Pagina 1 van 1

BGC iTalk naar Weepee: opzegkosten

Geplaatst: 19 okt 2011, 14:07
door Goztow
Net factuur gehad van BGC, na overstap van iTalk naar Weepee. Wat raad je: halve maand "opzegkosten", omdat weepee op 29 september heeft overgedragen en mijn maand opzegtermijn nog liep tot 16 oktober 2011.

Kheb gebeld, want:
* ik MAG niet gewoon opzeggen, een maand op voorhand, anders verlies ik mijn telefoonnr
* de portering gebeurt door weepee

maar dat was geen "avance". Ik zal dan maar die 8 € betalen...

Ik neem aan dat ik op mijn aanvraagformulier van weepee had moeten verduidelijken dat ik de werkelijke portering slechts op de datum van einde opzeg wou. Maar ik weet zelfs niet of weepee die datum kent?

Nu ja, toch even mijn beklag hier kunnen doen :).

Re: BGC iTalk naar Weepee: opzegkosten

Geplaatst: 19 okt 2011, 14:37
door krisken
Goztow : misschien verzacht het de pijn wat als ik zeg dat je nu beter/goedkoper af bent :)

Re: BGC iTalk naar Weepee: opzegkosten

Geplaatst: 19 okt 2011, 14:58
door philippe_d
Bij iedere portatie moet je rekening houden met (max) één maand "boete".
Zoals je hierboven beschreef, kan je de lijn niet zelf opzeggen, maar gebeurt dit op initiatief van de nieuwe provider.
En de nieuwe provider weet natuurlijk ook jouw contractuele verbintenissen niet.

Er zou gewoon eens een definitieve goede regeling moeten komen, met afspraken tussen de providers, hoe een portatie dan wel kan verlopen.

Maar in uw geval heb je toch geen enkel verlies gedaan:
Als je de portatie datum had kunnen opschuiven, dan had je die 8 EUR toch ook moeten betalen ? Je hebt zelfs nog winst gemaakt: op de 8 EUR "boete" is er geen BTW :).

Re: BGC iTalk naar Weepee: opzegkosten

Geplaatst: 19 okt 2011, 15:14
door Goztow
Mja, maar ik had de inbegrepen gratis beltijd naar vaste lijnen verder kunnen gebruiken en mijn freedays bij voipbuster wat later kunnen doen ingaan. Soit. Het is allemaal niet erg, maar het PRINCIPE vind ik niet correct. Ik moet betalen voor iets waar ik geen vat op heb.