Heeft er nog iemand problemen met wegvallend geluid op één HD (gewoon via DVB-C, dus niet via decoder) ?
Het rare is dat op de TV met puur DVB-C het geluid soms weg valt, terwijl op een andere TV met decoder het geluid goed blijft... ik zou denken dat dit hetzelfde signaal op de kabel is (tenzij er hier een ander probleem is) ?
Grappige is wel dat de persoon contact had opgenomen met TN waar men bevestigde dat dit absoluut niet kon... je kan namelijk niet digitaal kijken zonder decoder volgens hun
Problemen met geluid één HD (DVB-C)
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
haha
Ik kijk alleen digitaal va DVB-C. heb nog geen last ondervonden met één HD.
Gezien het bij jou niet gebeurt op de TV met decoder zal je toch de oorzaak bij jou moeten zoeken. Zoals je zelf zegt is dit hetzelfde signaal! Ik zou vooral eens kijken naar de coax verbinding. Komt die rechstreeks van de NUI naar dit TV toestel ?
Of zit er nog zo'n muurbakje tussen ? Is dat geschikt voor digitale TV ?
Ik heb 3 rechstreekse coaxen naar mijn TV (een naar de TV, een aparte naar de digicorder en een naar de radio). Ik heb al ondervonden dat het doorgesluizen van het antennesignaal van de digicorder niet zo goed is.
Ik kijk alleen digitaal va DVB-C. heb nog geen last ondervonden met één HD.
Gezien het bij jou niet gebeurt op de TV met decoder zal je toch de oorzaak bij jou moeten zoeken. Zoals je zelf zegt is dit hetzelfde signaal! Ik zou vooral eens kijken naar de coax verbinding. Komt die rechstreeks van de NUI naar dit TV toestel ?
Of zit er nog zo'n muurbakje tussen ? Is dat geschikt voor digitale TV ?
Ik heb 3 rechstreekse coaxen naar mijn TV (een naar de TV, een aparte naar de digicorder en een naar de radio). Ik heb al ondervonden dat het doorgesluizen van het antennesignaal van de digicorder niet zo goed is.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 14:22
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 19 keer
En toch ligt het aan Telenet of aan de VRT. Ik heb er ook last van en ik ben niet de enige: zie de thread die ik gisteren op TIK opstartte hierover: http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=25&t=14412
Kort samengevat: sinds enkele dagen zijn er op één HD en Ketnet/Canvas HD via Telenet twee audiostreams: de ene stream heeft allerlei problemen (afhankelijk van het programma geen geluid, verkeerd geluid, geluid loopt achter op beeld, enkel achtergrondgeluid maar geen stemmen en/of slechte kwaliteit), de andere audiostream (Nederlands genoemd) bevat wel correct geluid. Als de Telenetdecoders hier geen last van hebben, dan is het omdat ze standaard de Nederlandse audiostream instellen.
De "work-around" voor dit probleem is dus om in je toestel de audiostream te veranderen. Op mijn Samsungtv doe ik dat via de knop Tools op de afstandsbediening en daar in het menu kan ik ergens de taal instellen. Helaas moet je dat wel iedere keer opnieuw doen als je een van de VRT HD-kanalen opzet.
Ik zou aanraden dat je ook de VRT en Telenet hierover contacteert. Want er is een probleem bij een van de twee. Als er genoeg mensen over die aanpassing klagen, zullen ze dat hopelijk wel series nemen:
http://www.vrt.be/contact/klantendienst
http://www.telenet.be/formhandler/form. ... &locale=nl
Kort samengevat: sinds enkele dagen zijn er op één HD en Ketnet/Canvas HD via Telenet twee audiostreams: de ene stream heeft allerlei problemen (afhankelijk van het programma geen geluid, verkeerd geluid, geluid loopt achter op beeld, enkel achtergrondgeluid maar geen stemmen en/of slechte kwaliteit), de andere audiostream (Nederlands genoemd) bevat wel correct geluid. Als de Telenetdecoders hier geen last van hebben, dan is het omdat ze standaard de Nederlandse audiostream instellen.
De "work-around" voor dit probleem is dus om in je toestel de audiostream te veranderen. Op mijn Samsungtv doe ik dat via de knop Tools op de afstandsbediening en daar in het menu kan ik ergens de taal instellen. Helaas moet je dat wel iedere keer opnieuw doen als je een van de VRT HD-kanalen opzet.
Ik zou aanraden dat je ook de VRT en Telenet hierover contacteert. Want er is een probleem bij een van de twee. Als er genoeg mensen over die aanpassing klagen, zullen ze dat hopelijk wel series nemen:
http://www.vrt.be/contact/klantendienst
http://www.telenet.be/formhandler/form. ... &locale=nl
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Bedankt voor de uitleg, dit werpt inderdaad een heel ander licht op het probleem.
Ik heb zopas eens gekeken op mijn TV, en zag inderdaad 2 audiostreams op één HD:
Bij mij is "Nederlands" ingesteld als audiotaal in de algemene settings van mijn toestel. Kijk eens na of jullie dat ook als standard taal kunnen instellen.
Ik heb zopas eens gekeken op mijn TV, en zag inderdaad 2 audiostreams op één HD:
- Nederlands
BNL
Bij mij is "Nederlands" ingesteld als audiotaal in de algemene settings van mijn toestel. Kijk eens na of jullie dat ook als standard taal kunnen instellen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 14:22
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 19 keer
In mijn Samsungtv kan ik in het menu onder Systeem inderdaad de standaardtaal voor audio instellen, maar zelfs als die op Nederlands staat, krijg ik altijd standaard de stream "niet gedef." te horen.
En dan blijft natuurlijk de vraag waarom er sinds twee of drie dagen nu plots een tweede, onbruikbare audiostream wordt meeverstuurd.
En dan blijft natuurlijk de vraag waarom er sinds twee of drie dagen nu plots een tweede, onbruikbare audiostream wordt meeverstuurd.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Lol... die beweren zelfs dat je zonder decoder niet kan kijkenfreggy schreef:Ik zou aanraden dat je ook de VRT en Telenet hierover contacteert.
Op mijn panasonic toestel werden al meer dan een jaar 2 'Eén HD' en 2 'Canvas HD' zenders gedetecteerd, of het enkel een verschillende audiostream was kon ik niet zien. Ik heb er toen willekeurig 2 geselecteerd om in de zenderlijst te behouden. Sinds 2 dagen valt het geluid op Eén HD soms weg tot ik aan de zenderlijst dacht en overschakelde naar de tweede Eén HD, geluidsproblemen opgelost. Ik denk dus niet dat er plots sinds enkele dagen een 2de audiostream wordt doorgestuurd maar dat er nu pas omwille van onbekende redenen een verschil is tussen de 2 Eén HDs. Zelf heb ik ook Canvas HD naar de 'tweede keuze' veranderd om ook geluidsproblemen daar te vermijden.freggy schreef: En dan blijft natuurlijk de vraag waarom er sinds twee of drie dagen nu plots een tweede, onbruikbare audiostream wordt meeverstuurd.