Pagina 1 van 1
Dommel opzeggen
Geplaatst: 25 sep 2011, 14:33
door samyboyseke
Dag allemaal,
Ik weet dat er reeds vele topics hierover zijn gepasseerd maar ik zit toch nog met enkele vragen in verband met het opzeggen van mijn Dommel-abonnement. Na hier wat rond te lezen ben ik te weten gekomen dat dit best gebeurd aan de hand van een aangetekende brief.
Ook zag ik dat er contractueel een opzegtermijn van 1 maand vooraf is. Ik ben even gaan zien en zag dat mijn vernieuwdatum 16/11/2011 is: vind dit nogal vreemd dat het om 2 maand gaat. Maar goed, wat moet ik nu verstaan onder die 1 maand opzegtermijn? Is dit: ik zeg voor 16/10/2011 mijn contract op en alles is gedesactiveerd tegen 16/11? Of bedoeld men daarmee dat ik voor 16/11 aangetekend moet zenden en dat alle diensten zijn gedesactiveerd tegen 16/12?
Kan ik eventueel al in tussentijd een abonnement bij Belgacom aangaan of moet ik wachten tot alle diensten zijn gedesactiveerd bij Dommel?
Dank bij voorbaat!
Re: Dommel opzeggen
Geplaatst: 25 sep 2011, 16:43
door rtl
gewoon niks meer betalen en een abo aanvragen bij belgacom
Re: Dommel opzeggen
Geplaatst: 25 sep 2011, 16:45
door xenne
eigenlijk staat alles reeds duidelijk beschreven in topic "ook ik heb eergisteren Dommel opgezegd "
zorg dat je opzegbrief voor de renew date toekomt, dan is dit de laatste factuur die je betaalt, anders heb je een maand extra aan de broek
op moment dat belgacom je activeert zal dommel internet waarschijnlijk automatisch gedeactiveerd worden, sommige betalen graag een tijdje dubbel, ik heb mijn belgacom maar een paar dagen voor deactivatie dommel laten activeren, alles is goed verlopen
Re: Dommel opzeggen
Geplaatst: 25 sep 2011, 17:31
door xenne
wat _rEuTeL_ schrijft, dat kan je misschien proberen, maar is niet zonder risico... want uiteindelijk geef je geen opzeg en heb je geen been om op de staan als ze toch facturen blijven sturen
't is wel zo dat dommel facturen blijft sturen ook na het geven van de opzeg, en dat deze facturen verdwijnen op moment dat jouw product inactief wordt, en dit gebeurd dan weer op het moment dat belgacom geactiveerd wordt.
Re: Dommel opzeggen
Geplaatst: 25 sep 2011, 20:33
door samyboyseke
Dus om samen te vatten:
Ik bestel een abonnement bij Belgacom en zorg ervoor dat deze geactiveerd wordt voor: 16/11/2011. Wanneer ik dan de exacte datum van activatie van Belgacom krijg (dewelke dus voor 16/11 valt) stuur ik een aangetekende brief naar Dommel (zeker voor 16/10 verzonden) om mijn abonnement op te zeggen tegen die datum? Indien dit zo gebeurt mag ik dus al gelijk de domiciliƫring stopzetten van mijn dommel-abo?
Zeer wel bedankt iedereen.
Re: Dommel opzeggen
Geplaatst: 25 sep 2011, 22:35
door xenne
de laatste maand die je betaalt is je opzegperiode, dus daarvoor moet de opzeg bekend gemaakt zijn.... is jouw renew date nu 16/10, en niet 16/11?
wanneer je belgacom laat activeren moet jij weten, een paar dagen overlap is misschien wel aan te raden. na betaling laatste dommelfactuur domiciliƫring stopzetten anders halen ze je rekening leeg, ze gaan namelijk facturen blijven sturen, ook na de opzeg
Re: Dommel opzeggen
Geplaatst: 26 sep 2011, 13:06
door rtl
en wat gaan ze doen als je die facturen niet betaalt? je afsluiten?
ze reageren zelfs niet op brieven van de ombudsman, ze gaan je heus niet dagvaarden omdat je geen aangetekende brief gestuurd hebt hoor
Re: Dommel opzeggen
Geplaatst: 26 sep 2011, 19:08
door TiTanium
Ik zou gewoon aangetekend opzeggen. Dan ben je toch zelf safe.
Re: Dommel opzeggen
Geplaatst: 26 sep 2011, 21:24
door yama
Ikzelf heb via
[email protected] opzeg verzonden met melding deze opzeg ook per aangetekend schrijven werd verzonden.
Heb antwoord trg gekregen standardmail met dat ze het jammer vinden blablabal.
En in crm panel staat geen renew datum dus bij mij is het 08/10 is de renew dus dan wordt dommel gesloten en komt belgacomtechnieker komt op 06/10 vdsl2 aansluiten.
Dus normaal zou ik dan geen probs moeten hebben.