BBox2 verliest regelmatig verbinding
Geplaatst: 20 nov 2011, 01:38
De laatste week heb ik geregeld last met mijn internet verbinding. Ik verlies op willekeurige momenten en met regelmaat mijn draadloze verbinding met mijn modem. Hij zegt dan dat er geen draadloze verbindingen gevonden worden, echter een halve minuut later kan ik weer manueel of soms automatisch verbinden. Ik ben er zo goed als zeker van dat het probleem niet aan mijn computer of eventuele drivers ligt aangezien dit steeds op alle computers gebeurt welke allemaal op een ander OS draaien met een andere USB WiFi dongle en hun eigen drivers.
Soms heb ik een hele dag geen enkel probleem en de dag erop valt het internet soms 20 keren uit op enkele uren tijd waardoor zorgeloos internetten tot het verleden hoort. Ik heb de modem al verschillende keren gereset waardoor het soms weer even goed werkt maar dit is volgens mij eerder toeval. Het is mij ook opgevallen dat dit vaker in de avond of de nacht gebeurt.
Ik heb op Google een thread gevonden waarin gemeld werd dat het een "gekend probleem" is maar dat bericht is intussen een week of 2 oud. Ik daarom vandaag naar Belgacom gebeld en hun verteld dat het volgens mij zowiezo aan de Bbox2 hangt. Ze hebben mijn lijn nagekeken en mij verteld dat er geen probleem was waarop ze mij gevraagd hebben om de Bbox2 uit te zetten zodat ze een update konden sturen. Daarna ging alles weer even goed en nu is het spelletje weer begonnen.
Meneer aan de telefoon heeft me verteld dat als de update niet werkte ik "van lijn moest veranderen". Wat dit juist inhoud weet ik niet maar ook daar verwacht ik weinig van.
Zijn er mensen die dit probleem ook hebben of weten hoe ik het kan verhelpen aangezien het probleem niet bij Belgacom ligt (volgens hun). Bij mijn e-services staat voor vandaag gewoon een verbindingstijd van 12h en ik zou nu normaal gezien de laatste firmware moeten hebben.
Alvast bedankt!
Edit:
Ik vermoed dat hij met "van kanaal veranderen" de frequentie bedoelde. Ik heb hem nu op 6 gezet in plaats van 1. Ik zal deze in de loop van de week veranderen als het probleem zich blijft voordoen.
Soms heb ik een hele dag geen enkel probleem en de dag erop valt het internet soms 20 keren uit op enkele uren tijd waardoor zorgeloos internetten tot het verleden hoort. Ik heb de modem al verschillende keren gereset waardoor het soms weer even goed werkt maar dit is volgens mij eerder toeval. Het is mij ook opgevallen dat dit vaker in de avond of de nacht gebeurt.
Ik heb op Google een thread gevonden waarin gemeld werd dat het een "gekend probleem" is maar dat bericht is intussen een week of 2 oud. Ik daarom vandaag naar Belgacom gebeld en hun verteld dat het volgens mij zowiezo aan de Bbox2 hangt. Ze hebben mijn lijn nagekeken en mij verteld dat er geen probleem was waarop ze mij gevraagd hebben om de Bbox2 uit te zetten zodat ze een update konden sturen. Daarna ging alles weer even goed en nu is het spelletje weer begonnen.
Meneer aan de telefoon heeft me verteld dat als de update niet werkte ik "van lijn moest veranderen". Wat dit juist inhoud weet ik niet maar ook daar verwacht ik weinig van.
Zijn er mensen die dit probleem ook hebben of weten hoe ik het kan verhelpen aangezien het probleem niet bij Belgacom ligt (volgens hun). Bij mijn e-services staat voor vandaag gewoon een verbindingstijd van 12h en ik zou nu normaal gezien de laatste firmware moeten hebben.
Alvast bedankt!
Edit:
Ik vermoed dat hij met "van kanaal veranderen" de frequentie bedoelde. Ik heb hem nu op 6 gezet in plaats van 1. Ik zal deze in de loop van de week veranderen als het probleem zich blijft voordoen.