laptop direct achter de modem. enz...
Had gisteren gebeld volgens Telenet is alles in orde (lees we zien de modem online). Ik gng akkoord met een technieker op woensdag. Sinds gisteren nacht alles terug normaal. Dus ik bel Telenet om die technieker te laten annuleren. De avond was ook vrij normaal maar nu weer hetzelfde probleem.
Iemand een idee? Kan je bij Telenet mensen spreken met meer ervaring (lees die andere tests kunnen doen dan een modem online zien). Stel nu dat een technieker komt en merkt dat snelheid goed is dan rekent die waarschijnlijk aan.
Wat doe ik dus best?