Pagina 1 van 1

Base iphone4S

Geplaatst: 21 okt 2011, 14:16
door stijnvdl
Heeft nog iemand problemen met Base en de iphone 4S?
Tijdens de activatie geeft hij de melding dat de simkaart niet compatibel is met de Iphone.

Een gewoon Proximus pay and go kaartje werkt wel perfect.

Bij de Base shop hebben ze de simkaart reeds geruild, zonder success.
Ze hebben ook geen oplossing en bij de customer support hebben ze zelfs geen oren naar het probleem !
Als ik wens te vertrekken mag ik de volle pot betalen.

Schandalig, ze vragen geld maar kunnen geen basis service geven

Re: Base iphone4S

Geplaatst: 21 okt 2011, 16:55
door a3ke
-Je hebt ook een toestel dat nog niet officieel op het belgische net aanwezig is waarvoor geen enkele provider officieel ondersteuning voor heeft

-Je stelt jouw profider verantwoordelijk voor je probleem met jouw toestel , maar daar hij totaal geen affiliatie heeft met het door jou gekozen toestel vind je het abnormaal dat wanneer je je contract wil opzeggen je opzegvergoeding zal moeten betalen

Nee , ik ben niet mee :p

Re: Base iphone4S

Geplaatst: 21 okt 2011, 17:13
door lithion
Is het een geknipte simkaart of een base micro sim?

Re: Base iphone4S

Geplaatst: 21 okt 2011, 17:49
door stijnvdl
a3ke schreef:-Je hebt ook een toestel dat nog niet officieel op het belgische net aanwezig is waarvoor geen enkele provider officieel ondersteuning voor heeft

-Je stelt jouw profider verantwoordelijk voor je probleem met jouw toestel , maar daar hij totaal geen affiliatie heeft met het door jou gekozen toestel vind je het abnormaal dat wanneer je je contract wil opzeggen je opzegvergoeding zal moeten betalen

Nee , ik ben niet mee :p
Sorry ik volg jou niet.
Sinds wanneer heeft Base een lijst van gecertifieerde gsm toestellen dat enkel op hun netwerk werken? ( en volgen ze dus niet de standaarden)
lithion schreef:Is het een geknipte simkaart of een base micro sim?
Beide geprobeerd, zonder success.
a3ke schreef:-Je hebt ook een toestel dat nog niet officieel op het belgische net aanwezig is waarvoor geen enkele provider officieel ondersteuning voor heeft

-Je stelt jouw profider verantwoordelijk voor je probleem met jouw toestel , maar daar hij totaal geen affiliatie heeft met het door jou gekozen toestel vind je het abnormaal dat wanneer je je contract wil opzeggen je opzegvergoeding zal moeten betalen

Nee , ik ben niet mee :p
en sorry, u weerspiegeld nu net de Base mentalitiet.
Ze gaan alle verantwoordelijk opzij ipv naar een constructieve oplossing te zoeken !

[Mod Edit] 3 posts samengevoegd.

Re: Base iphone4S

Geplaatst: 21 okt 2011, 18:07
door Lord Utopia
Wachten tot de release van de iPhone 4S in Belgiƫ. Dat lijkt mij de enige oplossing.

Doet mij denken aan mensen die GTA IV willen spelen nog voor de releasedatum bereikt is. Dat gaat ook niet, want daar zit een timer op.

Re: Base iphone4S

Geplaatst: 21 okt 2011, 23:19
door lithion
BASE houdt zich in ieder geval aan de standaarden. Als de iphone niet wil activeren bij Apple omdat er een BASE kaart inzit, dan gaat Apple in de fout. Verwacht alleszins wel dat het vanaf volgende week wel zal werken. Trouwens: eenmaal geactiveerd moet je iphone toch niet opnieuw activeren wanneer je er een andere sim in plaatst? Ofwel?

Re: Base iphone4S

Geplaatst: 21 okt 2011, 23:27
door stijnvdl
Normaal zal in de loop van volgende week het probleem wel opgelost worden.
Eventueel met een nieuw soort simkaarten.

De Iphone dient blijkbaar wel steeds gereactiveerd te worden bij het verwisselen van een "nieuwe" simkaart.

Re: Base iphone4S

Geplaatst: 23 okt 2011, 20:13
door lithion
Op de site van tweakers stond een artikel dat microsimkaarten van bvb T-mobile ook problemen gaven in de nieuwe iphone.

Re: Base iphone4S

Geplaatst: 26 okt 2011, 15:21
door stijnvdl
Intussen nog geen oplossing voor het probleem.
Vrijdag komt toch echt wel dichtbij voor Base.

Ben eens benieuwd.

Re: Base iphone4S

Geplaatst: 26 okt 2011, 20:15
door a3ke
Zie maar dat ze niet, zoals bij T-Mobile , de werkende microsimkaartjes reserveren voor hun eigen iphone 4s's

Hun volste recht trouwens :wink:

Re: Base iphone4S

Geplaatst: 26 okt 2011, 20:30
door stijnvdl
Hehe, klopt. maar daar hebben ze wel reeds een oplossing.

Hier zelfs nog geen reactie.

Re: Base iphone4S

Geplaatst: 28 okt 2011, 13:25
door stijnvdl
Net BASE aan de telefoon gehad.
Ze herkennen opeens dat er een probleem is met de nieuwe iPhone 4S ( had ik hun niet verwittigd vorige week?) en dat ik niet de enige was met dit probleem.

Ze gingen het dan ook eens bekijken.

Re: Base iphone4S

Geplaatst: 28 okt 2011, 14:52
door proximusboyke
raar 2 vrienden van mij klant met postpaid c nieuwe iphone deze morgen gehaald simkaarte in de mobistar winkel ingestoken registreren wat gezaag om mobistar te worden en ze konden vertrekken en het toestel werkt prima.

Re: Base iphone4S

Geplaatst: 28 okt 2011, 16:47
door stijnvdl
mmm heel raar.

ook net antwoord gekregen van BASE dat het aan men toestel zou liggen

Re: Base iphone4S

Geplaatst: 28 okt 2011, 17:00
door ldw
Vanwaar komt je toestel?

Re: Base iphone4S

Geplaatst: 28 okt 2011, 17:19
door stijnvdl
Apple Store UK

simlockvrij want Proximus werkt

Re: Base iphone4S

Geplaatst: 31 okt 2011, 17:08
door stijnvdl
intussen iPhone laten omwisselen door Apple.

Exact hetzelfde probleem.

Dit kan nu toch nietmeer ...

Re: Base iphone4S

Geplaatst: 07 nov 2011, 22:00
door lithion
Vandaag sim kaart laten knippen in een shop en deze in de Iphone 4S geduwd. Sim werd meteen herkend. :D

Re: Base iphone4S

Geplaatst: 07 nov 2011, 22:17
door stijnvdl
Ja, probleem lag blijkbaar bij Apple.

na 3 weken hebben ze het uiteindelijk gevonden dat er een soort "lock" was in hun servers voor de iPhone.
ze begrepen het zelf ook niet al te best.