Agressieve televerkoop
Geplaatst: 22 sep 2011, 14:33
Vorige week kreeg ik een telefoontje van een bedrijf om mijn schoorsteen na te kijken aangezien ze toevallig in de buurt zijn. Ik heb vriendelijk geweigerd en erbij verteld dat ik op de Robinson-lijst sta.
Vandaag opnieuw (waarschijnlijk hetzelfde bedrijf) een telefoontje maar deze keer op een heel erg agressieve en arrogante toon met de vraag of ik mijn schoorsteen wil laten nakijken OMDAT dat wettelijk verplicht is en dat het mij goedkoper uitkomt omdat ze in de buurt zouden zijn morgen. Persoon aan de andere kant werd boos toen ik niet wou ingaan op het aanbod. Heb dan zelf maar de telefoon dicht gegooid.
Aangezien ze niet onbekend belden en ik redelijk verschoten ben van zo'n arrogantie heb ik ze terug gebeld en gezegd dat ik klacht ging indienen wegens zo'n wanpraktijken. Waarop ik 5minuten daarna terug werd opgebeld met de vraag wat er zo arrogant was aan hun vraag/aanbod.
Wel, ik vind een telefoon krijgen zoals als aanbellen bij iemand thuis. Je doet open/neemt de telefoon op en verwacht op zijn minst een beetje beleefdheid. Deze manier van handelen heeft me veel zin gegeven om klacht in te dienen tegen deze firma. Mijn vraag is alleen waar ik dat kan doen. En misschien zal ik maar overwegen om men nummer te veranderen en om te zetten naar privé.
Vandaag opnieuw (waarschijnlijk hetzelfde bedrijf) een telefoontje maar deze keer op een heel erg agressieve en arrogante toon met de vraag of ik mijn schoorsteen wil laten nakijken OMDAT dat wettelijk verplicht is en dat het mij goedkoper uitkomt omdat ze in de buurt zouden zijn morgen. Persoon aan de andere kant werd boos toen ik niet wou ingaan op het aanbod. Heb dan zelf maar de telefoon dicht gegooid.
Aangezien ze niet onbekend belden en ik redelijk verschoten ben van zo'n arrogantie heb ik ze terug gebeld en gezegd dat ik klacht ging indienen wegens zo'n wanpraktijken. Waarop ik 5minuten daarna terug werd opgebeld met de vraag wat er zo arrogant was aan hun vraag/aanbod.
Wel, ik vind een telefoon krijgen zoals als aanbellen bij iemand thuis. Je doet open/neemt de telefoon op en verwacht op zijn minst een beetje beleefdheid. Deze manier van handelen heeft me veel zin gegeven om klacht in te dienen tegen deze firma. Mijn vraag is alleen waar ik dat kan doen. En misschien zal ik maar overwegen om men nummer te veranderen en om te zetten naar privé.