Rappe mannen, te rap...

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Na de brief van Scarlet heb ik vrijdag EDPnet aangevraagd. Met de login die ik kreeg kon ik kijken hoe ver het stond met mijn aanvraag en ik was in afwachting dat er "goedgekeurd" zou staan om dan later mijn logingegevens voor de modem te krijgen. Plots deze namiddag (16:10) geen internet meer... zou het?? Geen manier om de status te checken en geen telefoon (VOIP) meer. Dan maar van de diensten van de buren gebruik gemaakt en raar maar waar bij EDPnet was mijn aanvraag goedgekeurd.
Dan mijn mail gecheckt en hoewel ik 10min voor de onderbreking nog niets had ontvangen had ik 2 mails. De eerste dat er 12/12 ging geactiveerd worden, de 2e met de gegevens om in te loggen.

Even in de Fritzbox alles aangepast en internet werkte weer. Voor alle zekerheid ook in de Sagem alles aangepast en ook daar werkte alles naar behoren.

Enig raar fenomeen, bij de voipprovider voor GSM nummers stond ik "registered" maar bij easyvoip (vaste nrs) niet. Een reboot van de Fritzbox loste dat ook op.

Blijkbaar zit ik nu ook al direct op een 30/6 profiel :-D

Enig minpuntje ik had toch liever de mails gekregen voor de omzetting i.p.v. 5 minuten later.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Daar je (vermoedelijk) eerst scarlet VDSL had zullen beide gegevens tegelijk verstuurd zijn. Maar mail kan soms wat achter komen hé. En bij BGC moeten ze eerst jouw scarlet van je lijn gooien, en daarna edpnet erop zetten. Dat duurt nu eenmaal een paar minuten :)

Maar...je bent terug online, das het bealngrijkste :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik dacht dat er in zo'n geval bij Belgacom eigenlijk niets moest gebeuren.
De wissel tussen Scarlet en EDPNet is toch puur op het niveau van de PPPoE login ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Klopt, maar BGC beheert die hé. OLO maakt deze aan via systeem van bgc zodat routeringen juist lopen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”